FOLLOWERS

Monday, 31 January 2011

PAS ??????????????????

Penghuni Gua : Keh keh keh keh keh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!*&^%$#$%^&*(*&^%$%^&*(*&^%$$%^&*&^%$%^&*(*&^%

UMNO LIDAH BERCABANG? BIAR BETUL IDRIS !!!!






2011-01-31KUALA LUMPUR, 31 Jan: Pilihan raya kecil Tenang memperkukuhkan lagi anggapan bahawa pemimpin Umno dan BN yang hipokrit dan lidah bercabang, kata Ketua Penerangan PAS, Ustaz Idris Ahmad (gambar) dalam satu kenyataannya.

"Bercakap dengan orang bukan Islam mereka memberi tahu PAS hendak tegakkan negara Islam, berhadapan dengan orang Islam mengatakan PAS sudah buang negara Islam kerana takut kepada DAP." Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Hai Idris, siapa lidah bercabang. Yang lidah bercabang-cabang dengan banyaknya ialah Idris sendiri dan PAS le !!!!

2. Apa yang Idris cakap di atas adalah benar ( berwarna kuning ). Memang itulah yang sebenarnya yang PAS lakukan sekarang. Cakap nak tegak negara Islam. cakap berdegar nak laksana hudud. Tapi depan DAP nak berkokok pun tak berani. Takut langkah mayat Karpal. TGHH pulak cakap , hudud pulak hanya 1 juzuk aje. Dulu siap kafirkan sesama islam kerana tak laksana hudud? Lupa ke, amanat TGHH tu Idris?

3. Idris dan PAS memang lidah bercabang. Bukan BN atau kerajaan. Idris dan PAS yang putar belit. Bukan takat 2 cabang tetapi berpuluh cabang. dah kalah tu sudahlah. Jangan dok ting tong nak salahkan orang lain. Mungkin Idris dah mula rasa panas kepala kerana merasakan PAS dah nak karam dalam PRU13 kot? Tak gitu ?

Sunday, 30 January 2011

GELI-GELI PETANG : DSAI TAK TENANG DAN PENING !!!!!

Dipetik dari : Malaysia Instinct com



Penghuni Gua : Pening-pening!!!! DSAI terus pening dengan masalah yang diciptanya sendiri. Kah kah kah kah !!!! Gobala pun dah keluar gelanggang. Lagi pening sebab tak ada orang lagi nak jadi kepala demo haram. Pemimpin lain cerdik sikit , jadi mereka tak mahu demo. Anjing penggigit polis pun ( Tian Chua ) pun dah mula takut selepas dijatuhi hukuman RM 2000 kerana demo haram dan gigit polis. Pening-pening. Dah tak ada keldai lagi nak diarahkan berdemo. !!!! Pening-pening !!!!

2. Tenang pun kalah. Seorang lagi yang pening ialah suami Mala. MCdah tak boleh ambil. Kesian. Dia sekarang semakin murung kerana kalah di Tenang. Berhenti ajelah. Buat apa kerja dengan kerajaan. PAS kan kata Kerajaan BN kafir dan jahiliyah !!!. Jadi haram makan gaji darinya!!! Tak gitu ?

Saturday, 29 January 2011

EXCO PAS KELANTAN LABELKAN PENIAGA KECIL KB SEBAGAI BIAWAK PASIR !!!!

( Kulit VCD yang dikeluarkan oleh PAS dan dijual kerpada orang ramai. Denagn bangganya PAS menjual VCD yang menggelarkan peniaga biawak pasir. Contoh islam ke, sebegini? )

Dipetik dari blog : Kickdefella



“Peniaga kecil kena fikir dengan otak soal harga, jangan fikir dengan kepala lutut. – Dato’ Nik Mohd Amar, Timbalan Pesuruhjaya III PAS Kelantan, 28 Januari 2011″ . Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Sedap mulut ulama PAS bercakap. Itu kardah bercakap cara Islam PAS. Sebab itu PG selalu katakan, biarlah mereka mengecam dan kata Tun Mahathit kafir, firaun , babi dan sebagainya termasuk jahiliyah, tetapi mulut Tun Mahathir dan PM sekarang DS Najib , tak ada pun keluar bahasa sebegitu!!

2. Siapa lebih jahiliyah sebenarnya. Timbang dari segi bahasa PAS dengan bahasa Tun Mahathir dan DS Najib.

3. Mulut ulama Islam PAS. Teruk dari mulut dan bahasa syaitan. Perangai mereka jangan cakaplah. Kalau dah memerintah lagilah teruknya. Sekarang pun dalam keadaan berselindung disebalik jubah dan serban pun, Allah tunjukkan juga perangai buruk mereka.

4. Mulut ulama katakan. Halal tu !!!! Fikirkan pengundi muda. Fikirkan. Adakah pemimpin bermulut begini pilihan kita ?

Nota : Hairan sungguh. Dengan bangganya pengikut PAS boleh edarkan CD mengenai cemuhan ini . Bangga dengan exco syaitan ini mencemuh peniaga melayu di Kota Bharu. hairan, hairan. Mungkin Allah dah butakan mata dan pekakkan telinga mereka semua. Mungkin kot ?

PRK TENANG : APA PULAK FATWA PAS TENTANG INI ?




Penghuni Gua : Minta komen PAS dan ulama PAS? Mengapa PAS tak larang dan kecam dua makhluk wanta ini bersalam dengan bukan muhrim?

2. Ada dua hukum islam PAS ke dalam satu isu yang sama? Minta fatwa sikit ? PAS dan PKR ini semuanya dikencingnnya sekiranya untungkan mereka? Tak gitu ?

3. Fikirkan pengundi muda !!! Fikirkan. Jangan kita semua termakan dan terminum dengan kencing mereka. Agama hanya komoditi dagangan politik aje !!!

PRK TENANG : PANAS !!! SURAT TERBUKA NORMALA KEPADA PAPAGOMO !!!


Dipetik dari blog : Husin Lempoyang

Sabtu, Januari 29, 2011



Apa yang lu merapu Papagomo?

Gua sebenarnya bukan tak chenta sama dia .. gua cuma bosan makan ayam.. Tiap kali dating dan sampai dah berumahtangga dia asyik kasi gua makan ayam..

Sekali sekala gua nak jugak makan nasi lemak..

Setibanya gua di maktab, gua berkenalan dengan abang misai yang sudi temankan gua sekerap boleh..biarpun dia terpaksa ambil MC untuk tuang kelas..lagipun dia kacak dengan misai kucingnya.

Ada kawan-kawan dia yang beritahu gua walaupun dia poyo tapi gua tak ambil port itu semua kerana memang gua dah bosan makan ayam..

Gua cuma nakkan seorang lelaki yang boleh bantu menjadikan gua calon.. Menang belum tentu tapi tak apa, gua memang dah tak larat nak makan ayam.

Lu bayangkan Gomo sampai bila gua nak makan ayam... takkan selepas bersara nanti gua nak ternak ayam pulak.. Gua tak sanggup jika nanti anak-anak gua terpaksa makan ayam setiap hari.

Laratkah kalau setiap pagi gua terpaksa makan roti telur ayam dan telur ayam setengah masak.. Tengahari makan kari ayam.. dan malam makan ayam lagi..

Gua jemu Gomo.. Lu cubalah faham.

Takkanlah kemahiran gua cuma perlu berkisar pada ayam.. Lu bayangkan kalau dalam tempoh berkempen gua cuma boleh bercerita pasal ayam.. Takkanlah peruntukkan yang gua dapat gua cuma mampu rakyat Tenang bina reban ayam? Sampai bila Gomo sampai bila?

Lu tahu Gomo.. Gua sudah seakan badi dengan ayam.. Kalaulah gua menang di dalam Pilihanraya ini gua tak mahu terbang seperti ayam.. sekejap terbang dan kemudiannya jatuh.. gua mahu jadi seperti burung.. Lagipun daging burung lebih mahal berbanding daging ayam..

Di dalam ruang sesempit reban ayam ini..

Ketahuilah Gomo bahawa gua bukan tak chenta sama dia cuma gua sudah terlalu alergik dengan ayam..Berdamailah kita Gomo dan gua takkan kedekut ilmu jika lu mahu mendalami ilmu ayam..

Tahniah Gomo dan kerjalah dengan iklhas di Tenang.. Jangan buat-buat sakit dan minta MC walhal sebenarnya lu sihat.. Ketahuilah Gomo..memalsukan MC hanya akan menyebabkan lu makan duit gaji haram.

Yang benar,

Aku bukan penchenta ayam..

Dari seekor ayam yang kuat berkokok


Nukilan Husin Lempoyang Pada 2:03 PM


Penghuni Gua : Nakkan yang lebih mengenai surat terbuka ini sila baca blog Husin Lempoyang ( KLIK ) ini dan baca ulasan Tok Petri di dalamnya. Class!!!!! Tahniah Husin kerana menyiarkan surat terbuka " Mala kepada Papa Gomo. Keh keh keh keh ~!!!!!!! Class, class !!!!!Ada class!!!

PRK TENANG : ISLAM PAS UNDI DAP JADI JAHILIYAH KE KAFIR POK NIK OIII !!!!





LABIS: Tindakan Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan mereka yang tidak mengundi Pas sebagai orang jahiliah menyinggung seluruh orang Islam di negara ini termasuk di Johor dan di Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Fatwa sesat terbaru Pok Nik dan PAS. Tak sokong PAS , semuanya Jahiliyah. Senangnya labelkan sesama islam begitu. Pok Nik Dah nyanyuk kot?

2. Cuma nak tanya Pok Nik, rasuah haji tak salah salah ke. Rsuah dikatakan sponsor haji. Rasuah dikatakan sponsor. Anak exco pun dapat zakat belajar ( layak-layak le, tetapi ada yang leih layak), lubang kubor Tok Guru tu, fatwanya apa? Ladang rakyat fatwanya apa, kedarah duit sehingga bungkus koperasi kohilal tu tak salah ke? Banyak lagilah!!!

3. Itu bukan kerja jahiliyah namanya? Keh keh keh keh !!!! Jangan lebih-lebih lah Pok Nik. Kalau nak jadi ulama politik, patut padanlah.

4. Cuba jawab mengenai ini pulak !!! Orang islam tak undi PR / PAS jahiliyah. Kalau orang islam PAS undi calun PR dari DAP bagaimana pula? Jadi Jahiliyah ke, atau kafir ? Jawab sikit ?

5. Sudahlah !!!! Cakap aje lebih. Pungggung mereka semuanya penuh dengan tahi. Cuti sakit pun menipu . Cuti berkempen untuk bini. Cakap benarlah Pok Nik, walau pun pahit. Berhentilah temberang tu..

Friday, 28 January 2011

PRK TENANG : SIJIL SAKIT CARA ISLAM PAS !!!


Penghuni Gua : Cuti sakit begitu lama Cikgu ni. Sakit teruk ke. Mungkin kena JE kot. Nak kata kena denggi tak masuk hospital pulak. Tempoh cuti 10 jan - 23 jan 2011 dan 24 jan - 28 jan 2011.

2. Sakit apa sebenar suami calun PAS PRK Tenang ni. Boleh ke, calun PAS ini berkhidmat untuk rakyat, jika suaminya sakit teruk? Jadi jangan salah pileh . Menyesal nanti. Pileh jadi YB sekadar kedarah makan gaji buta buat apa !!!

3. PG lihat masa hari penamaan calun dan kempen-kempen PAS di malam hari, boleh pulak, suaminya ke hulu ke hilir, menemani isterinya. Sakit ajaib ni.

4. Beginilah senang ceritanya. Seseorang perlu buat repot polis mengenai ini. Ini sudah satu kesalahan jenayah. Siasat pengeluaran sijil sakit palsu ini. Baik yang mengeluarkannya atau yang menggunakan mc ini. Kedua-duanya boleh dituduh di mahkamah. Bukan susah. Pihak polis boleh siasat setelah repot dibuat. Siasatanya ialah, apa ubat yang diberio oleh doktor berkenaan sehingga boleh bercuti begitu lama. Boleh lihat rekod perubatan / doket di klinik berkenaan. Paling tidak pun, sekiranya doktor tersebut bersubahat atau menipu dalam pemberian cuti sakit ini, dr berkenaan boleh digantung dari menjalankan aktiviti kedoktoran. Lapur juga kepada MMC. Biar MMC gantung sijil kedoktoran dr ini.

5. Kalau suami Mala yang menipu boleh juga dituduh , kerana memalsukan dokumen dan menggunakan dokumen palsu sebagai benar. Sakit , dok rumah lah. Ini siap mengangkat tangan lagi semasa pengumuman isterinya sah menjadi calun PAS PRK Tenang. Senyum simpul lagi!!! Aaauuuwwwwwww!!!!

6. Ini main makan gaji buta aje. Cuti sakit sekadar nak berkempen politik. Anak murid diabaikan. Ini kot mc cara Islam PAS dan bekerja cara Islam PAS kot? Tak gitu?

PRK TENANG : PAS MENANG, ? KEH KEH KEH !!!!







3:31pmKongsi 35Calon PAS berpeluang merampas kerusi DUN Tenang jika sekurang-kurangnya 75 peratus pemilih berdaftar keluar mengundi dalam pilihan raya kecil Ahad ini, kata ketua penerangan PAS Johor, Mazlan Aliman. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : PAS menang? He he he he !!!! Pagi-pagi Mazlan Aliman dah buat lawak.

2. Buat " homework " dululah Mazlan. Takat kaji bebarapa kampung di Felda, jangan haraplah.

3. Yang tentunya, Mazlan Aliman akan ditimpa tandan dan buah kelapa sawit nanti. Lihatlah nanti. Blog-blog PAS dan PR pun , kalau kita baca paparan PRK Tenang, tak berapa ummmppphhhh aje. Ada apa-apa ke ?

4. PG cuma nak tanya satu perkara aje !!! Tak ada ke, Orang Asli nak memeluk agama Islam di Tenang atau orang Cina atau India ke yang nak memeluk agama Islam ? Kalau ada tu, boleh le jemput Pok Nik sampaikan " Zakat " seperti yang dilakukan oleh Pok Nik dan PAS di PRK Galas!!!

5. Atau mungkin dah serik kot sebab " zakat " politik, tak dimakan oleh Orang asli di Galas kot ? Jadi tak buatlah di Tenang!!! Tak gitu !!!!

Wednesday, 26 January 2011

GELI-GELI TENGAHARI : GELI POK NIK BERSENAM !!!

Dipetik dari : Malaysia Instinct com

Penghuni Gua : Ok juga pakaian Pok Nik tu!!! Bo layanlah pada pengencing tu. Buat semak aje!!! Pok Nik pung mungkin dah menyampah dah lama dah. TGHH pun dah lama menyampah kepadanya. Itu yang tercetus idea kerajaan perpaduan tu. Keh keh keh keh !!!!!

ANDALAH PENDERHAKA BESARNYA !!!!!





Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menolak 'perlumbaan' antara BN dan Pakatan Rakyat sehingga masing-masing melabel satu sama lain sebagi penderhaka.

"Saya setuju (ini politik regresif) dan saya tidak berkongsi pandangan (perlabelan seumpama itu),” katanya di Shah Alam hari ini.

"Isu yang didebatkan adalah pindaan perlembagaan (Selangor) dan martabat Raja-raja Melayu, jadi tumpuan adalah sama ada ia akan memperkukuh atau melemahkan perlembagaan.” Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Memang penderhaka pun. Bab melabel ini DSAI lah pakarnya. Dialah melabelkan semua perkara. Bukan orang lain. Cuma sekarang dia nak putar balik. Nak kencing. Sebabnya terperangkap dengan isu Kusrin dan ADUN Sri Muda.

2. Melihat rakyat seluruhnya tak sokong PKR dan PR dalam isu ini dan PAS serta DAP tak menyokongnya dalam isu ini akhirnya DSAI nak tekan brek dan cuba U-Turn. Katanya bab melabel ini dia tak nak.

3. Sudahlah DSAI. Kencing anda tetap kencing. Putar alam. Seperti kata YB Zul Kulim, PooSingh tetap PooSingh. Sama lah tu. Andalah penderhaka dan pakar putar belit.

4. Senjata makan tuan. Itulah yang terjadi kini terhadap PKR dan DSAI. Kes liwat pun dah nak jalan dan mungkin tak ada isu lagi dia nak tangguh-tangguh. Sg Buloh pun dah lama menanti. Rindu rasanya.

Tuesday, 25 January 2011

MALAYAN LAW JOIRNAL : ISU KEGAGALAN YAA HAKIM MEMBUAT KEPUTUSAN !!!!!


[1995] 1 MLJ 841
Mathavan a/l Shunmugam v Woo Bee Leng
Case Details:

Malaysia HIGH COURT (TAIPING) — CIVIL APPEAL NO 12–31 OF 1993(T)

Judges ABDUL MALIK ISHAK J

Date 28 DECEMBER 1994
Citation [1995] 1 MLJ 841


Catchwords:

Civil Procedure — Appeal — Findings of fact — Judge without jury — Governing principles — When appellate court may interfere with lower court’s conclusion

Civil Procedure — Pleadings — Necessity for express pleadings — Contributory negligence pleaded but not particularized — Whether fatal

Bahasa Malaysia Summary:
Dalam suatu kemalangan kenderaan bermotor, sebuah motosikal yang ditunggang oleh perayu telah melanggar bahagian belakang sebelah kanan sebuah motokar yang dipandu oleh responden. Perayu telah mendakwa responden dan di dalam pernyataan tuntutannya memasukkan tuduhan kecuaian sertaan terhadap pihak responden tetapi tidak menyatakan butir-butir kecuaian sertaan itu. Dua versi yang bertentangan mengenai bagaimana kemalangan itu telah berlaku diberikan oleh pihak-pihak tersebut. Hakim perbicaraan menerima versi responden sebagai lebih mungkin, dan mendapati bahawa perayu bertanggungjawab sepenuhnya. Perayu telah membuat rayuan dan menegaskan bahawa hakim perbicaraan gagal mempertimbangkan soalan kecuaian sertaan apabila membuat keputusannya.

Diputuskan:
Diputuskan, menolak rayuan itu:

(1) Beban yang berat terletak pada pihak yang cuba mencabar kesimpulan yang telah dibentuk oleh hakim perbicaraan atas soalan fakta. Sesuatu mahkamah rayuan haruslah jarang membuat keputusan yang berbeza jika tidak terdapat sebarang salah arahan oleh hakim kerana hakim perbicaraan mempunyai kelebihan dalam melihat dan mendengar para saksi.

(2) Daripada keterangan bercetak, hakim perbicaraan telah mempertimbangkan kesemua perkara yang relevan dan penting sebelum membuat keputusan itu. Lebih-lebih lagi, tidak terdapat salah arahan oleh mahkamah perbicaraan berdasarkan keterangan yang ada dan mahkamah rayuan tidak terdorong untuk membuat keputusan yang berbeza kerana ia tidak mempunyai kelebihan mahkamah perbicaraan untuk melihat dan mendengar para saksi. Mahkamah rayuan berpuas hati berdasarkan keterangan bercetak bahawa keputusan mahkamah perbicaraan adalah berjustifikasi.

(3) Kenyataan bahawa mahkamah perbicaraan telah membuat pendapat fakta yang tertentu di dalam kes ini merupakan satu lagi alasan yang lebih kuat untuk mengesahkan keputusan mahkamah perbicaraan tersebut.

(4) Atas isu kecuaian sertaan, sungguhpun perayu tersebut telah mengemukakan kecuaian sertaan dalam plidingnya, kegagalan untuk membutirkannya telah membawa padah dan sama seperti tidak mengemukakannya dalam pliding sama sekali.

(5) Dalam rayuan ini, mahkamah perbicaraan telah mempertimbangkan soalan kecuaian sertaan dengan betul dan telah membuat keputusan bahawa berdasarkan keterangan yang ada, tidak terdapat kecuaian sertaan pada pihak responden.].

Penghuni Gua : Semuga paparan ini memberi menafaat kepada semua pembaca dan pelajar. MLJ adalah dokumen awam dan boleh di akses di laman web Jabatan Kehakiman Malaysia.

Monday, 24 January 2011

PENDERHAKA SRI MUDA POHON MENGADAP !!! ABAIKAN !!!!





SHAH ALAM: Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda Shuhaimi Shafiei mengesahkan telah menghantar surat memohon menghadap Sultan Selangor bagi memberi penjelasan dan memohon maaf berhubung kenyataannya menerusi satu laman blog.

Shuhaimi berkata surat berkenaan dihantar secara serah tangan oleh wakilnya kepada pihak istana pagi ini.

"Saya akan menunggu perkenan daripada pihak istana," katanya kepada emberita ketika ditemui semasa sidang Dewan Undangan Negeri Selangor berhenti rehat di sini, Isnin. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Maaf lah. Dah semput dan tak tahu ke mana arah nak dituju, penderhaka ini akhirnya mohon perkenan nak mengadap DYMM Tuanku. Semuanya kerana tujuan politik. Beliau dah tak ada kawan. Lihat ke belakang semua rakannya tak menyokong penderhaka ini apabila mengecam dan menghina DYMM Selangor.

2. Maaf le. Boleh jalanlah. Jangan nak melibatkan Tuanku Sultan lagi. Jangan nak pergunakan Institusi ini lagi untuk memulihkan politik anda.

3. PG pohon perkenan DYMM Tuanku, abaikan sahaja permohonan mengadap penderhaka ini. Kepada Setiausaha Sulit DYMM Tuanku Selangor, bakul sampahkan sahaja permohonan penderhaka ini.

4. Naik menyampah dah melihat muka penderhaka dan lembu DAP ini. Inilah sebahagian Melayu yang berjaya dilembukan oleh DAP. Senarai makin bertambah. Abaikan sahaja mereka ini.

GELI-GELI PETANG : GELI PRK TENANG !!!

Dipetik dari : Malaysia Instinct com

Penghuni Gua : Ubah diri sendiri lah DSAI oi !!!! Tak gitu ?

Sunday, 23 January 2011

PRK TENANG : BETUL KE TAK BOLEH SALAM NORMALA ???? !!!!!




Abdul Rahim Sabri
Jan 23, 11


Calon PAS Normala Sudirman hari ini membidas BN, khususnya MCA kerana gagal memahami adab bersalaman seorang Muslim dengan individu yang lain dalam konteks masyarakat majmuk di Malaysia.

"Saya anggap 53 tahun (kita) merdeka, komponen BN gagal memahamkan ahli komponen mereka, (termasuk) MCA dan sebagainya, bagaimana adab bersalaman seorang individu muslim dan dengan yang lain.

"Kami sebagai individu Muslim, kami (wanita) memang tidak bersalam dengan lelaki... Begitu juga dengan kaum Tiong Hua, kami bersalaman dengan perempuan (Tiong Hua) tidak ada masalah, (sebab) mereka perempuan. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : PG setuju benar dengan kenyataan Normala calun PAS Tenang. Bukan muhrim tak boleh salam tangan.

2. Tapi dalam gambar di atas, mahaguru besar PAS yang dok khutbah sana sini walau punmajlis orang, boleh pulak bersalaman dengan wanita India dan Cina.

3. Apa hukjuman dan fatwanya pulak. Jawab sikity Normala? Ada dua versi ke larangan bersalam dalam islam. Satu versi Nizar puaka Perak tu dan satu Normala DUN Tenang. Siapa yang tak faham agaknya. MCA ke , atau si Nizar puaka tu atau PAS sebenarnya yang mengelirukan orang ?

4. Jawab sikit Mala!!!!!! Boleh ke Nizar bersalam dengan wanita Cina dan India tu. Adik dia ke kedua wanita berkenaan?

5. Keh keh keh !!!! Sudahlah. Alim tahi kucing semuanya.!!!!!! Hukuman dan fatwa ikut sedap mulut aje !!!! Normala kata tak boleh, PG pun kata tak boleh, tapi Nizar pulak boleh!!! Apa cerita ni !!!! PAS bagaimana ??

Saturday, 22 January 2011

PRK TENANG :DOA BALA PAS UNTUK UMNO / BN !!!





Penghuni Gua : Doa cara Islam PAS. Doa bala sesama islam dan pada masa yang sama mendoakan syurga untuk DAP. Itulah islam cara PAS. Membangun bersama islam PAS. Bangun pagi , lepas sembahyang subuh aje, terus memaki hamun orang dan doakan bala terhadap sesama islam. Hinggalah bila mata pejam waktu malam. Barulah PAS berhenti memaki hamun dan mendoakan bala pada sesama islam.

2. Tapi PG lihat, Allah tak pernah pun memakbulkan berbagai doa bala untuk UMNO dan pemimpin islamnya. Dah habis semua padang bola digunakan oleh PAS untuk sembahyang hajat mendoakan bala ke atas sesama islam. Yang PG ada lihat ialah doa bala tu, terkena kepada batang hidung PAS sendiri. Lihat lah PRU 13 nanti................Tak percaya? Percayalah !!!!

3. PG berkeyakinan, PAS akan termakan doa bala mereka sendiri. Lihatlah di PRK Tenang dulu buat permulaan . Lihatlah nanti..............................

4. Doa di atas , adalah contoh jelas, islam hanya dipergunakan untuk faedah politik dan begitulah rendahnya moral samada pemimpin atau pengikut PAS di Malaysia. " Low Class ".

Nota : Gambar dan vedeo bersumber dari blog : House PK

GELI-GELI PRK TENANG : AIR TENANG JANGAN DISANGKA TAK ADA BUAYA !!!!

Dipetik dari : Malaysia Instinct com


Penghuni Gua : Hati-hati. Jangan disangka air yang TENANG , tak ada buaya. Buaya betul pun boleh kena kencing. Bukan tak kenal pengusik buaya tu. Buaya PKR dan PR pun habis dikencingnya. Hati-hati!!!! Keh keh keh keh !!!!

RIADAH KUDA DI AYER KEROH !!!!



Petang tadi jam 4 hingga jam 6 petang , PG menunggang kuda di sekitar Hutan Rekreasi Ayer Keroh. Dapat lah juga dalam 7 km. Lama tak menunggang , dah hampir sebulan. seronok juga. Sebelah pagi jam 1000 hingga jam 1200 tengahri , PG sempat juga menuggang 6 km bersama pelajar UTeM. Saja bawa mereka berjalan-jalan masuk hutan. Badan sihat, segalanya sihat. Amin

PRK DUN TENANG : PRIMA TUDUH TPM PENDUSTA !!! BIAR BETUL NI !!!!






Persekutuan Pertubuhan India Malaysia (PRIMA) melabelkan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga menteri pelajaran sebagai seorang penipu, pendusta dan pengkhianat kerana membuat kenyataan bahawa kementerian telah mencapai persetujuan dengan masyarakat India berhubung penggunaan buku teks kontroversial, novel Interlok. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Sedapnya PRIMA cakap TPM menipu dan pendusta berkaitan perkataan paria dalam interlok. PRIMA ini siapa sebenarnya. Apa yang dok sibok sangat dengan Interlok. Interlok gigit punggong anda ke? Andalah yang berotak singkat dan tidak berpijak dibumi nyata. Otak anda penuh dengan perasaan benci, dendam dan perkauman serta otak politik semuanya.

2. Kalau PRIMA jujur, mengapa tak bakar YB Azmin Ali yang menengking YB Gobakrisnan dengan perkataan Paria dalam mesyuarat PKR. Bukan orang lain yang dedahkan. Tetapi Gobala sendiri. Mengapa layanan PRIMA terhadap Azmin berlainan dengan layanan PRIMA terhadap Interlok yang hanya sebuah karya sastera dan seni dan hanya berunsur sejarah?

3. Apakisah sangat perkataan paria ini? PG pun dari gulungan Melayu paria juga. Orang susah dan orang biasa sahaja. Tak memalukan PG dan keluarga pun. Memang hidup manusia ini ada susunan hirakinya cuma dalam budaya yang berbeza. Itu pun Interlok bukan menghina gulongan ini pun.

4. PRIMA dah habis ke baca Interlok? Atau baca Interlok ditempat yang hendak dibaca aje kot? Bukan gambaran keseluruhan. Itu yang otak PRIMA semuanya jadi senget tu.

5. PG nak PRIMA komen juga mengenai kecaman paria oleh YB Azmin Ali terhadap YB Gobala. Itu pun kalau PRIMA , lidah tak bercabanglah. Tapi nampak gayanya PRIMA ni lidah bercabang. Lihat le ancamannya kepadaTPM , dengan mengugut supaya pungundi India di DUN Tenang mengundi PAS!!!! Itu aje isunya. Dah kenal siapa PRIMA. Hanya kuda tunggangan PR . Itu ajelah.....

6. Tak gitu? Kepada TPM, abaikan ajelah PRIMA ini. Jangan dilayan auta mereka ini atau mereka yang serupa dengan PRIMA yang kaki auta ini. Boleh jalanlah!!!!

Friday, 21 January 2011

BAZAAR TOK GURU aka LUBANG KUBOR TOK GURU / DIBINA MENGIKUT KAEDAH ISLAM PAS !!!!

Dipetik dari blog : Kickdefella dan dan Kickdefella




Penghuni Gua : Di atas adalah contoh terbaik sebuah bazaar yang dibina oleh kerajaan PAS Kelantan mengikut konsep pembinaan cara islam PAS. 3 kaki luas antara kedai dan sekiranya berjalan / berselisih antara lelaki perempuan, maka akan bersentuhlah punggung antara lelaki dan perempuan. tapi tak apalah, itukan pembinaan cara islam PAS katakan.

2. Kalau terbakar, semuanya rentung. Tetapi tak apa, sebab Tok Guru dah janjikan syurga untuk peniaga bazaar ini. Bazaar Tok Gurukan namanya.

3. Tapi Kickdefella gelarkannya Lubang Kubor Tok Guru. Fikir-fikir sekali menasabah jugak. Lubang kubor PAS , pun ye jugak. Pakai ramai-ramai naikkan papan tanda esok untuk ubah nama tu. Boleh masuk dalam buku rekod Malaysia ni !!! Tak gitu ?

4. Mahfuz boleh komen kot? Diakan pengerusi GLC Kedah tu. Kelulusan pun tinggi. Penjaga stor Air Port Kepala Batas. Apa komen Mahfuz barangkali!!! Halal kot kaedah pembinaannya.!!!



YB BADRUL : YB ZUL KULIM CAKAP KERAJAAN PR SELANGOR KAKI KELENTONG DAN HANYA SEEKOR KERA !!!!


Dipetik dari blog : YB Zulkifli Nordin Kulim



(Sangat menghairankan apabila Azmin memanggil YB Gobala "paria" tidak pulak mereka memekak nak bakar Azmin macam mereka bakar novel "Interlok". Agaknya memang dema dah pekak yop!!)

.............................................Bangkitlah wahai umat Islam. Sedarlah wahai bangsa Melayu. Bangunlah wahai rakyat Malaysia. Kita sedang diperkuda dan dipootarbelit dan dipoootar-pooSingh oleh Pakatan Syaitan ini. Ingatlah pepatah Melayu, "menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tidak berguna". Pakatan Syaitan ini sebenarnya saperti kera mendapat bunga, habis kelak nanti mereka akan musnahkan kecantikan bunga-bunga perpaduan, kemakmuran dan keamanan negara ini semata-mata untuk memenuhi nafsu serakah untuk memahkotakan seorang manusia kaki kelentong yang ditabal bininya sebagai anugerah tuhan! Lakukanlah perubahan, cegahlah kemungkaran kabir ini. .................................................................Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Inilah temberangnya prinsip kebebasan yang dimomokkan oleh PKR atau PR. DSAI kena gantung 6 bulan heboh satu dunia. Itu pun DSAI diberi peluang untuk menjawab di parlimen mengenai APCO. Tapi dia kencing dan tak datang untuk membela diri.

2. Kini belum apa-apa dah gantung Badrul tanpa memanggil sidang dan membawa usul. Undang-undang digunakan sepenuhnya sekiranya menyebelahinya. Demokrasi dan kebebasan ? Tahi kucing aje mereka ini.

3. Sebab itu PG dari dulu dah katakan, sekiranya DAP atau PKR atau PAS yang memerintah negara ini, pemerintahan mereka ini akan lebih teruk dari yahudi. Jangan kata nak hapuskan ISA, malah akan ketatkannya lagi. Lihat Singapura sudahlah. Itulah pun akan terjadi.

4. Kekejaman Singapura terhadap rakyat dan penentangnya sejak dulu : pernah ke sekali DAP atau Karpal Singh atau Pok Nik Aziz atau PAS atau DSAI atau PKR pernah sekali mengecam kekerasan Singapura kepada penetang dan pembangkang? Tak pernah sekali pun. Sebabnya , inilah contoh yang akan mereka ikuti.

5. Lihat ajelah kemesraan ketiga parti sampah ini menyambut Lee Kuan Yew tahun lepas.

6. Tindakam Speaker DUN Selangor , menjelaskan semuanya tentang ketemberangan PR dalam isu kebebasan, hak asasi dan sebagainya. Hanya tak lebih dari kebebasan dan hak asasi tahi kucing semuanya!!!

7. Tak gitu ?

MALAYAN LAW JOURNAL : KES KEMUNGKIRAN KONTRAK !!!!!!


1995] 3 MLJ 283
Wong Hon Leong David v Noorazman bin Adnan
Case Details:

Malaysia

Judges GOPAL SRI RAM JCA
SHAIK DAUD JCA
VC GEORGE JCA

Date 28 SEPTEMBER 1995
Citation [1995] 3 MLJ 283


Catchwords:

Contract — Consideration — Promise of payment — Application of developer to convert and subdivide land — Aggrieved party promised to assist in obtaining approval of application — Developer promised to pay aggrieved party if approval obtained — Whether consideration existed — Whether executory consideration was good consideration — Contracts Act 1950 s 2(d) & (e)
Contract — Illegality — Corruption — Charge of bribery — Promisor applied to convert and subdivide land — Promisee knew government officials who could expedite promisor’s application — Promisor agreed to pay promisee if promisee assisted in obtaining approval — Whether convincing independent evidence needed to prove bribery — Whether agreement void because of illegality

Bahasa Malaysia Summary:

Perayu merupakan seorang daripada pengarah Wealth Sdn Bhd (‘syarikat itu’) yang memiliki tiga lot tanah pertanian di Kajang (‘tanah itu’). Oleh kerana syarikat itu ingin memajukan tanah itu sebagai sebuah estet perumahan, ia telah membuat suatu permohonan kepada pentadbir tanah untuk daerah Ulu Langat (‘pentadbir tanah’) untuk penukaran dan pemecahan lot tanah itu (‘permohonan itu’). Untuk mempercepatkan perkara tersebut, perayu telah meminta pertolongan penentang yang mengatakan bahawa beliau kenal Menteri Besar Selangor. Perayu bersetuju untuk membayar fee sejumlah RM268,888 (‘fee itu’) untuk perkhidmatan penentang.

Pada 28 Januari 1991, penentang telah menulis sepucuk surat dengan menggunakan kepala surat syarikat itu kepada Menteri Besar, meminta pertolongannya untuk mendapat kelulusan awal permohonan itu. Perayu kemudiannya telah membayar RM100,000 kepada penentang apabila beliau mengemukakan kepada perayu surat tersebut dengan perkataan tulisan tangan ‘Disokong’, yang dialamatkan kepada pentadbir tanah dan ditandatangani oleh Menteri Besar. Pada 16 September 1992, pentadbir tanah telah memaklumkan kepada syarikat itu bahawa permohonannya telah diluluskan. Seterusnya, melalui sepucuk surat bertarikh 17 Disember 1991, penentang telah menulis kepada perayu untuk mengesahkan perjanjian di antara mereka di mana beliau akan menerima fee tambahan sebanyak RM100,000 jika beliau membantu untuk menyelesaikan masalah hak masuk ke tanah itu melalui suatu tanah yang bersebelahan. Hak lalu-lalang yang diperlukan tersebut telah didapatkan pada akhirnya. Walau bagaimanapun, perayu enggan membayar baki fee sejumlah RM168,888 dan fee tambahan sebanyak RM100,000.

Penentang membawa prosiding terus terhadap perayu di Mahkamah Tinggi atas kemungkiran kontrak. Perayu berhujah di dalam pembelaannya, antara lain, bahawa: (i) tidak terdapat balasan di dalam perjanjian yang dikatakan itu; (ii) penentang tidak melakukan apa-apa untuk mendapatkan feenya; dan (iii) perjanjian tersebut terbatal akibat kepenyalahan undang-undang kerana kelulusan telahpun diberikan pada ketika itu dan wang itu sebenarnya adalah suatu sogokan. Hakim menolak kesemua pembelaan perayu kerana pembelaannya tidak merupakan isu bona fide yang boleh dibicarakan, mencatatkan penghakiman untuk jumlah RM168,888, dan memberikan kebenaran tak bersyarat kepada perayu untuk membela dirinya terhadap fee tambahan sebanyak RM100,000 itu. Perayu telah membuat rayuan ke Mahakamah Rayuan.

Diputuskan:
Diputuskan, menolak rayuan itu:

(1) Seksyen 2(e) Akta Kontrak 1950 (‘Akta itu’) memperuntukkan bahawa setiap janji dan pasang janji, yang membentuk balasan untuk satu sama lain, adalah suatu perjanjian. Di dalam kes ini, penentang telah berjanji bahawa beliau akan membantu dalam mendapatkan kelulusan untuk permohonan itu. Sebagai balasannya, perayu berjanji untuk membayar penentang RM268,888 untuk perkhidmatan itu. Balasan yang berkenaan, iaitu pertukaran saling janji, walaupun eksekutori, adalah suatu balasan yang baik. Oleh itu, terdapat suatu perjanjian yang mengikat di antara pihak yang berkenaan.

(2) Hujah bahawa penentang tidak melakukan apa-apa untuk mendapatkan feenya adalah tidak bermerit. Penentang telah menggunakan pengaruhnya dalam mendapatkan sokongan Menteri Besar atas permohonan syarikat itu, dan permohonan itu pada hakikatnya telahpun diluluskan. Tindakan penentang adalah termasuk di dalam lingkungan s 2(d) Akta itu yang memperuntukkan bahawa apabila penerima janji telah melakukan sesuatu yang diingini oleh penjanji, tindakan tersebut adalah balasan untuk janji itu.

(3) Pengataan perayu bahawa beliau telah diperdaya oleh penentang supaya mempercayai bahawa kelulusan itu akan diberikan sedangkan ia telahpun diberikan, tidak disokong oleh keterangan. Daripada fakta kes ini, perayulah yang telah meminta penentang untuk pertolongan. Penentang telah mendapatkan kelulusan permohonan itu seperti yang dijanjikan dan patut menerima bayaran yang telah disetujui daripada perayu.

(4) Pertuduhan penyogokan adalah suatu pengataan yang serius walaupun di dalam prosiding sivil. Ia tidak harus diterima dengan mudahnya tanpa keterangan yang meyakinkan, dan seorang peguam yang membuat pertuduhan sedemikian tanpa asas menghadapi risiko beliau akan dikenakan tindakan tatatertib kerana salah laku. Di dalam kes ini, perayu telah secara tersirat menyatakan bahawa penentang telah melibatkan diri di dalam penyogokan ketua eksekutif kerajaan negeri, tetapi tidak terdapat keterangan yang bebas untuk menyokong pengataan ini.

Penghuni Gua : Semuga paparan ini memberi menafaat kepada semua pembaca dan pelajar. MLJ adalah dokumen awam dan boleh diakses di laman web Jabatan Kehakiman Malaysia. Tq.

Thursday, 20 January 2011

GELI-GELI PETANG : GELI PENYOKONG PAS LANGKAH DUA MAYAT !!!!

Dipetik dari : Malaysia Instinct com

Penghuni Gua : Sebelum ini, kalau nak laksanakan hudud , PAS kena langkah mayat Karpal dulu . Kini PAS dan pengikutnya terpaksa lak melangkah dua mayat. Satu mayat Karpal tapi sebelum langkah mayat Karpal, terpaksa melangkah mayat penjilat Karpal iaitu Cikgu Rahim ( penyokong tegar PAS juga ). Teruk PAS kali ini. Dua-dua mayat ahli syurga terpaksa PAS dan pemimpinnya terpaksa melangkah. Haru biru dibuatnya.
2. Gerun juga !!! Tak gitu ?

MALAYAN LAW JOURNAL : TUDUHAN BERASINGAN !!!!!


[1995] 2 MLJ 745
Public Prosecutor v Ridzuan Kok bin Abdullah
Case Details:

Malaysia HIGH COURT (JOHOR BAHRU) — CRIMINAL TRIAL NO
45–16–1993

Judges ABDUL MALIK ISHAK J

Date 27 MARCH 1995
Citation [1995] 2 MLJ 745


Catchwords:

Criminal Procedure — Charge — Joinder of — Two separate charges — Trafficking of drugs and possession of drugs — Alleged offences committed at the same time and same place — Whether distinct offences — Whether same transaction — Whether charges could be tried together — Court’s discretion — Criminal Procedure Code (FMS Cap 6) s 165(i) — Dangerous Drugs Act 1952 ss 6 & 39B
Facts:

Bahasa Malaysia Summary:

Tertuduh di dalam kes ini telah dipertuduh dengan kesalahan kerana mengedar dadah di bawah s 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 (‘ADB’), dan kerana memiliki dadah di bawah s 6 ADM, di bawah dua pertuduhan yang berasingan. Pada permulaan pembicaraan pertuduhan pertama, timbalan pendakwa raya telah memohon kepada mahkamah supaya kedua-dua pertuduhan tersebut dibicarakan bersama, atas alasan bahawa kesalahan-kesalahan yang dinyatakan itu telah dilakukan dalam satu siri perbuatan yang begitu rapat hubungannya sehingga membentuk suatu urus niaga yang sama, oleh kerana kesalahan-kesalahan tersebut dilakukan pada masa dan tempat yang sama.

Walau bagaimanapun, peguambela telah menimbulkan suatu bantahan permulaan, bahawa percantuman pertuduhan tersebut akan mengakibatkan suatu salah laksana keadilan, kerana keterangan yang akan memudaratkan perbicaraan yang adil akan dibawa masuk. Soalan yang perlu dipertimbangkan oleh mahkamah ialah sama ada kedua-dua kesalahan itu boleh dibicarakan bersama atau tidak.

Diputuskan:
Diputuskan, tidak membenarkan bantahan permulaan tersebut:

(1) Sekyen 163 Kanun Prosedur Jenayah (NMB Bab 6) (‘KPJ’) telah memperuntukkan rukun umum bahawa setiap kesalahan berlainan hendaklah dikandung dalam pertuduhan yang berasingan, dan bahawa setiap tertuduh harus dipertuduh dan dibicarakan secara berasingan bagi setiap kesalahan berlainan.

(2) Jika dua atau lebih kesalahan yang berlainan dinyatakan di dalam pertuduhan yang sama, pertuduhan tersebut cacat akibat kependuaan, yang merupakan suatu kepenyalahan undang-undang yang tidak dapat dibetulkan di bawah s 422 KPJ. Maka, sebarang sabitan yang telah dibuat di bawah pertuduhan tersebut tidak dapat dikekalkan.

(3) Walau bagaimanapun, menurut s 165(i) KPJ, dua atau lebih kesalahan yang dilakukan oleh tertuduh yang sama boleh dibicarakan bersama, jika perbuatan yang telah dilakukan itu adalah begitu berhubungkait hinggakan membentuk urus niaga yang sama. Sebagai suatu panduan, perbuatan-perbuatan tertentu akan membentuk urus niaga yang sama jika terdapat kedekatan masa, kedekatan tempat, keberterusan tindakan dan kesamaan tujuan atau niat di antara kedua-dua kesalahan yang dinyatakan tersebut.

(4) Mahkamah mempunyai budi bicara yang sepenuhnya untuk memutuskan sama ada untuk membenarkan kesalahan tersebut dibicarakan bersama atau tidak, pada masa pertuduhan tersebut dibuat.

(5) Dalam kes ini, mahkamah akan mengarahkan percantuman pertuduhan kerana kedua-dua kesalahan telah dilakukan pada masa dan tempat yang sama, terdapat keberterusan tindakan dan kesamaan tujuan atau niat, dan dengan itu, membentuk urus niaga yang sama. Perbicaraan juga akan dipercepatkan kerana timbalan pendakwa raya akan memanggil saksi yang sama bagi kedua-dua kesalahan tersebut.

] Ali Hussain v Emperor [1933] AIR Cal 308 (refd) Amrita Lal Hazra & Ors v Emperor [1915] 42 Cal 957 (folld) Babulal Chaukhani v King Emperor [1938] AIR PC 130 (folld) Chin Choy v PP [1955] 236 MLJ 236 (folld) Choragudi Venkatadri v Emperor [1910] 33 ILR Mad 502 (refd) Emperor v Sherufalli Allibhoy [1903] 27 ILR Bom 135 (refd) Jagar Singh v PP [1936] MLJ Rep 114 (folld) Krishnaji Anant Dange & Anor v Emperor [1932] AIR Bom 277 (folld) Lim Ong Lum v R [1926] SSLR 152 (folld) Lim Sing Hiaw v PP [1965] 1 MLJ 85 (folld) Muthan v PP [1947] MLJ 86 (folld) Ali & Anor v Sidney Mitchell & Co (a firm) & Ors [1978] 3 All ER 1033 ; [1978] 3 WLR 849 (refd) Sanjiv Ratnappa v Emperor [1932] AIR Bom 545 (refd) Yap Liow Swee v PP [1937] MLJ 225 (folld)

Penghuni Gua : Semuga paparan ini memberi menafaat kepada semua pembaca dan pelajar. MLJ adalah dokumen awam dan boleh diakses di laman web jabatan Kehakiman Malaysia. Tq

KERUSI DUN KOSONG : SIAPA LEBIH BESAR ?




Aidila Razak
Jan 19, 11


Speaker Selangor, Datuk Teng Chang Khim hari ini mengisytiharkan kerusi dewan undangan negeri Pelabuhan Klang kosong berikutan kegagalan penyandangnya, Badrul Hisham Abdullah menghadiri sidang dewan undangan negeri Selangor selama lebih setengah tahun. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Siapa lebih besar? Siapa yang boleh istihar kerusi ADUN kosong.? Speaker ke , SPR. Yang PG tahu dan faham sikit-sikit ialah SPR lah yang berkuasa mengistiharkan sesuatu kerusi sesuatu DUN itu kosong. Bukan speaker.

2. Lain macam aje speaker Selangor ni. Lebih daripada DYMM saja besarnya. Memang pun, kepalanya dan kepala mereka yang serupa dengannya pun bertambah besar.

3. Hati-hati!!! Pengundi muda , hati-hati. Mereka ini main ikut sedap kepala mereka sahaja. Yang PG faham, Speaker hanya bertanggungjawab memaklumkan kepada SPR sesuatu DUN itu telah kosong dengan memberi sebab musababnya. Kemudian SPR yang akan istiharkan secara muktamadnya semada sesuatu kerusi DUN atau parlimen itu kosong atau tidak.

4. Pelik-pelik. !!!! Tak gitu?

Nota : Speaker mengatakan Badrul tak mendapat kebenarannya tidak hadir dewan walau pun Badrul telah memaklumkannya secara bersurat tentang ketidak hadirannya. Yang PG faham, seseorang ADUN atau MP itu hanya perlu memaklumkan kepada speaker tentang ketidakhadirannya dengan memberi sebab musabab. Itu sahaja. Bukan kebenaran untuk tidak hadir. Hanya diwajibkan memaklumkan aje. Entahlah !!!!! Speaker ni lebih-lebih kot ?

Wednesday, 19 January 2011

KITA : SELAMAT MAJU JAYA ZAID !!! KEH KEH KEH KEH !!!!



Regina Lee
Jan 19, 11



Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) yang diterajui Datuk Zaid Ibrahim dirasmikan pagi ini dengan dibarisi nama-nama terkenal daripada pelbagai parti.

Antara mereka termasuk ahli parlimen Padang Serai dari PKR, N Gobalakrishnan dan presiden PPP Datuk M Kayveas. Selain itu perwakilan daripada Snap dan ...........................................Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : SElamat maju jaya Dato. Semuga terus berjaya dengan impian anda !!! Keh keh keh keh keh !!!!

2. DSAI pun sampaikan salam dia kepada anda. Dan salam dan ucapannya sama seperti ucapan saya di atas. Pak-Pak janggut PAS pun kirim salam. Cuma PAS tanya, tak ada lagi ke bangunan yang nak diserahkan kepada mereka. Jika ada lagi nak diserahkan, bolehlah mereka keluarkan fatwa baru bagi halalkan parti KITA anda tu......Kih kih kih kih !!!!!! Bye!!!!!!!!!!!!!!!!!

MALAYAN LAW JOURNAL : KES HAK PENJAGAAN ANAK / GUGUR HAK KERANA IBU BERSEKEDUDUKAN !!!!!!


[1995] 2 MLJ 229
Loura Dorris a/p Laurence v Thuraisingam a/l James
Case Details:

Malaysia MAHKAMAH TINGGI (SHAH ALAM) — SAMAN PEMULA NO
24–411–94

Judges FAIZA TAMBY CHIK H

Date 3 APRIL 1995
Citation [1995] 2 MLJ 229



Catchwords:

Undang-Undang Keluarga — Anak — Penjagaan — Permohonan — Anak di bawah umur tujuh tahun — Sama ada penjagaan harus diberikan kepada ibu — Ibu bersekedudukan dengan lelaki yang berumahtangga — Bapa kandung anak mampu menjaganya — Kebajikan kanak-kanak pertimbagan utama — Sama ada faktor-faktor lain diambilkira — Akta Membaharui Undang-Undang (Perkahwinan dan Penceraian) 1976 s 88(3)

Facts:

Pemohon telah membuat permohonan kepada Mahkamah Tinggi secara ex parte untuk hak penjagaan sementara anak perempuannya berumur enam tahun, yang merupakan hasil perkongsian hidup dengan responden dalam kes ini. Selama ini, ibu pemohonlah yang menjaga anak mereka sewaktu mereka bekerja. Pemohon telah mengakui bahawa dia sedang bersekedudukan dengan seorang lelaki yang telah berumahtangga. Walau bagaimanapun, peguambela pemohon menyatakan bahawa menurut anggapan di bawah s 88(3) Akta Membaharui Undang-Undang (Perkahwinan dan Penceraian) 1976 dan juga autoriti yang wujud, hak jagaan anak yang berumur di bawah tujuh tahun hendaklah diberikan kepada ibunya. Pemohon juga berhujah bahawa perzinaan pemohon tidak boleh mematahkan anggapan tersebut.

Holdings:
Diputuskan, menolak permohonan itu:

(1) Untuk memutuskan isu hak penjagaan anak, mahkamah harus memberikan pertimbangan utama kepada kebajikan anak yang berkenaan.

(2) Mahkamah harus melihat soalan kebajikan anak itu dari berbagai-bagai aspek. Pertimbangan hendaklah diberikan kepada umur, jantina, agama anak tersebut, adat resam tempat dia dipelihara selama ini, latar belakang, bangsa, budaya dan kelakuan ibu bapanya. Selain daripada itu, faedah-faedah yang boleh dinikmati oleh anak itu dari segi pelajaran dan material, kesihatannya dan perubahan yang akan dialaminya perlu juga diambilkira.

(3) Tertakluk kepada pertimbangan utama berkenaan dengan kebajikan anak tersebut, mahkamah hendaklah memberi perhatian kepada kemahuan ibu bapa dan juga kemahuan anak itu, jika dia yang telah mencapai umur yang sudah dapat menyuarakan pendapatnya sendiri.

(4) Selepas meneliti kes ini dengan cermat, mahkamah berpendapat bahawa adalah bertentangan dengan adat resam negara ini untuk membenarkan pemohon yang bersekedudukan dan menginginkan kehidupan yang bebas untuk menjaga anaknya. Pemberian hak penjagaan kepada pemohon akan menjejaskan kehidupan masa depan anaknya. Perzinaan pemohon, lebih-lebih lagi dengan seorang lelaki yang telah berumahtangga, dipandang jijik oleh masyarakat Malaysia. Lagipun, responden merupakan bapa kandung anak tersebut dan mampu pula menjaganya.

Penghuni Gua : Semuga paparan ini memberi menafaat kepada semua pembaca dan pelajar. MLJ adalah dokumen awam dan boleh di akses di laman web Jabatan Kehakiman Malaysia. Tq

Tuesday, 18 January 2011

BAGUSLAH HATA, ITULAH KERJA YANG SESUAI UNTUK ANDA !!!!!!

( Ini kot? Nasi lemak Hata nanti ? )



Hazlan Zakaria
Jan 17, 11




Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) Hata Wahari kini berkira-kira membuka gerai nasi lemak dekat rumahnya di Puchong dan kaunter aduan di depan pejabat Utusan Malaysia di Cheras, Kuala Lumpur.

Ini ekoran penggantungan kerja terhadapnya masih tidak pasti tempohnya dan sama ada bergaji atau tidak. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Baguslah Hata. Baguslah kerja jual nasi lemak tu. Tak mengganggu sesiapa. Buka gerai sendiri dan buatlah peraturan sendiri. Puji diri sendiri dan komplen diri sendiri. Baguslah buka gerai sendiri. Kawal sendiri. Baru anda tahu susah senangnya menguruskan perniagaan.

2. PG berhajat juga nak merasa nasi lemak Hata dalam masa terdekat. Bagusnya kalau Hata maklumkan awal , bila pembukaan resmi gerai nasi lemak di depan Utusan tu. Kita semua pergi rasa dan kalau tak sedap kita pakat-pakat komplen dan piket depan gerai Hata. Itu hak kita sebagai pengguna. Kita nak ada nilai terhadap wang yang kita keluarkan untuk nasi lemak yang kita makan di geranya.

3. Nak tengok juga , Hata marah ke tidak dengan komplen dan piket kita terhadapnya. Biar dia tahu, bukan senang ak buka perniagaan dan menguruskan perniagaan serta menjaga tanggungjawab pemegang saham daan dalam masa yang sama menjaga kepentingan bangsa , agama dan negara seperti Utusan.

4. Jadi kepada Hata, baguslah dengan buka gerai tu. Itulah kerja yang sesuai untuk anda lakukan. Jangan jadi pacat yang kerjanya hisap darah orang lain. Orang dah beri makan kedarah untuk kita, kemudian kita senang-senang aje, tabur pasir dalam periuk nasi orang yang beri makan dan menjaga kita. Anjing pun tahu berterimakaseh kepada tuannnya yang saban hari memberinya makan. Inikan kita manusia.

5.Jangan dok temberang dengan gunakan perkataan kebebasan bersuara yang belum tentu hujung pangkalnya. Kalau bab kebebasan bersuara, nantilah, PG akan rasa dan akan komen tentang keenakan nasi lemak Hata. Dan jangan marah bila PG komplen secara kasar seperti Hata terhadap Utusan. Bersiap sedialah Hata.

6. Tahniah Utusan kerana bertegas kepada semua pacat bangsa ini. Tahu nak komplen aje, sumbanganya kepada syarikat tiada.............Cuma lambat snagat Utusan bertindak.

7. Kepada Hata, selamat menjalankan perniagaan. PG doakan ianya akan berjaya. Bentuklah perniagaan nasi lemak tu, dengan peraturan dan undang-undang sendiri. Dan bersiaplah untuk hadapim kritikan dari pelanggan seperti kami. Jangan mare!!!!!!! Tak gitu ?

Monday, 17 January 2011

ISU AZAN : DI MAAFKAN !!!!!






KUALA LUMPUR: Peguam, Ng Kian Nam, hari ini memohon maaf secara terbuka kepada semua umat Islam di negara ini atas kesilapannya meminta laungan azan sebuah masjid berhampiran kediamannya di kawasan Bukit Kerinchi di sini diperlahankan.

"Setiap orang mempunyai kelemahan dan saya mahu meminta maaf kepada semua umat Islam di negara ini di atas salah faham yang terjadi. Sebenarnya saya tidak tahu membezakan antara suara azan dan ceramah (kuliah subuh)," katanya dalam sidang media di sini hari ini. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Dimaafkan. Lain kali jangan buat lagi. Semuga negara ini terus aman damai dan tidak bersengketa antara kaum. Kita Malaysia. Jangan ganggu sempadan bangsa lain dalam apa perkara sekali pun. Itu kuncinya.

2. PG pun tak pernah ganggu hak bangsa lain. Cuma pertahankan hak agama dan bangsa PG mengikut perlembagaan. Itu aje. Jadi yang lain pun , wajib begitu!!!!! Tutup buku !!!!

GELI-GELI PETANG : GELI ADUN MANGKOK DERHAKA !!!

Dipetik dari : Malaysia Instinct com


Penghuni Gua : Beliau kini kesaorangan. Nyahkannya dari Selangor. Ada peruntukkan dalam undang-undang tubuh Selangor yang membolehkan DYMM menghalaunya dari bumi Selangor. Karpal hampir-hampir dihalau dulu. Sempat minta ampun. Tapi lepas tu , kena penampar sulong Dato Bagong di mahkamah.

MALAYAN LAW JOURNAL : KES DADAH / HARTA HARAM !!!!!!


[1995] 2 MLJ 238
Kanagasavey a/l Sinayah v Public Prosecutor
Case Details:

Malaysia HIGH COURT (PULAU PINANG) — CRIMINAL APPEAL NO
42–404–93

Judges JEFFREY TAN JC

Date 26 JANUARY 1995
Citation [1995] 2 MLJ 238


Catchwords:

Criminal Procedure — Forfeiture — Dangerous drugs — Forfeiture of moneys in bank accounts — Claimant of property released by writ of habeas corpus — Whether claimant ‘liable person’ under s 7 of the Dangerous Drugs (Forfeiture of Property) Act 1988 — Dangerous Drugs (Forfeiture of Property) Act 1988 ss 7 & 32(2)
Evidence — Presumption — Illegal property — Moneys in bank accounts forfeited under Dangerous Drugs (Forfeiture of Property) Act 1988 — Whether court must presume property is illegal and owner is liable — Dangerous Drugs (Forfeiture of Property) Act 1988 s 35

Statutory Interpretation — Construction of statutes — Penal statutes — Legislative intent to be given effect to — Whether statute should be construed narrowly where language clear and unambiguous — Whether judicial interpretation excluded — Dangerous Drugs (Forfeiture of Property) Act 1988 s 7(1)(a)(ii)

Bahasa Malaysia Summary:

Perayu telah ditahan di bawah Akta Dadah Berbahaya (Langkah-Langkah Pencegahan Khas) 1988 dan jumlah sebanyak RM7,500 yang disimpan dalam dua akaun bank perayu (‘harta itu’) telah disita oleh responden di bawah Akta Dadah Berbahaya (Perlucuthakan Harta) 1988 (‘Akta itu’). Perayu kemudiannya telah dilepaskan melalui suatu writ habeas corpus dan menuntut harta itu. Responden telah merujukkan tuntutan itu kepada mahkamah sesyen untuk keputusannya di bawah s 32(2) Akta itu. Mahkamah sesyen telah memutuskan bahawa perayu telah gagal mematahkan anggapan di bawah s 35 Akta itu dan harta itu diperintah untuk diperlucuthakkan.

Perayu telah membuat rayuan, menegaskan bahawa pelepasannya daripada tahanan, secara ipso facto menyebabkan tahanannya tidak sah ab initio dan tidak selaras dengan undang-undang dan tidak termasuknya sebagai orang yang berliabiliti di bawah Akta itu. Perayu menegaskan selanjutnya bahawa perkataan-perkataan ‘yang ditahan atau telah ditahan’ di dalam s 7(1)(a)(ii) Akta itu bermakna tahanan sah, dan memandangkan peruntukan untuk perlucuthakan adalah bersifat penal, s 7(1)(a)(ii) perlu ditafsirkan secara terhad dengan memihak kepadanya, dan dengan itu menarik perkataan ‘sah’ untuk dibaca ke dalam s 7 Akta itu.

Diputuskan:
Diputuskan, menolak rayuan itu:

(1) Tuntutan perayu kepada mahkamah sesyen adalah dikawalselia oleh s 35 Akta itu. Dari permulaan hingga penamatan prosiding di bawah Akta itu, mahkamah perlu menganggap bahawa orang terhadap mana tindakan itu dibawa adalah seorang yang berliabiliti dan bahawa harta itu adalah harta yang haram, kecuali jika sebab sebaliknya boleh ditunjukkan dengan keterangan boleh terima, dan orang terhadap mana tindakan itu dibawa perlu mematahkan anggapan tersebut atas imbangan kebarangkalian.

(2) Walaupun perayu telah dilepaskan melalui writ habeas corpus,secaraex facie, beliau tidak akan menjadi ‘seorang yang ditahan secara sah’. Walau bagaimanapun, itu tidak boleh disinonimkan dengan tidak menjadi seorang yang berliabiliti. Seksyen 7 mengenal pasti kategori orang-orang yang berliabiliti untuk ditindak terhadap dan perkataan ‘telah ditahan’ akan termasuk sebagai orang yang berliabiliti, seorang yang ditahan tetapi dilepaskan tanpa menjalani tempoh tahanan atau sekatan, seorang yang ditahan tetapi dilepaskan oleh suatu perintah kehakiman, dan seorang yang ditahan tetapi dilepaskan setelah menjalani tempoh penuh (atau sebahagian) daripada tahanan atau sekatan, tertakluk kepada proviso bahawa orang tersebut telah ditahan atau disekat setelah berkuatkuasanya Akta itu di bawah mana-mana undang-undang berkenaan dengan sebarang aktiviti yang berkaitan atau melibatkan pengedaran apa-apa dadah berbahaya.

(3) Apa-apa pembacaan atau pentafsiran s 7(1)(a)(ii) Akta itu dengan memasukkan perkataan ‘sah’ tidak akan termasuk kategori kedua di atas dan memberinya maksud yang lebih terhad. Bahasa dalam s 34 Akta itu adalah jelas dan tidak taksa, iaitu dalam prosiding di bawah Akta itu, Akta itu perlu ditafsirkan untuk memberi kesan kepada niatnya. Adalah jelas bahawa tafsiran kehakiman atau apa-apa tafsiran yang lain adalah tidak termasuk kecuali untuk memberi kesan kepada tujuan Akta itu.

4) Setelah mengenal pasti seorang yang berliabiliti untuk ditindak terhadap sebagai seorang yang kini ditahan atau yang pada masa lalu telah ditahan, keesahan tahanannya sebagai harus ditahan bukan sahaja merupakan tafsiran kehakiman yang bertentangan dengan tujuan Akta itu, tetapi juga mempertimbangkan ketaksaan atau kelemahan bahasa, atau kecacatan atau kekurangan dalam s 7(1)(a)(ii). Itu jelas tidak dibenarkan, kerana Akta itu memberikan kepada mahkamah budi bicara yang amat kurang untuk bergantung kepada tafsiran sendirinya apabila mengendalikan terma Akta itu.]

Penghuni Gua : Semuga paparan ini memberi menafaat kepada semua pembaca dan pelajar. MLJ adalah dokumen awam dan boleh diakses di laman web Jabatan Kehakiman. Tq

KARPAL YANG AUTA !!!!



Penghuni Gua : Fikirkan pengundi muda. Fikirkan. Apa musibahnya kepada negara dan bangsa serta agama kita. Fikirkan!!!!

Sunday, 16 January 2011

INTERLOK : OTAK MANGKOK MENTERI / YB


( Tim. Menteri otak cacing , sewajarnya PM nyahkannya dari kabinet)


( Ini pun berotak cacing, penyaksi upacara membakar Interlok. Kemudian korner baring bila nampak rugi dari segi politik )
Dua-dua pun sama aje. Serupa aje perangainya seperti makhluk di atas sekali.

HUDUD : POK NIK DAN PAS TEMBERANG LAGI !!!!






Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menjelaskan keputusan kerajaan negeri tidak melaksanakan hukum hudud kerana kebimbangan bahawa kerajaan persekutuan akan campur tangan dengan mengisytiharkan darurat untuk merampas pentadbiran kerajaan negeri.

Penghuni Gua : Kong kali kong PAS terbaru. Takut pada DAP nak laksanakan hudud nak salahkan kerajaan.

2. Tak usahkan nak laksanakan hudud, nak sebut hudud dalam ceramah pun PAS kecut perut. Isu arak di Selangor yang dipulangkan semula oleh Ronnie liu pun terhegeh-hegeh PAS nak bersuara. Nak halang Ronnie Liu dalam isu terbaru mengenai pekerja islam di kelab malam pun terhegeh-hegeh PAS nak kendalikan. Haji Hadi dan Mustafa Ali cakap, Hasan Ali mesti hormati prinsip PR. Hasan cakap, tindakan PBT adalah betul dan jabatan Agama islam Selangor masih berkuasa mengambil tindakan terhadap kelab malam terlibat.

3. Jadi apa ceritanya, Pok Nik nak kong kali kong , nak salahkan kerajaan bila gagal laksanakan hudud? Hudud PAS yang digubal dulu pun, bulat-bulat tiru, kanun keseksaan, kanun acara jenayah dan akta keterangan yang dikatakan kafir tu. Hudud PAS tu pun, terkial-kial dibuat setelah Tun Mahathir mencabar agar dibuat.

4. Dah 50 tahun bercakap bab hudud, tapi hanya cakap. Bila dicabar baru terhegeh nak buat. Tidaknya hanya cakap berdegar. Akhirnya meniru undang-undang yang dikaakan kafir. Tak malu ke ?????

5. Kepada Pok Nik dan PAS, jangan temberanglah. Kepada Blogger PAS, dengarlah temberang Pok Nik tu. Semuanya temberang. Macam-macam ayat Quran keluar nak halalkan temberangnya.

6. Kalau dah nak laksanakan hudud, rasuah haji bagaimana? Rasuah koperasi bagaimana, khalwat ADUN bagaimana.? Cakap aje lebih.....................Mustafa Ali cakap dan Haji Hadi pun cakap, hudud tu satu juzuk aje dalam Quran bila tak nak laksanakan hudud atau di halang oleh PR terutama DAP. Jadi apa cerita Pok Nik? Pok Nik cakap lain, pemimpin cakap lain.

Nota : Semuanya kaki kencing dan pengikut pun hari-hari minum kencing sahaja. Nak hudud sangat, itu yang di Kedah sehingga si Mahfuz letak jawatan kes pembinaan KUIN di Kedah tu apa cerita. Siasat dan hukumlah ikut hudud!!!!! Tak gitu ?

Nota : Untuk makluman Pok Nik dan gangnya, dengan gunakan anologi yang sama seperti Pok Nik cakapkan depan blogger mereka di atas, apa yang kerajaan sekarang pun seperti kata Pok Nik semalam lah. Sedikit-sedikit, Semuanya pun ke arah itu juga...................Islamlah juga. Kerajaan pun ada masalahnya pun nak laksanakan hudud. Tetapi perlahan-lahan, tapi ke arah itulah semua. Banyak perkara perlu diambil kira. Bukan macam PAS, cakap itu ini, akhirnya termakan sumpah sendiri sudahnya. Baru le terkial-kial cari jawapan untuk menjawab pertanyaan blogger mereka. Bantai le labu !!!!!!!!!!!!!!!

MALAYAN LAW JOURNAL : KES PERIHAL DAGANGAN !!!!!


[1994] 2 MLJ 23
Tenaga Pharmed Sdn Bhd v Public Prosecutor and other applications
Case Details:

Malaysia HIGH COURT (SHAH ALAM) — CRIMINAL APPEAL NOS
41–197–92, 41–198–92, 41–199–92 AND 41–335–92

Judges MOHD HISHAMUDIN JC

Date 1 MARCH 1994

Citation [1994] 2 MLJ 23



Catchwords:

Criminal Law — False trade descriptions — Appellant charged with offence under s 3(1)(b) of the Trade Descriptions Act 1972 — Appellants indicated on labels that they were manufacturers of the drugs although they did not make drugs — Appellants had packed and labelled the bottles — Whether they were manufacturers — Trade Descriptions Act 1972 s 3(1)(b)

Criminal Procedure — Trial — Onus of proof — False trade descriptions — Section 4(4) of the Trade Descriptions Act 1972 created an exception under s 3 of the Trade Descriptions Act 1972 — Onus on defence to prove on a balance of probabilities that their act or activity came within the exception — Necessary requirements of s 4(4) of the Trade Descriptions Act 1972 — Trade Descriptions Act 1972 ss 3 & 4(4) — Evidence Act 1950 s 105

Words and Phrases — ‘Manufacturers’ — Control of Drugs and Cosmetics Regulations 1984 reg 2
Words and Phrases — ‘Trade description’ — Trade Descriptions Act 1972 s 4(1)

Bahasa Malaysia Summary:
Perayu telah dituduh untuk suatu kesalahan di bawah s 3(1)(b) Akta Perihal Dagangan 1972 (‘APD itu’) kerana telah menyatakan atas label ubat tertentu bahawa beberapa buah syarikat (‘syarikat itu’) merupakan pengilang ubat itu. Pada permulaan tindakan itu di hadapan majistret, peguambela untuk pihak perayu telah membuat suatu bantahan permulaan, dengan menyatakan bahawa tuduhan itu tidak mendedahkan sebarang kesalahan. Mereka telah berhujah bahawa tidak terdapat salah perihal apabila perayu menyatakan pada label bekas ubat itu bahawa syarikat itu merupakan pengilang ubat itu, kerana walaupun mereka tidak membuat ubat itu, mereka telah memasukkan ubat itu ke dalam botol itu dan melabelkannya, dan menurut pentakrifan di bawah peraturan 2 Peraturan-Peraturan Kawalan Dadah dan Kosmetik 1984 (‘Peraturan itu’), mereka merupakan ‘pengilang’ ubat itu.

Peguambela seterusnya berhujah bahawa, walaupun boleh dianggap bahawa terdapat suatu salah perihal, tetapi, tidak terdapat kesalahan yang telah dilakukan disebabkan s 4(4) APD itu, kerana s 4(4) melindungi perayu daripada didakwa. Mereka berhujah bahawa seksyen ini tidak menganggap perbuatan perayu sebagai perbuatan perihal dagangan palsu. Majistret telah menolak bantahan permulaan itu, tetapi telah membenarkan supaya prosiding digantung sementara menunggu rayuan ini dibuat.

Diputuskan:
Diputuskan, menolak rayuan itu:

(1) Tidak terdapat bukti yang menunjukkan bahawa syarikat itu telah memasukkan ubat itu ke dalam botol dan telah melabelkan botol itu. Seandainya syarikat itu telah menjalankan aktiviti tersebut, perayu masih tidak boleh mendakwa bahawa syarikat itu merupakan pengilang ubat itu, kerana mereka tidak membuat ubat itu. Sebuah syarikat yang hanya memasukkan ubat yang sedia dibuat ke dalam botol dan kemudiannya melabelkan botol itu sepatutnya disifatkan pada label botol itu sebagai orang yang telah membotol dan melabelkan ubat itu. Ia merupakan suatu perihal palsu untuk menyifatkan syarikat seperti itu sebagai ‘pengilang’. Adalah tidak penting bahawa pentakrifan ‘pengilang’ di dalam Peraturan itu termasuk pembungkusan dan meletakkan label. Perayu tidak berhak bergantung kepada pentakrifan itu bagi tujuan APD itu kerana pentakrifan itu hanyalah bagi tujuanPeraturan itu dan adalah tidak relevan bagi tujuan APD.

(2) Mahkamah telah menolak hujahan peguambela perayu bahawa tidak terdapat kesalahan yang telah dilakukan disebabkan s 4(4) APD itu, kerana s 4(4) melindungi perayu daripada didakwa.

(3) Seksyen 4(4) mewujudkan suatu pengecualian di bawah s 3 APD itu dan ia membenarkan sebarang penggunaan perihal dagangan palsu dengan menyifatnya sebagai tidak merupakan suatu perihal dagangan palsu jika beberapa syarat dipenuhi. Oleh itu, memandangkan s 105 Akta Keterangan 1950, beban terletak pada pihak pembela untuk mengemukakan keterangan untuk membuktikan, atas imbangan kebarangkalian bahawa, perbuatan atau aktiviti perayu jatuh di bawah pengecualian itu. Jika demikian, perkara ini hanya sepatutnya dihujahkan oleh pihak pembela semasa penghujahan selepas pihak pembela telah menutup kesnya, dan mungkin, dalam kes yang luar biasa, semasa penghujahan tidak ada kes untuk dijawab pada penghujung kes pihak pendakwa.

(4) Untuk memenuhi keperluan s 4(4), tiga cabang peruntukan itu mesti dipatuhi. Pertama, bahawa perihal dagangan yang digunakan untuk ubat itu, iaitu, menamakan pengilang ubat itu, dilarang oleh Akta Jualan Dadah 1952 (‘AJD itu’) kecuali di dalam kes di mana perihal dagangan itu digunakan untuk ubat yang mematuhi keperluan AJD itu; kedua, ubat itu mesti mematuhi keperluan AJD itu; dan ketiga, perihal dagangan itu, sebagaimana yang telah digunakan untuk ubat di dalam kes ini, digunakan mengikut keperluan AJD itu. Di dalam kes ini, tidak terdapat apa-apa di dalam AJD itu atau Peraturan itu yang melarang pengunaan sebarang perihal dagangan pada botol ubat yang menyatakan atau menamakan pengilang ubat itu.]

Penghuni Gua : Semuga paparan ini memberi menafaat kepada semua pembaca dan pelajar. MLJ adalah dokumen awam. Ia juga boleh di akses di Laman Web Jabatan Kehakiman. Tq

Saturday, 15 January 2011

SOAL NYAMUK ????? BIAR BETUL !!!!






Kongsi 39"Itu hanya soal nyamuk", kata Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika diminta mengulas cabaran Ummi Hafilda Ali untuk berdebat dengannya berhubung kebenaran kes salah laku seks beliau. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Soal nyamuk? Biar betul DSAI oii. Tak sekolah agaknya DSAI ini.

2. Macam biasa, DSAI memang memandang remeh kekuatan lawan. Sebab itu selalu tersungkur.

3. Dia tak tahu ke, nyamuklah pembunuh utama manusia di muka bumi ini. Tak ada binatang lain yang boleh membunuh sebegitu ramai manusia selain nyamuk. Memang nak bungkus DSAI kali ini dik kerana nyamuk Srikandi ini.

4. Rasanya begitulah !!!! Bungkus DSAI kali ini. Selama ini , dok saman orang siang malam. Kini kena batang hidung sendiri. Pok Nik pun sampai tak terkata bila PAS pun kena saman.!!!! Tak gitu?

PETA PELAYAR