FOLLOWERS

Wednesday, 29 February 2012

MACAM NILAH KOT BAHANA CEKODOK MENGENTOT ISTERI ORANG ?

Dipetik dari : The Flyingkick


Penghuni Gua : setelah PG teliti ... ini bukanlah kes cekodok PKR yang dibelasah kerana mengentot bini orang di Kuantan tu. Yang ini lelaki muda dan tak berjanggut pun.

2. Tetapi apa yang boleh di ulas... beginilah kot lebih kurang cekodok PKR tu di belasah kot. Kena belasah begitu kira oklah  walaupun salah dari segi undang-undang negara. Tetapi kalau isteri anda buat dan ditipu lelaki begitu bagaimana perasaan dan tindakan anda? Mungkin kita akan lakukan aksi lebuih teruk.

3. Kalau ikut Islam, rejam sampai mati le hukumannya. PAS sanggup ke laksanakn hukuman mati ikut hukum hudud PAS pada cekodok PKR tu ?

4. Ambil pengajaran semua. Jangan dok mengurat bini orang. Buruk padahnya. Lambat dengan cepat aje... pasti akan terbangkar. Apa macam, PAS oiiiii. Bukti vedeo dikatakan buta , pekak dan bisu. Ini saksi 20 orang. Apa cerita........Macam cuci tangan aje PAS dalam isu cekodok mengentot isteri orang tu?  Itu ke yang diajar oleh Islam PAS. Hanya berdiam diri dan mencuci tangan?

5. Islam PAS hanya di mulut... bukan pada perbuatan dan tindakan. Terbukti PAS begini dalam kes cekodok PKR di Kuantan tu..... 

6. Fikirkan pengundi muda... Fikirkan!!!!!

PADAN MUKA / PENGAJARAN DARI KES INI !!!!!!




Mahkamah Sesyen Shah Alam hari ini mendapati Ahli Parlimen Sabak Bernam,  Datuk Abdul Rahman Bakri, bersalah atas lapan tuduhan membuat tuntutan palsu berjumlah RM80,000.

Hakim Azhaniz Teh Azman Teh membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan terhadap kes pendakwa. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Padan muka. Berani buat berani tanggung. Inilah akibat kalau buat sesuatu perkara tak pakai otak.

2. Tetapi ada pengajaran dari kes ini untuk kita semua fikirkan.....

3. Satu fakta yang jelas.... tak pula ADUN ini kata dia dikonspirasi atau pakatan jahat jatuhkannya oleh parti pembangkang. Kalaulah ini terjadi kepada ADUN ataupemimpin PKR, PAS atau DAP... siaplah berkuntau kata ini konspirasi, perangkap dan sebagainya..

4. Pengundi muda .... Fikirkan. Kepada ADUN di atas.... bye bye dan selamat jalan. Boleh bbbbbblllllllaaaahhhhhh!!!!!

5. Tahniah SPRM......

BASUH KENCING DAN BERAK SENDIRILAH !!!!!!



PKR menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) agar menyiasat Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Jacob Dungau Sagan didakwa menerima kontrak bernilai RM63 juta melalui firma yang dimiliki keluarganya.

Ketua PKR Sarawak, Baru Bian (kanan) berkata Sagan yang juga ahli parlimen Baram mesti disiasat atas dakwaan salah guna kuasa dan pecah amanah.Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Apa isunya ? PKR ini dok sibuk dengan kontrak yang diperolehi oleh isteri ADUN ini. Apa masalahnya. Takkan isteri dan anak-anak MP atau ADUN tak boleh berniaga dan mendapat kontrak kerajaan? Nak suroh mereka jadi peminta sedekah ke?

2. Keduanya..... isu pasir di selangor di mana dua ADUN PKR mempunyai kepentingan dalam syarikat pasir juga. Mengapa PKR dan SELCAT tak siasat? Terhegeh-hegeh buat sidang SELCAT. Dah setahun lebih masih tak ada khabar berita.

3. Azin dan Isterinya tak berniaga ke? Ronnie Liu dan gangnya tak berniaga ke. Tubuh syarikat seniri sehingga Teoh Beng Hock bunuh diri.  Nga di Perak pula... isterinya mendapat kontrak buat baju istiadat Exco. mengapa PKR tak desak siasat?

4. Kepada PKR dimana sahaja mereka berada.... baik anda basuh kencing dan berak sendirilah !!!!!!

MALAYAN LAW JOURNAL : KES HAK CIPTA !!!



[1994] 1 MLJ 348
Goodyear Tire & Rubber Co & Anor v Silverstone Tire & Rubber Co Sdn Bhd
Case Details:

                Malaysia              HIGH COURT (KUALA LUMPUR) — CIVIL SUIT NO
                                D5–22–660–1993

                Judges ABDUL MALEK J

                Date      22 NOVEMBER 1993

                Citation                [1994] 1 MLJ 348



Catchwords:

Copyright — Infringement — Whether copyright protected the idea of the function of the tyre
Trade Marks — Infringement and passing off — Whether get up of tyres distinctive of plaintiffs — Whether plaintiffs had established substantial reputation and goodwill

Bahasa Malaysia Summary:

Plaintif pertama merupakan pengeluar dan penjual tayar Aquatred yang direka dan dicipta oleh kumpulan pakar mereka. Plaintif kedua merupakan pengimpot dan penjual tayar Aquatred di Malaysia. Plaintif telah membawa tindakan ini untuk pelanggaran hakcipta dan kelirupaan. Plaintif mengatakan bahawa tayar Aquatred mempunyai caragaya yang unik dan tersendiri, iaitu alur tengahnya, dan bahawa tayar Aquagrip defendan telah ditiru daripada lukisan plaintif pertama ataupun daripada tayar Aquatred dengan cara ‘reverse engineering’. Mengenai kelirupaan, plaintif berhujah bahawa mereka telah memperolehi reputasi dan nama baik yang substansial dalam tayar Aquatred, iaitu caragayanya adalah tersendiri kepada plaintif disebabkan penggunaan, penjualan dan promosi yang luas di Amerika Syarikat dan Malaysia. Defendan menegaskan bahawa plaintif ingin melindungi fungsi tayar Aquatred yang tidak dilindungi oleh undang-undang hakcipta.

Diputuskan:
Diputuskan, menolak permohonan plaintif:

(1) Undang-undang hakcipta tidak berkaitan dengan tiruan idea tetapi dengan tiruan bentuk idea yang dinyatakan. Plaintif menuntut perlindungan idea fungsi tayar dan bukannya nilai ciptaan seninya. Di sini keterangan yang diberikan adalah tidak jelas mengenai penciptaan lukisan tersebut. Keraguan juga timbul sama ada lukisan tersebut adalah original.

(2) Plaintif juga tidak menunjukkan bahawa caragaya tayar itu adalah tersendiri kepada mereka dan bahawa orang awam akan mengenali tayar itu melalui caragaya dan bukan namanya. Oleh kerana semua tayar dicetak dengan cap nama dan nama tayar, sebarang kekeliruan tidak akan timbul kerana pelanggan, pada praktisnya, akan memilih cap dahulu sebelum membuat keputusan jenis tayar yang dikehendaki.

(3) Oleh kerana tayar Aquatred berada di pasaran Malaysia hanya untuk lapan bulan apabila tindakan ini dibawa, tempoh ini terlalu pendek untuk mewujudkan nama baik dan reputasi.

(4) Walaupun terdapat suatu soalan serius yang perlu dibicarakan, imbangan kemudahan memihak kepada defendan. Jika injunksi diberikan, plaintif akan memperolehi suatu monopoli yang tidak saksama dalam pasaran tayar untuk rekabentuk ‘aqua’ tersebut.]

Penghuni Gua : Semuga pembaca dan palajar mendapat menafaat dari paparan ini. MLJ adalah dokumen awam dan ia boleh diakses di Laman Web Jabatan Kehakiman Malaysia. Tq.

Tuesday, 28 February 2012

PAKEJ UMRAH ISTIMEWA DENGAN UST BADRUL !!!!!

Dipetik dari blog : The Antics of Husin Lempoyang 


Penghuni Gua : Bertambah istimewa ... anda semua ditawarkan menginap di Hotel Swiss Garden Mekah di bilik no :8365. Dan juga secara percuma khidmat kaunseling dan tazkirah masalah rumahtangga bersama Ust Badrol..... Jam 3 pagi. One ...by...one.......( wanita sahaja ). Ini dipanggil pakej umrah 5 dalam 1. Tak terasa nak join ke !!!! Menyesal ente semua nanti..... Prinsip pakej...... first come .. first serve ..... kih kih kih kih kih !!!! 

2. Kalau anda lambat daftar pakej ini.... bilik 8365  tidfak akan disediakan. Tetapi ente semua boleh diberi pakej lain iaitu kerja overtime masa di Mekah iaitu memangkah bilik 8365. Pangkah jangan tak pangkah.  Jangan menyesal ............Cepat, cepat....(*&^%$^&*()(*&^&*()(*&^&*()_)(*&*()(*Amin !!!!!

NAMA DYMM TENGKU MAHKOTA PAHANG PULAK DIJAJA !!!!! KAH KAH KAH KAH !!!!




Penghuni Gua : Haik, nak seret DYMM Istana Pahang pulak dah !!!!! Cari cara lain lah. Hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong. Tak ada ribut , tak ada taufan, .... alih-alih dakwa DYMM Tengku Mahkota Pahang pulak diseret sama. Apa lah yang tak kena dengan kepala cekodok ini.

2. Pada dok seret dan menjaja nama DYMM ... ada baiknya cekodok ini pergi berjumpa denganm TGNA untuk cucikan dosanya. Eli Bogel dulu pun, lepas jumpa Pok Nik , terus suci bersih dan sesucinya. macam budak baru lahir.

3. Nak spin dah tak boleh... alih-alih jaja nama DYMM Tengku Mahkota. 

4. Ini semua bukan apa... sebab dah tahu serta hilang punca. PAS dan bagitahu semalam bahawa mereka tak campur hal peribadi Cekodok ini. MB Selangor pun kata tak campur dan tak ingin p[un nak dengar penjelasan cekodok ini. Bukan orang lain... bos dari parti sampah dia juga.

5. Jadi takada jalan lain... maka nama DYMM dijual. Sebabnya mudah... sebab DYMM tak akan bertitah dengan benda bodoh cekodok tu. Jadi dari situ, maka mulalah cekodok ini ..........

6. yang sedapnya... cekodok ini dakwa orang kanan DYMM ada menghubunginya.... Apa punya bodoh le.... cekodok ini.  Dan masa bila pulak PKR  dan cekodok ini mula nak berhimpit dengan DYMM. kan mereka tak suka pada semua DYMM. Mereka liberal...... liberal semuanya. Lihat ajelah apa yang meraka dok hina DYMM Perak termasuk Pahang serta Johor pun. Lihat ajelah dulu di blog-blog meraka yang dok hina DYMM. Terutama semasa krisis MB Perak.

7. Cekodok ini ingat kita semua ini otak sampah macam dia atau ketua dia kot. pengikut mereka yang kaki peminum kencing tu bolehlah mereka bodohkan!!!!

8. Tak gitu ? Kah kah kah kah !!!! Itulah standard pemimpin PKR. Semuanya begitu. Buat salah..... tetapi tak berani nak bertanggungjawab. Baik Khir Toyo dan pemimpin kerajaan jugalah. Buat sendiri dan berani tanggung sendiri..... Fikirkan pengundi muda !!!! Fikirkan!!!!!

ALAHAI !!! ZUHUDNYA DIA !! KAH KAH KAH KAH !!!


Penghuni Gua : Kah kah kah kah kah !!!!(%E%$^YJKYTRE@##^)*&@#%%&*(IJKJGFGDYUO(*(^%^%$@##$&((_)^&^%$%@#$@^%%&**(&*(()Zuhud ? Kah kah kah kah kah !!!

2. Fikirkan pengundi muda!! Fikirkan.  PKR ini dari atas sampai bawah... sama aje !!!! kah kah kah kah !!!!

Monday, 27 February 2012

HAIK !!!! NAK SALAHKAN ORANG PULAK !!!!!



Cekodok Swiss Garden

MStar

Khalwat: Badrulamin Dakwa Didalangi Umno

Cekodok cuti sebulan kerana khalwat, peliwat langsung tak bercuti.... 
Hebat-hebat. Keadilan cara PKR !!! Kah kah kah

PETALING JAYA: Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr Badrulamin Bahron mendakwa insiden beliau ditangkap khalwat dengan seorang wanita bersuami pada Sabtu lalu merupakan perangkap terancang yang didalangi Umno.

Malah menurut beliau, suami wanita berkenaan yang dikenali sebagai Faizal turut terlibat dalam usaha menganiaya dan menghancurkan karier politiknya.

"Faizal yang merupakan suami kepada wanita berkenaan dipercayai terlibat dalam rancangan untuk memerangkap saya.

"Malah saya diberitahu oleh bapa wanita itu bahawa seorang pemimpin Umno menghubungi dia bagi mendapatkan nombor telefon bimbit Faizal. Jadi saya percaya semua ini ada pertalian dan hubung kait bagi memerangkap saya," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini, Isnin. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua :  Cekodok ini cakap lain macam aje. Masa buat sedap-sedap jam 3 pagi. Bila kantoi nak salahkan suami wanita tu dan UMNO. Ape bende punya otak cekodok ini. Ayatnya sama lah dengan skrip yang pernah dilafazkan oleh Imam Mahadi pujaannya.

2. Siapa cekodok ini sehingga sibok benar orang nak perangkapnya? Beberapa pertanyaan untuk cekodok ini :

.............Tak ada tempat lain ke nak tazkirah bini orang ini?
.............Tak sempat tunggu siang ke?
............ Tazkirah kat lobi hotel tak boleh ke supaya tak timbulkan syak?
............. Macam mana wanita tu tahu no bilik cekodok ini kalau dia tak menggatal dan miang serta
              ada           agenda .. ...........kalau cekodok ini tak beritahu wanita ini?
............Wanita PKR kan banyak di hotel tu... mengapa tak minta mereka temankan bini orang ini
             masa jumpa cekodok ini?
...........  Bini orang ini mengapa tak beri tidor di mana-mana bilik wanita PKR yang bersepah di hotel tu?
.............Kalau bini orang ini nak juga tidor di bilek cekodok ini sebab baru tiba jam 3 pagi... dan
            wanita PKR tak nak beri bilek mereka.... mengapa cekodok ini tak keluar dari bileknya dan
             berikan serta biarkan bini orang ini tidor bersaorangan?
.............Cekodok ini boleh tidor di mana-mana surau di Balok tu (rumah  PG tu... setengah Km aje
            dari hotel tu ) atau di chalet lain bersepah di kawasan tu. Ahli PKR pun ramai di situ. Awat
            cekodok tu tak nak dan berusaha ke arah itu?
.............Mengapa cekodok ini buka pintu bilek bila bini orang ini datang?
.............Mengapacekodok ini tak suruh wanita ini tunggu di lobi aje untuk bincang.?
........... Jabatan agama Islam wajar ambil bukti cctv hotel tu, untuk tahu dan sahkan wanita itu baru
          tiba jam 3 pagi malam tu atau dah 2 ke 3 hari dengan cekodok ini dan dia tiba dengan siapa dan
           naik apa. CCtv itu ada jawapanya.
...........Nasihat dan tazkirah melalui tel atau sms tak boleh ke ?
............Kalau dah nak tazkirah sangat hingga tak menyempat ..... mengapa tak panggil dua tiga orang
           lelaki lain atau ahli PKR lain yang ada di hotel tu ( lelaki Y pun boleh ) untuk datang ke bilik
           cekodok untuk atau supaya tak timbulkan syak?
............Islam benarkan ke cara jumpa cekodok beri nasihat kepada wanita tersebut dan berdua tu?
............Hadis dan ayat Quran mana cekodok ini pakai?
.............B;lah blah blah............

3. Cekodok ini main sedap mulut aje kata suami wanita itu dan UMNO memerangkapnya. Buktinya mana?

4. Kalau suami wanita tu memerangkapnya.. .... memang patut pun sebab dia dah tahu lama. Takkan nak biarkan pulak!!!!

5. Memanglah suaminya memrangkap cekodok ini  ....... takkan d=si suami pulak galakkan dan arahkan wanita ini pergi dengan sukarela atau dipaksanya isterinya jumpa cekodok ini di malam buta tu............. Dah tahu isteri main kayu tiga ....... itu jelah tindakannya. PG pun akan buat begitu.  Atau lebih teruk laagi PG tibai cekodok ini. Bini kita..... mau tak marah.... Ikut Islam rejam sampai mati cekodok ini. Takat si suami pukul dengan samseng 20 orang tu kira ringanlah......

6. Apa macam cekodok... boleh jawab ke..... Kaah kah kah kah kah,,,,,,,,..........

Nota : Yang pelik PKR ni pulak.....cekodok ini berkahwat di arah cuti. Tetapi si peliwat tegar iaitu punaisihat Selangor yang gajinya RM 1 tak pulak diarah cuti.!!!! Tak ke pelik?

.... Kesian juga PG kepada cekodok ini kerana PKR Selangor mendiskriminasikannya dari segi ini. Kesian!!!!! Kah kah kah kah !!!!

..... Fikirkan pengundi muda..... Fikirkan.........................MASA SEDAP SENYAP.... DAH MENGIDAP.... NAK SALAHKAN ORANG........APE PUNYA OTAK DAAAAA!!!!! Keh keh keh keh !!!!

NAK DIBODOHKAN... MASUK PAS !!!! KICKDEFELLA !!!


Dipetik dari blog : Kickdefella

Isu Tanah Jarang – Himpunan Hijau Gerakan Anti Ekonomi

Himpunan Hijau bukanlah satu kumpulan yang mahu mengharmonikan dan menyelamatkan Malaysia seperti yang mereka dakwa, sebaliknya ialah adalah sebuah agenda bersifat ‘anti-ekonomi’ oleh pihak-pihak tertentu yang bertujuan menakut-nakutkan pelabur asing dari terus melabur di Malaysia.

Produk Nadir Bumi



Para pelabur antarabangsa memerhati tindakan Kerajaan Malaysia menangani desakan puak pelampau yang berselindung diatas matlamat kononnya menyelamatkan alam sekitar. Apakah Kerajaan Malaysia cukup kuat untuk mempertahankan kemasukkan pelaburan asing atau akan menjadi longlai dan tunduk kepada tekanan puak pelampau ini.

Penentang pelaburan kilang pemerosesan kimia oleh Lynas Corporation adalah golongan pelampau yang didalangi oleh beberapa kerat ahli politik songsang.

Kilang pemerosesan Nadir Bumi atau dalam bahasa hari-hari boleh disebut sebagai ‘tanah jarang’ ini adalah tidak lebih dari sebuah kilang kimia. Di negara asalnya, pengangkutan bahan tanah jarang ini boleh dilakukan seperti anda mengangkut anak dan isteri anda pulang ke rumah mertua, tiada spesifikasi khas apa lagi memerlukan label bahan radioaktif.

Pada sidang medianya di Shah Alam hari Jumaat lepas, Ahli Parlimen PAS Hulu Langat , YB Che Rosli Che Mat, seorang pakar di dalam bidang nuklear sekali lagi menjelaskan kepada rakyat Malaysia bahawa, kilang kimia Lynas adalah selamat.
“Pendirian saya tetap sama seperti yang pernah saya cakapkan sebelum ini, iaitu projek ini perlu diteruskan dan saya akan tetap menyokongnya selagi Lynas selamat dan dipantau sepenuhnya,”ujar bekas pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia itu.
Rosli yang merupakan lambang kecendikiawanan di dalam Parti Islam Malaysia (PAS) diatas ketinggian ilmu sainsnya merupakan kelulusan doktor falsafah di dalam bidang Sains Nuklear daripada University of Lancaster di United Kingdom.

MP PAS Hulu Langat Dr Rosli

Rosli juga berkali-kali menjelaskan bahawa kilang Lynas di Gebeng bukanlah kilang nuklear atau loji nuklear maupun makmal penguraian dan mengayakan uranium.

Kadar radiokatif yang bakal dikeluarkan oleh kilang Lynas di Gebeng secara teorinya tidak lebih daripada kadar radiasi yang dikeluarkan oleh kebanyakan kilang-kilang lain di sekitarnya.Rosli berkali-kali menegaskan bahawa tanah jarang adalah bahan ‘tabii’ dan  lombong tanah jarang di Mount Weld, Australia adalah jauh lebih rendah keluaran radiasinya daripada lombong bijih yang peninggalan legasinya menjadi taman tema dan kawasan perumahan di merata-rata tempat di Malaysia.


Baru-baru ini Kerajaan Malaysia secara adil telah meluluskan Lesen Operasi Sementara (TOL) kepada Lynas Corporation dengan syarat-syarat ketat. Tujuan pemberian lesen operasi sementara ini adalah bagi membenarkan Lynas memulakan operasinya dan pada waktu yang sama pihak-pihak terbabit di Malaysia dapat memantau operasi Lynas sama ada benar-benar selamat seperti yang tercatat di dalam semua laporan.
Tanpa membenarkan Lynas beroperasi, Kerajaan Malaysia dan pihak pemantau tidak dapat melihat kesahihan dakwaan Lynas mahupun dakwaan puak pelampau.

Pemberian lesen ini bukan berisiko tinggi kerana pada waktu ini berdasarkan segala laporan dan kajian yang telah dibuat oleh pelbagai agensi terbabit bersetuju bahawa operasi Lynas akan selamat dan mengikuti piawaan antarabangsa.

Namun tanpa membenarkan Lynas beroperasi, ia kekal sekadar di atas kertas.

Walaupun lesen sementara itu telah diluluskan buat Lynas bagaimanapun Lynas hanya boleh menerima lesen itu setelah ia memastikan ia patuh kepada syarat-syarat khas pengeluaran lesen tersebut. Itulah yang dikatakan sebagai risiko rendah.

Untuk Lynas beroperasi sementara, Lynas diwajibkan oleh Kerajaan Malaysia mengeluarkan satu surat akujanji bahawa segala lebihan dan sisa buangan dari kilang itu hendaklah di bawa keluar dari Negara Malaysia.

Lynas juga dikehendaki untuk menyerahkan satu pelan pembinaan dan pengurusan kemudahan pelupusan kekal (PDF) yang berlokasi di kawasan tidak berpopulasi.

Kerajaan Malaysia juga mengkehendaki Lynas memastikan segala sisa cecair dan gas hendaklah terlebih dahulu dirawat oleh Lynas bagi memastikan ia mencapai tahap piawaian keselamatan yang diterima pakai antarabangsa sebelum dibebaskan dari kilang tersebut.

Hanya setelah Lynas membuktikan bahawa operasinya adalah selamat seperti yang didakwa dan diperakui oleh semua pihak berwajib, barulah lesen sebenar akan dikeluarkan.

Ini merupakan sesuatu yang amat waras. Lebih waras lagi ialah nasib 420 anak tempatan yang hampir kesemuanya anak Melayu kini mencari makan dengan Lynas. Kos pengurusan yang melebihi RM400 juta setahun adalah sesuatu yang amat tinggi dan diperlukan di dalam menjana ekonomi hari ini. Oleh itu adalah tindakan yang tidak bertanggungjawab oleh kerajaan untuk mengabaikannya dengan mudah semata-mata ada penentangan yang tidak berasas.

Penentangan terhadap Lynas boleh menggugat kemasukan pelaburan asing. Para pelabur mahu kepastian bahawa pelaburan mereka selamat dan kerajaan hari adalah kerajaan yang mengotakan janjinya.Ketakutan pelabur adalah sesuatu agenda yang baik buat pembangkang. Kekurangan pelaburan adalah juga sesuatu yang boleh dimanipulasikan oleh pembangkang yang bijak. Tetapi mengatakan Lynas adalah sebuah kilang yang menghasilkan radiokatif yang merbahaya adalah sesuatu yang bodoh bagi pembangkang.

Saya masih rasa pembangkang di Malaysia tidaklah berdiri begitu rendah apalagi sesuai disebut sebagai bodoh.Ustaz Hadi, Presiden PAS berkata dalam ucapannya pada 5 Jun 2011 di Terengganu yang antara lainnya menyeru perwakilan PAS bertindak secara bijaksana.
Kata Ustaz Hadi,
“Saya hendak membangkitkan isu Lynas yang dibangkitkan oleh perwakilan. Saya minta isu ini dirujuk kepada pakar. Kita ada pakar nuklear, Dr. Rosli Che Mat. Dia mempunyai PhD dalam bidang nuklear….”
Dan Dr. Rosli sudah memberikan penjelasannya kepada kita. Dr. Rosli juga berkata bahawa dakwaan-dawaan terhadap kilang Lynas hari ini adalah, “tidak saintifik dan tidak akademik”. Bagaimanapun ada diantara kita masih mahu mendengar dakwaan yang tidak saintifik dan tidak akademik itu.
Ustaz Hadi turut membuat kesimpulan berikut,
“… nak tahu pasal kelapa sawit jangan tanya pakar getah,”.
Fuziah Salleh orang paling kehadapan dengan pelbagai dakwaan tidak saintifik dan akademik merupakan Ahli Parlimen PKR dan bukan pakar getah, tetapi Fuziah juga bukan pakar nuklear. Mungkin Fuziah adalah mutasi hasil ujikaji berlebihan Anwar Ibrahim di dalam politik Malaysia.

Langkah wajar boleh diambil oleh pengarah filem tersohor Malaysia, saudara Mamat Khalid untuk memasukkan watak Fuziah di dalam filem Zombie nya yang baru. Mungkin menerusi watak itu, Fuziah boleh menjadi ‘zomba terlampau’.

Penghuni Gua : PAS iaitu parti adat dan sukan.... mana nak dengar pendapat pakar. Mereka ini ( pakar ) adalah buta , pekak dan bisu. Yang cerdik pada PAS ialah macam Mat Sabu, Mahfuz. Takat kelulusan SRP akan dianggap cerdik oleh PAS. Pandai bercakaplah. Otak kosong. Nasib malanglah sesiapa yang terpelajar menyertai PAS. Suara mereka macam sampah. Sesuai untuk lap serban dan jubah mereka aje. Dr Hasan buktinya.  Itulah kedudukan mereka  yang terpelajar dalam PAS. Kesian.....

2. PKR macam biasalah. Semuanya peminum kencing dan lendir............kah kah kah !!! Dan jadi cekodok di swiss garden bolehlah . Jam 3 pagi.... Itu mereka yang lebih.... Kah kah kah kah !!!!

DEMO DI PENANG : SIAPA KACAU SIAPA ? !!!!!!!!

Dipetik dari : Gerakan Anti PKR



Penghuni Gua : Malaysiakini dakwa Himpunan Lynas di Pulau Pinang di ganggu. tapi aku tengok dalam vedeo tu, si baju hijau mangkok tu yang serang dan terajang  satu pihak lagi. Dia yang mulaka serangan tu.

2. Nak membohong pun patut padanlah. Lim Guan Eng pun menipu jugak . PKR dan PAS ujangan dok ceritalah.  

3. Bab pihak satu lagi ( penyokong Lynas ) nak hadir dan berdemo menyokong Lynas di tempat sama... aopa masalahnya. kan Lim Guan Eng canangkan ia kebebasan bersuara dan berhimpun. Biarkanlah.... Dah nak sangat bebas. Ikut suka pihak penyokong Lynaslah nak demo di mana.

4. Itu yang PR minta dan perjuangkan. Inilah hasilnya.............. nak salahkan siapa? Kah kah kah kah !!!!! Polis larang berhimpun tanpa permit mereka kecam polis. Nah ... dah nak sangat.... inilah akibatnya..... Apa nak bersungut... Tanggunglah.................

CEKODOK TAZKIRAH DI SWISS GARDEN JAM 3 PAGI : KAH KAH KAH !!!!!

Penghuni Gua :  Kah kah kah kah kah kah kah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PUKUL TIGA PAGI..... KAH KAH KAH KAH !!!!!

P. Ramlee

Pukul Tiga Pagi 

Pukul tiga pagi tidurlah intan
Besok bangun lagi senda gurauan
Bangun pagi-pagi hai renung ke awan
Lepas gosok gigi minum kopi satu cawan

Kanda pergi kerja jauh di kota
Dinda jaga rumah jangan main mata
Nanti petang kanda pulang
Kita sembang panjang-panjang
Dinda jangan bimbang... bujang
Bukan mata keranjang... sembahyang

( dialog )
Jam sudah pukul 3 pagi
Apa lagi dinda tidurlah intan
Esok dinda boleh bangun lagi
Sesudah itu kita boleh bersenda gurauan
Kalau bangun mesti pagi-pagi tau
Jangan lupa renung ke awan
Ha ha ha ha itu mesti selepas gosok gigi
Selepas minum kopi satu cawan

Kanda pergi kerja
Jauh di kota
Dinda jaga rumah
Jangan main mata
Nanti petang kanda pulang
Kita sembang panjang-panjang
Dinda jangan bimbang... bujang
Bukan mata keranjang... sembahyang

Sumbangan Pheaze

Penghuni Gua :  Kih kih kih kih kih !!!! P Ramlee tertinggal; satu perkara aje. 3 pagi  tu dia tak masuk program tazkirah dengan bini orang. Kah kah kah kah !!!!

Sunday, 26 February 2012

LYNAS : GEMPAK AJE LEBIH !!!!!


Agenda Daily

Himpunan Hijau yang 'gempak lebih'...

lynasdd513

Himpunan Hijau anjuran pakatan pembangkang di Kuantan pagi Ahad  untuk membantah kilang Lynas  nyata 'gempak lebih'.Secara keseluruhan dari pemerhatian kehadiran di himpunan itu yang bermula 10 pagi hingga 11.45 pagi itu  jauh kurang dari sasaran 20,000 orang yang digembar gembur oleh penganjur sebelum ini.Ia juga dilihat lebih macam satu pesta 'syok sendiri'.


Malah gambar dari facebook Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang diambil dari udara di kawasan padang MPK4 jelas dapat menunjukan keadaan sebenar.Anggaran polis sekitar 3,000 orang sahaja yang hadir.Juga didapati sebahagian dari peserta adalah orang luar Kuantan,terdiri dari penyokong pembangkang yang dibawa atau datang sendiri.

Tiada langsung sekatan jalan polis dibuat sepanjang perhimpunan itu.Polis cuma mengadakan kawalan biasa untuk memastikan kelancaran lalulintas dan sebagainya..Tiada kejadian tidak diingini dilaporkan berlaku.


lynas1xx

Cuma pihak polis kesal ada peserta yang langgar syarat seperti membuat perarakan dan menbawa kanak-kanak ke perhimpunan ituHadir sama di perhimpunan itu ialah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyampaikan ucapan, sebelum semuanya bersurai.Beliau antara lain berjanji  akan mengemukakan usul tergempar di Dewan Rakyat pada bulan depan untuk mendesak projek kilang Lynas di Gebeng dibatalkan.


lynas-arakxx

Gelagat pembangkang yang cuba meraih markah politik membantah projek RM700 juta yang bakal mewujudkan banyak peluang pekerjaan pada orang sekitar Kuantan itu telah mencetuskan rasa marah ramai pihak.Berbagai pihak berkuasa telah mengesahkan projek itu selamat namun pembangkang terus berdegil gembar gembur ia akan membahayakan penduduk sekitar Kuantan.

Malah Ahli Parlimen PAS kawasan Hulu Langat Dr Rosli Che Mat yang juga seorang saintis nuklear  secara terbuka kata projek itu selamat.Bantahan projek itu dipelopori oleh Ahli Parlimen PKR Kuantan,Fuziah Salleh.Sementara itu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang bercakap kepada wartawan selepas satu majlis di Sekinchan,Selangor berkata projek Lynas adalah selamat.Menurut beliau pembangkang cuma main isu itu untuk memancing undi.


Menterii Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob pula menilai Himpunan Hijau sebagai satu ' demo-tourism' yang jana ekonomi bagi pengusaha dan peniaga.Dalam kenyataannya mengulas himpunan berkenaan beliau juga kata gerakan anti-Lynas yang berselindung disebalik Himpuan Hijau sudah tidak laku.

"Rakyat tidak percaya kepada pembangkang yang menabur cakap kosong pada setiap masa dan setiap tempat,"katanya.

Apapun baginya himpunan itu membuktikan demokrasi sihat dan sesiapapun boleh berhimpun dan bersuara asalkan tidak langgar undang-undang.Beliau memuji pihak polis dan Majlis Perbandaran Kuantan yang bertindak adil dan profesional memastikan perhimpunan berjalan lancar.-26/2/2012

Penghuni Gua : Gempak aje lebih. Orang Kuantan , seperti PG yang tinggal 5 km dari kilang Lynas takkan tertipu dengan temberang puak PAS dan PKR ini. PG dan [penduduk kuantan lebih mendengar keterangan pakar dan keterangan dan temberang pemimpin yang tak sekolah dari PAS dan PKR yang cakap aje lebih. Tapi habok pun tak ada.

2. Pemimpin parti ini kepakaran mereka iualah temberang dan kelentong serta kencing sana sini. Dan yang paling mereka pakar ialah bverzina, berliwat dan berkhalwat. Itu jelah !!!! Habis sedap meliwat, berkhalwat dan meliwat.... kemudian nak salahkan orang...................sudahlah !!!!!

3. malaysiakini dakwa 10 ribu hadir. nak tipu pun patut padanlah. Eleh.............!!!!!!!!!!!!! takl sampai 3000 pun . Itu pun puas import dari Seluroh Pahang dan Terengganu.

4. Yang lain tu datang,,,..... nak berzina dengan bini orang adalah!!!!! Kah kah kah kah kah !!!!!!

5. Kepada orang Pahang....  abik kita dengar pandangan pakar \dari saintis Nuklear negara yang memiliki PHD dalam bidangnya iaitu DR Rosli iaitu MP PAS Hulu Langat yang mengatakan menonton TV serta asap rokok lebih dan 100 kali ganda bahayanya dari nadir bumi tu. Semua benda ada buruk dan baik katanya. Jadi nadir bumi dan Lynas ini banyak baik dari buruknya.

6 Khalwat, zina dan liwat lebih bahaya dari kilang Lynas. Lendiak ( orang Kedah cakap ) lagi gerun dan mengerunkan dari Lynas!!!! Kah kah kah !!!! Ini mahfuz yang berkelulusan SRP dan si Khalid Gereja nak bercakap bab Nuklear serta nadir bumi. Tak ke bodoh dan dungu namanya !!!!! kah kah kah kah kah !!!!!

LYNAS : FATWA TGHH !!!! KAH KAH KAH KAH KAH !!!!

Penghuni Gua : No komen. Mungkin lendir juga pilihan PAS dan PKR.  Kih kih kih kih kih kih !!!!

KAH KAH KAH KAH KAH!!! ALLAH BAYAR TUNAI !!!!

Penghuni Gua : Kalau kata dan menyumpah kat orang , ustat ini nombor satunya. Ustat Dr  Asri di gelar  oleh mangkok ini sebagai bapak syaitan, Iblis dan sebagainya. Pakai kopiah siang malam ... tetapi mulut macam syaitan yang direjam. Ada seekor dua lagi ustat macam pemuja Imam Mahadi Y ini.Iaitu Ustat Azhar yang PAS dok jaja siang malam. Itu  pun jenis ustat sebeginilah. Semua orang jahat. Dia ajelah baik. Kerjanya memaki hamun orang aje. tak lama lagi tu pun,Allah akan bayar cash juga.

2. Ini semua bukan apa.... Allah nak tunjukkan kekuasaannya. Isyarat dah banyak kali Allah tunjukkan kepada kita semua..... iaitu siapa PKR ini. Doa hajat serata padang bola ( serupa PAS jugalah ). Akhirnya Allah membalas kepada mereka juga.

3. Allah Maha Besar. Cuma dia tiga kerat dari kita ini masa membutakan mata dan telinga serta matahati masing-masing atas isyarat yang di beri. Fikirkan!!!!!! 

Nota : Pakain tak mencerminkan keperibadian seseorang. baik kita jadi kita, Jangan dok berlakon lebih. semua orang jahat. Akhirnya Allah akan tunjukkan siapa kita sebenarnya. Adakah kita manusia atau syaitan yang menyerupai manusia.

ALLAH HUAKBAR!!!! ALLAH HUAKBAR !!!! ALLAH HUAKBAR !!!! ALLAH HUAKBAR !!!! ALLAH HUAKBAR !!!!!!! TAKBIR!!!!!TAKBIR!!!!! TAKBIR!!!!!TAKBIR!!!!! 

Kepada PAS dan penduduk Kuantan, bahaya perbuatan Ustat berjentat ini lebih bahaya dari nadir bumi Lynas tu. jadi jangan jadi bodohlah kita dan diperbodohkan oleh Parti sampah ini. Tak yah le dok membododhkan diri berdemo di Kuantan tu. anda kena kencing aje... Semua perkara  nak di Spin. Pendapat pakar tak diikut. tetapi pendapat penzina, peliwat. pengkhalwat lebih mulia dari pendapat pakar dan sainstis Nuklear seperti MP PAS Hulu Langat Dr Rosli tu. Fikirkan !!!!

LYNAS ATAU LENDIR? PKR PILIH LENDIR JUGA !!!

Saturday, 25 February 2012

LYNAS ATAU LENDIR ? PKR PILIH LENDIR !!! KAH KAH KAH KAH !!!!

Penghuni Gua : Nak kan berita lanjut sila KLIK, KLIK, KLIK , KLIK.

2. Kah kah kah kah. Baik pemimpin dan pengikut.... sama aje!!! kah kah kah kah !!!! Jom kita pakat gelak!!!! Mungkin mangkok ini  boleh pergi jumpa dengan TGNA untuk cucikan dosanya. Kah kah kah kah !!!!

3. Baru sekejap tadi di TV 3 ( Berita Perdana ) jam 8 malam , Pengarah Jabatan Agama Islam Pahang, sahkan penahanan mangkok ini. Kah kah kah kah !!!!!

4. Konspirasi UMNO jugak kot? kah kah kah kah !!!! Masa sedap sendiri .... masa mengidap , naksalahkan orang. serupa lah dengan bosnya. Like Father ... like son .... Kah kah kah kah !!!!!

PANDANGAN DR ROSLI MP PAS HULU LANGAT MENGENAI LYNAS !!!!!

 Dipetik dari blog : Ti Lian Ker

Inilah kenyataan dari seorang yang di dalam bidang kepakaranya
Dr Che Rosli Che Mat MP  PAS Hulu Langat. Selangor


"Yang membawa isu ni PKR. Jadi saya bersabar lama dan saya pernah dapat warning daripada Penerangan PAS mengatakan YB jangan buat komen apa-apa. Saya terima. Saya tidak bercakap. Tapi tidak adil. Mereka buat komen setiap keluaran Harakah dengan bahasa yang kita kurang senang lah. Adakah Lynas itu sebagai loji nuklear? Pernah Dr Mitzi nampak sebagai loji radiation lah apa semua macam-macam. Dia spin.”
“Saya pun malu. Saya orang PAS juga. Jadi akhirnya saya buat keputusan saya sebagai saintis nuklear, saya datang hari ini. Apa dia orang nak kata, kata lah.” (Dr. Che Rosli Che Mat, Ahli Parlimen Pas Hulu Langat, Selangor)"


Fakta tentang Lynas

:- Maklumat Lynas adalah berdasarkan Fakta Saintifik yang boleh di uji dan di bukti.
:- Lynas mengalu-alukan pakar-pakar berkecuali yang berkelayakan bagi menyemak
laporan berkaitan dengan keselamatan radiasi dan alam sekitar
:- Lynas mengalu-alukan pakar-pakar berkecuali yang berkelayakan
untuk menyertai AELB atau DOE bagi menjalankan ujian mereka sendiri

Kilang Lynas TIDAK MERBAHAYA kepada orang awam,pesekitaran dan perkerja

::- Kilang Lynas BUKAN KILANG NUKLEAR..Ia hanya kilang kimia biasa
:- Mengikut undang-undang pengangkutan antarabangsa,bahan Lynas adalah BUKAN bahan
radioaktif kerana kandungan radioaktifnya adalah rendah
kerana kandungan radioaktifnya adalah rendah
:- Dedahan radiasi kepada orang awam adalah TERAMAT rendah (sila lihat perbandingan di bawah)
:- Perlepasan air dan udara dari kilang Lynas TIDAK ada bahan radioaktif
:- Kilang Lynas berteknoloji tinggi dan MEMATUHI undang-undang antarabangsa dan Malaysia

Dedahan radiasi oleh kilang Lynas pada orang awam selama setahun hanyalah 0.002mSv

Apakah angka dedahan raduasi yang membahayakan manusia?

Undang-undang Malaysia dan antarabangsa
berhubung had dedahan radiasi kepada manusia

1) Orang Awam - tidak melebihi 1.0 mSv setahun
2) Pekerja sinaran - tidak melebihi 20mSv setahun

Lynas TIDAK SAMA dengan Asian Rare Earth (ARE),Bukit
Merah :
:- Bahan mentah kilang ARE di Bukit Merah adalah bahan buangan industri bijih timah,iaitu tahi bijih
:- Bahan mentah Lynas adalah tanah dari lombong dan bukan BAHAN BUANGAN.
:- Kandungan radioaktif bahan mentah Lynas adalah jauh lebih rendah dari bahan mentah dan sisa
ARE Bukit Merah
:- Kandungan radioaktif dalam bahan mentah ARE Bukit Merah adalah 37 kali lebih tinggi dari
Lynas
:- Kandungan radioaktif dalam sisa ARE Bukit Merah adalah 60 kali lebih tinggi dari Lynas

Kenapa Lynas memilih GEBENG ????

kenapa tidak Australia ?????
:- Lynas telah mendapat kelulusan bina kilang di Australia
:- Cadangan pembinaan kilang di Australia Barat di dapati tidak komersial kerana kos yang tinggi
dan kekurangan kemudahan asas seperti air,gas asli dan bahan kimia...

Surat kelulusan pembinaan di Australia di keluarkan oleh pihak kerajaan Australia

Kenapa tidak China???
:- Lynas telah mendapat kelulusan bina kilang di China
:- China telah mengenakan had eksport yang ketat dan rendah ke atas produk " logam nadir"

Surat kelulusan pembinaan di China di keluarkan oleh pihak kerajaan China

Kenapa tidak di Kemaman Terangganu ????
:- Lynas telah mendapat kelulusan bina kilang di Kemaman
:- Sementara menunggu tanah dari kerajaan negeri Terangganu,MIDA telah mencadangkan
Lynas bertukar ke kawasan Perindustrian Gebeng ,Kuantan

Surat kelulusan pembinaan di Terangganu di keluarkan oleh kerajaan Negeri Terangganu

Kenapa Gebeng Pahang??????
:- Lynas telah mendapat kelulusan bina kilang di Gebeng
:- Kemudahan Pelabuhan yang berdekatan
:- Bekalan gas asli yang sedia ada
:- Bekalan bahan Kimia yang sedia ada
:- Bekalan air yang mencukupi
:- Wujud tenaga kerja mahir
:- Kos operasi yang kompetitif secara global

Surat kelulusan pembinaan di Pahang di keluarkan oleh Kerajaan Negeri Pahang

Pengurusan Bahan sisa
:- Bahan sisa Lynas mengandungi kadar radioaktif yang sanggat rendah dan tidak merbahayakan
pada orang awam,alam sekitar dan pekerja
:- Dedahan sinaran dari bahan sisa ke atas orang awam adalah TERAMAT RENDAH (sila rujuk di
atas)
:- Walaupun bahan sisa ini tidak merbahaya,pihak berkuasa mewajibkan ia di simpan di tempat khas
sama sepertu industri-industri kimia yang lain.
:- Lynas melalui makmal antarabangsa telah berjaya menurunkan lagi kadar radioaktif di dalam sisa
:- Negara seperti Amerika Syarikat telah menggunakan kaedah ini untuk membuat jalan

Pengurusan Bahan Sisa- Senario Terburuk

Senario terburuk adalah JIKA bahan sisa ini tidak dapat di guna pakai semula
Ianya boleh di tangani dengan salah satu daripada cara berikut
:- Bahan sisa ini akan di cairkan (dilute) dengan bahan lain atau tanah biasa untuk menjadikan bahan
bukan radioaktif (takrif antarabangsa kurang dari 1 Bq / g adalah bahan bukan radioaktif).Bahan
campuran ini boleh di gunakan untuk apa-apa aplikasi yang berfaedah

atau

:- Bahan sisa ini akan di simpan dengan selamat di tempat simpanan sisa kekal yang di rekabentuk
mengikut standard antarabangsa setelah mendapat kelulusan AELB dan DOE

Pelepasan Udara
:- Lynas mempunyai Waste Gas Treatment System yang mempunyai 5 peringkat tapisan untuk
memastikan pelepasan udara adalah selamat
:- Tahap radioaktifyang di keluarkan adalah amat rendah sehingga sukar di kesan
:- Bahan-bahan yang di proses di Lynas tidak mengandungi Uranium (Tidak Boleh Di Ukur)
:- Ianya mengandungi Thorium yang mempunyai kadar radioaktif yang amat rendah.
:- Di sebabkan kadar radio aktif Thorium yang amat rendah,maka gas Thoron (yang mempunyai
jangka separuh hayat hanya 55.6 saat) yang di hasilkan juga amat rendah
:- Pendedahan radiasi di pinggir pagar kilang Lynas adalah 0.002mSv setahun (berbanding menonton
TV selama 4 jam sehari selama setahun yang memberi radiasi 10 kali lebih tinggi)
:- Untuk mengesahkan dan memantau kualiti pelepasan udara .Lynas telah memasang Airborne
Monitoring System (AMS) di tapak kilang dan akan memasang satu unit di bandar Kuantan

Pelepasan Air
:- Proses Lynas akan membuatkan Thorium tidak larut dalam air
:- Thorium di dalam bentuk pepejal akan di tapis oleh Filter Press
:- Air yang di asingkan tidak mengandungi Thorium dan Air ini akan di rawat di Waste Water
Treatment Plant
:- Air yang telah di rawat tidak mengandungi bahan-bahan radioaktif serta memenuhi 32 parameter
yang di tetapkan oleh DOE sebelum di lepaskan ke Sungai Balok
:- Kualiti air yang telah di rawat memenuhi piawaian World Health Organization (WHO)

Selain China,kilang-kilang seperti Lynas yang sedang beroperasi di Negara Maju seperti Amerika Syarikat dan lain-lain

A :- Prosesan sepenuh
:- Molycorp di California,Amerika Syarikat
:- Indian Rare Earth di India
:- Solikampsk di Russia & Silmet di Estonia (Eropah)

B :- Prosesan separa
:- Rhodia di Perancis
:- Shin Etsu di Jepun
:- Nippon Yttrium di Jepun

C :- Kilang-kilang dalam perancangan
:- Arafura di Whayalla Australia
:- Great Western Minerals di Steenkampskraal South Afrika
:- Avalon Rare Metal di Thor Lake Canada
:- Alkane di Dubbo New South Wales Australia

Faedah

Pelaburan dan kewangan
:- Pelaburan langsung asing (FDI) dengan modal RM2.3 Bilion
:- Fasa pertama - modal pelaburan sebanyak RM1.318 Bilion.RM618 juta di belanjakan di Malaysia
termasuk RM235 juta yang di berikan kepada kontrakor di Kuantan
:- Fasa kedua - Modal pelaburan ialah RM700 juta di mana 50% akan di belanjakan di Malaysia
:- Kos operasi ialah RM400 juta setahun / (RM600 juta mulai dari 2013)
_ Servis luar -Pengangkutan , penyelengaraan
_ Tenaga kerja - keselamatan , mekanikal , elektrikal , sivil , gudang dan proses

Tenaga Keraja
:- Lynas akan mengambil 350 pekerja,terdiri dari 75 Ijazah teknikal,15 Ijazah bukan teknikal,dan 260
tenaga mahir dan separa mahir
:- 250 orang pekerja kontrak yang tetap
:- 100% Kakitangan Lynas Malaysia termasuk pihak pengurusan adalah rakyat Malaysia kecuali
4 pakar Nadir bumi dari Negara China.
:- Industri sokongan akan menjana 1000 peluang pekerjaan tambahan
:- Lynas mendapat sokongan teknikal dari Rhodia,Perancis yang telah mengendalikan logi nadir
bumi semenjak tahun 60an

Fasa pembinaan
:- Lebih 2000 orang di ambil bekerja pada kemuncak fasa pembinaan.
:- Menyediakan peluang perniagaan untuk kontraktor dan pembekal tempatan

Aktiviti Perintis
:- Besar kemungkinan,syarikat-syarikat yang menggunakan produk Lynas akan mendirikan kilang
di Malaysia seperti
- Magnet Rare Eart - Siemens telah menanda tangani kerjasama dengan Lynas untuk
mendirikan kilang magnet dengan anggaran pelaburan - RM500 juta
(produk Teknologi Hijau)
- Hybrid vehicle
- Catalytic converters
- Polising powder
- Flat Panel Display
- Ceramic capacitors
- Compact fluorescent light
- Fuel cells
- NiMH batteries

Lesen Lembaga tenaga Atom Malaysia bagi Lynas Gebeng

Dicatat oleh pisau kedah di 4:06 PTG
E-melkan IniBlogThis!Kongsi ke TwitterKongsi ke Facebook

PAKAR PAS KATA SELAMAT, KHALID DAN PAS KATA TAK SELAMAT !!!! KAH KAH KAH !!!!

  Agenda Daily

Isu kilang Lynas: 'Lawak jenaka' di sidang akhbar Khalid Samad PAS...


 
 
 
Bila mengambilkira hidup mati politiknya para pemimpin PAS boleh jadi ' professor serba tahu' sekelip mata.Pandangan pakar 'boleh belah'.Terbaru isu kilang Lynas dimana pandangan Ahli Parlimen Hulu Langat ,Dr Rosli Che Mat,seorang saintis nuklear tidak dipedulikan kerana terkinja-kinja hendak mengekor puak-puak PKR dan DAP  memekak di Perhimpunan Hijau di Kuantan Ahad ini.
 
Sebelum ini satu dunia tahu Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang 'pandai-pandai' tolak analisa pakar luar negara yang dapati video seks Datuk Seri Anwar Ibrahim 99.9 peratus tulin - dengan isytihar video besi,tak boleh jadi bukti.Kerana politik puak yang pakai topeng agama ini sanggup pusing segala macam termasuk memperbodohkan ahli mereka sendiri.

Kesian Dr Rosli yang belajar tinggi-tinggi diperlekehkan begitu sekali.Mungkin beliau terpaksa memendam rasa kerana ada 'bai'ah' yang mengikatnya.Jumaat keadaan yang melucukan berlaku di depan semua wartawan yang menghadiri sidang akhbar Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad untuk mencabar Datuk Dr Hasan Ali beritahu siapa yang taja NGO Jati pimpinannya.

PAS memang dah 'geli' habis dengan Dr Hasan kerana mendapati ceramah-ceramahnya di seluruh negara yang membongkar kongkalikong PAS dihadiri ribuan orangramai.Dalam usaha untuk menjejaskan kredibiliti Dr Hasan beliau cuba nasib bangkitkan soal sponsor.Kalau anak jantan sangat dan pejuang Islam tulin ..Khalid sepatutnya juga kena berani tanya Timbalan Presiden PAS Mat Sabu :  ' betul ke bang Mat ...itu suara bang Mat dalam rakaman perbualan berahi gile dengan Normah".

Beliau juga kena berani tanya Datuk Seri Anwar Ibrahim ," betul ke bang...yang dok berentap dengan China doll itu...abang Nuar ke."Namun Khalid cuma takat berani usik Dr Hasan saja.Sepatutnya Khalid peduli apa kalau ada pihak yang percaya pada perjuangan Dr Hasan nak sponsor beliau.Ada juga pihak yang bertanya siapa yang sponsor PAS beli bangunan ibupejabatnya di Jalan Raja Laut ,Kuala Lumpur.

Cakap-cakap berlegar di kedai-kedai kopi mengatakan ada orang korprat yang sponsor PAS beli bangunan itu.Soalnya kalau orang korprat itu sponsor PAS beli bangunan itu apa salahnya kalau ada orang korprat lain yang sponsor Dr Hasan kerana yakin pada perjuangannya.Taktik Khalid...itu saja modal yang PAS ada.Namun kejadian Jumaat membuat ada wartawan yang gelak keras perut.

Ianya berlaku tidak terancang.Hadir sama di situ Dr Rosli.Di celah sidang akhbarnya itu  ada wartawan yang bertanya Dr Rosli apa pandangannya tentang kilang Lynas.Ini ekoran kehangatan akan berlangsungnya Perhimpunan Hijau dimana PAS sedang sibuk menghasut ahlinya menyertainya.

Dr Rosli telah buat PAS ' angin' pada Ogos tahun lalu bila beliau membuat kenyataan menyuarakan pendapatnya bahawa kilang itu selamat.Mungkin di luar dugaan Khalid...rakan Ahli Parlimennya itu tidak teragak-agak langsung ulangi pandangannya bahawa kilang itu selamat.Katanya kilang itu selamat jika diawasi dengan betul.

Dr Rosli juga memberitahu beliau tidak akan turut serta dalam perhimpunan di Kuantan itu.Apapun katanya terserahlah pada orang Kuantan membuat penentuan mengenai kilang di Gebeng itu yang didakwa oleh Ahli Parlimen PKR Fuziah Saleh tidak selamat.Cukup melucukan Khalid yang mungkin panas telinga mendengar komen Dr Rosli betul-betul di depannya itu terus kata pandangan Ahli Parlimen Hulu Langat itu adalah pandangan peribadinya bukan pandangan PAS atau pakatan pembangkang.

"Bagi PAS dan PKR...ia tidak selamat," kata mulut Khalid yang tidak ada kepakaran langsung dalam bidang itu.Ada kalangan  wartawan yang hadir pada sidang akhbar itu kedengaran berkata," ini adalah salah satu jenaka politik yang boleh masuk buku sejarah."-24/2/2012

Penghuni Gua : kah kah kah kah !!!!!!Pendapat pakar mengenai vedeo seks lelaki Y.... TGHH kata pekak, bisu dan buta. Kini pakar PAS mengenai nuklear dah 2 kali ulas mengenai Lynas yang dikatanya amat selamat.

2. Tetapi paku-paku bodoh dalam PAS yang tak tahu apa mengenai nuklear dan nadir bumi kata tak selamat. Termasuklah Khalid gereja. Dia pulak cakap lebih. Dr Rosli ini pakar dalam bidang nuklear pun malu mendengar kebodohan khalid gereja. Dr Rosli ini pakar nuklear.

3. Sebab itu Dr Rosli tak mahu ke Kuantan untuk berdemo. Sebab beliau tahu ini bukan soal politik. Lynas telah dipolitikkan. PAS tak kita..... berbohong , putar belit..... halal asalkan bawa keuntungan kepada mereka. kopiah di kepala siang malam ... tetapi mulut kira dok fitnah aje.

4. Tahniah Dr Rosli...... anda ahli poltik bertanggungjawab. Rumah PG pun 6 KM aje dari tapakkilang Lynas tu. tetapi dah dua kali PG baca analisa dan pandangannnya mengenai Lynas... hilang rasa sangsi mengenai kilang ini. Dalam PAS... suara pakar memang dibakul sampahkan. Tapi pendapat Mahfuz yang berpendidikan SRP ... dipakai sepenuhnya. Itulah standard PAS. Kah kah kah kah !!!!

5. Tahniah DR..... Biarlah PAS dan pemimpinnya bodoh selamnya. Anda menjawab kepada Allah bila mati nanti. tetapi Khalid Gereja dia akan jawab pada gereja. Dia peduli apa. ..... Cakap benar walaupun pahit. Semuga Dr Rosli lebih kedepan dalam menyuarakan hal ini . Ini bagi memberi faham kepada seluruh rakyat.  Dr jangan takut kepada PAS. Ini hal keselamatan bukan politik. jadikan Dr Hasan sebagai contoh..... Berkata benar walaupun pahit Dr...........................

Friday, 24 February 2012

JAWAPAN KEPADA PERTANYAAN KHALID GEREJA !!! KAH KAH KAH KAH !!!




Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor Khalid Samad hari ini mendesak bekas exco negeri Datuk Hasan Ali menjelaskan sama ada benar dakwaan NGO barunya Jalur Tiga (JATI) ditaja dua syarikat besar.
Sambil menafikan membuat tuduhan, Khalid (kiri) yang juga anggota parlimen Shah Alam berkata, beliau melontarkan perkara itu supaya Hasan dapat menafikannya, jika tidak benar.

Khalid mengutarakan kemungkinan syarikat-syarikat itu akan mendapat faedah kewangan sekiranya BN berjaya menawan Selangor dalam pilihan raya depan.

Hasan sebelum ini menubuhkan JATI untuk memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja-raja atau apa yang digelarnya sebagai IMR. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Haik ? Taja ? si Khalid gereja ni dakwa Hasan di taja? PAS ni sejak dulu , siapa yang menentang mereka terus akan dituduh ditaja atau dibeli. Itu ajelah modal mereka. Mahir sangat PAS bab taja menaja dan dibeli.

2. Bukan apa...............sebenarnya, membeli dan menaja ini adalah kerja PAS  dari dulu..... sehingga Quran dan Islam pun mereka minta PKR dan DAP menajanya.  PAS amat mahir menaja dan membeli orang sebab dia belajar dari PKR. Lihat ajelah semasa gerakan 16 sep serta gerombolan Tian Chua ke Hong Kong untuk membeli MP BN. 

3. Jadi dakwaan Khalid gereja ini sebenarnya ia meludah muka dia sendiri. Dia pun namanya Khalid gereja .... sebab gereja yang dok taja dia sebab itu kuat sangat dia mempertahankan gereja di Selangor. Sampai sanggup gadai agama.................. 

4. Biasalah ...............Takkan tak kenal Khalid gereja dan PAS.............semuanya malaun aje...........Kah kah kah kah !!!!!!

Nota : Sebenarnya........ Hasan Ali ditaja oleh hatinya yang enggan jual agama kerana politik. Berbeza dengan khalid gereja. Gereja yang taja dia. Kah kah kah kah !!! Dah jawab kot soalan kau tu khalid?? Kah kah kah kah !!!!!

BUAT MAHKAMAH SENDIRI LAH !!!!!




Bekas imam sebuah masjid yang melontarkan kasut ke arah hakim ketika sesi Mahkamah Persekutuan Rabu lalu berkata, beliau berbuat demikian sebagai satu tanda bahawa "kehakiman negara sudah rosak."

Hoslan Hussin, 46, berkata beliau juga bertindak melontar kasutnya ke arah hakim memandangkan keadilan tidak memihak kepadanya.

"Tidak tahulah, siapa yang kena itu rezekilah," katanya sambil tersenyum ketika ditemui di satu sudut di Masjid Ar-Rahimah, Kampung Pandan di Kuala Lumpur, semalam. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Buat mahkamah sendiri dan cari hakim serta peguam sendiri. Dan taip alasan penghakiman sendiri. habis cerita.

2. Mungkin ini cara Islam yang PAS ajarkan kepada beliau kot.

3. Takbir!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thursday, 23 February 2012

KEBEBASAN BERSUARA TAHI KUCING !!!!!!




Ketua Beliawanis MCA Selangor, Jessie Ooi hari ini membidas Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MPPP) kerana mengancam untuk mengambil tindakan undang-undang berhubung soalan yang dikemukakannya semasa debat antara Lim Guan Eng dengan Datuk Seri Chua Soi Lek pada 18 Februari.

Dalam satu kenyataan hari ini, Jessie berkata, adalah tidak
bersesuaian bagi MPPP menggunakan tindakan undang-undang untuk menutup mulut pengkritik yang mempersoalkan dasar-dasar mereka.

"Semasa persidangan itu, saya hanya seorang peserta. Saya mempunyai hak untuk mengemukakan soalan mengenai isu-isu yang saya tidak faham. (Setiausaha Agung DAP) Lim Guan Eng (kanan) mempunyai hak untuk menjawab atau menyangkal soalan saya," katanya.

Tetapi, katanya,  selepas persidangan tersebut, sebarang soalan atau pertikaian berkaitan isu-isu yang dibangkitkan semasa persidangan itu, perlu dibangkitkan dengan penganjurnya. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Itu;lah kebebesan bersuara cara DAP dan kerajaannya. Itulah juga cara PAP Singapura dan kerajaannya bertindak terhadap pengkritiknya. Mereka ini cakap aje bebas itu bebas ini. Tetapi tindakannya lebih kepada hukum haiwan.

2. PAP juga guna cara sama iaitu guna agensi kerajaan untuk menekan pengklritik bagi mengelak PAP dikatakan menindas. Ini juga dilakukan DAP dengan menggunakan MPPP untuk menekan pengkritiknya.

3. Sebab  itu PG selalu katakan. Mereka ini cakap aje bebas itu dan ini. Tetapi semuanya pakai air liur aje.  Amalannya .........................Kkkkkhhhhaaaaakkkkk ppppuuuuuuiiiiihhhhhhhhhhhhhh. Boleh blah lah.

TGHH CELAKAKAN AHLI DAN PARTI SENDIRI !!!! BIARLAH !!!!!!


Agenda Daily

Bai'ah: Harussani hentam PAS...soal akhirat ditentukan Allah




PAS sentiasa merasa darjat mereka adalah tinggi dalam agama.Sebab itu mereka merasa ada kelayakan kafirkan orang Islam lain,merasa berhak kata undi PAS masuk syurga dan macam-macam karenah lain.Disebaliknya itu anih dan pelik sekali...contohnya mereka kecut sembunyi diri takut nak tuntut siasatan terbuka terhadap dakwaan kemungkaran kes video seks Datuk Seri Anwar Ibrahim yang 99.9 peratus tulin.

Juga mereka boleh buat tidak faham saja pada isu dakwaan rakaman perbualan telefon berahi antara Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu dengan isteri orang bernama Normah yang tersebar luas dalam internet - kerana bimbang politik mereka kacau bilau.

Kalangan yang ada akal sentiasa tertawa melihat hipokrasi politik PAS yang sukar diselindung ini, yang asyik nak guna sentimen agama untuk tujuan nak cari kuasa.Terbaru kisah bai'ah untuk calon-calon parti itu yang akan bertanding.Bab bai'ah ini bukan baru malah dalam pilihanraya umum lalu pun calon kena lakukannya.

Cuma bila Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang sebut semula pasal bai'ah kelmarin ia telah mengundang reaksi yang mempersoalkannya.Lojik akal bertanya apa jadi jika dipertengahan jalan seseorang calon itu mendapati ada yang sangat serius tidak betul tentang partinya.Apakah dia harus bersuhabat diam terus semata-mata kerana ada  bai'ah itu?

Jika begitu salahkah dia berubah haluan sedangkan Haji Hadi kata tindakan itu ' celaka dunia dan akhirat'.
Siapa Haji Hadi nak tentukan soal 'celaka akhirat'? Budak sekolah darjah satu pun tahu Presiden PAS itu tidak ada kelayakan nak buat penentuan itu.Kalau perangai begini bolehkah PAS salahkan Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said cop PAS - Parti Ajaran Sesat.

Mungkin maksudnya, kalau salah pun kena pejam mata ikut juga macam orang bodoh .Itu memang karektor pengamal ajaran sesatInilah contoh kong kalikong demokrasi dalam PAS.Seperti juga kes Datuk Dr Hasan Ali....bunyi sikit ...terus kena pecat.Dalam bab bai'ah...Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria Rabu tampil bersuara.

Beliau kecewa dengan tindakan PAS mengikat calon-calon parti itu yang bertanding dalam PRU ke13 dengan melakukan bai’ah.Beliau menasihatkan PAS supaya tidak menakut-nakutkan ahli-ahlinya dengan cara membuat bai’aih kerana “ia adalah isu akhirat.”Harussani berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Haji Hadi  dalam sebuah akhbar yang mewajibkan setiap calonnya yang bertanding dalam PRUke13 melakukan bai’iah.

Hadi berkata bai’ah itu penting bagi memastikan calon-calon PAS tidak menyeleweng daripada dasar lslam kerana “ mereka yang melanggar akan celaka dunia akhirat”.Bai’ah juga kata Presiden PAS itu adalah satu bentuk pengakuan lebih besar daripada sumpah.Harussani yang ditemui di pejabatnya di Ipoh pagi Rabu memberitahu kenyataan Hadi itu “menakut-nakutkan saja, macamlah kita boleh menentukan mereka yang melanggar bai’iah akan celaka dunia akhirat.

Katanya soal akhirat adalah ditentukan oleh Allah.

“Jadi kalau kita bersumpah berjanji kita dapati benda itu tak betul takkan kita tak boleh tarik balik”katanya.
“Ini menakut-menakutkan saja, macam mana kita boleh menentukan mereka yang melanggar bai’ah akan celaka dunia akhirat kerana yang menentukan dunia akhirat itu kerja Allah. Jadi kalau kita bersumpah berjanji kita dapati benda itu tak betul tak kan kita tak boleh tarik balik.

“Pada saya dia boleh buat perjanjian tapi masalah di akhirat bukan masalah kita,  ia adalah masalah Allah” tambahnya lagi.

Mufti Perak itu kemudian menasihatkan supaya “ tak usah kita menakutkan orang dengan perkara akhirat sedangkan kita sendiri tidak pasti apakah orang berwajib baiah untuk tujuan berpolitik”.


Menjawab satu soalan, Harussani berkata kalau cara demokrasi, sebagai lslam dia mesti wajib bersikap jujur tetapi kenapa kita harus ikat dengan bai’ah pula. - 22/2/2012

Penghuni Gua:  Parti Ajaran Sesat mencelakakan diri sendiri dan ahli mereka sendiri. Biarlah. lantak dialah.  Sebab itu PAS dari dulu telah di celakakan Allah. Tak pernah menang besar atau berjaya nak perintah Malaysia. Menang sikit,..... Allah pun tarik balik rahmatnya. Begitulah seterusnya.  Doa hajat mereka di sekeliling padang bola pun Allah tak perkenankan juga. 

2. BN dan UMNO memang juga. Jadi memang baguslah TGHH celakakan ahliu dan parti sendiri. Memang sah ia adalah Parti Ajaran Sesat. Kah kah kah kah !!!!!

PETA PELAYAR