FOLLOWERS

Wednesday 26 August 2009

INKUES TEOH : MENUNTUT PERBELANJAAN DARI PROJEK TAK UJUD !


Utusan Malaysia

26 ogos 2009

Beng Hock buat banyak tuntutan


Oleh NORAZLITA MOHD. SIESdan NOOR AZMAH
IBRAHIMpengarang@utusan.com.my


SHAH ALAM 25 Ogos – Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock sebenarnya telah membuat banyak tuntutan menggunakan peruntukan yang diberikan kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) antara bulan Mac 2008 dan Julai lalu.

Beng Hock juga kelihatan gelisah, tidak tenang dan dilihat mundar-mandir sewaktu siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor dijalankan di pejabatnya sehari sebelum dia ditemui mati di tingkat 5 Plaza Masalam pada 16 Julai lalu.

Berdasarkan siasatan tersebut, Beng Hock ialah individu yang bertanggungjawab menyedia dan mengesahkan kerja-kerja menggunakan tuntutan ADUN berkaitan yang diperuntukkan sebanyak RM500,000 setahun.

Ia antara keterangan yang dikemukakan oleh saksi inkues ke-16 iaitu pengawai penyiasat SPRM Selangor, Mohd. Anuar Ismail pada prosiding inkues siasatan kematian Beng Hock yang masuk hari ke-14 hari ini ketika disoal oleh peguam pemerhati bagi suruhanjaya berkenaan, Datuk Abdul Razak Musa. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Hmmm. Rupanya itu ceritanya. Peguam Gobind asyik membantah aje hari ini dengan mendakwa Pendakwa cuba membawa keterangan dengar cakap. Tetapi Pendakwa mengatakan ia bagi menunjukkan peranan dan keadaan si mati. Pendakwa juga mengatakan mereka tidak seperti Gobind , surat layang pun nak dibawa ke mahkamah.

2. Inkues pada hari-hari mendatang hanya sebagai keterangan sokongan sahaja bahawa memang sah Si mati bunuh diri kerana tekanan atau diberi tekanan.

3. Faham-faham aje lah. Samada tekanan sendiri ( tuntutan palsu ) atau ditekan ( diberi tekanan ) oleh mereka yang terlibat agar menyuruhnya membuat tuntutan palsu ini. He he he he...................

4. Biasalah. Keseluruhan hidup ini , pusingannya hanya tekan menekan aja. Siapa yang kena tekan dan siapa yang menekan tahu sendiri le.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR