FOLLOWERS

Thursday 25 August 2011

DR ROSLI MP PAS HULU LANGAT SAH KENA BELI !!!! KIH KIH KIH KIH KIH !!!!







Mana PAS nak letak muka ...bila Ahli Parlimen PAS sendiri mengaku di Buletin Utama TV3 malu dengan cara PAS .


Rabu, 24 Ogos 2011 22:55 ROSLI ISMAIL


Harap-harap nanti jangan pula meletup tuduhan Dr Che Rosli Che Mat,Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, Selangor yang juga seorang saintis nuklear sudah ‘kena beli’.

Mereka yang menonton Buletin Utama TV3 Rabu malam pasti terkejut mendengar pengakuan berani beliau mengenai isu kilang Lynas di Gebang,Kuantan yang digembar gembur oleh PKR adalah selamat.

Apa agaknya reaksi Ahli Parlimen PKR Kuantan,Fuziah Salleh yang terus menerus main sentimen kilang itu tidak selamat bila mendengar pengakuan profesional dari seorang Ahli Parlimen rakan Pakatan Rakyat.

Pihak PAS sendiri bagaimana nak terima ‘ ledakan’ dari Dr Che Rosli ini ? Ini adalah kali pertama seorang Ahli Parlimen PAS ‘ menyimpang’ dan belasah parti sendiri secara terbuka begitu.

Pengakuan seorang terpelajar seperti ,Dr Rosli ini dalam isu Lynas juga mungkin boleh membuka mata kalangan ahli PAS yang taksub tentang beberapa isu lain misalnya kes video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang sendiri kata ‘ besi’ dan tidak boleh jadi bahan bukti.

Mungkin ramai lagi yang tidak puashati dengan cara bos mereka tangani isu yang libatkan kredibiliti dan bertentangan pendirian parti tetapi tidak berani bersuara macam Dr Che Rosli.

Dari pengakuannya dalam interbiu dengan wartawan TV3 Karam Singh Walia jelas Dr Che Rosli selama ini memendam rasa melihat gelagat partinya ‘ untuk menutup kebenaran’ semata-mata kerana politik.

Dr Che Rosli membuat pengakuan itu bersama Profesor Dr. Ahmad Termizi Ramli, seorang Pakar Keselamatan Radiologi & Kesihatan.

Dalam pengakuannya Dr Che Rosli berkata : "Mereka menakutkan orang ramai mengatakan bahawa Lynas ni loji nuklear sedangkan dia hanya memproses bahan tabii iaitu nadir bumi daripada Mount Weld yang lebih rendah daripada kalau kita main lombong bijih, lebih rendah dari segi radiasinya."

Bukan setakat itu, pakar antarabangsa serta agensi kerajaan yang memantau serta mengawal pembinaan serta operasi kilang Lynas dikecam Fuziah sebagai tidak mempunyai kredibiliti.

"Yang membawa isu ni PKR. Jadi saya bersabar lama dan saya pernah dapat warning daripada Penerangan PAS mengatakan YB jangan buat komen apa-apa. Saya terima. Saya tidak bercakap. Tapi tidak adil. Mereka buat komen setiap keluaran Harakah dengan bahasa yang kita kurang senang lah. Adakah Lynas itu sebagai loji nuklear? Pernah Dr Mitzi nampak sebagai loji radiation lah apa semua macam-macam. Dia spin."

"Saya pun malu. Saya orang PAS juga. Jadi akhirnya saya buat keputusan saya sebagai saintis nuklear, saya datang hari ini. Apa dia orang nak kata, kata lah."

Tambah beliau, penduduk Kuantan tidak perlu takut dengan kewujudan kilang kimia Lynas.

"Jadi benda-benda macam tu tuduhan yang tidak saintifik, tidak akademik langsung. Tuduhan-tuduhan yang macam tu lah, maknanya pada masyarakat, pada rakyat tidak perlu takut. Mereka boleh sendiri nanti melihat sendiri masuk ke Lynas melihat apa saja, apa yg dibina, apakah masa depannya, apakah kemudahan-kemudahan yang ada untuk menjaga keselamatan pekerja dan juga orang awam."

Profesor Dr. Ahmad Termizi pula berkata , "Pada saya adanya risiko bukan alasan untuk mengharamkan sesuatu perkara. Risiko mesti berpadanan dengan manfaat. Ini persoalan seterusnya. Jadi risiko yang ada pada aras yg terlibat dengan dos sinaran pada aktiviti seperti Lynas, terlalu rendah atas apapun untuk mengharamkannya.

Ditanya jika tidak bahaya, mengapa penduduk ditipu dan disajikan maklumat palsu.

"Isu ni isu yg dimanipulasikan untuk kepentingan tertentu. Jadi dalam banyak keadaan data-data yang dikemukan tu tak dapat dipertahankan sebenarnya secara saintifik. Jadi cuma dispinkan. Digembar-gemburkan. Data-data yang pada saya kadang-kadang palsu dan tidak ada kena mengena."

Beliau turut melahirkan rasa kesalnya jika kerajaan menunduk kepada desakan pihak tertentu untuk menghentikan operasi kilang kimia Lynas.

"Jadi saya rasa sedihlah kalau kita, negara ini membuat sesuatu keputusan yang sangat besar, genting kepada kepentingan negara berdasarkan kepada emosi, berdasarkan kepada propaganda dan tidak berdasarkan kepada ilmu, berdasarkan kepada kepakaran yang sediada dalam negara ini sebenarnya."

Prof. Ahmad Termizi menyangkal pembohongan Fuziah bahawa kilang Lynas terbabit tidak dapat beroperasi di Australia kerana tidak dilesenkan kerajaan negara itu.

"Lynas juga dapat lesen untuk melakukan proses ini di Australia tapi kos tinggi. Jadi pertimbangan di sini ialah kos ekonomik, pertimbangan keberkesanan kos, cost effectiveness. Jadi mereka memilih di Malaysia kerana Malaysia mempunyai infrastruktur yang baik dan kos pengeluaran per unit yang boleh bersaing di pasaran dunia. Jadi kita dipilih dalam konteks itu. Pada pandangan saya, satu peluang win-win situation. Sama-sama untung."- 24/8/2011

Penghuni Gua
: Bukan orang lain kutuk PAS dan basuh otak pemimpin PAS yang penuh dengan kelodah. Tapi pemimpin PAS juga yang merupakan pakar nuklear.

2. Alhamdullillah. Lega PG, bila mendengar Lynas merupakan satu perkara yang selamat .Selamat rumah PG di kampung Batu Hitam, Beserah tu. Tak selamat kerana diputar belit oleh PAS dan PKR untuk tujuan politik. Halal untuk menipu rakyat jika untungkan parti politik. Itulah prinsip kebanyakkan pemimpin PAS.

3. Lepas ini, YB Dr Rosli ini kepana pangkah kat PAS le. Mungkin akan dikatakan agen UMNO dan dibeli. Mungkin dikatakan ada tangan ghaib UMNO untuk gerakkan mulut Dr Rosli ini. Ini konspirasi dan bla, bla bla bla bkla bla bla bla bla !!!!!

4. Bertaubatlah PAS dan Fauziah MP Kuantan yang saban hari dok menipu dan memfitnah orang mengenai isu ini.

5. Apatah lagi kalau Mahfuz bercakap bab ini. Kelulusan takat tingkatan 3 , nak ulas isu nukler. Tak ke lawak habis!!!! Kah kah kah kah kah !!!!

6. Bertaubatlah !!!!!! Apa hukumnya penipu dan pembelit begini ikut Islam? Kepada Tuan Ibrahim !!!!! Ajar bertaubat sikitlah kepada anak buat anda si Fauziah tu.Cukuplah berbohong untuk berpolitik. Suruh ajelah dia bertaubat !!!!




14 comments:

  1. Mari...mari...mari! Lelong...lelong...lelong!

    1 undi dapat 1 IC - 1 warganegara - 1 Msia!
    Murah punye...tatak mahal, bas-makan-minum disediakan

    Rugi tak rebut peluang... (kalo tak ambil peluang ni kalah teruk la aku, jgn ambik IC pangkah lain sudah! Tak rugi pun aku takat bagi IC je...HIDUP MELAYU, pertahankan TANAH AIR TERCINTA...!!!)

    PERTAHANKAN TANAH AIR.......???????

    Pesanan buat Pengundi Sume
    Ade 2 mata... lihat dan baca dari kedua2 media!
    Ade 2 telinga... dengar dari kedua2 pihak!
    Ade 2 otak (kiri&Kanan)... gunakan kedua2 dgn waras!
    Ade satu hati... tetapkan pendirian setelah guna sume pancaindera kurniaan TUHAN tu!

    Ade tangan... pangkah aje asal BUKAN BN!

    ReplyDelete
  2. nuar ke sg buluh25 August 2011 at 08:50

    hahaha.org2 pr ni kalo xmenipu n fitnh bkn pr nmnye..dlu fitnah kilng lynas yg terbkti menipu..skrng konon2 spr plak xtelus..pemilihn pkr lg la byk penyelewengan..org no2 dh ditentukn oleh pak juburi..hahahah.

    ReplyDelete
  3. pangkah pas=pangkah dap=pangkah anwar=liwat ok, sex dgn pelacur ok, baca kitab berjela jela tapi menipu ok, kristian kan melayu ok, guna kalimah ALLAH pada injil ok, nak hapuskan melayu (tukar perlembangaan) ok dll...

    Membangun bersama islam =(membangun bersama kristian/liwat/freesex)

    nak pangkah parti ambiga sesat lagi...

    ReplyDelete
  4. Isu Liwat, isu bersih, isu Lynas, pembohongan bersiri pakatan Rakyat. Isu Liwat, isu Lynas, isu cincin 24juta, Isu pendatang asing jadi pengundi, pembohongan yang keluar dari mulut busuk orang PAS,PKR dan DAP. Kalau pembohong macam ni memerintah Malaysia. satu hari nanti rakyat Malaysia akan di tipu oleh mereka. Jangan pilih penipu sebagai pemimpin Malaysia!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Anon 08.19

    Bawak2 la semayang Istikharah,mintak petunjuk..jgn kau main telan je apa yg pemimpin PR tu suap kat kau..chek dulu,yg disuap tu nasik ke taik anjing..ada bukti kukuh ke apa yg kau cakap tu?..tgk pada realiti la,bukan rumours..kalau dari dulu BN kasi ic free,dah berjuta myanmar,bangla,indon dpt warganegara,..ada kau jumpa?..bodoh banganglah rupanya kau ni..

    ReplyDelete
  6. mmg org pr bodo..kalo la spr xtelus n tlg bn..jgn harap la pr leh mng neg sel,png,kedh tu..klate pon 20thn pok nik ngok ngek pegang..tu pon ckp xtelus lg..bdk2 pr ni bkn reti pkir..otak sume kt lutut..dgn pak2 lebai pas pon memfitnah..cthnye kes kilang lynas ni..xtkt dose ke oi!

    ReplyDelete
  7. Kalo SPR betul2 telus... bukan setakat Sgor, Penang, Kedah, Perak dan K'tan je PR menang, Perlis, NSembilan, Pahang, Tganu, malah Johor, Melaka dan Sarawak. PUTRAJAYA pun PR pegang!

    Sabah bagi kat Be-eNd sebab sana boleh dibeli...

    Kalo tak buat mcm Anon 8:19 kata (copy aku punye kot?) dalam PRU13 nanti... maka karam betul2 la kapal Be-eNd tu!

    ReplyDelete
  8. jangan pilih si penipu pr ni. habis ditipu kita semua nanti bila memerintah. sekarang pun tiap hari menipu

    ReplyDelete
  9. LETAK MUKA FUZIAH KAT SBLAH MONTOT LEMBU PASTU AMIK GAMBAR FRAME KAN DAN TAMPAL KAT MANA2 DINDING ATAU POKOK KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  10. Puak2 Be-eNd tak menipu ke?

    LingLiongSik tak menipu PM Chedet ke? Mudah2 atau BODOH2 je PM CheDet ditipunya? Kalo bodoh2 je menteri boleh BaNgang2kan PM Chedet... ape lagi rakyat diBoNgok2kan dek pemimpin UMNgOk Be-eNd!

    Nak dilistkan ke... banyak sangat.
    Paling mudah buat lawatan rasmi yg secara kebetulan dgn majlis anak. Lawatan Kerja US - anak konvo; lawatan kerja Kazakstan - merisik anak nak bertunang. Cincin 24juta - sat kata utk pameran; sat kata Maria Nazabayev punya.... sat kata hasil duit tabungan 10sen...10sen...

    Nak minta tambahan peruntukan utk PERMATA... permata kat tadika ke... permata kat jari???

    ReplyDelete
  11. BN bukan = Barang Naik; BN = Batang Nuar; Buat Ninoi, Baru Naik... Khas untuk penjilat langsi....................

    ReplyDelete
  12. Bung bloggers,

    Numpang tanyak. Permohonan I/C utk warga asing dibuka sekarang ya pak sempena PRU 13. Kalo dpt saya pasti undi BN dan lama2 kami warga asing akan memerintah Malaysia...

    ReplyDelete
  13. Tunggu Ulang Tahun 16 September!!!

    ReplyDelete
  14. Saya IC kalu bagi... BeYen juga nanti ada undi! Saya pun orang Msia. Saya punyaa anei...ada sini banyak dalam UMNO apa... itu Azeez, Naina Merican, Mahataik, Kadeer...banyak la!

    Saya sikit juga jeriiit...HIDUP MELAYU!

    Berapa banyak IC mau bagi??? Saya belakang kawan nanti mari borang boleh kasi isi ka??? Dia orang mau kasi jerit...HIDUP MELAYU, PERTAHAN TANAH AIR!!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR