FOLLOWERS

Friday 20 November 2009

PENDEDAHAN BALA : BALA ! BALA!


PG beberapa kali membaca pendedahan penyiasat persendirian ini di SINI. Hampir 3 kali PG membacanya. Banyak yang tak kena dengan Bala ini. Tetapi disebabkan PG sedang sibok nak siapkan paper untuk di hantar ke UKM pada 30 nov 2009 ini maka PG siarkan sedikit pembohongan dan percanggahan ( biasalah kalau kita berbohong ini misti ada percanggahan ) yang dibuat oleh Bala ini yang dipetik dari Blog : Paradigma ( KLIK ). Jadi PG copy paste ajelah sebab perkara yang sama saja yang nak ditulis . Jadi lihat di bawah :

PELIKNYA PENGAKUAN BALASUBRAMANIAM: SEKEJAP 'TIDAK', SEKEJAP 'YA'

Friday, 20 November 2009

Jika anda klik di sini, anda akan dapat membaca kandungan wawancara dengan penyiasat persendirian P. Balasubramaniam bahagian keempat yang disiarkan oleh portal Malaysia Today.
Dan jika anda membacanya lagi dengan teliti, tidak dapat tidak anda akan menemui perkara yang cukup mengeliru dan meragukan.

Yang paling ketara ialah, dalam wawancara tersebut, Bala memberitahu dalam tempoh ‘persembunyiannya’ dia pulang ke tanah air beberapa kali tanpa pengetahuan, Deepak, orang yang dikatakan menjadi ‘dalang’ yang mengatur ‘kehilangannya’. Tetapi dalam kenyataan berikutnya pula dia memberi gambaran sebaliknya.

“Saya tidak menghubungi sesiapa setiap kali saya pulang kerana saya takut Deepak dapat tahu. Satu-satunya orang yang tahu saya pulang ke Malaysia ialah ASP Suresh tetapi dia tidak beritahu pada Deepak,” katanya dalam wawancara itu.

Tetapi dalam wawancara yang sama, ketika ditanya, “Bolehkah kamu ingat tarikh-tarikh anda pulang ke Malaysia?”, penyiasat persendirian itu menjawab begini:

“Ya, saya berada di KL dari 16.02.2009 hingga 05.03.2009. Sepanjang tempoh tersebut, saya menemui Deepak di pejabatnya di Sungai Besi. Dia sangat bimbang saya pulang ke Malaysia dan meminta saya balik semula ke Chennai dengan segera. Dia memberi amaran kepada saya bahawa nyawa saya dalam bahaya jika saya tinggal lebih lama.”
Pelik! Mula-mula dia kata setiap kali pulang tidak menghubungi sesiapa kerana ‘takut Deepak tahu’. Kemudian dia sendiri juga yang kata ‘…menemui Deepak di pejabatnya di Sungai Besi’

Penghuni Gua : PG nak komen satu ajelah. Kalau dilihat dari pemimpin dan blog-blog PR memegang pendedhan Bala ini lebih daripada hadith nabi lagi dengan menggunakan pengakuan ini untuk memburukkan kerajaan.

2. Kesian juga dengan mereka ini yang gagal melihat pembohongan nya. Kerana apa? Sebab itulah wajah mereka semua. bab fitnah dan pembohongan memang cepat dipercayai. Sebabnya mereka buat perkara yang sama.

3. Kepada Bala : Ini bukan negara India Bala. Ini Malaysia. Di India boleh le kamu gempar dan temberang begini. Ini Malaysia. Tak orang nak takut gemparan kamu. Satu lagi , kamu nak takut apa. Kalau takut sangat, PG boleh melindunginya. Hubungi PG. PG pertaruhkan nyawa PG untuk melindungi Bala kalau rasa tak selamat di Malaysia. Tetapi satu ajelah. Perumpamaan orang ada mengatakan :

" Kalau jumpa orang yang macam Bala ini dan pada masa yang sama terjumpa juga ular senduk. Maka ketuk orang macam Bala dulu dari ketuk ular tu. Sebab belitnya lebih dari ular tersebut".

4. Kepada PDRM : Ambil tindakan tegas sehingga kepada pembuangan kerja kepada pembelot yang ada dalam PDRM seperti ASP Suresh tersebut. Inilah mungkin dalangnya yang menyebabkan banyak kes-kes siasatan polis terganggu dan terbengkalai. Mungkin pengesanan Raja Petra yang gagal juga kerana ada pegawai polis pembelot seperti ini. ASP Suresh ini adalah racun dalam polis. Buang dan nyahkan pengkhianat ini.

!@#^&*()(*&^%$#@(*^%$#$%^&*()_)(*& Bala, Bala. Kesian PG pada anda. Tak cerdik lagi nak menipu. Juga , PG nak tanya : Siapa pula taja kau ke hulu ke hilir ke India dan menetaop di sana. Mana kau dapat duit tu. Berapa sen sangat pendapatan anda semasa menjadi penyiasat persendirian ini? Tak sampai RM 5 k sebulan pun. Tapi mewah ke hulu ke hilir. Siapa menajanya?

Nota : hairan juga , dalam Bala takut dengan Deepak, dia dedahkan juga tentang lokasi isterinya di Sentul dan sekolah anaknya. Juga dia kerap balik dan jumpa isterinya di situ. Tak takut ke dengan pendedahan ini Deepak akan pergi cari ata arahkan orang-orangnya awasi rumah isterinya di Sentul? Belit-belit , hindu ni.

3 comments:

  1. Belit-belit , hindu ni.

    Hai, takan seorang buat salah u salahkan semua hindu. Jaga perasaan orang lain juga

    ReplyDelete
  2. Cakap bolak balik begitu dok dalam arus memunah masih boleh ditimbang untuk dibenarkan. Cuma kalau duduk disebelah pihak berhak, benar dan kerajaan je. Seluruh maklumat tidak ada credential .

    ReplyDelete
  3. I am glad to come here! Thanks for sharing such valuable information with us.
    Security Services Malaysia

    ReplyDelete

PETA PELAYAR