FOLLOWERS

Saturday 21 November 2009

MOGOK TEKSI DI CHINA : MEMANG NAK KENA NI !





BEIJING 20 Nov. - Beratus-ratus buah teksi di selatan China mengadakan mogok bagi membantah cadangan kerajaan untuk mengawal industri tersebut dengan orang ramai membaling batu ke arah kereta, lapor media hari ini.

Lebih 200 buah teksi di bandar Putian dalam wilayah Fujian yang mogok sejak Rabu lalu mengadakan tunjuk perasaan dengan menghalang serta memaksa mana-mana teksi yang meneruskan operasi di situ menyertai bantahan mereka, lapor pegawai agensi berita Xinhua. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Menarik apa yang berlaku di China. 200 pemandu teksi di China. Setakat ini belum ada apa-apa tindakan oleh kerajaaan China. Kita semua tunggu hasilnya.

2. Hari ini mungkin semua pemandu ini akan menerima padah..........................

3. Cuma di Malaysia ini sahaja yang kerap memberi muka kepada semua yang berkepala besar. Sebab itu bertambah besar. Negara yang hendak maju perlu tegas dan keras dalam segala tindakan sekiranya ingin terus maju dan kekal maju. Lihat saja di Singapura dan China atau di mana pun. Jika negara yang masih baru dan mula maju gagal mengawal dengan tergas perkara-perkara seperti ini , maka akan terbantutlah negara tersebut.

4. Malaysia sudah lengkap segalanya. Undang-undang pun sudah lengkap. Cuma penguatkuasaan. Taklah perlu lakukan seperti di Urumqi, tetapi sekadar bertegas mengikut undang-undang kita.

5. Bertindaklah segera untuk mengecilkan kepala-kepala mereka yang kelihatannya mula bertambah besar.

6. Kira sama-sama lihat apa yang China akan buat dan kerjakan pemandu teksi ini..............Yang kita di Malaysia ini , tak habis-habis dengan amaran, amaran , amaran. Meluat.

3 comments:

  1. problem dia..kalau teksi teksi ni mogok kat malaysia..diorang terus mintak tolong anwar al juburi..maka sokong pakatan haram la gayanya..

    ReplyDelete
  2. Tuan,

    Ini sekor lagi spesis haram jadah yang besar kepala. http://antihipokrit.blogspot.com/2009/11/hipokrit-namawee-haram-jadah.html

    ReplyDelete
  3. Salam PG, di Malaysia macam ada satu trend, kekadang ada juga kumpulan pemandu-pemandu teksi macam gaya samseng...... kebanyakan penumpang jadi mangsa, heran juga orang macam ini mudah di beri lesen memandu teksi..... kita lihat sahaja gelagat sesetengah pemandu teksi di kawasan pantai timor,...... jangan nak tegor atau komen, pendeknya bawak geng datang serang kita balik... jangok tak bertempat...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR