FOLLOWERS

Wednesday 10 November 2010

DEMO DI DUN P PINANG : DAP DAN PR YANG MONYET KOT !!!






Ini satu lagi bukti jelas perangai dan tindak tanduk ahli DAP yang ibarat “kaduk naik junjung”.

Kisahnya begini, semalam di DUN Pulau Pinang, ADUN DAP, RSN Rayer sudah bikin panas apabila menggelar mereka yang berdemontrasi di perkarangan DUN beberapa hari sebelumnya seperti ‘monyet’.

"Demonstrasi yang diketuai oleh Ketua Pemuda UMNO Norman Zahalan itu mengancam pelancongan negeri. Tindak tanduk penyokong tersebut, serupa monyet yang mengoncang pintu pagar seolah-olah nak runtuhkan pagar berkenaan," kata beliau yang dipetik sebuah portal berita.

Antara isu yang dibangkitkan oleh peserta demontrasi itu adalah kenaikan tarif air, isu pengambilan tanah di Balik Pulau untuk pembinaan sebuah universiti swasta, serta ahli Dewan Perniagaan Komtar (KMA), yang tidak dibenarkan berniaga di tingkat tiga Kompleks Tun Abdul Razak (KOMTAR).

Yang kawan berbulu sangat bukannya apa, yang berdemo itu bukan sahaja orang Melayu, tetapi rakyat yang meluahkan rasa kecewa mereka dengan pentadbiran kerajaan negeri.

Orang marah, biasalah, masa kumpulan Hindraf demo sampai punah ranah harta benda awam, yang 10 kali lagi teruk pada goncang pagar, DAP tak sebut pulak soal “monyet”.

Jangan sebab yang berdemo itu orang Melayu, maka digunakan istilah yang amat menghina itu.

Bila kita timbulkan isu ini di media, puak-puak pembangkang akan kata kita main isu perkauman. Tapi yang mereka terang-terang hina orang Melayu, itu bukan perkauman.

Bila orang Melayu berdemo, macam “monyet’, bila kaum lain berdemo, “itu hak asasi, dan hak berhimpun ada dalam perlembagaan”.

Sebab itu kawan pesan, kepada yang kurang ajar macam Rayer ini, mulut itu jaga, jangan sampai makan penampar…

Kawan: Pernah kena penampar Jepun… Juga KLIK

Penghuni Gua : DAP dan PKR serta PAS lah yang sebenar dan bapa monyet di Malaysia. Merekalah yang berdemo haram di merata tempat. Depan balai polis, Chow Kit, Masjid India, baring bawah water cannon FRU dan sebagainya. Tak mereka yang mengajar manusia di Malaysia jadi monyet.

2. Demo depan pejabat SPRM Selangor kerana kes Teoh Beng Hock tak monyet semuanya. Kes Kugan yang dok berdemo di depan hospital dan tempat perkuburan. Mungkin ini semuanya monyet kot. Itu pun kalau ikut istilah ADUN DAP inilah.

3. DAP , PKR dan PAS lah bapa segala monyet di Malaysia ini. Mereka yang mengajar budaya berdemo haram ini. Jadi mereka kata pada diri sendirilah.

4. Memang mereka berperangai dan guna dasar monyet. Kata orang tetapi diri sendiri ;lebih teruk. Tak gitu ?

Nota : Lim Kit Siang, Lim Guan Eng , Ngeh, Nga semuanya bapa monyet kalau mengikut pengertian ADUN Pulau Pinang tersebut. Mereka inilah kepala demo haram dan pijak poster Dato Zambry. Yang dok baring atas jalan dan halang kereta DYMM Sultan Perak semasa krisis di Perak itupun memang semuanya monyet ( monyet berserban lagi ) . Itu pun kalau ikut pengertian monyet ADUN inilah !!! Tak gitu !!!!

2 comments:

  1. celupar betul mulut barau niee..tu le bila monyet kacukkan babi..memang kurang ajar betul..cara cakap tuu bukan nya nak mencari penyelesaian isu yg dibangkitkan...memang nak menyakitkan hati orang melayu aje kejanya..halo barua luu..fikir secara rasional la..lain kali..lain hari..lain minggu..lain bulan..lain tahun..kalau monyet kacukan babi mau bikin demo fikir dulu..bila kita orang buat jgn marah laa..@@@@@@@@@@

    ReplyDelete
  2. Kalau berdemo dikatakan "monyet", apa pula status ketua-ketua berdemo berkehendakkan reformasilah, hapuskan isalah, dan ketua kumpulan Hindraf?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR