FOLLOWERS

Tuesday 19 June 2012

NAK KENCING LAGI ? KAH KAH KAH KAH KAH !!!!


Malaysiakini

Ahli Parlimen Pas tegaskan radiasi Lynas rendah


KUALA LUMPUR 19 Jun - Ahli Parlimen Hulu Langat daripada Pas, Dr. Che Rosli Che Mat menegaskan, tahap radiasi di projek memproses nadir bumi, Lynas berada pada paras rendah berbanding yang dibenarkan.

Beliau yang merupakan seorang pakar nuklear juga berpuas hati dengan pembentangan Laporan Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Projek Lynas Advance Materials Plant (LAMP) di Dewan Rakyat hari ini.

"Saya berpuas hati dengan pembentangan ini sebab jawatankuasa mengutip pandangan-pandangan dan masalah-masalah masyarakat. Kalau baca daripada muka surat 17 hingga 18 laporan itu, memang betul, itu bagus dan saya setuju.

"Saya tidak berani kata projek Lynas ini selamat atau tidak, tetapi daripada segi radiasi saya tahu ia rendah sebab saya sendiri ukur benda itu. Tahap radiasi memang rendah daripada yang dibenarkan, bagaimanapun banyak faktor lain perlu diberikan perhatian," katanya ketika ditemui di Dewan Rakyat di sini hari ini.

Che Rosli sebelum ini menimbulkan kontroversi dalam pakatan pembangkang apabila mengakui bahawa projek Lynas adalah selamat dan tidak seperti dakwaan Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Malah, dalam satu sesi temu bual dengan stesen televisyen TV3 sebelum ini, Che Rosli menyifatkan tindakan segelintir pemimpin pakatan pembangkang yang mendakwa projek berkenaan sebagai satu ancaman kepada rakyat sebagai tidak lebih daripada sekadar meraih kepentingan politik.

Ditanya mengenai pemberian lesen sementara operasi kepada Lynas untuk beroperasi, Che Rosli memberitahu bahawa ia merupakan tindakan yang betul.

"Lynas perlu buat 'lapscale' dari awal, macam mana nak simpan (nadir bumi) dan pemberian lesen sementara operasi perlu supaya rakyat boleh melihat sendiri tiada aktiviti penyebaran (radiasi) ke Sungai Balok seperti didakwa," jelasnya. - UTUSAN

Penghuni Gua : Apa cerita sekarang? Pakar PAS dah sahkan. Apa agaknya yang nak dikencing oleh pemimpin PAS yang lain seperti mahfuz yang lulus takat SRP atau si Fauziah Kuantan tu.!!!!!  kah kah kah kah kah kah !!!!!!!!  kah kah kah kah kah kah !!!

2. main politik, politik jugak..... yang betul cakap betul lah. Macam kata TGHH... Kalau nak tahu kelapa sawit mesti rujuk pakar kelapa sawit... kalau nak tahu bab nuklear tanyalah pakar nuklear. Jangan tanya si mahfuz atau kakli peliwat tu yang tahu hanya meliwat dan berzina sahaja.!!!!!  kah kah kah kah kah kah !!!!!!!!  kah kah kah kah kah kah !!!

3. Tahniah Dr Rosli. Berkata benarlah walaupun pahit.................Lynas itu ada keburukannya seperti juga perkara lain, tetapi ianya lebih banyak kebaikan dari keburukannya !!!!!!!!!!!!!!!!  kah kah kah kah kah kah !!!!!!!!  kah kah kah kah kah kah !!!

4. tahniah kerana anda tidak seperti pemimpin PAS lain yang berlagak lebih pandai dari mereka yang pakar !!!! Dengan lain kata BODOH SOMBONG !!!!!  kah kah kah kah kah kah !!!!!!!!  kah kah kah kah kah kah !!!

Nota : malaysiakini yang dakwa ia portal; bebas pun tak siar pandangan MP PAS Dr Rosli ini. Cuma mereka siar kenyataan Dato Khalid aje. Nak sorok dari pengikut PR tahu apa yang benar oleh Dr Rosli. PPPPpppppooooooooooorrrrrrrrrrrraaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh. KLIK

Lihat kenyataan sebenar Dr Rosli di Parlimen hari ini : KLIK

4 comments:

  1. Pemimpin lulusan SRP merangkap CEO stor lapangan terbang bayan lepas lagi PANDAI dari pakar nuklear ni. Tak percaya??? Buktikan siapa penganut hamPAS yang sokong kata-kata pakar nuklear tauge ni???

    Kah kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  2. PR mesti percaya pada pakar nuklear lepasan srp daripada dr rosli

    ReplyDelete
  3. kah kah kah!
    anak omar haram ni lupa sebab bnyk sgt kedarah sumber haram!kah kah kah!
    yg lu tala tang pas pasal ape dol?kah kah kah!
    lu sendri awal2 dulu dh menyalak pasal lynas!
    kah kah kah!
    padahal palancau pun xtau!tp menylak rupe anjing kebulor!kah kah kah!
    tp berlagak pandai!kah kah kah!
    siap suruh menteri buat rumah kt situ lg!
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  4. For sure Dr Rosli skan disingkir macam Hasan Ali.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR