FOLLOWERS

Saturday 16 March 2013

LOLOS ? MANA APMM ? KAH KAH KAH KAH !!!!



MACAM MANA BOLEH LOLOS. MANA APMM. KALAU PG KOMPLEN BULAN LEPAS, MEREKA MARAH. DALAM KES LAHAD DATU NI, APMM DIAM MEMBISU. MULUT PUN TAK BERANI BUKA. 

KALAU KATA BOT APMM BUROK, BOT MARIN DAN NAVY FILIPINA LAGI BURUK DAN BERKAPOK. KAPAL KAYU LAGI.  15 NOT AJE KELAJUANNYA.....

BAGUS JUGALAH APMM BERADA DI BAWAH PERINTAH NAVY DI SABAH. LEBIH BAIKNYA BUBAR AJE DAN SERAP PADA VAVY MALAYSIA. 

SUMBER TAK MEMBAZIR......................

KALAU NAK BERI ALASAN TAK CUKUP ORANG, BOT BURUK DAN SEBAGAINYA... BERJUTA ALASAN KITA BOLEH BERI. TAPI DENGAN SUMBER MANUSIA DAN ASET YANG ADA SEKARANG INI, KITA DAH GUNA DAN GEMBELING SECUKUPNYA KE?

BAB CUKUP ANGGOTA..... BILA DAN JUMLAH BERAPA DIKATAKAN CUKUP?
KALAU DAH CUKUP ANGGOTA .... PASTI KE KRISIS INI TAK BERULANG?

POKOK PANGKALNYA... KOMITMEN, DAN KERJA KERAS. SEORANG BUAT 2 KE 4 KERJA DALAM SATU MASA. MULTI TASKING..... ITU YANG PIHAK PENGURUSAN TERTINGGI PATUT FIKIRKAN. 

BUKAN PENGURUSAN DAN PEMERINTAHAN CARA LAMA.

FIKRIKAN !!!!!!

7 comments:

  1. BETUL TU PG.... BUBAR AJE. MACAM PG KATAKAN TULAH... BOT APMM DI LANGKAWI TERBAKAR BARU2 INI. ADA ANGGOTA APMM DI KAWASAN TU? NAVY YANG PADAMKAN KEBAKARANNYA.

    ADA PEGAWAI PEMERINTAHNYA KENA TINDAKAN TATATERTIB DALAM KES INI. ? DIAM JUGA MEREKA....

    PERABIH KE BOREH AJO

    ReplyDelete
  2. Gua rasa dia awal-awal lagi dah blah. Suruh anak buah je yang berperang

    ReplyDelete
  3. bila kita dapat berita,jangan terus melatah....sabau dulu...siasat.

    ReplyDelete
  4. sempadan israil yang yang panjangnya hanya 721km dan paling ketat di dunia pun boleh dibolosi oleh pejuang palestin..inikan pula sempadan sepanjang lebih 1800km...jangan pandang rendah kepada tentera sultan sulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mayb strategi polis n atm utk lemah kn semangat anggota2 pengganas nie...xkn sume bende pihak berkuasa nk bg tau beb..ntah2 dlm kalangan media ade yg jd tali barut...

      Delete
  5. senang2 masuk,senang2 kluar
    kah kah kah!
    ada mykad ma...
    kah kah kah!

    next skrip plz..............
    (jgn terlebih skrip lg dol)
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  6. kalau tak tau fakta, jgn cakap. nanti orang kata anda blogger stupid. Kawasan Sabah Timur sebelum ada APMM dah diwujudkan. Dalam tu ATM, PDRM jaga kawasan pulau-pulau dan kawasan perairan tu. ATM terdiri dari Navy dan Tentera Darat. Tentera Darat pun guna bot rover jaga pulau. Jgn tak tahu. APMM membantu mengawasi kawasan perairan Sabah Timur setelah diwujudkan. Kalau anda kata APMM saja yg jaga, maknanya fakta anda tak tepat. Kerajaan belanja duit yg banyak untuk buat pangkalan besar Polis Marin di Lahad Datu, tapi bolos juga. Sebenarnya yang menyebabkan bolos adalah lokasi pangkalan tu. Kenapa tak buat pangkalan besarkat Tg Labian? Bandar Lahad Datu dan Tg Labian adalah jauh, dianggarkan dalam 130 batu. Jarak pulau Tawi-Tawi dengan Tg Labian adalah 30 batu sahaja. Kalau pangkalan dah jauh, macamana nak tentukan lanun tak ceroboh.APMM tak da pengkalan di Lahad Datu dan hanya dibenarkan menumpang jeti kecik di situ. Sebabnya kekangan kewangan kerajaan.Untuk menentukan kawasan Tg Labian selamat, pangkalan APMM yg besar perlu dibina di Tg Labian. Pangkalan APMM perlu dilengkapi dgn meriam besar untuk tembakan ke laut serta sistem radar (surveillance and fire control radar) utk tembakan yg tepat ke bot-bot lanun. bot-bot laju dan kapal2 pemintas perlu dibina khas utk pangkalan ini. jika pangkalan ini dibina, Insya Allah APMM dapat berfungsi dgn cemerlang. Sebenarnya, sistem radar Ops Pasir telahpun ada dan berpusat di Kem Kukusan tapi masih gagal memantau seluruh kawasan Sabah Timur. Jadi tolong betulkan fakta anda dan lihat dari perspektif yg berbeza (bukan semata-mata dendam kpd APMM yg 90% pegawai dan anggotanya dari Navy).

    ReplyDelete

PETA PELAYAR