FOLLOWERS

Wednesday 16 September 2009

16 SEP 2009 : DSAI KECUNDANG LAGI !





KUALA LUMPUR: Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal dalam permohonannya untuk untuk melucutkan kelayakan keseluruhan pasukan pendakwaan berhubung perbicaraan kes liwatnya.

Hakim Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas), Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin memutuskan perkara tersebut kerana Anwar gagal untuk mematuhi syarat-syarat permohonan semakan semula kehakiman.

Hakim berkata, permohonan bagi semakan kehakiman di bawah Peraturan 53 Kaedah-Kaedah Mahkamah Tinggi 1980 adalah bagi mencabar satu keputusan, perbuatan atau peninggalan pihak berkuasa.

"Saya memutuskan berdasarkan kes undang-undang, ia mesti ada perbuatan tertentu atau kesalahan tertentu ataupun penyalahgunaan kuasa tertentu.

"Ini adalah perkara dasar bagi sesuatu permohonan semakan kehakiman," katanya.
Anwar memfailkan permohonan untuk melucutkan kelayakan keseluruhan pasukan pendakwaan dalam kes liwatnya pada 11 Ogos lalu, dengan menyebut alasannya sebagai "sama seperti mempersenda keadilan". Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Justice delayed, justice denied.

2. DSAI akan merayu lagi. DSAI akan terus bersilat bagi melengahkan perbicaraan. Dialah yang baik semuanya dan dialah yang benar semuanya. Kesian. Apalah yang takut sangat dengan budak mentah Saiful tu. Cakap nya bukan main berdegar-degar. Tapi kemetot dengan budak mentah tu.

3. Habuk pun tak ada! Rupanya tarikh 16 SEP adalah tarikh sial bagi DSAI. Itupun penyokong totok dan kemaruknya masih buta mata dan mata hati. Kesian juga melihat gelagat mereka ini. Tapi kita semua bloggers dah letih ingatkan dia orang. Tetapi mereka yang hendak dan redha mata dan mata hati mereka dibutakan. Jadi Allah akan terus butakan nya.

7 comments:

  1. Siapa yang sial mempersendakan keadilan? Elok Saiful ludah je muka penipu besar nie. Politik politik jugak tapi bab sampai maruah dan air muka orang pun nak dilengah-lengah itu sudah melampau..Tapi nak kata apa kan..

    ReplyDelete
  2. Nak tangguh2 apa lagi. Tanggal 16 sept. dah lepas dah.

    ReplyDelete
  3. mentang mentang budak Saiful tu budak menta, boleh DSAI Al Jub kelentong sana sini
    Insya Allah - Allah saja yang menentukan baik buruk niat seseorang Yang Terutama Sekali DSAI Al Jub.
    Saiful- jan lupa senantiasa berdoa untok kebenaran, maka kebenaran akan menyerlah nanti...
    Selamat berjuang ...

    ReplyDelete
  4. SLM BRO...APO NAK DI KATOO..PADAN MUKO DIOO..X DAPEK DEN NAK NOLONG LAIEE..SOKARANG NI BAIK DIO NGADAP AJO TUAN HAKIM KAN SONANG DRP TANGGUH2 KOJO TUAN HAKIM!..BODO BANGANG EKAU JANGGGG!!! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  5. Dia corner sana sini takut semua dalam kelambu akan didedah. Bukan saja itu, segala kegiatan dia yang melibatkan Saiful juga akan didedahkan!

    Ini tahun 2008/9 bukan 1998, alat berteknologi canggih, mesti SAIFUL siap dengan tape/video sebagai bahan bukti untuk mempertahankan diri dia.

    Kalau tak bersalah, apa sangat yang dia nak takut sangat corner sana sini?

    PeeM

    ReplyDelete
  6. Saiful tu bukan budak mentah tapi bersahabat dgn ikan besar tau.. Too strong for him !!!
    p/s : 16 sept ! teringat kisah rombongan MP ke Taiwan tu..heee
    Hebat2...
    Teknologi pertanian depa memang hebat.!!?
    PG-salam aidil fitri dan MZB.

    ReplyDelete
  7. rasa macam tidak adil kepada saiful. saya rasa tidak puashati cara mahkamah menangani kes ini berpihak kepada al.jub. begitu lama saiful menunggu sampai bila lagi nak tunggu. inilah malangnya rakyat malaysia yang menjadi rakyat biasa susah nak dapat keadilan di negara sendiri

    ReplyDelete

PETA PELAYAR