FOLLOWERS

Thursday 24 September 2009





IPOH, 24 Sept: Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri ADUN Lintang, Ahamad Pakeh Adam menuduh PAS sebagai dalang menyimbah cat pada poster Datuk Zambry Kadir dan pemimpin BN perak yang lain adalah berniat jahat dan dibuat tanpa usul periksa.

Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussein berkata, sebagai seorang pemimpin masyarakat, Ahamad Pakeh sewajarnya memberikan hak menyiasat kepada pihak polis dan bukannya menuduh secara emosi tanpa sebarang bukti.

Tuduh tanpa bukti dalam Islam adalah fitnah dan dosa fitnah katanya lebih besar dari dosa membunuh.

"Tuduhan itu adalah berniat jahat, saya yakin itu bukan perbuatan orang PAS, itu protes dari ahli Umno itu sendiri.

"Kita orang PAS diajar cara beradab dan kita profesional dalam tindakan," katanya ketika dihubungi Harakahdaily. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Pandai pula Pas marah dan mengatakan tuduhan bahawa PAS dalang kejadian menyimbah cat kepada poster MB Perak adalah satu fitnah.

2. Siap kelura fatwa lagi. Kata PAS, fitnah itu satu dosa, dan dosa fitnah itu lebih besar dari dosa membunuh. Mengapa melatah. Tak sedar ke PAS selama ini di seluroh negara asyik memfitnah saban malam dalam ceramah dan kadang kala dalam kuhtbah jumaat pun ada semasa memerintah Terengganu dahulu.

3. Tak usah jauh le. Lihat sahaja fitnah mengatakan PM kita terlibat dengan pembunuhan Atlantuya, rasuah pembelian kapal selam , Rosmah Puaka dan berbagai lagilah fitnah ( berjuta kalau nak senaraikan ). Mungkin PAS lupa kot dan tak sedar betapa sakitnya orang yang difitnah. Kena batang hidung sendiri pandai pula rasa pedihnya.

4. Jadi sebelum keluar kenyataan dan fatwa fitnah itu, adalah lebih afdal sekiranya PAS mengingatkan kepada pemimpin dan ahlinya sendiri betapa buroknya fitnah , apa itu fitnah, fatwa fitnah dan hukuman kepada pemfitnah. PAS lah sumber segala fitnah di Malaysia ini.

5. Jadi keluarlah surat terbuka di Harakahdaily itu mengenai fitnah khas buat pemimpin dan ahli PAS. Dengan cara ini mungkin syaitan pun akan menangis sedih kerana kegiatannya di sekat oleh PAS melalui Harakahdaily.

6. Fikirkanlah!

4 comments:

  1. aduh!terkena batang hidung sendiri!hehe

    ReplyDelete
  2. orang pas fitnah x ape...
    sbb nik ajes dah janji sokong pas masuk sorega...
    cheh...hipokret

    ReplyDelete
  3. Seronok bila baca ayat ni :"Kita orang PAS diajar cara beradab dan kita profesional dalam tindakan," . Ini orang gila yang cakap. Yang berdemontrasi dan terlentang atas jalan itu beradap apa bendanya. huhuhu......

    ReplyDelete
  4. orang lain buat semuanya salah kalau dia hamPAS buat semuanya betul !!!!!!!!
    pergi jahanam lah kau PAS BANGSAT ....

    ReplyDelete

PETA PELAYAR