FOLLOWERS

Friday 11 December 2009

MANGSA JENAYAH RAYU : MANA SHAHRIZAT DAN LAIN-LAIN ?



Polis diminta bantu
Oleh HAMIMAH


IPOH 10 Dis. – Pihak polis diminta membantu tiga beranak yang cedera parah dan kini terlantar di hospital, selepas dilanggar oleh seorang penjenayah yang dikejar polis di Jalan Chemor di sini petang kelmarin.

Setiausaha MIC Perak, Datuk R. Ganesan berkata, ketiga-tiga mangsa termasuk seorang ibu tunggal merupakan orang miskin dan tidak mampu untuk menjelaskan bil perubatan kerana tidak mempunyai pendapatan tetap. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : R Ganesan S/U MIC Perak merayu polis berikan bantuan. Hairan. PDRM ini badan kebaajikan ke.? Tahu ke Ganesan ini di mana tempat untuk merayu?

2. bab bantuan ini, tak habis dana yang kerajaan sediakan. Berlambak-lambak. Cuma dari menteri dan pegawai kerajaan khususnya pegawai kebajikan semuanya tidor dan makan duit haram sahaja.

3. Mana Dato Shahrizat si rambut merah tu? Masih menteri lagi ke dia ni? Atau kerana PM tak sebut dan PM tak ziarah mangsa ini, maka beliau dan kakitangan nya masih dibuai mimpi? Atau masih kerja ikut stail pemadam kebakaran?

4. Kalaulah PM melawat mangsa ini, PG rasalah, tak sampai sesaat berbondong-bondonglah Sharizat dan kawan-kawannya datang, dan siap dengan buah tangannnya. Shahrizat pula akan siap bentangkan cadangan akan buat dan pinda undang-undang dan peraturan baru mengenai bantuan kepada mangsa penjenayah ini.

5. Juga mana SUHAKAM dan Majlis Peguam iaitu ibu dan bapa kepada penjenayah ini. Tak melawat ke ? Senyap aje.

6. PDRM mana boleh lebih-lebih. Lepas waktu pejabat jam 5 dah tak boleh kerja untuk menyiasat. Nanti melanggar hak asasi manusia. PG ingat le, baik Ganesan pergi jumpa dengan Karpal Singh, Suhakam ( Subraminiam ) dan Majlis Peguam. Mereka ini semua boleh beri bantuan. Merekakan pejuang tegar hak asasi manusia di Malaysia.

7. Kepada Sharizat dan pegawai kebajikan: Bangunlah dari tidor dan jangann sesekali berjuang di atas permaidani merah. Itu yang rakyat menyampah dan meluat tu. Atau masih anda semua masih di salon untuk mengecat rambut?

8. Melepasi KPI ke Menteri ini? PG berpendapat sejak dulu lagi , beliau tak pernah lulus KPI nya.

1 comment:

  1. ko punya idea bernas sangat tapi sayang nya ko UMNO.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR