FOLLOWERS

Thursday 20 September 2012

BABI INI MAKIN KURANG AJAR !!!!


BABI INI MAKIN BESAR KEPALA DAN MAKIN KURANG AJAR. BANTAHAN ORANG MELAYU ISLAM DI MALAYSIA DIKATAKAN BUANG MASA. MUNGKIN DIA NI DI LAHIR HASIL HUBUNGAN HARAM IBU DAN BAPANYA KOT ? ATAU IA HASIL DARI TARBIAH PAS.  INILAH KOT YANG POK NIK CAKAP SEJAK DAP RAPAT DENGAN PAS, DAP MAKIN FAHAM BAB ISLAM. JADI INILAH HASIL KEFAHAMAN PEMIMPIN DAP KOT.

KEPADA SEMUA MELAYU ISLAM ...............ISLAM DAN MELAYU TAK PERNAH KACAU DAN HINA AGAMA DAN BUDAYA ORANG LAIN. TAPI DI DUNIA TERMASUK MALAYSIA..... SERANGAN TAK PUTUS TERMASUK PENGHINAAN DAN SEBAGAINYA........................ FIKIRKANLAH JIKA MEREKA MEMERINTAH NANTI. JAHANAMLAH KITA JADINYA ...............................

BABI DAN ANAK HARAM INI TETAP BEGITU SELAMANYA ............... TAK GITU. DAN MEREKA INI BABI SEBENARNYA ..................................

7 comments:

  1. betul juga apa yg dia cakap. jgn cepat melatah. ini cuma umpan zionist sbb diaorang tahu org Islam ni cetek pemikiran

    ReplyDelete
  2. Kepada bukan Jumud- cuba faham isu ini betulbetul jangan nak main kompromi tak tentu hal- khary ajak bantah secara berhimpun aman sebagai tanda protes - untuk tunjuk kita tak setuju , itu juga amalan yang dibuat PR pabila dia tak setuju -apa ajadahnya perhimpunan BERSIH tu. Di Malaysianya Orang UMNO (w/pun aku bukan ahli umno)hanya berdemo apabaaila marwah agama, bangsa dan rajanya dipijak sahaja bukan macam puak Ngeh senget - membabi buta .

    ReplyDelete
  3. Dap.Over my dead body.orang PAS tak faham bahasa inggeris mereka hanya faham bahasa Dapig.

    ReplyDelete
  4. HUDUD TAK AKAN DILAKSANAKAN DI NEGARA INI... Sape yg berkata? Bukan TokNajisNazak ke.....!!!!!

    Kenape tak de bantahan dari puak2 UMNgOk Be-eNd? Mana suara Uh-la-mak Muda UMNgOk?

    PG Hindu anak Omar tak suara ke... sebab dia hindu tak suara pun takpe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua Hakim Syarie tegur kerajaan Pas Kelantan tidak pernah serius laksana hudud

      KOTA BHARU 6 Okt. - Ketua Hakim Syarie negeri, Datuk Daud Mohamad menegur kerajaan Pas Kelantan kerana tidak pernah serius memberi penerangan kepada masyarakat mengenai hukum hudud sekalipun sudah meluluskan peruntukannya hampir 20 tahun lalu.

      Daud berkata, kempen dan pendidikan berterusan kepada rakyat mengenai hudud sepatutnya dilakukan tanpa henti sejak Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan diluluskan pada tahun 1993 lagi.

      Beliau berkata, kerajaan negeri tidak sepatutnya hanya lantang bercakap mengenainya pada waktu-waktu tertentu sahaja kerana ia boleh menimbulkan keraguan niat sebenar kerajaan dalam melaksanakan hudud.

      "Kerajaan mungkin mengambil masa pada peringkat awal. Namun supaya benda ini tidak berlaku pertikaian atau pertentangan, eloklah beri penerangan dan penjelasan, tapi ini pun satu hal kerana dari 1993 sampai sekarang kita tidak dakwah betul-betul pun pasal hudud ini, tidak ada.

      "Padahal kita boleh dakwah dengan pelbagai cara, dengan risalah dan macam-macam. Pegawai dakwah kita ramai, ia sepatutnya berterusan, jangan hanya tunggu masa-masa tertentu sahaja, orang akan pandang lain pula," katanya semasa menjadi ahli panel Wacana Pelaksanaan Hudud di Dewan Teratai, Kompleks Kota Darulnaim di sini, hari ini.

      Program wacana khusus kepada pegawai kerajaan negeri dan Persekutuan itu turut dibarisi pakar Perlembagaan, Prof. Dr. Abdul Aziz Bari dan Ahli Majlis Agama Islam Dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (Maik), Datuk Mohamed Daud.

      Daud yang merupakan salah seorang yang terbabit dalam merangka Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan juga berkata, kerajaan negeri sepatutnya tidak takut untuk melaksanakan hukum hudud sekalipun mendapat tentangan dan ugutan daripada banyak pihak.

      Beliau berkata, kerajaan negeri seharusnya berani melaksanakan hukum yang mereka sendiri luluskan dan tidak membiarkan batasan bidang kuasa dalam Akta Mahkamah Syariah 1965 (pindaan 1985) dan lain-lain akta sebagai halangan.

      Daud berpandangan, Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan memberikan hak yang jelas kepada setiap warganegara mengamalkan agama masing-masing termasuk masyarakat Islam yang mahu mengamalkan hudud dan sebarang undang-undang yang menyekat kebebasan ini sebenarnya yang patut dipertikai.

      "Perkara 11 memberikan kebebasan mengamalkan agama, kenapa kita nak takut, kita nak amalkan agama kita, kita nak laksana, tanggungjawab ini tertanggung kepada kerajaan yang akan ditanya Allah di akhirat nanti kenapa luluskan enakmen tetapi tidak laksana," katanya.

      Sementara itu, Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakub ketika ditemui selepas program berkata, kerajaan negeri akur dengan saranan yang diberi dan akan mula mengambil langkah lebih serius ke arah pelaksanaan hukum hudud.

      Katanya, ini termasuklah menubuhkan dua mahkamah baru iaitu Mahkamah Bicara Syariah Khas dan Mahkamah Rayuan Syariah Khas yang akan menjadi tempat kes berkaitan kesalahan hudud dibicarakan.

      "Selama ini, kita fikirkan akan bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan tetapi dari perbincangan wacana tadi nampaknya tidak banyak halangan untuk kita laksanakan hudud.

      "Kami akan maklumkan tindakan selanjutnya secara terperinci selepas selesai persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) tidak lama lagi," katanya.

      Delete

  5. Aik ado lagi hok buduh, ko fahe ko gapo ostat pok nick taie oyat dae stop pali n hadi kok memerang ghu rendang takdok kepetingang nok laksanakang ud ud hangppasesat di negare Islang bebilang bangse. Nanti kalu buat juge bini hangpasongeh tadok dok payoh nak report kat tok wokil hangpasongeh sebab bulih sondol ole laki mavang bung seikh nuaq. Oghang tine pong tak bulih wat report sebab takdok cukup saksi 4 oghang berimang menyebabkang lubang lesung batu kena palu alu batu lesung batu. Bodoh melantunglah mung ni. Sabit tu pok nick tiek tak kukuk lamo doh pasai ud ud ning.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR