Pilihan raya bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor akan dijalankan secara berasingan daripada pilihan raya umum - memecahkan tradisi lama dalam sejarah pilihan raya Malaysia.

Majlis Presiden Pakatan Rakyat membuat keputusan itu dalam mesyuaratnya hari ini, dengan memetik "masalah yang tidak dapat diselesaikan" pada senarai pemilih di negeri itu yang dikatakan termasuk ribuan pengundi yang diragui. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Alasan semuanya. Dah terasa bahang kekalahan, maka SPR jadi kambing hitam. Biasalah. Lelaki Y katakan. kalau tak liwat isu bukan anuar namanya.

2. Yang tentunya PR terasa akan kalah. Bukan terasa tetapi memang akan kalah di Selangir. Sebab itu mereka reka alasan untuk  lambatkan bubar DUN kerana dengan harapan dapat baiki mana kerosakan  yang telah mereka lakukan.

3. Yang pastinya..............mereka akan tumbang di PRU 13  di Seluroh Malaysia. Bukan Selangor aje. Bagus juga mreka buat pilahanraya berasingan. Senang sikit BN nak gomol setempat di Selangor. .....................Kah kah kah kah kah kah !!!!!!!!!!!!!!!