FOLLOWERS

Saturday 3 November 2012

MENGAPA HOSPITAL SWASTA TAK PERNAH KERING DARAH !?????


DARI DULU MEMANG PENGHUNI GUA HAIRAN. SEBAB PG ADALAH PENDERMA DARAH TETAP. TAKLAH BANYAK.TETAPI SEHINGGA KINI DAH HAMPIR 28 KALI. 

ISUNYA..... YANG KERAP TAK ADA DARAH ATAU KERING DARAH IALAH HANYA HOSPITAL KERAJAAN. TAK PERNAH PULAK HOSPITAL SWASTA BERSUNGUT KEKURANGAN DARAH?????

MENGAPA YE ?

YANG PG TAHU SEBAHAGIAN DARAH YANG KITA DERMA KE HOSPITAL KERAJAAN, AKAN DIJUAL KEPADA HOSPITAL SWASTA. SEBAB ITU HOSPITAL SWASTA TAK PERNAH MERUNGUT TAK ADA ATAU KURANG DARAH.

KALAU BETUL IA DIJUAL..... BERAPA HARGA 1 PAIN DARAH?  HASILNYA MASUK KE MANA.?

ATAU ADA TANGAN GHAIB YANG JUAL SECARA GELAP DARAH YANG KITA DERMA KEPADA HOSPITAL SWASTA?

JUGA,  ADIL KE DARAH YANG KITA DERMA SECARA PERCUMA DIJUAL KEPADA HOSPITAL SWASTA?

MENGAPA PERLU DIJUAL KE HOSPITAL SWASTA...... WALHAL HOSPITAL KERAJAAN SEPANJANG MASA KEKURANGAN DARAH?

MINTA KEMENTERIAN KESIHATAN JAWAB SIKIT KEMUSKILAN INI ???????  ITU YANG JADI PG LIAT SIKIT NAK DERMA DARAH  SEKARANG........

19 comments:

  1. aa laa x pnh pikir pon slama ni

    ReplyDelete
  2. ma'af saya menyampuk, saya seorng medical lab tech yg pernah bertugas di unit tabung darah sebuah hospital di pj. sebenarnya tidak timbul isu menjual darah ke hospital swasta. memang hospital kerajaan ada membekalkan darah ke hospital swasta, tapi cuma bila diminta. bayaran yg dikena kan bukannya harga darah kerana darah tidak ternilai harganya, bayaran dikena kan untuk segala macam ujian yg telah dijalankan keatas darah tsb.permintaan darah di hospital kerajaan adalah tinggi jika dibandingkan dgn hospital swasta kerana jumlah pesakit yg tinggi di hospital kerajaan. harap penjelasan ini dpt membantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa pun setalah mengetahui kes seperti ini kira kira 6 tahun lepas, saya dah serik nak derma darah kat sepital kerajaan. saya bagi percuma, dia bagi plak kat sepatal swasta. menteri berkenaan... jawab. takut nanti kita orang terus boikot nanti...jabatan beruniform ni banyak derma darah tau. tak tgk statistik skrg, kenapa kita orang dah mula kurang menderma darah?

      Delete
    2. Kalau dah banyak kali derma darah, masuk sepital boleh dok kelas tinggi free.

      ada kelebihan derma darah. dari segi kesihatan pun ada.

      Delete
    3. Sebenarnya kite orang takut derma darah sebab takut jarum..

      kalau serik utk derma di hospital gov, nk derma di hospital prv pulak..kot2 dapat bayaran tinggi.

      Delete
  3. Hospital Swasta hanya buat operation Bagi kes2 yang tidak kritikal dimana memerlukan bakalan Darah yg banyak. Malah bila Ada kes yg critical Dan tenat mereka Akan hantar ke hospital kerajaan agar tiada kadar kematian di hospital Swasta. Begitu juga kes kemalangan dgn PERCAYA an yang teruk atau tiada harapan hidup hospital Swasta Akan reject. Business is Business beb.

    ReplyDelete
  4. MasyaALLAH... jgn la nanti darah yg PG anak Hindu derma mengalir dalam tubuh umat Islam. Bahaya... sebab makan-minum hasil dari duit menfitnah dan memanjangkan fitnah!

    Tengok tu... Anon 22:17 dah explain dgn jelas, PG serkap jarang...menfitnah la tu!

    Nak jelas lagi kedudukan UMNgOk Be-eNd... jom layan link ni... http://www.pencacai-semalaysia.com/2012/11/terkini-koleksi-gambar-himpunan.html

    ABU - Asalkan bukan UMNgOk...Be-eNd!

    ReplyDelete
    Replies
    1. encik langsi bongok, aku sokong ABU - asal bukan umngok. sebab aku sokong umno. umngok apa barang, bongok mcm langsi jugak!!!

      Delete
    2. ABU - Allah Blessed UMNO

      Delete
    3. Dacing dan dajjal x dpt dipisahkan

      Delete
  5. jangan la fikir negatif. cuba bygkan hospital kerajaan yang besar tu pun sampai tak cukup besar nak menampung pesakit. bila hari sabtu malam minggu ambulan tak henti2 berbunyi. tu tanda kes kemalangan sangat besar. janganla pressure sikit2 org keraan buat kerja tak bermaruah. ingat mereka semua beragama islam. ada integriti. saya pernah menjadi penghuni hospital kerajaan dan swasta. saya tahu budaya kerja mereka. kesian la sikit yg bekerja. bersengkang mata tp dituduh pulak jual darah. anak2 saya pun rajin menderma darah tp jika dianjurkan oleh hospital kerajaan saja. terpulang la dia nak derma kepada siapa. pada yg suka fikir negatif cuba duduk perhati perjalanan hospital kerajaan dan hospital swasta. saya sedih rakyat malaysia sekarang suka terpengaruh benda2 negatif. bagai sudah hilang keikhlasan. semua nak dipertikai. sepatutnya berkongsi bagaimana nak menambah jumlah darah.

    ReplyDelete
  6. PG Hindu anak Omar... dengar tu, ape yg Anon 01:03 kabo kan. Jgn senang2 serkap jarang & menfitnah je kejenye!

    Asal org UMNgOk Be-eNd memang mcm tu... suntuk bebeno pemikirannya. Harap songkok je tinggi tiga jengkal... lagi suku jengkal ade kat dlm songkok so total 3 suku le!

    ReplyDelete
    Replies
    1. langsi aka LANCAU... tak mau pergi "LAUNCH" ke??? KO pergi meLANCAUkan diri je la lagi baik...

      Kah kah kah kah kah kah

      Delete
  7. KesiN ko langsi. Otak bodoh, tak FAHAM APA YG DITULIS. PG MINTA PDNJELASAN ATAS IDU TERSEBUT. ITU AHE. TSK KE BIDOH NSMA KO NI. OTAK PENUH DENGSN DENDAM KESUMAT. ITU JSDI BANGANG TU. KAH KSH KAH

    ReplyDelete
  8. Anon 9:56 ni musti si PG sendiri agaknye... sbb asik salah taip je, maklum pakai HP baru...hasil duit fitnah, tu yg tak berkat!

    ReplyDelete
  9. Kita kaji pencapaian Menteri Kewangan kita... buka link ni.

    http://www.kedahlanie.info/2012/11/bukti-najib-merupakan-menteri-kewangan.html

    ReplyDelete
  10. Memang bangang si langsi tu. Kah kah kah. Tak faham isu. Kesian. Anak haram kot dia ni. Kih kih kih

    ReplyDelete
  11. Langsi bukan anak haram.
    dia anak kacukan babi dapigs.
    Darah dia ada hormon babi dan sedikit hormon dajjal.
    Makpak dia orang baik2 tapi apaboleh buat,anak derhaka menjadikan makbapak mangsa.

    ReplyDelete
  12. malang la sapa yg dpt darah ank hindu haram ni
    penuh dgn virus "kencing kotor"
    hasil bnyak sangat kedarah benda haram
    lu jgn lupa dh brapa org spesis lu yg mampos sakit "kencing kotor" dan terlatest mak lu!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR