FOLLOWERS

Saturday 26 October 2013

TIMBALAN MENTERI PELAJARAN YANG TAK BEROTAK !!!!!!

?..........Timbalan Menteri Pendidikan II P Kamalanathan menegaskan bahawa sekolah tidak dibenarkan menjalankan ibadah penyembelihan korban seperti yang dijalankan di SK Puchong Jaya semasa sambutan Aidiladha baru-baru ini.B

Bagaimanapun, larangan itu bagaimanapun tidak dinyatakan dalam pekeliling tetapi hanya dalam bentuk nasihat kepada pihak sekolah "dari semasa ke semasa"."Tak (ada pekeliling). Kita akan menasihati dari masa ke semasa. 

Tak perlu ada perkara itu," katanya ketika ditanya dalam satu sidang media hari ini.Jelasnya, Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) akan menasihati sekolah untuk bekerjasama dengan surau berhampiran apabila pihak sekolah memaklumkan mengenai aktiviti tersebut.

"Sebenarnya benda itu (sembelihan korban) tidak boleh. (Perkara) itu dah kementerian siasat. Biasanya tidak boleh, tetapi masalah yang berlaku apabila PPD (Pejabat Pelajaran Daerah) tidak dimaklumkan.


http://www.malaysiakini.com/news/244752


ITULAH STATEMENT MENTERI HINDU TAK BEROTAK. CAMPURTANGAN DLM ISU MELIBATKAN AGAMA ISLAM. KITA TAK GANGGU MEREKA PUN.

LEPAS INI JGN MARAH JIKA ORANG LAIN TEGUR BAB AGAMA HINDU SEPERTI BISING DAN BUAT KOTOR DAN TRAFIK JEM SEMASA PERARAKAN THAIPUSAM.


TIM MENTERI BODOHBINI NAK BEGITU KOT!!!!

KAMU MENANG PUN ATAS UNDI MELAYU ISLAM. INDIA PUN TAK NAK KE HINDU NI.
JOM KITA BUNGKUS TIM MENTERI PELAJARAN TAK BEROTAK INI DLM PRU 14 NANTI....
KESIAN PENGUNDI HULU SELANGOR. DAPAT MP SEBODOH INI.....

8 comments:

  1. Ngapa tak buat kat Surau atau masjid berdekatan?

    Lebih elok seem belie kat abattoir. Tak risau ke kesihatan?

    ReplyDelete
  2. Itu lah mulia nya ibadah korban tak pernah ada masalah kesihatan.

    ReplyDelete
  3. Sifat PENDATANG yg lupa asalnya buruh kasta Paria.

    ReplyDelete
  4. X kan terus nk halang. Kan boleh di tambah baik. Keluarkanlah garis panduan yg lebih sempurna. Boleh minta jab haiwan, jab kesihatan dan majlis daerah utk pantau dan bantu.

    Inikan soal mengamalkan ajaran agama persekutuan negara kita dan secara x langsung mendidik anak muslim dan bukan muslim. Anak muslim dididik dgn praktikal. Anak bukan muslim dididik yg islam adalah agama persekutuan negara yg mereka duduk. Supaya mereka tahu letak duduknya agama islam di negara ini. Supaya mereka faham akan hak keistimewaan kpd org melayu islam dinegara ini. Supaya bila besar nanti mereka tidak ikut jejak langkah sesetengah generasi skrg yg x habis-habis pertikai benda yg ada dlm perlembagaan negara ini.

    Menteri kena bertegas. Jika tidak, tak mustahil anak-anak bukan muslim ini akan mula persoal ibadah khusus org islam seperti bacaan doa, membudayakan Al-Quran, puasa dan solat yg dilakukan di sekolah atau di jabatan kerajaan bila mereka dewasa nanti.

    Dan anak-anak muslim akan bersikap appologetik walaupun dlm melakukan benda yg betul. Dan jgn terkejut jika ada anak muslim sendiri akan berkata, jika mahu berdoa, membaca Al-Quran dan bersolat pergilah ke surau atau masjid krn sekolah bukan tempatnya. Krn apa, krn si dewasa islam sendiri yg mengajar alasan itu kpd mereka skrg ini

    ReplyDelete
  5. Tak pernah pula aku dengar manusia dijangkiti penyakit lembu gila tiap kali Raya Qurban.

    ReplyDelete
  6. Nak buat kat kawasan sekolah ke apa ke itu orang islam punya pasal lah ........negara ini negara islam ........Kau orang Yang mengamalkan Ugama lain jangan nak bising bising ...dah kira untung kau orang semua dibenarkan mendirikan rumah ibadat kau orang dinegara ni..Kalau ikut perlembagaan kau orang hanya boleh mengamalkan saja tak da pun boleh buat kuil dan tok kong faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. camner nak amalkan agama mereka kalau takde tokong dan kuil? Takpe la.. itu hak mereka. Cuma jangan la dari setongkol batu, lama-kelamaan jadi satu bangunan besar pulak, itu memang melampau sangat la..

      Delete
  7. Mau halang kenapa pulak? Ada ke pelajar2 non-muslim, guru2 non-muslim, pekerja2 sekolah non-muslim yang dipaksa untuk tengok ibadah korban tu? Yang terlibat pastinya orang Islam sahaja, darah dan kepala lembu pun kami tak campak merata-rata la... apatah lagi nak campak ke rumah non-muslim, memang tak pernah dengar pun terjadi perkara sedemikian. Kalau KEPALA BABI dan BANGKAI AYAM dicampak depan rumah orang Islam dah banyak kali kami dengar dan lihat. Macam tu, apa kata kita haramkan BABI dari negara ni terus. Tak mau setuju dengan cadangan ini?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR