FOLLOWERS

Tuesday 30 June 2009

1KELANTAN SUDAH LAMA DIPERKENAL : KATA PAS !


Harakah

Konsep '1Kelantan' diperkenal sejak 1990
Lanjusoh Tue Jun 30, 09 2:05:16 pm MYT

KOTA BHARU, 30 Jun (Hrkh) - Dasar Membangun Bersama Islam yang dilaksana kerajaan Kelantan sejak 1990 ternyata turut diterima rakyat pelbagai kaum di negeri ini.

Di mana ia mencerminkan seakan-akan konsep 1Kelantan apabila semua kaum dapat hidup dalam keadaan aman dan sentosa di bawah dasar tersebut. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Tiba-tiba muncul 1Kelantan. Nak menempel ajalah. Dulu kondem sangat 1 Malaysia. Memaki hamun dan memperli dan memperlekehkan 1Malaysia. Sekarang nak menempel dan meniru pulak.

2. Tak malu ke ? Mana air muka anda semua. Idea sendiri tak ada. Kemudian mengambil hak orang lain dan menempel sahaja.
3. Dulu diperkenal islam hadhari. Haji Hadi perlekeh separuhnya nyawa. Diperkenalkannya Islam Hadhara. Buat buku lagi memperjelaskan Islam Hadhara.

4. Inilah parti dan pemimpin mereka yang bermulut besar dan suka berbohong. Jangan nak cuba menyamakan dan mencari ruang membangun bersama islam dengan 1Malaysia. PAS pun dah lupa dah selogan membangun bersama islam. Ini baru timbul semula. Semasa PRU12 tak berbunyi langsung membangun bersama islam, hudud, nak haramkan arak, judi, rumah urut, kilang arak. Sekarang nak timbul balik membangun bersama islam.

5. Jangan cakap lah . Naik menyampah. Buatlah idea sendiri. Jangan asyik nak meniru. Kalau dilihat parti dan pemimpin ini bercakap, 3 hari 3 malam berceramah tak makan minum tak apa. Berdegar-degar. Habuk pun tak ada. Tak ada yang bernas. Sepanjang ceramah,: fitnah, maki hamun, perlekeh orang dan memburukkan orang. Itu ajelah.

6. Kepada PAS dan pemimpinnya, malulah sikit . Carilah idea lain.................gelak, gelak.

1 comment:

  1. tak pernah dgr pun 1kelantan sebelum ni..hehe

    ReplyDelete

PETA PELAYAR