FOLLOWERS

Saturday 6 October 2012

DUNIA AKHIR ZAMAN !!!! KAH KAH KAH KAH KAH !!!!!!


SELAMATKANLAH NEGARA INI , YA ALLAH DARI BALA MU DI KALA MASYARAKAT LEBIH MENYANJUNG SEORANG PELIWAT DAN MELETAKKANNNYA UNTUK MENJADI IMAM MEMIMPIN SEMBAHYANG. JAUHILAH BALA ENGKAU YA ALLAH DENGAN MENGINSAFKAN MEREKA INI YANG RELA BERIMAMKAN DAN BERKETUAKAN SEORANG PELIWAT. JAUHILAH BALA MU , YA ALLAH !!!!!!

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. AHLI IBADAT YANG JAHIL DAN ULAMA YANG FASIQ

    Ertinya:
    Daripada Anas r.a. berkata, bersabda Rasulullah saw., "Selagi akan ada di akhir zaman ahli ibadat yang jahil dan ulama yang fasiq".



    H.R. Ibnu Ady

    Keterangan
    Nabi saw. menerangkan di akhir zaman nanti akan ada dua golongan ini. Ada orang jahil yang rajin beribadat dan ada pula orang aIim yang fasiq. Sebenarya syaitan telah berusaha sedapat mungkin untuk menyesatkan manusia. OIeh kerana itu ia menggunakan beberapa cara yang berlainan kepada orang­orang yang berlainan pula. Bagi sijahil, syaitan selalu menyuruhnya supaya rajin berbuat ibadat, kerana ibadat orang yang jahil itu tidak sah dan tidak diterima di sisi Allah swt. Syaitan tidak mahu orang jahil itu rajin mengaji kerana bila ia mengaji ia akan memperbaiki ibadatnya, maka ibadat tersebut akan diterima oleh Allah swt yang bererti kekalahan di pihak syaitan.

    Begitu pula halnya dengan si Alim yang sudah banyak ilmunya. Syaitan akan menyuruhnya malas beribadat dengan mengemukakan bermacam-macam alasan, sehingga Si Alim ini meninggalkan kefardhuannya. Maka dengan itu ilmu yang ada di dalam dadanya tidak berfaedah, bahkan akan menjadi musuh kepadanya pada hari qiamat nanti. Maka itu lah kejayaan syaitan dalam usahanya.

    Gejala yang sebegini rupa dapat dilihat di dalam masyarakat kita, di mana yang rajin beribadat ini adalah orang yang jahil dan yang mengabaikan hal-hal ibadat ini pula adalah terdiri daripada orang yang mempunyai ilmu pengetahuan.

    ReplyDelete
  3. Diam dan mendengar nasihat pemimpin yang disanjung itu adalah baik....
    Tetapi sekiranya nasihat itu tidak menunjukkan kebaikan atau tidak bermanfaat..... menjawab atau memberi respon yang betul kepada penasihat itu adalah baik.... malah wajib hukumnya jika nasihat itu boleh menghancurkan ummah.....

    ReplyDelete

PETA PELAYAR