FOLLOWERS

Wednesday 31 October 2012

MANA SATU HUDUD YANG BETUL NI? KAH KAH KAH !!!!!!!




MANA SATU HUDUD YANG BETUL NI. YANG PAS BUAT HUDUD ADA 3 VERSI. MANA SATU YANG BETUL. BERCANGGAH ANTARA 3 VERSI INI. CAKAP BAB HUDUD DAH 50 TAHUN LEBIH. TAPI GUBAL HUDUDNYA HAMPEH. TAPI APA NAK HAIRAN. 3 VERSI INI ADALAH HUDUD PAS DAN HUDUD POLITIK. HUDUD NAK CARI UNDI. CAKAP BANYAK PUAK INI. TAPI GUBAL HUDUD LINTANG PUKANG. KALAU HUDUD ALLAH TAKKAN BERCANGGAH. JADI LEBIH BAIK PUAK INI TOK SAH DOK TEMBERANG BAB HUDUD UNDI / POLITIK NI. DAH LENGKAP .... BARU BOLEH CAKAP DAA!!!!!!!! 

5 comments:

  1. Hudud alagaPAS tak boleh buat dalam masa terdekat sebab Timb Mulut Berus (MB) Kelantan terlalu sibuk mengalahkan Presiden Amerika sehinggakan terpaksa menangguh mesyuarat teknikal hudud, mungkin akan di buat selepas pork nick dah masuk kubur kelak. Itupun kalau ade lagi nyawa-nyawa ikan hudud alagaPAS ni.

    ReplyDelete
  2. nampaknya bersungguh pihak-pihak yang ingin mempertikaikan perlaksanaan hukum hudud yang hendak diketengahkan oleh pas...persoalan asas adakah hukum hudud dapat dilaksanakan tanpa bantahan oleh orang islam sendiri.

    adakah perbezaan hukum hudud negeri-negeri ini bercanggah dari konsep asas yang dinaskan dari al quran dan hadith?..atau pas mengambil sumber selain dari sumber rujukan penggubalan selain yang benarkan oleh islam?

    kalau semua yang dilakukan oleh pas, tanpa mengira dari negeri mana, telah memenuhi syarat yang ditetapkan oleh islam, mengapa harus dipertikaikan?..perlukah dilabelkan sebagai hudud pas?..sehingga kini pun tiada pihak lain yang mengemukakan satu rang kanun hudud yang jitu yang diiktiraf oleh seluruh umat islam malaysia...jangan sampai tersasar aqidah disebabkan penentangan yang seperti babi buta.

    permolitikan hudud memang wajar kerana ia adalah sebahagian dari politik di mana kuasa politik perlu untuk melaksanakan hukum tersebut dan ini telah dibawa oleh pas...cuma disebabkan ketakutan yang tak munasabah perlaksanaan ini dibangkang oleh umat islam yang lain.

    ReplyDelete
  3. Ade 3 versi HUDUD PAS...??? Betul ke??? Salah satu dari fitnah yg PG panjangkan ni...! Dapat la juga habuannya nanti kat akhirat...kat dunia dah dapat seposen-dua dari UMNgOk be-eNd utk bagi makan anak-bini!

    Cube bentangkan tengok ketiga-tiga versi HUDUD PAS tu... setahun pengikut PAS, HUDUD yg PAS nak laksanakan adalah HUDUD ISLAM bukannya HUDUD PAS!

    UMNgOk Be-eNd... kalo tak menFITNAH, bukan UMNgOk Be-eNd namanya.

    ABU - Asalakan Bukan UMNgOk.....Be-eNd!

    ReplyDelete
  4. Tak habis2 puak gampang bongok UMNO, MCA babi ni main isu hudud...

    isu skrg di negara kita adalah soal AES yg akan mencekik darah rakyat olh kroni2 BN berselindung aspek keselamatan...patutnya Arif Omar biol ni highlight isu ini tanpa sempadan politik..

    isu kedua negara kita kini rasuah Nazri Aziz yg tutup mata rasuah dana asing umno sabah dan anak Nazri dapat SUV HUMMER bernilai RM 450 ribu dr Micheal Chia.....terkentut2 Nazri nak jawab...

    patutnya isu besar begini diutamakan....bodoooo umno!!!

    ReplyDelete
  5. Tu la UMNO pakar putau memutau belit. Ni dok sebok nak heret SUARAM. Cuba ko Arip bagitau kat Najiburit dgn Rosmah Katek, berani tak diaorang pi Mongolia buat lawatan rasmi ka tak rasmi ka jalan-jalan ka??? Aku dok tunggu punya tunggu, tak pegi-pegi jugak.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR