FOLLOWERS

Friday 21 March 2014

MENTERI KEWANGAN BODOH !!!!!!!! KAH KAH KAH !!!!!!!

MALAYSIAKINI


Daim: Anwar sudah capai matlamat jadi penghibur

| 11:50AM Mac 21 2014

Bekas menteri kewangan, Tun Daim Zainuddin berkata ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah "mencapai objektifnya untuk menjadi seorang penghibur" apabila didakwa kerap melemparkan tohmahan kepada dirinya berkaitan perbankan walaupun "tidak tahu dasar-dasar perbankan".

Menurut Daim, Anwar mutakhir ini kerap menjaja cerita yang beliau mengetahui cerita rasuah tentang dirinya yang membuka bank di Eropah Timur dan Afrika."Mungkin beliau tidak tahu ada akta 'Money Laundering Act' dan jika ingin menjadi pengarah bank pun, tiap-tiap bank negara di setiap negara akan menyiasat sama ada seseorang itu adalah 'a fit and proper person'," katanya.

Beliau berkata demikian dalam kenyataan penuhnya yang disiarkan akhbar Utusan Malaysia, hari ini.Tambahnya lagi, dakwaan Anwar yang beliau pernah membawa keluar wang sebanyak RM2 bilion menggunakan pesawat juga tidak benar."

Jelas sekali Anwar tidak faham cara bank menjalankan urusan mereka dan dia juga tidak tahu berapa banyak RM2 bilion itu berbanding 'cash in circulation' di dalam negara ini."

Sekiranya RM2 bilion itu diambil dari 'money circulation' tidak akan cukup wan tunai untuk diniagakan di negara ini."Sebagai (bekas) menteri kewangan, beliau patut tahu sekiranya wang itu dibawa keluar dari 'circulation', Bank Negara terpaksa mencetak lagi wang kerana tiada 'cash in circulation'."Tidakkah menteri kewangan tahu perkara semudah ini?" katanya

PENGHUNI GUA:  JOM PAKAT GELAK PADA ALJUBURI. ITULAH JADINYA JIKA MENTERI KEWANGAN BERKELULUSAN TAKAT IJAZAH AM AJE. PENGAJIAN ISLAM PULAK TU. AUTA JE LEBIH. JUGA KENCING JELAH YG DIA TAHU. JOM GELAK. KAH KAHNKAH !!!!!!!

12 comments:

  1. kah kah kah kah kah kah... bila ada krisis ekonomi, ikut saranan jubor IMF aka Yahudi.... itulah Al-Juburi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. INFOTUYULMESIR: tuyul ini sangat kecil ukurannya,kira-kira tingginya 5cm-6cm,tuyul ini dapat dilihat dengan mata terbuka Jika (NAMA) sudah Memberikan Minyak khusu bagi anda yang ingin Kontrak atau ingin Beli tuyul.
      orang lain tidak dapat melihatnya. Bagaimana merawatnya..?? Sangat mudah ,tuyul ini sangat canggih & tidak merepotkan, tuyul ini tidak suka netek pada ibu-ibu, tuyul kepunyaan mbah hanya perlu 1 buah kamar khusus tempat tuyul bermain & istirahat serta butuh KUNYIT DAN SUSU BIASA yang sering Diminum anak-anak, seperti SUSU CAP BENDERA, anda tidak usah takut atau repot, karena Kunyit banyak Dijual di pasar-pasar terdekat di kota anda, itupun hanya diberikan jika si tuyul akan bertugas mencuri uang/perhiasan, tuyul ini sangat setia dengan majikannya. Berapa harganya..?? khusus untuk tuyul biasa mbah patok harga yaitu 1,7MILIAR, dan jangan Khwatir, karena ada sistem ngontrak, Hanya 5Jt/ tahun, dan Bisa menghasilkan uang sekitar 20jt/Hari. Tuyul Mesir pintar sama seperti tuyul lainnya, tetapi terdapat perbedaan yaitu Memiliki Pakean yang Bagus dan topi yang kayak seperti Jin dan Jun, atau Tuyul dan Mbak Tuyul ,selain itu Tuyul Mesir dapat berlari lebih kencang daripada tuyul biasa, lebih pintar mencuri uang/perhiasan, oleh karena itu disebut tuyul spesial, kenapa begitu..?? karena banyak Paranormal atau para ahli hikmah mengakui sulit untuk menangkap TUYUL MESIR karena lari’nya cepat seperti kilat, hanya segelintir dukun sakti saja yang bisa menangkapnya, itupun harus menggunakan ilmu khusus yang sudah sangat langkah.
      SISTEM KONTRAK DARI KAMI :
      1.SISTEM KONTRAK TUYUL BIASA : Rp 15Jt DALAM WAKTU1
      TAHUN
      SISTEM KONTRAK TUYUL SPESIAL:Rp 25 Jt DALAM WAKTU 1 TAHUN
      &PENGHASILAN BISA MENCAPAI ATAU BAHKAN LEBIH 20Jt DALAM 1 HARI.
      2 SISTEM BELI: HARGA 1,7 MILIAR
      HANYA SEHARGA 1,7 MILIAR
      Anda dapat memesan tuyul biasa atau tuyul super MESIR silahkan {>>>>>KLIK DISINI PESUGIHAN GAIB ABAH GOLEK<<<<<}
      TLP :
      082361234469
      (ABAH GOLEK)
      dengan bantuan akii candra bukan itu saja untuk mengetahui
      Info selengkapnya silahkan ANDA Hub:BELIAU jangan ragu-ragu shobat...!

      Delete
  2. Al Juburi memang muka tembok, dah confirm meliwat pun masih tanpa segan silu dok jaja muka dia lagi.

    ReplyDelete
  3. tapi yang bangang dan bengong macam DSAI yang sangat suka di ikuti....kahkahkahkahkahkahkah

    ReplyDelete
  4. ayooohh...kita ketawakan daim dan admin...dua2 bengap!!......

    ReplyDelete
  5. Lulus ijazah am..jadi penasihat bank dunia...
    Lulus ijazah am Pengajian Islam,, jadi penasihat ekonomi negeri selangor...
    Lulus ijazah am.. jadi menteri kewangan malaysia
    Lulus ijazah am.. jadi peliwat tegar..
    Penyokong penyokong ada yang berijazah doktorat, ada yang diploma tapi yang paling ramai budak ITPA IPTS yang ada otak tapi akal yiiiilek..
    Buka la mata woiii siapa Al Juburi tu...kesian la mak bapak kamu yang dah banyak perabis duit anta kami belajar tinggi tingi.

    ReplyDelete
  6. ijazah am pengajian melayu laaaa......


    -zahimi

    ReplyDelete
  7. Bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin tidak berminat untuk melayan tohmahan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadapnya kerana segala tuduhan itu jelas beliau, cuma memperlihatkan kejahilan Ketua Pembangkang tersebut dalam aspek perbankan.Berikut adalah kenyataan penuh Daim:Saya merujuk kepada laporan Utusan Malaysia bertarikh 18 Mac tentang tohmahan Anwar terhadap saya.Saya sudah malas hendak menjawab tohmahan Anwar kerana ini semua adalah satu bahan ketawa semata-mata. Lagipun ia tidak ada modal untuk mempertahankan ‘Kajang Move’ dan ketandusan bahan untuk berceramah.Suatu ketika dahulu beliau memberitahu (bekas Perdana Menteri) Tun Dr. Mahathir Mohamad bahawa saya telah membawa keluar RM2 bilion dalam pesawat Malaysia Airlines (MAS). Dr. Mahathir ketawa mendengar cerita Anwar dan menjawab: “Bukankah lebih baik Daim hantar melalui pindahan elektronik bank.”Jelas sekali Anwar tidak faham cara bank menjalankan urusan mereka dan dia juga tidak tahu berapa banyak RM2 bilion itu berbanding dengan ‘cash in circulation’ di dalam negara ini. Sekiranya RM2 bilion itu diambil dari ‘money circulation’ tidak akan cukup wang tunai untuk diniagakan di negara ini.Bodoh kalau seseorang itu untuk mengumpul dan menyimpan wang tunai sebanyak itu dan jika dibawa di dalam pesawat, agaknya semua kerusi akan dipenuhi dengan kotak-kotak berisi wang tersebut.Sebagai Menteri Kewangan, beliau patut tahu sekiranya wang itu dibawa keluar dari ‘circulation’. Bank Negara terpaksa mencetak lagi wang kerana tiada lagi ‘cash in circulation’. Tidakkah Menteri Kewangan tidak tahu perkara yang semudah ini?Seperkara lagi, apa pula dengan Jabatan Kastam. Bukan sahaja di Malaysia tetapi di destinasi di mana MAS hendak mendarat. Tengok apa jadi kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib.Selain itu, Anwar kata dia tahu saya rasuah kerana beliau mengambil alih daripada saya sebagai Menteri Kewangan. Buktinya mengikut beliau, saya buka bank-bank di Eropah Timur dan Afrika. Mungkin beliau tidak tahu ada akta ‘Money Laundering Act’ dan jika ingin menjadi pengarah bank pun, tiap-tiap bank negara di setiap negara akan menyiasat sama ada seseorang itu adalah ‘a fit and proper person’.Lebih-lebih lagi jika ingin membuka sebuah bank, syarat dan undang-undang yang dikenakan adalah lebih ketat (stringent). Sebagai bekas Menteri Kewangan, beliau patut tahu mengenai perkara ini.Tohmahan-tohmahan itu hanya menunjukkan beliau tidak tahu mengenai dasar-dasar perbankan dan beliau akan menjadi bahan ketawa. Tolong jangan tunjukkan kejahilan anda.Sekiranya ini adalah salah satu bahan gurauan di dalam ceramahnya, objektif beliau untuk menjadi seorang penghibur sudah tercapai.-21/3/2014ttp://www.agendadaily.com/berita-utama/nasional/11024-objektif-anwar-untuk-jadi-penghibur-tercapai-daim.html

    ReplyDelete
  8. Pengajian islam..fakta ke tu??jgn pakai sdap tulis je..ko igt lulusan pngajian islam bodoh sgt cam nuar ke??

    ReplyDelete
  9. Pengajian melayu. Bukan pengajian islam bodoh. Bab aljuburi ni yg jadi cerita konon pandai sangat ekonomi. Bab pengajian melayu ok lah kot. Itu isu yg disampaikan penulis. Ini auta bab ekonomi tapi nampak bodoh bila berbicara. Itu ceritanya.relaklah anon1848

    ReplyDelete

PETA PELAYAR