FOLLOWERS

Monday 22 April 2013

MANA SATU CALUN KEDARAH PIL KUDA ????




22 APR 2013


Ini kes berat. Apa agaknya reaksi PKR kalau ini macam punya cerita tentang kes pertindihan calon PAS dan PKR di tujuh kawasan yang sudah bikin cacamarba.
Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang secara terbuka dedah adanya calon-calon PRU 13 yang dikemukakan oleh PKR ' kaki haru' .
Antaranya ada yang jual pil kuda dan ada yang poster Karl Max tanda anuti fahaman komunis terpampang di bilik operasi PRU mereka.
Dalam ceramahnya di Marang Terengganu Ahad malam, Hadi menegaskan PAS tidak boleh berkompromi dengan calon-calon' tangkap muat' begini.
Menurutnya, PAS meletakkan calon mereka di tujuh kerusi yang ditandingi sekutu mereka PKR adalah bagi 'menyelamatkan pakatan pembangkang'.
Abdul Hadi mendakwa PAS mendapati calon yang diletakkan oleh PKR di beberapa kerusi berkenaan mempunyai masalah moral dan ada juga yang dikaitkan dengan idealisme 'Marxisme'.
Jelas beliau, PAS tidak mahu kerajaan (jika pembangkang menang) jatuh macam di Perak.
"PAS tidak menentang calon kawan-kawan, dalam pilihanraya, tetapi kalau ada calon yang kita khuatir, calon yang tangkap muat, yang menyebabkan berbagai-bagai kemungkinan berlaku, maka PAS mesti bertindak, ini berlaku pertindihan," katanya.
Beliau menambah PAS juga membuat keputusan di saat-saat akhir untuk meletakkan calon di Panti, Johor apabila calon PKR hanya muncul saat-saat akhir sebelum proses penamaan calon berakhir.
"Kita mahu mengelakkan daripada (BN) menang tanpa bertanding... PAS terpaksa bertanding, bila PAS masuk barulah dia masuk," katanya.
Bagaimanapun, Abdul Hadi berkata, PAS tidak mempunyai masalah untuk bekerjasama sebagai sebuah pasukan dengan PKR dan DAP dalam Pakatan dan apa yang dilakukannya adalah demi ‘menyelamatkan’ pakatan
"Kita tak ada masalah kerjasama dengan yang sepenuhnya Keadilan, dengan yang sepenuhnya DAP tetapi mari kaki-kaki haru ini jadi calon, ini PAS tak boleh terima," katanya.
Selain Panti, PAS turut berdepan dengan calon PKR di kerusi Parlimen Labuan dan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Acheh, Kota Damansara, Kota Putera, Seberang Takir dan Bukit Besi.-22/4/2013 OLEH HELME HANAFI
TRANSKRIP PENUH UCAPAN DATUK SERI ABDUL HADI AWANG
Ada orang kata, ini pemberita hendak ambik berita bolehlah, macam mana hendak menyelamatkan negara, PAS dok berlawan dengan Keadilan, bertindih parti pasal apa, PAS bertindak bertanding di beberapa tempat, berlakunya pertindihan ini kerana hendak menyelamatkan Pakatan Rakyat, kita tak mahu kerajaan kita jatuh macam Perak, merintah sekejab.
PAS mempunyai jentera-jentera yang paling ramai di seluruh negara, PAS tidak menentang calon kawan-kawan, dalam pilihanraya, tetapi kalau ada calon yang kita khuatir, calon yang tangkap muat, yang menyebabkan berbagai-bagai kemungkinan berlaku, maka PAS mesti bertindak, ini berlaku pertindihan.
Di Johor berlaku pertindihan, kerana sebabnya, kita tunggu rakan kita mari tak mari masuk nama calon, sikit lagi hendak tamat tak mari-mari, kita standby, takut menang tak bertanding, kerana ada hok jual calon ni ada, PAS terpaksa bertanding, bila PAS masuk barulah dia masuk.
Ada calon-calon yang kita khuatir, calon-calon yang kita ada maklumat, tukang edar pil kuda, nak jadi calon macam mana, edar pil kuda... orang PAS tak boleh kerja calon macam ini, terang-terang saya sebut, orang Keadilan pun, tak terima, sedar-sedar mari jadi calon, dengar cerita edar pil kuda, tak perlu sebutlah di mana-mana.
Ada calon yang menjulang gambar Lenin, gambar Stalin, macam mana orang PAS hendak sokong, orang PAS kerjasama dengan Keadilan dengan DAP saja, tak kerjasama dengan parti Stalin, parti Lenin, ada orang parti Stalin, parti Lenin, menjulang Lenin dan Stalin, (sebut pun tak berapa betul dah, nama bukan nama kita) orang Rusia, Karl Marx, gambar Karl Marx duduk dalam markaz, nak suruh orang pas kerja, Karl Marx ni macam Nabi Muhamad dialah, yang menganut idealogi komunis, idealogi komunis diharamkan di Malaysia, dia tepek (lekat) gambar Karl Marx dalam markaz, macam mana orang PAS hendak kerja.
Ha inilah sebabnya bertindak bertanding itu...nak menyelamatkan Pakatan Rakyat, kita tak mahu jadi macam Perak, perintah sekejab pastu jatuh, PAS bertindak, PAS tetap bersama Pakatan Rakyat, PAS bertindak untuk memelihara, keteguhan bukan saja masa pilihanraya, keteguhan selepas kita diberikan kemenangan oleh Allah SWT, supaya 'syaitan-syaitan' tidak boleh masuk Pakatan Rakyat.
Itu penjelasan saya, boleh masuk surat khabar esok. Supaya mereka yang tidak faham masalah ini jadi faham, kita tak ada masalah kerjasama dengan yang sepenuhnya Keadilan, dengan yang sepenuhnya DAP tetapi mari kaki-kaki haru ini jadi calon, ini PAS tak boleh terima, kerana kita hendak kerajaan yang teguh dan kuat, kerajaan yang boleh memerintah sebagaimana yang kita janji dalam Buku Jingga.


PENGHUNI GUA :

...................................................................SIAPA ANTARA TIGA CALUN PKR INI YANG KEDAH PIL KUDA ? HADI YANG CAKAP DI ATAS. JADI SIAPA DIA DI ANTARA 3 DI BAWAH ?????


Mohd. Shamsul Mat Amin (Bukit Besi)?
Mohamed Abdul Ghani Ibrahim (Kota Putera)?
Ahmad Nazri Mohd. Yusof (Seberang Takir). ?

HADI YANG CAKAP. BUKAN KAMI. HADI YANG TUDUH. TAPI DALAM HAL INI ..... TAK PULAK JADI SALAH DAN BERDOSA HADI DOK FITNAH ( TANPA BUKTI ) YANG CALUN PKR MAKAN KEDARAH PIL KUDA. MENDATANGKAN AIB TU JIKA TUDUH TANPA BUKTI.

BAB MUSTAFA ALI , HADI KATA TAK BOLEH AIBKAN ORANG ATAU PEMIMPIN WALAU ADA BUKTI VEDEO. TAPI  BILA DIA TUDUH CALUN PKR TERENGGANU MAKAN KEDARAH PIL KUDA ,... HALAL PULAK,

TAK KE BODOH NAMANYA HUKUM HAKAM PAS YANG DAKWA DIA ISLAM DARI ORANG LAIN TU?

SEBENARNYA BAIK STOPA ATAU CALUN PKR MAKAN KEDARAH PIL KUDA TU ADALAHPERKARA BENAR. ...

ITULAH WAJAH PAS DAN PKR. PARTI TAHI KUCING DAN TAHI MINYAK AJE.

CAKAP HADI DALAM KES INI DAN KES PIL KUDA TU TAK LEBIH DARI CAKAP ORANG NODOH. CAKAP DUA PERKARA YANG SAMA TAPI MEMPUNYAI HUKUMAN DAN FATWA YANG BERLAINAN. SEBAB SATU KENA PADA MEREKA ( PAS ) SENDIRI, MAKA HARAM UNTUK AIBKAN. SATU LAGI HALAL UNTUK AIBKAN ORANG , SEBAB KENA KEPADA PKR . 

OTAK BODOH . OTAK PENUH DENGAN TAHI !!!! KAH KAH KAH KAH !!!

8 comments:

  1. nampaknya Anwar tak ada peluang jadi PM kalau RP menang

    ReplyDelete
  2. kah kah kah!
    PiG ank omar haram ni tunjuk BaNgang lg
    dh x paham lg mau spin crita
    kah kah kah!
    dh goyang ke dol?
    kah kah kah!
    jobo epul x dpt nk nolong
    kah kah kah!
    poki omi pun x dapek nk nolong
    kah kah kah!
    last2 tok pa punya spender pun blh jd modal
    kah kah kah!
    esok gua letak spender bini lu yg ked0t kerep0t tuh
    kah kah kah!
    mana tau blh buat modal pru
    kah kah kah!
    kalah nti mampos x kedarah lu ank branak
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  3. PiGgy Hindu anak Omar... tu yg sampai 61 orang ke tendang keluar taknak crite ke?

    Mangkuk Johan Che Pa yg dah tak johan lagi... mengingkari watikah dan kepercayaan TokNajisNazak, awat plak tak tendang? Sebab ikut arahan TokNajisNazak supaya bagi Tok FrogHim Ali laluan mudah bertanding... supaya tak nampak sgt sokong Presiden PERKOSA yg rasis tu!!!

    Awat UMNgOk Be-eNd dah kehabisan calon winnable ke sampai dok angkat si KATAK RASUAH Zul Katak Nordin jadi calon???

    Apa la HAPRAK punye UMNgOk Be-eNd.... nasib dah lama aku tinggalkan!

    ReplyDelete
  4. PiG ni mampos hidup blk xkn dia kluarkan statement tu
    dia kan "pemerhati bebas xda kena mengena dgn mana-mana kelompok"
    kah kah kah!
    kah kah kah!
    kah kah kah!
    stendet akal pariah!
    kah kah kah!
    PiG ni hindu ke keling?
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  5. Hindu Keling Pariah.......!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi karpal singh bkn pariah la.. haha

      Delete
  6. Ni cadangan ke soalan.......???????

    ReplyDelete
  7. seberang takir.... member aku ada beli

    ReplyDelete

PETA PELAYAR