FOLLOWERS

Wednesday 3 November 2010

BUKAN RASUAH , TAPI ZAKAT !!!! KAH KAH KAH KAH !!!





Pengarah pilihan raya PAS, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman hari ini menafikan laporan Utusan Malaysia dan menjelaskan bahawa pemberian wang oleh menteri besar kepada sebilangan masyarakat Orang Asli yang diislamkannya sebenarnya adalah wang zakat dan bukannya rasuah seperti didakwa.

Katanya, beliau telah menyemak dengan setiausaha politik Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk mendapatkan penjelasan sebenar berhubung isu itu. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Kah kah kah kah kah !!! Selagi hidup, boleh tipu , tipulah. Mungkin Pok Nik tak tahu dan niatnya betul tetapi yang mengatur majlis itu le yang menipunya. Manusia boleh le di tipu tapi di akhirat , bala akan menimpa jua.
2. Rasuah jadi zakat, rasuah jadi sponsor haji. Kalau kena tang kerajaan habis belakang depaqn semuanya rasuah. Buat jembatan , beri bantuan buku, beri bantuan banjir semuanya rasuah. Ape cerite!!!! Kah kah kah kah kah

3. Temberang lah PAS oii selagi boleh temberang dan membelit. Tak ada pulak sebelum ini, orang asli di islamkan diberi duit sebegini. Belitlah selagi boleh!!!! Belit PAS oii, jangan tak belit. Akhirat nanti terbelit juga tengkok dik serban sendiri. Lihat lah nanti.

4. Rasuah jadi zakat, rasuah jadi duit tambang perjalanan, rasuah haji jadi sponsor haji. Kah kah kah kah kah kah kah !!! Gelak lagi, kah kah kah kah kah !!!!!

Nota : Memang le, saudara baru boleh / layak menerima zakat. Isunya niat, masa dan tempat serta keadaan zakat itu diberi. Pusing memang boleh pusing. Nak lepas boleh lepas. Tapi tak ada pulak orang asli di Bt 14 Jeli ke atau kawasan selain Galas je yang di islamkan atau terima zakat. Semua yang asli pun memang layak terima zakat , mengapa tak beri sama? Ada apa-apa kot ??? Kah kah kah kah kah !!!

13 comments:

  1. Hanya Baitul Mal negeri atau MAIK yg layak bagi wang zakat kepada asnaf mualaf, itupun atas persetujuan jawatankuasa yang tertakluk kepada kuasa Al Sultan Kelantan. Er N.ajis mewakili MAIK, Baitulmal, Al-Sultan Kelantan ker?
    Lepas ni dia boleh potong income tax, al maklumlah PAS akan keluarkan fuckwa duit haram hasil judi, rasuah, balak, gro, seludup boleh bersih dengan zakat kepada mualaf.

    ReplyDelete
  2. yg mana kepala yg mana ekor pun dah tak tahu pas memang pembelit no 1, tahniah.
    hanya org bahlul je yg tak nampak pas ni pembelit no 1.
    Islam for all not pas for all.
    Kat melaka hari minggu lepas pkr buat function kat pulau gadong org datang beduyun duyun kau tak pg tengok ke.
    kerusi byk yg kosong sebab yg dtg tu org halus mata kasau tak nampak.

    ReplyDelete
  3. SANG GUNA

    ADE JUGA DENBGARNYA. RAMAI YANG DATANG. SEMUANYA MAKHLUK HALUS. KIH KIH KIH

    ReplyDelete
  4. Saya bersetuju wang tersebut adalah wang zakat tetapi kalau beri zakat kenapa sekarang.. kan sekarang semua parti perlu mematuhi hukum edah (pantang larang berkempen) kerana Galas seakrang dalam proses pilihan raya.

    Yang sebtul , yang bodoh nya adalah pencacai penasihat TokNik. PAS semua boleh, fatwa haram boleh, segala fatwa boleh ke pAs belako.

    Kalau nak "takbir" negeri baca lah dulu hukum hakam nya. jangan buat semberono.
    Salam...

    ReplyDelete
  5. Dulu PAS hina UMNO, tp skrg PAS lagi hina...
    Rasuah terang2....org yg dikatakan alim lak tue...dunia akhir zaman....

    ReplyDelete
  6. Apa-apa pun tak apa. Syurga dipegang oleh Nik Ajis...Najissss

    ReplyDelete
  7. he he he

    tak boleh nak kata apa..

    tu pun masih ramai lagi yang bahlol sokong najis ni.

    ramai la jugak guru2 dok sokong pas sesat ni, nampaknya lagi kurang cerdik lah anak2 kita bila guru2(yg gila pas ni) masih lagi dok mendidik anak2 kita.

    ReplyDelete
  8. Kira-kira 12.30 tengah hari tadi, orang ramai kelihatan mendaftar di kaunter sebelum masuk ke dalam sebuah bilik secara bergilir.

    Mereka kemudian kelihatan memegang sepucuk sampul coklat.

    Semakan mendapati jumlahnya bernilai RM250.

    Pengarah Pilihan Raya BN Tengku Razaleigh Hamzah bagaimanapun ketika ditemui pemberita enggan memberikan sebarang komen tentang apa sebenarnya yang berlaku.

    Insiden ini adalah yang pertama dilihat berlaku di Galas sepanjang proses pengundian di Galas hari ini.


    any komen?

    ReplyDelete
  9. Ratusan orang hari ini beratur di pejabat MCA di Sandakan awal pagi ini apabila mendapat tahu bahawa wang RM100 akan diagihkan kepada setiap pengundi di Batu Sapi.

    Kebanyakan yang beratur ini adalah masyarkat Cina yang terdiri daripda golongan berusia dan wanita. Mereka berkumpul di sekitar tangga menuju ke pejabat MCA di tingkat empat di Greenview, di pinggir Sandakan.

    Mereka mendakwa 'ada orang' yang memberitahu bahawa MCA akan mengagihkan RM100 kepada setiap pengundi jika mereka datang mendaftar dan menunjukkan Mykad mereka.

    APE CERRR????

    ReplyDelete
  10. Itulah hasil memertabatkan Islam oleh Nik Aziz. Apa barang ni orang PAS?? sehingga menjatuhkan maruah kaum wanita Islam sendiri yang bertindak ganas??
    Lawat blog ini dan fikir-fikirkan isi kandungannya. Allah s.w.t beri kita akan dan fikiran yang waras untuk berfikir.
    http://mediapermatangpauh.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Salam tuan PG & Sema2...,

    BUKAN RASUAH , TAPI ZAKAT !!!! KAH KAH KAH KAH !!!

    UMNO didakwa rasuah tak nampak pun, tapi Pas didakwa kerana pemimpin ulamak terang2 kerana zakat, konon... Pemimpin mereka sepakat kata bukan rasuah, fikirlah...,

    Pang5 Beliung sejak dulu sampai sekarang geli geleman takut pun ada dengan ular...

    ReplyDelete
  12. potong kote kasi anjing la
    ular pun nak takut
    bodo punya jantan

    ReplyDelete
  13. iNI ADALAH KERANA MEDIA KERAJAAN HANYA AKAN MELAPORKAN DAN MEMBESAR-BESARKAN BERITA YANG BOLEH DIMANIPULASI UNTUK KEPENTINGAN MEREKA SAHAJA...BERTAQWALAH KEPADA ALLAH BILA MENULIS ...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR