FOLLOWERS

Tuesday 16 November 2010

HARAKAH MEMFITNAH : APA KATA PAS MENGENAI KEBEBASAN MEDIA ?






Timbalan pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, PAS tidak perlu bimbang mengenai penambahan anggota sukarelawan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (RELA) kerana anggota agensi itu sememangnya tidak layak menjadi pengundi pos. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Pada minggu lepas PAS memfitnah, bahawa RELA akan menjadi simpanan tetap untuk menyelematkan kerajaan BN. Idris Ahmad Ketua Penerangan PAS pun bukan main memfitnah kerajaan mengenai isu ini. Harakah jangan kira lah . Apa lagi bloggers mereka.

2. Jadi kepada MB Kedah., Mahfuz dan semua pemimpin PAS yang bercakap mengenai pengharaman media perdana bagi sidang DUN Kedah baru-baru dengan mendakwa alasan larangan media utama diharamkan kerana berita yang berat sebelah dan tidak benar. Begitu juga kata Mahfuz dalam Harakah semalam.

3. Jadi dengan menggunakan sifir yang sama, tidakkah Harakah, Idris Ahmad juga memaparkan berita fitnah? Mengapa tak diharamkan juga Harakah ini? Apa macam Mahfuz. Anda juga yang kata, media misti bebas dari segi berita, telus dan tidak menyebarkan berita yang tidak benar. Jadi Harakah juga menyebarkan berita fitnah dalam isu undi RELA ini. Mengapa PAS tak ambil tindakan terhadap Harakah? Apa bukti Harakah dan Idris Ahmad yang menuduh pendataran RELA untuk poengundian adalah bagi memenagkan kerajaan BN melalui undi pos. Harakah dan Idris Ahmad ada bukti ke?

4. Kalau tak ada bukti tak ke fitnah namanya? Kalau fitnah apa hukumannya. Minta sedikit fatwa ustat dan ulama PAS. Juga fatwa dari ustat Azizan MB tak tahu tu atau dari Mahfuz ke!!! HATTA NUJ tu jangan cakaplah. Dia dah masuk hospital sungai buloh kerana diserang oleh penyakit bisu dan terkejut. Terkejut dengan tindakan MB Kedah tersebut sehingga dia tak terkata-kata. Juga terkejut kerana tak seorang pun wartawan nak ikut saranannnya supaya boikot kerajaan Kedah. Hatta sedang nazak sekarang ini. Jadi fatwa darinya tak perlu.

5. Kepada PAS, bagaimana sekarang? Adakah media PAS bebas dan menulis berita yang benar? Sudahlah PAS. Cakap aje lebih. Punggung sendiri penuh dengan najis sendiri. Tak gitu ?

13 comments:

  1. apa kata nasaruddin pulak :

    Ketua Dewan Pemua PAS Pusat, Nasrudin Hasan menegaskan, memang layak media yang tidak beretika mesti diajar sebagai teladan untuk mereka mengkaji semula laporan yang berat sebelah, lapor HarakahDaily.http://malaysiakini.com/news/148344

    beretika ke aharakah dan suara keadilan. tiap hari buat tuduhan dabn fitnah aje. mana etikanya., contoh senang asyik kaitkan PM dengan atlantuya. mana buktinya. tuduh orang ni rasuah, itu rasuah. mana buktinya. etika ke dua akhbar ini?

    tolong jawap nasaruddin!! Cuba buka serban tu. buat malu aje dengan serban dikepala tetapi cakap bohong dan berperangai sepoerti munafik

    ReplyDelete
  2. siakap senohong tenggiri
    cakap orang bohong walhal diri sendiri... inilah sikap ostat wolly triumphah...

    ReplyDelete
  3. salam,

    Dah sah dan nyata PAS adalah parti hipokrit topeng yg sanggup jual ayat Quran dan agama demi kepentingan politik dunia mereka.

    Memfitnah menjadi rutin dan perkara biasa utk mereka.

    Sedangkan 20 tahun perintah Kelantan,satu masjid pun tak pernah bina,luluskan lesen arak adalah.

    Nak kata takde duit,bagi blogger RM4 juta boleh plak?

    Ingat junjungan Rasulullah S.A.W. pertama sekali apa baginda buat bila sampai ke Madinah?

    BINA MASJID!

    Jadi saya rasa tak salah jika saya katakan PAS bijak menipu menggunakan agama.Jual agama demi kepentingan politik dan dunia.Luluskan lesen arak di Kelantan tapi mengaku nak tubuh negara Islam.

    sedangkan DAP sendiri cabar langkah mayat Kapal Singh kalau nak tubuh negara Islam.

    Yg paling saya pelik pengikut bangang PAS ni,mana satu diaorang nak ikut?

    N.Ajis kata kalimah Allah kafir boleh pakai,sedangkan Ust Haron Din kata GUGUR AKIDAH JIKA BENARKAN KAFIR GUNA KALIMAH ALLAH!

    Jadi yg mana satu korang ikut ni?
    Takkanlah nak gembirakan kafir harbi DAP korang sanggup jual kalimah Allah sesuka hati korang?

    Wassallam dan selamat menyambut Aidil Adha.


    PAShiT

    ReplyDelete
  4. depa semua nie bodo lah macam nie ka nak perintah negara asik daok cakap bohong 24/7 .... muahahhahahah ... mamapossss laa HAMPAS parti yang akan monopos sikit hari lagi PKR dah lepas nie PAS PIS PUS la pulak muhahahahahahahahhahah yang gelak tergolek atas jalan DAP muahahhahahahahaha

    ReplyDelete
  5. PAS tak sanggup tengok cermin.Takut2 ada tanduk !


    mohon linkkan....

    http://blogenstarz.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. blogenstarz

    telah diambil tindakan.

    ReplyDelete
  7. memfitnah, kebebasan tak bersuara, berjudi, minum arak, hudud, semuanya itu yang dulu haramjadah kini dah jadi halal jadah.

    ReplyDelete
  8. AKHIRNYE PAS ME'RELA'KAN DIRI MEREKA DI PERBONGOKKAN OLEH SESAMA MEREKA JUGAK KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  9. Dekat pilihanraya nanti nak bela ayam pun susah. Nanti PAS akan cakap BN nak daftar ayam jadi pengundi.

    ReplyDelete
  10. Pembohong - PAS
    Penipu - PAS
    Suka buat fitnah - PAS
    Bongkak - PAS
    Pungut derma - PAS
    Dulu haram kini halal - PAS
    Banyakkan bini - Pemimpin PAS
    Telan air ludah sendiri - PAS
    Diperkudakan - PAS
    Satu aja yang baik untuk pengikut tolol PAS - Masuk syurga Nik Ajis (Dia sendiri pun tak ada jaminan untuk masuk syurga Allah s.w.t) menyesatkan akidah Islam dan sanggup berkawan dengan Syaitan dan Musuh Islam DAPig

    Hidup PERKASA

    ReplyDelete
  11. Aku ada sikit profil tentang Lord Reid Pukimak ni, dia ni asal dari permatang Pauh tempat ejen CIA main bontot, dia ni dah dilarang dilaman pembangkang sebab banyak guna perkataan lucah. Sekarang dia cuba nak provok laman penyokong kerajaan, dia juga guru disekolah kebangsaan dekat Permatang Pauh mengajar murid Tahun dua sebab dia lulusan sijil Perguruan saja, Bini dia tengah kursus buat KPLI di UPSI, aku pernah maki dia sampai pagi di laman pembangkang pinkturtle. Oleh itu dia ni diibaratka dajal jugalah, jika dia masuk maki saja dia,jangan layan sangat si lahabau

    Kah kah kah kah kah kah

    selamat hari raya lr

    kah kah kah

    ReplyDelete
  12. OOoooo itu ke lord ried???? lama jugak aku nak kenal bangang sekor ni...menyalak jer kerjenyer.....

    ReplyDelete

PETA PELAYAR