FOLLOWERS

Tuesday 9 November 2010

JOM ! RAMAI-RAMAI GALI KUBOR PKR !!!!!

( Keadaan terkini PKR hari ini, esok entah le )




Datuk Zaid Ibrahim hari ini terus membidas kepimpinan PKR dengan mencadangkan ketua umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan naib presidennya, Azmin Ali supaya berundur.

"Anwar dan Azmin mesti berundur kerana mereka punca segala masalah (dalam PKR).
"Saya di sini bukan untuk maki hamun. Semua masalah menunjukkan dengan jelas ia bermula dari diri Anwar sendiri," kata Zahid (atas, kanan).

Apabila diminta wartawan mengulas lanjut kenyataannya, Zaid berkata Azmin perlu menarik diri daripada pemilihan jawatan timbalan presiden PKR yang sedang berlangsung manakala Anwar pula harus berundur dari kepimpinan parti.

"Saya berpendapat Anwar mempunyai banyak sangat isu peribadi dan Azmin juga mempunyai banyak isu. (Azmin) perlu banyak lagi belajar,” katanya. .......................................................................................

Pada sidang media yang sesak dengan wartawan dan juga penyokongnya di rumahnya di Petaling Jaya, titik permulaan adalah selepas pilihan raya umum 2008. ...............................................................................................................

Menurutnya PKR perlu menyingkirkan kepimpinannya yang ada sekarang dalam usaha bergerak ke depan semula selepas menghadapi krisis sepanjang tahun lalu, khususnya dengan beberapa ahli parlimen dan ADUNnya meninggalkan parti itu.

"Perlu ada fokus baru, kepimpinan baru. Anwar sebagai ketua umum telah gagal memastikan parti itu bersatu.

"Seperti sekarang, beliau juga gagal memimpin pembangkang ke depan dengan polisi baru; seperti mana dia gagal pada 16 September; seperti mana dia gagal mengekalkan keutuhan (gabungan Pakatan Rakyat) di Perak dengan membiarkan MP PKR berpaling tadah; seperti mana pembangkang dimalukan dan menjadi tidak keruan di Batu Sapi.

"Perlu diiktiraf bahawa Pakatan Rakyat tidak akan berkembang dengan Anwar sebagai terajunya.” .........................................................................................................................................Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Jom kita gali kubor besar beramai-ramai. Bukan apa bagi meringankan beban PKR dan pemimpinnya yang dalam kesusahan dan lintang pukang nak menguruskan pemilihan parti mereka. Jadi PG berpendapat PKR ini dah nyawa-nyawa ikan dah. Nyawa mereka dah hampir ke tengkok.

2. Jadi adalah baik dan afdal kiranya kita tolong membantu galikan laing lahat supaya urusan pengkebumian parti ini ( PKR lah ) berjal;an lancar dan tidak banyak menyusahkan banyak pihak.

3. Kita gali kubur besar untuk PKR . Bukan apa supaya kita boleh kuburkan parti ini sehingga tak dapat dikesan lagi oleh generasi akan datang. Biar generasi akan datang boleh lupa terus parti perosak bangsa dan negara ini. Jadi liangnya perlu dalam dan bukaannya pun perlu lebar-lebar.

4. Paling lewat pun, nyawa PKR ini mungkin putus atau padam , mungkin sebelum PRU 13 kot? Tak gitu ?

5. Cuba lihat di KLIK, KLIK , KLIK, KLIK, KLIK. Semunya menunjukkan tanda-tanda kearah itu. Wasssalam !!!!

Nota : Kepada PAS, PG nak tanya, tak bela ke si Zaid tu, dulu semasa PRK HUlu Selangor PAS menyanjung amat tinggi kepada Lebai Zaid ini. Masa inilah pak lebaiu Zaid ini wajib di bela dan dipertahankan oleh PAS. Tak gitu ? Tanya Pok Nik kalau tak caya. Itu semua Pok Nik yang cakap. Bukan PG.

Nota 2: PG lupa sesuatu, dicadangkan kubur PKR ini di gali di depan Pejabat PM di Putra Jaya. Tak dapat tawan Putra Jaya pun ok lah. Sekurangnya kuburnya di sana. Di atas bikut depan Alamanda pun kira ok jua atau di bukit Percint 15 tu. Rumah pun baru-baru dan pemandangan ok jugalah !!! Tak gitu ?

10 comments:

  1. apa kata DSAI sewaktu zaid seertai PKR dulu ?

    Anwar juga menyifatkan penyertaan Zaid itu sebagai satu penghormatan kepada PKR.

    "Ini berita yang cukup menggembirakan. Ia berkuatkuasa hari ini. Satu penghormatan dan lonjakan kepada perjuangan kita,” katanya.

    Zaid, tambahnya merupakan seorang yang serius mempertahankan hak asasi dan kebebasan badan kehakiman di Malaysia.

    "Sikap ketegasan dan keberanian beliau (dapat dilihat), terutama dalam isu hak asasi, kebebasan, proses demokrasi dan bebebasan badan kehakiman,” katanya.

    Anwar yang juga ketua pembangkang, turut menganggap penyertaan Zaid itu sebagai satu langkah positif kepada PKR dalam usaha untuk mengukuhkan hubungan dalam Pakatan Rakyat.

    "Saya percaya perkara ini akan dibincangkan dalam mesyuarat Pakatan Rakyat. (Presiden PAS, Datuk Seri) Hadi tidak ada sekarang. Mesyuarat akan diadakan Isnin depan (bila Hadi dapat hadir).

    http://www.detikdaily.net/v5/modules.php?name=News&file=article&sid=2282

    sekarang bagaimana? kah kah kah kah !!!
    katak puru

    ReplyDelete
  2. Dato' ... Dato'... baru tahu ke langit tu tinggi ?

    lebih baik tumpu pada guaman. Tolong selesai kan inkues Teoh Beng Hock ke , dah dekat setahun belum siap2 lagi. Apa punya lembab!

    Tolong selesaikan kes liwat ke ...asyik tangguh jer..bila nak siap. Itu baru liwat kes pertama. Nanti timbul kes ke 2, macamana ?

    Walau apa pun untuk pengetahuan Dato', Langit tu tinggi......

    ReplyDelete
  3. Kata pok nik
    Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahlah DAP, Syaitan pun saya boleh terima,” – YAB Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat, Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Kelantan, 23 Januari 1999.

    fikirkanlah. orang nak jaug]hkan dari syaitan, pok nik pulok nok berkawan. ilmu mana dia belajor ni .

    itu kena sembor ke ust mohd nor tu. padan muka

    ReplyDelete
  4. Setiausaha Perhubungan PKR Sabah letak jawatan


    2010/11/09
    KOTA KINABALU: Pergolakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) turut merentas Laut China Selatan apabila Setiausaha Perhubungan parti itu di Sabah, Mursalim Tanjul, mengesahkan meletak jawatan.

    Ketika dihubungi Berita Harian sebentar tadi, beliau berkata surat berhubung perkara itu akan dihantar ke Badan Perhubungan negeri dan Pusat dalam tempoh terdekat.

    jom gali kubor pkr. dah banyak petunjuknya

    ReplyDelete
  5. Ini parti (PKR) Anwar yang punya...!!! Bukan Zaid yang punya...!!! Zaid sendiri mau ingat..Kalau kena tipu ko saman je lah..ko kan loya...

    ReplyDelete
  6. untuk mencari ketenangan loyer zaid bolih le menjadi ahli pas..pintu tahubuat masih terbuka disana..disanaaaa..

    ReplyDelete
  7. Mana? mana? Balaci seperi Lord Reid dan sejenis dengannya??? Dah mampus ke? Apa pulak komen kau Lord Reid biawak pasir?? Telan..lah air liur kau selama ini.

    ReplyDelete
  8. Bila lah M'sia ni nak ada pembangkang yg intelek. DAPig ada kemajuan tapi perangai macam komunis, habis tanah rakyat dirampas. HamPAS pula, tak maju2 walaupun dah 20 tahun. Kalau setahun ada satu kemajuan, patutnya sekarang ni dah ada 20 kemajuan untuk mengangkat mertabat parti ni. Semua tu disia2kan. Parti Karipap...alahai, parti anak beranak, parti yg ramai samseng, parti buruk2 negara....lowest of the lowest!

    Jangan lupa pesan kat anak cucu kita.

    ReplyDelete
  9. Ye tak ye pulak hekk? mana peginye kelibat Lord "Taik" Reid tu ye? tak nak bergurau dah ke?

    ReplyDelete
  10. Lord taik dah insaf kot

    ReplyDelete

PETA PELAYAR