FOLLOWERS

Thursday 18 November 2010

KEBEBASAN MEDIA : TENGKOK USTAT NASARUDDIN TANTAWI TERBELIT SERBAN !




Ini bukan isu baru.Bagi orang suratkhabar memang dah lali bab kena tuduh berat sebelah segala macam.

Sebab tu masa sembang-sembang dengan geng ada yang gelak saja tengok tindakan kerajaan negeri Kedah blok sesetengah media buat liputan sidang Dewan Undangan Negeri Kedah.

Ada yang kata nak blok terus pun ikut suka hampa lah.Macam kata orang Kedah…Tak rugi seduit pun.

Seronok juga baca Ketua Dewan Pemua PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Tantawi taruk sakan sokong tindakan kerajaan negeri Kedah tu.

Katanya memang layak media yang tidak beretika mesti diajar sebagai teladan untuk mereka mengkaji semula laporan yang berat sebelah.

Kawan sendiri tak suka nak bersyarah panjang bab ni.Sebabnya macam kata seorang kawan lain yang dok sembang sekali bab laporan berat sebelah ni adalah sesuatu yang subjektif.

Ustaz Nasrudin kena tau dalam dunia ni jarang ada makhluk yang suka kena kritik @kena hentam apa lagi parti politik.

Bukan saja PAS,begitu juga DAP,PKR,UMNO,MCA,MIC dan lain-lain parti yang ada di muka bumi Malaysia ni.

Jangan cakap bab media yang pro pembangkang atau yang pro BN segala macam.

Tak payah pi jauh.Selak dalam rumah tangga sendiri dulu.kalau Ustaz Nasrudin ada lebih sikit masa lapang cuba ambil semua naskah akhbar Harakah.
Renung dan baca satu persatu setiap muka surat yang ada.

Untuk feedback Ustaz Nasrudin ramai kawan-kawan kata kalau baca Harakah terasa macam Malaysia ni macam duduk dibawah rejim Idi Amin di Uganda dulu ataupun Pol Pot di Kemboja dulu.

Mungkin dalam situasi semasa boleh ambil contoh Burma kot.

Depa punya tibai dan balon macam tak ada satu benda pun yang bagus.Sana seleweng,sini rasuah,situ kejam,tindas….blah…blah…blah…

Juga kalau-kalau Ustaz Nasrudin ada masa lapang lagi tinjau pula Roket dan Suara Keadilan.

Juga tolong jenguk perhati stail laman-laman web yang mendakwa kononnya mereka bebas dok main isu perkauman cara yang cukup halus dan licik.

Kawan-kawan pun dah cukup sedar misi depa memang nak bagi orang bukan Melayu benci habis pada orang Melayu dan kerajaan.

Mungkin dalam sibuk-sibuk berpolitik Ustaz Nasrudin tak sedar ada saja bab melibatkan orang bukan Melayu…sebesar kuman pun depa akan highlight macam nak meletup satu negara.

Tengok macam hari tu..depa punyalah usaha…sampai seludup masuk menyamar ke dalam forum tertutup Puteri UMNO nak cari kesalahan orang Melayu.

Cuba tanya pasal apa depa tak curi masuk forum anjuran bukan Melayu…intai tengok apa yang tak betul depa cakap.

Motifnya jelas…nak pastikan undi bukan Melayu terus memihak pada pembangkang.

Bunyi depa punya laporan macam orang bukan Melayu hidup tertindas dan merempat di Malaysia.

Sedangkan Ustaz Nasrudin punya tahu majoriti depa yang hidup paling senang lenang,kuasai perniagaan,hartanah segala macam.

Baguslah PAS dan orang-orang Melayu dalam PKR jadi tukang sorak depa.Harap-harap kampong tak tergadai nanti.

Itu semua bukan berat sebelah...laporan seimbang...tak gitu Ustaz.

Juga cuba Ustaz Nasrudin tumpang tanya bos-bos PKR ada depa syok dak dengan laporan media mengenai lintang pukang pemilihan dalam parti itu..kerusi terbang,bergaduh,bertengkar dan protes.

Mesti bos-bos PKR kata media yang saja besar-besarkan isu sedangkan satu dunia tengok dengan mata kepala sendiri kecoh sana…kecoh sini masa pemilihan cabang-cabang PKR tu.

Ni kontroversi terus dalam pemilihan jawatan utama PKR.Cakap bab demokrasi dan ketelusan bukan main melambong tapi bila nampak Datuk Zaid Ibrahim boleh jadi ancaman depa tibai dia kiri kanan.

Kawan juga teringat kisah gambar Tok Guru Nik Aziz dok bagi duit kat saudara baru Orang Asli masa kempen pilihanraya kecil Galas baru ni.

Pemimpin PAS cepat nak cover line kata itu zakat.

Cubalah PAS dapat gambar pemimpin UMNO dok bagi duit macam tu...tentu hilang bab zakat terus jadi rasuah nak beli...kita boleh bayang sendiri depa punya gamat dan heboh satu Malaya.

Dalam bab banjir di Kedah ni mungkin Ustaz Nasrudin tak begitu sedar dari awal musibah itu lagi kawan-kawan orang suratkhabar dah dapat feedback kerajaan negeri Kedah lembab dalam hulur bantuan di tempat-tempat yang kena.

Feedback ini bukan dari orang UMNO dan BN yang nak tibai PAS tapi dari orang-orang kampong yang bercempera bila kena banjir yang teruk tu.

Kawan-kawan orang suratkhabar pun ada ramai kawan dan adik beradik di Kedah.

Depa tulis dari feedback yang dapat dari serata tempat.Depa sendiri kata kata agensi-agensi kerajaan pusat dan pimpinan UMNO dan BN tempatan tak bergerak pantas tolong depa…memang lagi demam.

Ini bukan bab politik..tapi bab orang dalam kesusahan ditimpa bencana.

Sebagai parti politik wajiblah Ustaz Nasrudin apalagi Datuk Azizan Razak kena nafi cepat dan terus tuduh media lapor berat sebelah.

Rasa macam selalu pernah dengar.

Kawan: Sokong kata Ustaz Nasrudin…orang kampong lebih tau

Penghuni Gua : Nasaruddin ini sebenarnya terbelit tengkok dengan serban nya sendiri. Itu yang dia tak nampak apa berlaku pada Harakah dan akhbar serta portal pembangkang lain.

2. Ini semuanya mat serban yang lebih cakap tapi tak tahu buat. Ini semuanya ustat jahat yang hanya gunakan agama untuk tujuan dan kepentingan politik.

3. Contoh senangnya ialah : lihat sahaja cakapnya yang nak tolong bekas isteri muda calun BN Rohaizat dulu. Hari-hari dia aibkan Rohaizat kononnya beliau dedahkan bukan tujuan nak aibkan Rohaizat tetapi nak bantu bekas isteri muda Rohaizat. Akhirnya selepas PRK dan menang pulak tu, hapah pun tak ada. Terkulat-kulat perempuan tu sehingga kini. Tak usah kata si Tantawi yang berserban besar ini nak menjenguk perempuan tu, bertanya khabar pun tidak.

4. Ini semuanya ustat bermulut jahat aje. tak sepadan dengan jubah dan serban yang dipakai. Pembawaan dan percakapannya, masyaAllah. Syaitan mendengarnya pun boleh lari lintang pukang.

5. Jadi kepada pengundi muda , hati-hatilah dengan si Nasaruddin ini. Jangan ambil pot lah apa yang dicakap. Hapah pun tak ada.

10 comments:

  1. eleh, kau ni cakap macam takde ilmu.

    kalau Kerajaan Negeri Perak halang media pembangkang buat liputan ke sidang dewan, ko buat diam semacam. tapi bila Kerajaan Negeri Kedah buat, terus bising.

    Celaka punye UMNO.... harggptuiih

    ReplyDelete
  2. hoi anon 1422

    kau pun mimpi juga kot sepertin tantawi ntu. PAS le yang sibok dengan kebebasan akhbar. cuba baca harakah. adil ke harakah penuh dengan fitnah dan ubat kuat aje.
    bila masa pulak kerajaan perak halang media. mimpi kot kau ni anon

    ReplyDelete
  3. untuk anon 1422

    harrrrkkkkhhhh puuuuuuiiiiiiihhhhhhhh
    kah kah kah kah

    ReplyDelete
  4. fitnah...bohong....pembelit...macam lilit serban...tulah pas..tulah ular dalam semak belakang markas pas....

    ReplyDelete
  5. TOKSAH LAYAN PEMBANGKANG NIH,DARI DULU SAMPAI SKANG TAK ILANG2 BODOHNYA.NAMPAK ALIM DPN ORG,TAPI HAMPEH!

    ReplyDelete
  6. hampas hampus hampis

    ReplyDelete
  7. untuk anon 1422.........

    hang kata celaka kat UMNO...
    HANG LA AHLI PAS PALING CELAKA....

    ReplyDelete
  8. Hoi anom 14.22

    Tu la cakap x pakai otak kan dah kena,hehehe

    Baru padan muka hang,

    Keian akau tengok kat hang, wat hang jadi lagu ni. Lain x kalau nak cakap pikiaq dulu. hahaha hehehe hohohoho

    ReplyDelete
  9. Anonymous said...

    Hoi anom 14.22...,

    Akhbar karakekah tuh bebas sebebasnya, suara depa khas tuk ahli sajaa, bila tang chrita kajaann M'siaq depa dok buat ulasan slariq sdiri. Penyokong puak2 nih tak abis2 kena tipu, kencing oleh semutaq besaq. Depa ni tak lamaa lagi kenaa tipu oleh rakan depa dalam pakatann...!!!

    ReplyDelete
  10. nasib baik la depa perintah perak sat sangat...kalau dak...tak tau la apa akan jadi kat yob yob kat sana....kesian....**BERINGAT SEBELUM KENA** sedarlah kamu wahai *MELAYU*!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR