FOLLOWERS

Saturday 6 November 2010

KISAH POK NIK GADUH DI GALAS : LOW CLASS !!!!

Dipetik dari : The Unspinners
Pok Nik Dok Ba'loh


Jawapan Ust Mohd Nor


Penghuni Gua : Syabas Ust Mohd Nor kerana berani bertindak demikian bagi menyedarkan orang melayu dan islam di negara ini. Syabas Ust Mohd Nor. Syabas.

2. Lihat aje , betapa " low class " nya MB ini. Lain-lain , kita sama-sama fikirlah masa depan kita kalau dengar dari pertikaman lidah dua makhluk ini. Apa pun , syabas Ustat Mohd Nor !!!

Nota : Ust Mohd Nor pun bukan orang lain juga . Orang PAS juga dan penasihat utama Pok Nik juga dulunya. Syabas Ust Mohd Nor. Tindakan anda betul !!!!!
Nota : Di bawah ini disertakan sedikit terjemahan ( kah kah kah kah ) dari vedeo pertama di atas. Di petik dari : Malaysia Instinct com



Berikut ialah sebahagian daripada sedutan rakaman video itu:

Sambil menunjukkan jari ke muka masing-masing

Mohd. Nor: Mu (kamu) la berkawan dengan DAP.

Nik Aziz: Oh, selagi UMNO berkawan dengan MCA... selagi UMNO berkawan dengan MCA.

Mohd. Nor: Yahudi nak berkawan dengan Nabi Muhammad masa di Madinah dulu.

Budak mencelah sambil menjerit suruh kedua-dua berhenti bertengkar: "Jangan gaduh!"

Mohd. Nor: Siapa yang ahzab (puak-puak) sekarang ini, siapa dia ahzab, siapa dia?

Mohd. Amar (Exco kerajaan Pas Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah) meminta kedua-duanya bersalam.

Nik Aziz: Tak payah salam.

Mohd. Nor: Aku pun tok sir (tak mahu) salam dengan mu (kamu).

Nik Aziz: Aku tok sir (tak mahu).

Mohd. Nor: Kalu (kalau) masuk UMNO, aku dakap (peluk) denganmu.

Mohd. Amar minta Mohd. Nor bersabar kerana mereka datang bukan hendak berbahas.

Mohd. Nor: Sama dengan ambo (saya) pun.

Mohd. Amar: Kita bukan hendak berbahas, kita mari (datang) nak ziarah, kalau nak berbahas dengan ambo pun tak apa.

Nik Aziz pada ketika ini dilihat duduk atas kerusi tetapi Mohd. Nor kembali berdiri.

Mohd. Nor: Kalu (kalau) Lim Kit Siang perintah Malaysia anak generasi-generasi kita jadi anjing suruhan DAP.

Mohd. Amar: Kita bahas semula (kemudian).

Mohd. Nor: Semula tak semula pun, biar taubat sebelum DAP perintah Malaysia.

Nik Aziz: Mu dulu (taubat), dulu mu orang Pas.

Mohd. Nor: Mu orang Pas juga, aku taubat dah hari-hari (setiap hari).

Nik Aziz mencelah lagi menyuruh Mohd. Nor bertaubat dulu.

Mohd. Nor: Hey, mu nak kafir (kafirkan) dengan ayat Wa'tasimu bihablillah hijamiia' wala tafaraqqu (surah Ali-Imron, ayat 103).

Mohd. Amar: Dengar dulu ambo nak ghoyat (cakap), duduklah.

Tetamu dalam rumah itu turut meminta Mohd. Nor duduk.

Mohd. Amar: Ustaz dengar ambo ghoyat, kita sama-sama di rumah orang, bukan rumah kita, malu ko (kepada) tuan rumah...mari (datang) dengan izin tuan rumah.

Mohd. Nor: Saya duk (datang) sini doh (dah), tuan rumah izin doh.

Mohd. Amar: Tak pe sebab itu kita tanya khabar lagu mana (macam mana), sama-sama tetamu kita buat adat sebagai tetamu.

Mohd. Nor: Adat Nabi Muhammad kalau nak kafir, lagu mana? Kalau nak munafik lagu mana?

Mohd. Amar: Lepas ini, lepas ini!

Mohd. Nor: Lepas ini, tunggu bila? Tunggu kafir (DAP) perintah Malaysia dulu...ahzab-ahzab ini, siapa ahzab Malaysia ini...panggil Haji Hadi (Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang), panggil Ustaz Nik Aziz, bincang sesama Islam, jangan kembali kepada DAP dan PKR.

Nik Aziz kemudian bersembang dengan keluarga Omar. Antaranya beliau bertanya tentang anak-anak Omar selain bertanya mereka kerja di mana.

16 comments:

  1. Pemerintah selalunya melantik pegawai untuk mengawasi rakyatnya. Aku melantik kamu untuk mengawasi diriku dan kelakuanku. Jika kamu mendapati aku melakukan kesalahan, bimbinglah aku atau halanglah aku daripada melakukannya.
    - Umar ibni Abd al-Aziz.

    Bukalah hati demi kebenaran, sesungguhnya telah ramai manusia yang telah sesat akibat sikap taksub mereka....kepada orang2 kekanan n.ajis jgn lah berdiam diri(yes boss)berani kerana benar takut kerana yes boss..jahanam.

    ReplyDelete
  2. sahabat semua...
    perhatikan jawaban us nor deris,yang dia kata dia nampak tangan TGNA tangan setan (melalui kasyaf). Jangan takabur yang menampakkan diri terlalu beriman. Ingatlah jerat iblis.

    ReplyDelete
  3. pok nik begitu kot. dia yang selalu takbur. sampai takbur selipar pun orang ambil untuk berkat. apa cerita anon 1811. tak takbur begitu?

    cakap boleh lelah

    low class. memang pok nik low class

    ReplyDelete
  4. dah terang lagi brsuluh..n.ajis cakap dah x pakai akal lagi dah..cakap sedap mulut ikut nafsu setan iblis..meng hasut sesama bangsa dan seugama bermusuhan kan kerja iblis tuu...anon 1811 buka lah minda tuu...baik dan buruk pun dah x lih nak membezakan..berhenti jadi orang leee..

    ReplyDelete
  5. Bagaimana pulak kalau MCA memerintah Malaysia....? Encik Mohd Nor? umno pun berpakat dengan Cina dan India. Bagaimana tu....sekarang ni pun MCA terlalu banyak bersuara mintak ini dan itu. Bagaimana kalau satu hari dia mintak jadi Perdana Menteri...boleh jawap Encik Mohd Nor?

    ReplyDelete
  6. Mca tak akan dapat perintah malaysia, UMNO yang kontrol, MCA besar kepala sebab puak PAS yang degil tak nak bersatu.Manakala PAS kuda tunggangan DAP. Itu sebab ustaz mohd nor kata DAP yang perintah!

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum, masih ramai yang tidak tahu siapa Ustaz Nik Aziz yang sebenarnya. Kerana penilaian dari sudut zahiriah menampakkan Ustaz Nik Aziz ialah :
    1. Seorang Tok Guru Pondok.
    2. Pejuang Agama Islam.
    3. Seorang Tua yang disegani.
    4. Seorang yang tidak mengamalkan rasuah.
    5. Senag cakap Title Musyridul - Atau Orang yang dirujuk di dalam Daulah Islamiah.

    Namun, dia bukanlah seperti itu pada sudut mata basirah atau pada sudut batiniah. Ustaz Nik Aziz adalah : ( Untuk yang mencari Haq di atas yang Haq )
    1. Syaitan yang bertopengkan Manusia.
    2. Kafir di dalam Aqidah dan banyak Ayat Al Quran yang suci lagi terpelihara.
    3. Agen Yahudi atau Proxi Yahudi Laknatullah.
    4. Pembawa Aqidah sesat sama seperti Agen Yahudi terdahulu iaitu Sheikh Abd. Wahab pengasa kepada fahaman Wahabi. Semua ini ditaja oleh Yahudi Laknatullah.
    5. Ditugaskan untuk memecah belahkan Umat Islam di Malaysia yang pada satu masa dulu kita sepakat walaupun berlainan parti.
    6. Ditugaskan untuk memecahkan dan mengasingkan di antara Islam dan Melayu. Yang mana pada masa Wali Akbar Sheikh Abd. Qadir Jilani menamakan "MELAYU" bermakna "Pemerintah bangsa yang tidak dapat dipisahkan Islam dan Melayu.

    Tuan-tuan bukalah pintu mata basirah tuan-tuan seperti Ust. Mohd. Nor. Itulah sebenar-benarnya Ustaz Nik Aziz. Mari kita lihat sedikit sahaja mata zahiriah kita yang menampakkan kepincangan Ustaz Nik Aziz:

    1. Menolak persaudaraan sesama Islam. Bacalah ayat "Muktasimu bihablillah...." apa maknanya.
    2. Menolak kebenaran ayat Al Quaran dan menyelewengkan kepada yang bathil.
    3. Mahu berdebat dengan orang sekiblat, tetapi sepi pada orang kafir yang terang-terangan menolak Islam. Mengapa tidak berdebat dengan Lim Guan Eng yang dikatakan 6 kali khatam Al Quran? Mengapa tidak berdebat untuk kebenaran ? Tetapi berpelukkan mengutuk sesama saudara sekiblat.
    4. Menggalakkan budaya fitnah. Nilai semula fitnah yang ditabur dimerata-rata untuk kemenangannya. Daily Harakah penuh dengan fitnah dan kutukan.

    Marilah kita semua belajar sifat dua puluh, dan buka mata bahiniah kita dan menilai semula siapa itu Ustaz Nik Aziz. Adakah itu yang kamu akan ikuti? Buat perbandingan Rasullallah SAW dengan perwatakkan Ust Nik Aziz, anda akan lihat semuanya berbeza.....

    ReplyDelete
  8. Nok serang sapo2 pun biar beradab xkiro laa jenis pangai quraisy ko...nasrani ko.... nabi dop ajar kecek perang lagu tu.... itulah dio kalu ikut nafsu amarah..... kecek molek3 x rugi pun .... alohaa..... samo jah saudara islam keh.... hok pentingnyo jgn kito jd mcm abu jahal laa plop.... nauzubillah....kuaw2...

    ReplyDelete
  9. Maka dengan ini.., adalah disaksikan bahawasanya Nik Aziz yang didewa2kan sesetengah manusia tu, telah ditakdirkan 'dimalukan' dengan tersebarnya video ini.

    Nilah akibat mempolitikkan ugama suci..

    'Daulat'nya telah hancuuss...

    ReplyDelete
  10. cakap lembut2 x pakai..cakap x beradap tu yg n.ajis suka..pasal n.ajis pun bapak kurang ajar cakap x beradap x bersopan sedap mulut ikut cakap bapak iblis..X tahu nak menjaga perasaan hati sesama islam yang berkiblat kan kaabah..puuuuiii..sendiri ingat lah anonymous 2010 pun x nampok lagi ke..lebeh baik kau nie jgn jadi manusia le..jadi orang orang lagi bagus..

    ReplyDelete
  11. lo, MCA n MIC tu bukan kafir gamaknye? patutla semua permintaan MCAMIC dapat dan dipenuhi UMNgOk. bullshit UMNgOk!!
    mat deris ni kata dia kasyaf leh nampak tangan nik aziz tangan setan. wow, ahli umno dah dapat taraf wali, hebat2. leh la najib n rosmah minta keampunan dari dia (mcm paderi kristian) sebab rosmah tak tutup aurat. aurat bini pon x mampu dijaga, macamna dgn rakyat jelata?
    lawak tol lol.....

    ReplyDelete
  12. sokong anon 10:57
    benda yg basic dlm kain sendri pun x terjaga
    islam kepala butoh ape mcm tu
    aurat sendri punya bini pun x terjaga nak menyemak hal org
    lu pk la sendri!

    umnobodo

    ReplyDelete
  13. masa 2:42
    bajet dia ada kasyaf...power gila ULAMAK UMNO...
    MAMAT ni la yang menyebabkan orang COP PAS mengKAFIRkan sesama MUSLIM.
    masih gila TALAK dengan jawatan AJK PAS PUSAT...tak MALU!!!

    ReplyDelete
  14. Ni pun sama mcm org PKR jugak..kalau di kritik sj Pok Nik...UMNO jd mangsa bodoh..tak pasal2 UMNO pulak diheret..sama dlm perbalahan org PAS dan bekas org PAS...
    Wak tahu..org yg dah sedar,mrk nampak kebaikan drpd ketaksuban kpd pemimpin spt Pok Nik...terus terang la Wak nak katakan...selama PAS memerintah di Negeri Kelantan...kenapa la rakyatnya masih "liar" trutama yg jelas dlm stadium bola..(sb ambil kisah bola senang nak dipandang..)jika kita kata negeri Serambi Mekah..dipimpin oleh Tuan Guru,sekurang2nya anak watan yg menonton bola akan selalu ingat pesan tok guru..JGN FANATIK..JGN BUAT KACAU..Ini tidakkk berlaku. Penonton dr Kelantan yg rata2 dididik oleh Tuan Guru tak meresap kerohanian mrk. Lupa diri...sokmo..apatah lagi org PAS...jika dlm majlis mereka...fuhhh jgn ada yg "terbising" sikit..pasti di cari..dan mula la menunjuk mereka tu "gedebe"...apa nak jadi ni...?? sepatutnya org yg "kuat iman (acuan PAS)ni" lebih pendamai..bukan bikin kecoh sokmo...

    ReplyDelete
  15. Anonymous said...
    pok nik begitu kot. dia yang selalu takbur. sampai takbur selipar pun orang ambil untuk berkat. apa cerita anon 1811. tak takbur begitu?

    cakap boleh lelah

    low class. memang pok nik low class

    Takbur???????

    oi maca.....itu bukan takbur!!!!

    tapi kalau betul benda tuh berlaku, orang yang amik selipar tuh (amik berkat konon) yang lahabau bangang!!!!!

    ReplyDelete
  16. sama2 islam pun nk gaduh.ayat pun huduh ustaz mohd nor ni.x dok adat langsung.sapa nk respek wei...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR