FOLLOWERS

Thursday 18 November 2010

MALAYSIA WAJIB MENCONTOHI KETEGASAN SINGAPURA !!!!


Dipetik dari blog : LoverReading


British author jailed for claims made in Once a Jolly Hangman: Singapore's Justice in the Dock

British author Alan Shadrake has been sentenced to six weeks in prison by the High Court in Singapore after being convicted over a book criticising the island's use of the death penalty.

Shadrake, 76, was also fined US$15,400 (£9,600) over allegations he made in Once a Jolly Hangman: Singapore's Justice in the Dock, which discusses the republic's controversial use of capital punishment.

The book claims that well-connected defendants, particularly in drugs cases, often get off relatively lightly while the poor and less well-connected are sentenced to death.

Penghuni Gua : PG amat kagun dengan Singapura dalam hal ini. Singapura benarkan penulis bodoh ini melancarkan bukunya di Singapura dan selepas itu menangkap penulis British ini dan kemudiannya memenjarakannya. Dakwaan nya kerana menghina sistem kehakiman Singapura.

2. Di Malaysia, bukan kata menghina aje, bahkan menuduh hakim itu rasuah , hakim ini rasuah, Hakim dipengaruhi oleh kerajaan dan sebagainya. Tetapi apa yang kerajaan kita buat? Yilek. Semua tidor. Sebab itu ketua peliwat dan kawan-kawanya bermaharajela untuk mengata apa sahaja. Pemimpin DAP yang rasis boleh berkata apa sahaja. Langsung tak ada tindakan. Kalau ada pun, terhegeh-hegeh dan macam kura-kura dalam mengambil tindakan mengikut akta hasutan.

3. Selain itu hanya memberi amaran, amaran keras dan amaran terakhir. Kemudian balik semula kepada amaran , amaran keras, amaran terkahir. Harapkan SKMM, dan Menterinya Pak Rais hapah pun tak ada. Katanya tak cukup orang dan tak ada pakar forensik komputer. Semuanya memberikan alasan bodoh dan alasan yang tak boleh diterima dek akal. Sambil tu, kepala pengat dan pengacau ini terus bermaharajalela dengan membuat berbagai fitnah dan menghina serta perkauman dengan begitu bebas. Horey, horey, horey!!

4. Bila lagi Malaysia hendak bertegas. Tunggu sehingga negara hancur? Undang-undang dah cukup lengkap . Cuma yang kurang ialah perlaksanaan dan penguatkuasannya sahaja. Mungkin penguatkuasanya masih tidor dan dibuai mimpi. Peguam negara pun asyik jelaskan tiada kes. Itu ajelah !!! Namawee terus bebas. Gobala terus bebas, Lim Kit Siang terus bebas. Peliwat tu jangan kira lah. Terlalu bebas.

5. Yang merananya kami rakyat ini. Saban hari gelisah aje dengan suasana politi yang tak menentu !!!!! Nak harapkan Hatta NUJ tu? Mulut dia dah naik kurap dan kena demam terkejut. Tak boleh bercakap dan lemah jantung kerana tiada wartawan nak ikut seruannya untuk boikot Kedah !!!!

7 comments:

  1. lnilh cerminan sebenar kerajaan kita yg ada sekarang. Kalau umpama kapal, awak2nya tidur & lesu kerana kaptennya incompeten / tak cekap / longlai /tak layak. Sedangkan kapal membawa seluruh muatan, iaitu rakyat yang mengharapkan pembelaan supaya hidup sejahtera. Dlm kapal yg dikendalikan oleh kapten yg inkompeten dan awak2 yang hanya membuncitkan perut dan menebalkan taik mata masing-masing, tidak banyak yang rakyat dapat harapkan drp mereka ut menikmati kesejahteraan, kecuali rayatlah yg semakin bodoh dan sengsara. Sementara kapten yg inkompeten & awak2 tak mpuas2 hanya makan tidur selagi belum dicampakkan mereka ke laut bersama mimpi-mimpi mereka yg hanya menyusahkan rakyat.

    Sudah sampai masanya rakyat Malaysia membuka mata supaya tidak terus diperintah oleh para menteri taik dalam kerajaan yg longlai & hanya mengira perut masing-masing - tak kiralah dari parti mana mereka, asalkan dapat membawa kesejahrteraan kepada kehidupan rakyat & negara itulah pemimpin yang semakin diperlukan sekarang... Kalau ketika BN memerintah negara menjadi macam tong sampah, maka BN dah tak relevan lagi...

    Negara kita jadi begini kerana ada sifat taksub membai-buta kepada parti dan pemimpin politik di kalangan majoriti rakyat Malaysia sehingga takut menukar parti dan pemimpin, walaupun ada pemimpin2 tertentu ternyata tidak layak duduk di kerusi pemerintahan..

    ReplyDelete
  2. menukarparti ? nak tukR PARTI MANA? PKR ? KIRA UNDI PUN TAK PANDAI . MAAF LE. PG MAKSUDKAN TIKAR AJE PAK MENTERI YANG TIDOR DAN KETUA JABATAN YANG TIDOR TU.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum PG

    Wahhhhh...mantoab artikel PG kali ni..mmg saye puas ati, harapan saye pemimpin dapat menghayati hati nurani rakyat biasa.

    Undang undang telah banyak, hanya pelaksanaannya sahaja yang tidak menyeluruh dan berpilih pilih.

    ReplyDelete
  4. Orang yang cuba2 nak tukar parti tu..kita dah tengok bahana yang dapat kat melayu di penang. Diselangor gara2 nak tukar parti la ni pelingkup duit rakyat...apa jadi kat kelantan 20 tahun perintah satu habuk kemajuan pun tarak. Nak kemudi negara macam mana kalau parti sendiri pun caca marba macam Parti Anuwar sekeluarga tu(PKR)...Pirahhhh mabok

    ReplyDelete
  5. betul tu anon 1221

    biARLAH YANG ASAL. DAH BUKTINYA ADA DARI SEGI PRESTASI. NAK HARAPAKN PAS, SATU HAPAH PERANCANGAN PUN TAK ADA. NAK HARAPKAN PKR , NAK KIRA UNDI PUN TAK RETI. NAK HARAPAKN DAP. MAAF LE.

    ReplyDelete
  6. sokong la ckp anon 12:21 tu
    lu sembang ape ni mat?lu tau ka x tau mat?
    kalu dh dungu buat cara dungu mat jgn la nak memandai
    nampak point kt org,sendri punya point kasi tutup rapat
    lu pk kerajaan skrg ni x kedarah duit rakyat ke mat?
    mahai lu!
    belajar lg mat..jgn ikut PG dia terpaksa coz tu jer sumber pendapatan dia.kalu x sekeluarga mati x mkn nanti.lu pk la sendri sumber yg dia dpt dari provok,fitnah,condemn sesama saudara seislam.berkat ke x urusan dia dgn kt Atas tu
    thats y sekor anak pun x blh blah!
    ape pun biar lah dari sumber yg berkat...

    ReplyDelete
  7. lihat diri kau sendiri lah anon.

    aku kenal anak pg tu. semuanya ipta. dia tak ego pun.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR