FOLLOWERS

Friday 5 November 2010

MB KEDAH TIDOR ! TIDOR DAN TERUS TIDOR DAN TERTIDOR ATAU KITA BAGI TIDOR TERUS !!!!






ALOR SETAR 5 Nov. - Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Chor Chee Heung membidas kerajaan negeri Kedah yang dilihat lemah dalam menangani masalah banjir yang berlaku di negeri ini.

"Bomba, polis dan Jabatan Kebajikan Masyarakat dilihat mengambil tindakan sendiri dalam memberi bantuan kepada mangsa banjir. Sepatutnya kerajaan negeri perlu lebih cepat bertindak dalam membantu mangsa banjir,” katanya ketika melawat mangsa banjir di pusat pemindahan banjir di Stadium Sultan Abdul Halim di sini hari ini.
Beliau berkata, Menteri Besar Datuk Azizan Abdul Razak hanya mengadakan mesyuarat mengenai banjir hari ini, iaitu lima hari selepas banjir melanda. - Bernama

Penghuni Gua : Betul tak seperti jangkaan PG pagi tadi. MB ni memang tak tahu apa pun. Dia hanya tahu cakap " tak tau, saya tak tau, saya tak tau " . Paling kuat dia salahkan landasan keretapi berkembar yang menyebabkan banjir besar di Kedah.

2. MB tak tahu apa pun. Lihat ajelah kisah di atas. Lepas 5 hari baru MB tidor ini nak buat meeting mengenai banjir. Bantuan banjir pun takat RM 600.000.00 untuk keseluruhan Kedah. Nak bantu apa.? Lepas tu salahkan GAMUDA pasal landasan tu.

3. Nampak sangat kedunguan MB ini. Dia tak lihat dan baca akhbar ke ( banyak sangat baca Harakah aje tiap masa. Dalam Harakah pulak mana ada kisah bab banjir. Hari ini ada le pelan ciput, pelan kononnya perancangan PAS pusat nak bantu mangsa banjir. Kalau lihat perancangan PAS tu , nak gelak pun ada. Macam perancangan budak pengakap sekolah aje ). Mungkin MB ini tak membaca langsung pun di internet mengenai banjir di China, Thailand ( taufan Meiji dan lain-lain ) yang mana mungkin banjir di Kedah tu sikit sebanyak dipengaruhi oleh keadaan banjir di Thailand dan China. Bukan kerana landasan keretapi tu. ( Itulah satu-satunya berita banjir PAS. Bab pilihanraya dan politik serta ubat kuat banyaklah ).

4. Nampak sangat otak tak diguna langsung dalam membuat analisa banjir ini. Tahu nak salahkan orang aje. Perancangan dan analisa sendiri pun tak ada. Kalau kritik orang, wow bukan main. Kalah habis kita semua di buatnya. Sekarang dah kena ditimpa masalah, barulah terkemut-kemut tak tahu buat apa.

5. Si Mahfuz serba tahu tu pun senyap membisu mengenai banjir di Kedah ni. Entah-entah tak ada di Kedah pun. Jangan kata di Kedah, di kawasan dia sendiri pun tak ada agaknya.

6. Apa PAS Kedah buat mengenai banjir ini? Ye lek !!!!!! Tiap tahun banjir,..... cuba buat perancangan jangka panjang dan jangka pendek untuk atasi sebahagian masalah banjir ini. Bukan salahkan orang. Memang banjir tiap tahun. Persediaan buat lah dari awal.

7. Ini tahu nak ceramah ke hulu ke hilir. Nak melawat kawasan dan melihat rakyat di kawasan hapah pun tak ada. Kalau ceramah fitnah , tak dijemput pun datang. Bila banjir habok pun tak ada. Memang jenis orang yang pandai bercakap ini begitulah. Cakap je pandai , tapi tak tahu nak buat.

8. Cuba baca Harakah sejak dari banjir di Kedah 5 hari lepas. Satu berita banjir pun tak ada. Apa lagi berita MB Kedah ini membantu rakyat. Kosong.

9. Jadi kepada pengundi muda , fikirlah baik-baik. Allah itu sentiasa dan tak pernah gagal memberikan petunjuk kepada kita untuk kita fikirkan. Itu kalau kita nak fikir dan ambil ikhtibarlah !!!!

19 comments:

  1. Bila dah kritikal kerajaan pusat pun ambil alih membantu mangsa2 banjir. Yang 'tertidur' baru lah tersedar dari lena dan ambil nama.

    Wahai rakyat Kedah...ingat siapa yang bantu anda semasa susah!

    ReplyDelete
  2. menghasut,mengutuk dari pagi hingga kemalam x habis2..berita terkini..berita wilyah..berita nasional...berita duniaa..x ambil kisah langsung..senang2 salah kan projek landasan keretapi..suk2 bila kemarau nak salah kan siapa pulak???

    ReplyDelete
  3. saya tak tau , saya tak tau , saya tak tau. itu ajelah mb tu boleh cakap.

    ReplyDelete
  4. macam mana nak kasi muka 10 sen niee..cakap saya tau..saya tau..#$%&**()

    ReplyDelete
  5. okalah sama dgn Pak Lah jugak mangkok ni.. PAS ni ckp dalam ceramah berapi2 semua meka tahu.. bab bila perintah.. semua tak tau nak buat..janji tinggal janji...sebab BERCAKAP DGN BERTINDAK tak sama cakap memang Senang buat yang susah

    ReplyDelete
  6. Jangan marah MB Kedah...yang pilih dia jadi MB Kedah pun rakyat Kedah sendiri. Nasib kau oranglah. Bukan tak simpati tapi pilihan rakyat Kedah kita kena hormati.
    Lepas ni di PRU 13 pangkah lagi parti yang berkualiti macam PAS @ PR

    ReplyDelete
  7. orang yang banyak cakap...akan buat sikit kerja....orang yang pandai cakap...tak pandai buat kerja...orang yang kuat vakap...tak kuat kerja kerja...itulah mohong namanya...temberang pun sama...orang melayu suka pilih pemimpin..ketua..pemerintah...kerajaan yang banyak cakap...pandai cakap dan kuar cakap juga kuat mohong dan banyak temberang...tu perangai melayu alaf baru dari golongan umur bawah 45tahun.....

    ReplyDelete
  8. selepas 5 hari baru bercakap pasal banjir, tu pun bab nak salahkah projek k/api.. dulu ayaq tak dak salahkan k/jaan sebelum nih..pastu naikkan tarif air dan salahkan lagi k/jaan sblm.. MB ni keje nak salahkan org lain jer, diri sendiri tak salah, maksum kot.. dlm org Aloq Setaq dok kelam kabut tak dak ayaq, dan SADA pun tak sadar lagi dari tidoq..SYABAS bule hantar bantuan ayaq kat Kedah.. SADA terus tak sadar..

    ReplyDelete
  9. muka dia orang tak malu. mujur ada syabas dan air perak. tidak makan kedarah pasir je orang kedah.

    ReplyDelete
  10. biasa leee...dulu kini dan akan datang kerja nya nak cari salah orang..ajee..sendiri punya salah tak nampok doh..muka 10 sen dgn n.ajis samo aje..cakap pusing2..selagi bolih pusing dia pusing leee..inilah diee pemimpin yg pandai..banyak..kuat cakap tapi hampeh..

    ReplyDelete
  11. cuba tengok yang paling cakap banyak seperti mahfuz dan tuan ibrahim tu. lihat aje di blognya. cakap bab konsep, wah bukan main. apa dah mereka buat di kelantan seperti perancangan jangka panjang. orang cakap transformasi dia cakap transformasi. pengertian transform pun tak faham. apa lagi perlaksanaannya.

    apa perancangan kerajaan pakatn. PKR? asyik janji itu ini aje. nak turunkan harga minyka dan sebagainya. janji dulu pun belum tertunai . lihat aje menosfesto dulu. terkial-kial nak tunaikan.

    katak puru

    ReplyDelete
  12. YA LA..SEDIH BETUL ADA MB MCM.TU..TANYA JA SAYA TAK TAU..DEPA SEMUA SUKA..KEDAH TAK DAK MASAALAH..ITU LAH JAWAPAN MCM.PAK LAH...BALIK JADI KETUA KG..DAH LA TOK SAH JADI MB..PENAT LA..

    ReplyDelete
  13. CKP.PAKAI AYAQ LIOQ ....KESIAN SI MAHFUZ TERSENGIH2X DLM.TV XTAU NAK BUAT APA...JGN.MENGUTUK/MENGHINA ORG.LEBIH2SIMPAN UTK.KITA SAMA...MANA PI TOK NIK YG.MUKA DAH MCM.DARAH KENA SEDUT TU..KESIAN DIA AJAR LA SIKIT CARA BERBAHASA SESAMA KITA..SAYANG LA SIKIT BANGSA...KERANDA NANTI BKN.DAP NAK ANGKAT..FIKIR FIKIR KAN LAH...

    ReplyDelete
  14. toknik dah tua ganyut/renta....terketaq ketaq telinga tak dengaq

    ReplyDelete
  15. ASTAGHFIRULLAH.
    BAWA MENGUCAP BANYAK2.
    NAK MENGATA ORANG TU, BIAR BERPADA2.
    JGN SEDAP MULUT JER.
    AWAK KENAL KE TIDAK MB KEDAH NI.?
    AWAK TU SIAPA?
    BERAPA LAMA AWAK BERKAWAN NGAN MB KEDAH?
    TAU X RUMAH DIA KAT MANA?
    TAU X BENTUK RUMAH DIA MCM MANA?
    BERAPA LAMA BARU DIA JADI MB?
    KES BANJIR MASA BN PERINTAH DULU MCM MN?
    CUBA CHECK BALIK.
    SEMUA MANUSIA SAMA SAJA WAHAI USTAZ ARIF OMAR.
    INGITLAH SETIAP KATA2 DAN TULISAN KITA MENCERMINKAN DIRI YANG SEBENAR DAN AKAN MENJADI SAKSI DI AKHIRAT KELAK..
    BAWA2 LA BERTAUBAT...

    ReplyDelete
  16. penulis blog n org2 yg dok komen MB kedah nmpk sgt x tau cerita sebenar. Tu la dok tgk tv3 RTM, smpi bila tulis/komen, bunyi mcm org bodoh..lain kali baca habis2..dgr dulu komen dua-dua pihak

    ReplyDelete
  17. MB SIMPAN ayak banjir UNTUK MUSIM KEMARAU LA awatlah hampa hampa tatau

    ReplyDelete
  18. apa bala sekali pun semua tu untuk membalas dosa UMNO. Orang PAS tak berdosa, mereka makhluk terpilih. kebencian orang Kedah terhadap Mahathir terobat dengan pemilihan pemimpin hebat PAS. mereka akan memartabatkan pemimpin mereka dengan apa cara sekalipun, walaupun berbohong. apa saja keburukan yang ada di kedah, semua tu kerana pentadbiran orang dulu. semua kemajuan di kedah sekarang adalah hasil kerja PAS. orang kedah gembira dengan pentadbiran tanpa dosa PAS. kehebatan gemilang PAS diperturunkan dengan ceramah di mesjid, penuh bangga. masalahnya depajuga manusia angkuh yang bermegah dengan ilmu akhirat yang mereka ada

    ReplyDelete
  19. aku tgk kat profile cakap pemerhati bebas dan tiada kaitan ngan mana-mana kelompok. tapi dari post kat blog nampak cam pro kerajaan jer.

    betul ke PEMERHATI BEBAS nih, atau berselindung jer

    ReplyDelete

PETA PELAYAR