FOLLOWERS

Sunday 14 November 2010

PAS HARAMKAN MEDIA : MANA HATA NUJ TU!!!


1. PAS dah haramkan Utusan Malaysia, TV3, Berita Harian dan beberapa akhbar lain. Itulah cara kebebasan yang diperjuangkan PAS. Kalau kerajaan buat begini dikatanya tak bebas. Wartawan dan kebebasan bersuara / akhbar disekat dan dirantai. Mereka akan tunjuk perasaan di jalanraya. BERSIH dan pemuda PAS yang bingai tu pun bukan main tunjuk perasaan di jalanaraya.

2. Itulah yang PG selalu cakapkan. Mereka ini cakap tak serupa bikin. Itulah, kalau mereka mememrintah Malaysia, bukan sahaja ISA akan dikekalkan, mereka pastinya akan tambal beri ketat lagi undang-undang pencegahan ini. Alasan yang diunkan ialah untuk menjadikan ISA islam. Untuk jaga islam. Dan berbagai lagilah alasan nak halalkan ISA PAS nanti. Media? Bungkus semualah wartawan Malaysia ini.

3. Kebebasan hanya ada pada PAS dan PR aje. Kalau kena hentam aje, terus haramkan akhbar dan TV. Lihat ajelah di Pulau Pinag dan Kelantan. Sama aje tindakan parti bodoh ini. Cakap mereka ukan main . Nakkkan kebebasan media. Tetapi amalannya? Habok pun tak ada!!!

4.Baik pemimpin kerajaan pulak. Kena hentam kiri kanan baik di alam nyata atau alam maya. Relak aje.

5. Mana Hata presiden NUJ yang perasan tu. Terhegeh, hegeh kokoknya. Jika tidak bukan main dok hentam kerajaan. Konon tak bebas. Kena kerajaan PR sekat media, Hata nak bersuara pun takut. Mungkin dia takut kena sembur oleh DSAI kot. Inilah ikon Hata. Sekarang pun Hata memang dah mula hilang taring .ungkin dia sedar PKR dah mula semput dan impian ke Putra Jaya dah mula kelam. Jadi Hata dah mula cari jalan selamat dan payung baru kot.

6. Sudah lah Hata. PG cadangkan kepada Hata NUJ ini , ada baiknya dia basuh pungkok dia sendiri. Lepas basuh pungkok tu, lihat kembali. Banyak lagi sisa-sisa najis sendiri dan NUJ pimpinannya.

7. Ingat tu Hata!!! Basuh pungkok sendiri lagi baik. Juga , kepada Hata , jangan dok berlindung le dengan kertas akhbar wajah kita. Ambil bendera PKR / DSAI lah. Kibarkan di kepala anda. Anda sebenarnya diantara ular PKR sejak dulu. Siapa tak kenal anda. Cuba lihat ke belakang. Ada ke ahli NUJ masih sokong anda? Hampeh!!!

8. Hata NUJ!!! Mengapa tak melalak kepada MB Kedah mengenai ini. Bisu atau mata anda dah buta ke. Atau telinga anda ada masalah mekenikal ke ?? Bebas !! Bebas tahi kucing ade le !!

15 comments:

  1. Phew! :-D [tengah dok tunggu 'kata-kata mutiara' daripada presiden NUJ gak ni..]

    ReplyDelete
  2. Apakah Harakahdaily sudah mulai tak laku sehingga haramkan Utusan Malaysia, TV3, Berita Harian dan beberapa akhbar lain? Apakah ianya kebebasan jika berita dia saja yang boleh dibca dan berita dia saja yang benar? Seperti mahkamah, kalau dia menang, mahkamah adil tetapi jika kalah, mahkamah dikatakan mahkamah kangaroo.

    Presiden NUJpun macam dah terkedu tak boleh bercakap.

    Kalau inilah cara kepimpinan parti yang memperjuangkan kebebasan tak boleh bersuara, memang bikin tidak serupa cakap. Sudahlah senyap dalam hal hudud, hal arak dan judi, kini memperjuangkan pula hak tak boleh bersuara. Biar betul.

    Presiden NUJpun macam sudah terkedu tidak boleh nak berkata dalam hal ini. Takut sama tok guru ke?

    ReplyDelete
  3. Apa pula kata orang-orang macam Langsi. Apa pula putar belit dia kali ini.

    ReplyDelete
  4. betul tu. langsi tu kuat juga pjuang kebebasan. kebebasan hotak dia

    ReplyDelete
  5. kebebasan ala taliban. itu yg pas dok praktik sekarang. kalau tak tahan tekanan, baik letak jawatan aje le. PM DS Najib kena fitnah macam-macam samapai fitnah bunuh atlantuya. tetapi relak aje. ini kes banjir, megamuk tak tentu pasal. mb apa ini. tak ada standard langsung

    ReplyDelete
  6. Kalau aku orang Kedah, mana nak letak muka kononnya parti yang aku pilih itu berhemah dan memperjuangkan kebebasan bersuara.

    Nampaknya, masuk angin keluar asap.

    ReplyDelete
  7. NUJ TU BWH TLUNJUK AL JUBOREE BROO. 1 JARI TUNJUK KT KERAJAAN TP LAST2 4 JARI LAGI TALA KAT DIRI SENDIRI KEHKEHKEH..BANGANG PUNYE HATA! HARKK PTUIHHHH!!

    ReplyDelete
  8. ada ke wartawan lain denagr cakap hatta nuj ini. PG lihat media yang tak diharam oleh MB kedah tu semacam aje buat liputan media di dun. makna kata, hatta ini presiden nuj pondanlah. cakapnya berdegar masa mula2 ambil alih nuj. tapi kini habok pun tak ada. sekor wartawan pun tak nak ikut cakapnya. jadi sekarang penuh punggong hatta dengan najis sndiri. itulah banyak cakap sangat.

    sudahlah hatta. Drp boikot Sidang DUN, ada baiknya hatta cadangkan wartawan di bawahnya mengendap ajelah. sebab itu sah mengikut falsafah kewartawann hatta mentol ni.

    kah kah kah kah

    ReplyDelete
  9. AKU UCAPKAN TAHNIAH KPD KERAJAAN PAS/PR KEDAH KERANA MENGHALAU MEDIA PERDANA DR MENGIKUTI SIDANG DUN.
    MEDIA INI SEMUA KALAU BUAT LIPUTAN PUN BUKANNYA BERLAKU ADIL, TETAPI SENGAJA NAK PUTAR BELIT BERITA DAN MEMANIPULASI BERITA...TUJUAN MEREKA UMPAMA LANGAU YG HINGGAP PD MAKANAN, MAKANAN ITU PASTI AKAN BUSUK DAN BERULAT AKIBAT KERJA2 LANGAU TADI...TAK PERLU LAH NAK DINYATAKAN KENAPA DAN MENGAPA MEDIA TALIBARUT UMNO ITU DIHALAU DR DUN KEDAH...PG PUN LBH ARIF LAGI JAWAPANNYA...

    DAN KALAU BOLEH SEMUA RAKYAT 1 MALAYSIA HENDAKLAH MEMBOIKOT MEDIA TALIBARUT INI...DENGAR / BACA BOLEH, TAPI JGN PERCAYA KERANA SEMUANYA PUTAR BELIT BELAKA...

    PADAN MUKA!!! HALAU JER MCM ANJING KURAP!!!

    ReplyDelete
  10. "Kekuatan politik di negara ini terletak di tangan orang Melayu termasuk anggota UMNO"
    -Abdul Hadi Awang-

    (Laporan Bernama)

    ReplyDelete
  11. langsi tak dapat nak kato apa pon.

    ReplyDelete
  12. PAS hanyalah "retorik" atau hanya bersikap "double standard" apabila berdepan dengan hak "kebebasan akhbar". PAS sememangnya boleh memfailkan saman kepada mana-mana pihak media sekiranya melakukan sebarang fitnah. Jadi, mengapa Kerajaan PAS Kedah tidak saman TV3 atau Utusan Malaysia? Ternyata Azizan tidak berani menyaman kerana stesen TV dan akhbar-akhbar tersebut tidak menipu mahupun melakukan fitnah!BAB NAK HARAMKAN SIMANGKOK NIE TAHU...BAB LAIN SAYA TAK TAU..TAK TAU..TAK TAU...

    ReplyDelete
  13. KERAjaan HARAM aka KERAjaan Mak-Kak-Mah PERAK tu tak haramkan media masa sidang DUN Haram Perak ke?

    Bile media masuk pun... dok dalam cermin kalis bunyi!

    Plak tu dalam sidang DUN Perak lengkap dgn polis dlm sidang... kene masuk pintu ikut parti plak!

    Sidang berlangsung tak sampai beberapa jam... bentang belanjawan plak tu! Microphone pembangkang ditutup... nak sidang kejadah ape!

    Hidup Demokrasi... Hidup Demo-Crazy!

    Awat nampak telinga orang je... telinga sendiri tak nampak ke? Gi tengok cermin... ke cermin UMNgOk dah tertutup dek WANG... wang RASUAH kot?

    ReplyDelete
  14. Kesian Langsi kena kutuk tak pasal-pasal kerana jadi pejuang PR..tak apa itu perjuangan gak namanya tapi sayangnya perjuangan yang kau perjuangkan tu semua untuk Pakatan Parti Hampasss yang diketuai oleh Al Juburi.

    Kalau kau keturunan Melayu..kau adalah Melayu Haprakkkk
    Kalau kau Islam..lekas-lekas le bertaubat kerana memperjuangkan pihak-pihak yang memusuhi Islam secara terang-terangan (DAP).

    Hidup PERKASA

    ReplyDelete
  15. langsi cakappun dah mengarut - sudah kehabisan modal kot. Bab ini, dia terpaksa menyerah kalah.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR