FOLLOWERS

Thursday 11 November 2010

RUPANYA INI WAJAH SEBENAR PROFESOR TERSEBUT.................



Enam resolusi baiki pemilihan PKR dilulus
Salhan K Ahmad
Nov 11, 10
7:52am


...............................................................................................................Dalam pada itu, pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari yang turut memberi ucapan dalam pertemuan tertutup itu berkata, beliau menasihatkan anggota parti berkenaan supaya bersabar dan "tidak mengikut rentak orang luar."

"Walaupun ada kelemahan saya tengok ini satu keberanian di pihak parti untuk kemukakan cara baru (melalui pemilihan langsung)

"(Memang) ada masalah tetapi itulah sebenarnya kekuatannya supaya pemimpin itu naik dengan cara yang terbuka yang telus. Walaupun saya tak nafikan ada pemimpin yang gunakan cara yang tak sihat tapi lama kelamaan orang ini akan terkeluar juga.

"Mungkin sekarang tidak, jadi saya katakan tadi kena bersabarlah, jangan sampai bakar kelambu kerana ada satu dua masalah. Kena bersabar dan gunakan saluran yang ada, saya katakan tak ada benda yang tak ada kelemahan. Ini kali pertama, kena bersabarlah.

Tak hancur

Tambahnya, PKR perlu menghadapi masalah yang timbul dalam pemilihan kali ini "dengan berani."

Katanya, mungkin terdapat teguran terhadap parti "mungkin betul" namun sistem parti itu masih perlu dihormati.

Beliau yang ditemui di luar bilik pertemuan tertutup itu juga berkata pemimpin yang tewas dalam pemilihan perlu menghadapinya dengan terbuka.

"Parti akan terus bergerak, bukan kali pertama ada orang mengugut untuk keluar dan sebagainya.

"Sebelum ini ada orang yang lebih besar daripada (pemimpin yang mengugut untuk keluar PKR), saya sebut tentang (bekas presiden Umno) Datuk Onn (Jaafar), (ahli parlimen Gua Musang) Tengku Razaleigh (Hamzah), tapi parti tidak hancur.

"Musuh-musuh akan gunakan, itu soal dia. Dalam konteks lain, PKR kena hentam juga jadi parti kena faham, sebagai parti yang nak kemukakan cara baru kepada rakyat, dia kena terbukalah," katanya. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Jadi sekarang , kita sudah kenal siapa Prof ini. Rupanya dia bercakap di atas platform PKR.

2. Selama ini beliau asyik taji kiri kanan kerajaan atas asas perlembagaan dan undang-undang kononnya. Semua yang kerajaan buat tak betul. Memanglah , mana ada betul kalau dacing tiombangannya berdasarkan pertimbangan dan pandangan politik beliau . Rupanya otak PKR dia ini.

3. Sudahlah prof. Kami tahu siapa anda .Dari dulu lagi. Dulu cakap bab ketelusanlah, hak asasi, perlembagaan dan sebagainya. Rupanya semuanya atas asas politik kepertian. Bukan atas dasar akedemik rupanya.

4. Jadi lepas ini anda jangan cakap lagil;ah bab di atas. Jangan berlindung disebalik jubah profesorlah. Menyampah. Menyampah jenis yang pura-pura dan jenis yang seperti sesumpah.

5. Rupanya selama ini dia berselindung di sebalik jubah prof. Wajah sebenar prof Aziz Bari ini rupanya penyokong tegar DSAI dan PKR. Rupanya dia orang dalam PKR rupanya. Sudahlah Prof. Menyampah mendengar prof punya pandangan.

7 comments:

  1. Betul tu, membaca kolumnya di Sinar Harian boleh membuatkan kita Loya tekak, dah tak macam Prof, tak taulah macam mana student dia boleh hadap dgn hujahnya. Dan yg lagi tak tahanya statement 20 tahun sbg pengajar undang2 di akhir kolumnya semacam statement untuk menghalalkan apa saja yg dia tulis.. tolonglah... xde org ke nak belasah si Bari ni, aku tgk dia selamat je..

    ReplyDelete
  2. AKU PUN MENYAMPAH DAN MELUAT DENGAN SI BARI INI

    ReplyDelete
  3. dasar tak tau diuntung..duduk cari makan di universiti kerajaan tapi kerajaan juga yg dihentamnya..sokong pulak parti yang dah terang penipu, tak telus, caca marba..BN yang jauh lebih baik boleh pulak dikutuknya..hakkk tuiii punya pensyarah..patut la ramai siswa siswi otak ke kiri je skrg sb pensyarah pun mereng rupanya..

    ReplyDelete
  4. Salam,

    1 Nak tnya pda prof ini tntang 1 ahli 1 undi, yg apbla ditrjmahkan ke dlm sstem pilihn raya prwakiln ertinya 1 rkyat [pmilih] 1 undi.

    2 Bgaima tfsirn Prof sbgai seorng Mulim tntang proses yg brjaln skarang; iaitu apbla calon yg mnang majort undi diangkt ke prlimen > jadi ahli dwan lgislatif > ikut mmbuat undang2 [dgn mrujuk kpd prlmbagaan BUKAN kpd al-Qurn & as-Sunnah] > ikut mlulus & wrtakn undang2, lalu undang2 itu dlaksanakn mnjadi dasar pmrinthan negra, yg krananya trtolak hukum2 syariah Allah.

    3 Sdangkan lslamlh [syariatnya] yg swajibnya mnjadi ad-deen - sstem/cara hidup yg kaffah BUKAN undang2 sivil-sekular buatn mnusia - para MPs itu..!? Wlhal ada nash, frmn Allah, mfhumnya, "Brang siapa mncari slain lslam sbgai ad-deen [sstem khidupn], maka tdak sali2 dtrima agama itu drpnya, dan dia d akhirat klak pasti trgolong k dlam golongn orang2 yg rugi"..

    4 Minta pncerahan Prof...

    abu faiq

    ReplyDelete
  5. hairan seorang insan yang cerdik sehingga bergelar prof..tidak nampak perjuangan sebenar pkr...sedih..sedih..MR.NALLA tolong cerita sikit laa sama niee prof..lu punya ex friend punya hal..@@@@@@@@

    ReplyDelete
  6. Komannya otak Prof Dr Abdul Aziz Bari. Nasiblah siapa jadi penuntut dia.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR