FOLLOWERS

Friday 25 February 2011

MAHASISWA PUAKA : TIM. MENTERI NAK CUCI TANGAN !!!!!






Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah hari ini menjelaskan bahawa beliau tidak mengarahkan pihak berkuasa Universiti Putra Malaysia supaya menarik balik keputusan awal mereka membatalkan kemenangani 11 calon kumpulan pro-Mahasiswa dalam pilihan raya kampus Isnin lalu.

Sebaliknya, kata Saifuddin, beliau hanya memberi pandangan kepada pihak universiti mengenai jalan terbaik untuk menangani isu tersebut.

"Berhubung dengan isu di UPM, saya telah menghubungi Naib Canselor, Prof Dato' Ir. Dr Radin Umar Radin Sohadi pada pagi 23 Februari 2011, apabila dimaklumkan bahawa kemenangan sekumpulan mahasiswa dalam PRK (pada 22 Februari 2011) telah dibatalkan oleh pihak universiti atas alasan yang tidak munasabah. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Mula dah nak korner baring dan nak cuci tangan. YB Tim Menteri ini yang " mesra mahasiswa pemberontak "ini dah mula nak tarik handbrake.

2. Tak mengaku keluarkan arahan agar cancelor mengubah pembatalan piliharaya mahasiswa ini . Beliau cuba campurtangan. Kepada YB Tim Menteri ini cukuplah nak main wayang dan nak jadi popular dan menjadi juara mahasiswa pemberontak dan dan penjenayah ini. Habis harta universiti dijahanamkan.

3. YB Tim Menteri ini cuba campurtangan tugas dan tangungjawab Naib Cencelor. Ini yang dikatakan kebebasan? Kebebasan apa sekiranya tanggung jawab cacelor untuk membatalkan dan mengambil tindakan disiplin terhadap salah laku di Universiti kerap diganggu oleh Tim Menteri ini.?

4. Tak tahukan Tim Menteri ini setiap percakapannya adalah satu arahan kepada Universiti? Bertanggungjawab sedikit dengan percakapan anda. Jangan nak main wayang dan cuba cuci tangan. Kalau takut nak bertanggungjawab dengan mendakwa ia bukan campurtangan tetapi hanya pandangan, baik jangan bercakapa atau letak jawatan sebagai Tim Menteri. Dah banyak kali beliau melakukan silat kuntau ini. Tak pernah bertanggungjawab apa yang telah dikatakan. Akhirnya Naib Cencolor dikambing hitamkan.

5. Kepada PM dan Menteri Pengajian Tinggi, perhatikan sikitlah perangai Tim Menteri ini. Kalau dah tak ada telor baik berhenti aje dan jangan bercakap. Ada baiknya, lenyapkan aje Tim Menteri ini semasa PRU nanti. Jangan calunkan.

6. Banyak sangat kerenahnya. Menteriu dan bosnya pun dah banyak kali pening tentangnya. Menteri pun tak cakap apa, Tim Menteri pulak yang lebih!!! Lebih sudu dari kuah !!!

7. Kepada Tim Menteri ini, : nak ke jadikan mahasiswa universiti ini jadi seperti mahasiswa puaka seperti dulu yang sehingga kini masih membuat onar seperti Tukar Tiub dan DSAI? Nak ke begitu?

8. Pakai otak lah. Ke apa apa-apa kot. Macam kena arah oleh seseorang aje! Dulu pun semasa heboh-heboh pelan 16 sep pun namanya keluar dan meletup akan bersama DSAI. Tak gitu ?

9 comments:

  1. salam,
    timbalan menteri haprak bro...

    ReplyDelete
  2. m.emang haprak pun.anjing PR kali

    ReplyDelete
  3. kat temerloh pun org taknak dia...perasan je lebih!

    ReplyDelete
  4. PIRAHHHH SAMA DIA. SEME ORG TAU MAMAT NIH KRONI AL JUBOREE. CUMA DIA PANDAI SOROK2. TP SKANG NI DH NAMPAK SKET DEMI SDIKIT BELANG DIA YG SEBENAR. BYGKAN KALAU DIA AMIK ALIH TMPT KHALED. PERGHHH JAHANAMMM2!

    ReplyDelete
  5. Ape...? Lebih kuah dari sudu...eh! nko bio betul PG, nko perli kat BikMama ke?

    Tapi dia bukan macam tu... dia saling tak tumpah mcm badak air masuk baldi! Melebih-lebih! Tak Gitu...?

    Tak komen ke... lebih badak dr baldi!

    Yg 4 ekor kat atas ni... lebih beruk dari pokok! eh! silap.... tak lebih pun... memang patut pun duduk ataih pokok - layak jadi beruk!
    Hang PG... tetap mcm kuda, eh! dengo tak... mcm kuda! so kalo kudan hang bodoh...hang BeNgap la!

    ReplyDelete
  6. Ketololan si timbalan menteri ini terserelah. Bagaimana beliau boleh membuka mulut mengenai keadilan dan demokrasi di kalangan ahli UMNO?.
    Tidak beliau tidak mengetahui bahawa UMNO merupakan sebuah parti yang penuh dengan dosa rompak dan rembat harta rakyat. Mustahil tong yang penuh dengan taik seperti UMNO mengenali keadilan dan demokrasi.

    ReplyDelete
  7. contoh merembat harta rakyat yg dimaksudkn peningpilkuda ialah spt; 1.mmbelanjakn duit rakyat RM80 RIBU lebih utk bilik hotel pmimpin2 korup PKR agar dpt tidur lena dan sarapan enak2. 2.bazirkn duit rakyat utk guaman bg bela seorg PENDERHAKA kpd sultan sgor, 3.habiskn ribu2 duit rakyat utk upacara pkkbumian, upah pguam dan Dr. porn...bg TBH iaitu sorg suspek dlm skandal RASUAH exco2 selangor dsb...
    tak perlula nak kutuk org lain, kalau diri sendiri lebih terkutuk dan lebih kejam lagi!

    kpd tim menteri tu, apalah cetek dan bodoh sangat punya pikiran. kalau kau jd hakim, habis negara penuh dengan penjenayah!
    dipetik dr http://malaysiakini.com/news/156913
    "Alasannya ialah kumpulan tersebut berkempen secara kumpulan. Saya anggap alasan ini tidak munasabah kerana umum tahu bahawa pihak yang membuat bantahan itu sendiri adalah sebuah kumpulan juga.

    ini bmkna,jika skumpuln pembunuh bunuh 4org, kmudian mmbakar mayat dan buang abu dlm sungai, dan selepas itu, jika bebrpa org(skumpuln) yg mlihat kjadian (mgkin juga rakan pmbunuh yg tlh insaf)melaporkn pada phk berkuasa, maka
    BERDASARAKN alasan penghakiman bodoh tim menteri tsb, MAKA pembunuh seharusnya tidak dihukum dan diambil tindakan krn yg melaporkn kesalahn mrk juga mlakukn ksalahan!!!

    Kenapa nak bebaskn mrk yg jelas melakukn kesalahn?
    kenapa tidak hukum kedua2 pesalah?

    kalau dia jd hakim, baik kita semua jd pnjenayah, lps tu suruh rakan subahat buat report, maka dgn itu kita akan dibebaskan..hooooreeeyyyyy
    tim menteri ni, musuh dlm selimut. gunting dlm lipatan. tgu masa ssuai sj, lps tu kluar parti spt zaid ibrahim ari tu.
    -wau

    ReplyDelete
  8. 20:24

    ROSMAH PUN MENGHABIS DUIT RAKYAT DENGAN AGENDA PERSIDANGAN WANITA2 PERTAMA SEKETIKA DULU YG MELIBATKAN RM JUTA2 JUGAK!!!

    DUIT SAPA TUH? APA JWTN ROSMAH DLM KERAJAAN? MENTERI KE? KALAU MENTERI BOLE TRIMA GAK LAH..TP DIA SURIRUMAH NAJIB YG BRLAGAK BESAR, MEMBAZIR WANG RAKYAT...

    ReplyDelete
  9. anon 26feb, 23:31
    kata2 'pun' ()spt mca/bn dulu pun buat itu ini) yg sering keluar dari pemimpin pakatan haram dan anjing2nya apbila kesalahan, kezaliman dan korupsi mrk terbongkar dikhalayak ramai,
    mmbuatkn kami rakyat yg dulu menyokong penuh pakatan rakyat sudah muak dan tertipu. dan kami amat marah.
    kalau kamu pun asyik habiskan dan buat kezaliman ke atas rakyat atas alasan yg bn dulu 'pun' buat, maka kamu tunggulah PRU-13.
    jgn 1/3 kamu nak tawan, 1/5 pun kami tak akan bagi kerusi mp pada korang balaci2 penipu dan MUNAFIK besar!!!!!!!!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR