FOLLOWERS

Tuesday 1 February 2011

MESIR : APA YANG PAS DOK SIBOK ?????






Sekumpulan NGO dan parti pembangkang pagi ini mengadakan bantahan di kedutaan Mesir di Kuala Lumpur bagi menunjukkan kebersamaan mereka dengan perjuangan rakyat negara itu dalam menuntut regim Mubarak turun dari tampuk kuasa.

Kumpulan 70 orang itu berhimpun kira-kira 10.45 pagi di tempat letak kereta di depan Taman Tasik Ampang Hilir sebelum berarak pada jam 11.05 pagi ke kedutaaan sambil melaungkan slogan 'Down Mubarak' (Turun Mubarak). Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Mangkok Tantawi pun tumpang sekakai berdemo haram di depan kedutaan Mesir di KL semalam. Dah kalah dan tak ada isu, maka cari isu. Hadir hanya ciput aje. Tapi gahnya berderai dengan punggung penuh tahi. Puas menghasut supaya rakyat mengikut acara bodoh kumpulan ini. Tak ada kerja lain , hanya dok berdemo.

2. Berkesan ke , asyik dok berdemo supaya Presiden Mubarak letak jawatan? Kalau dah berani sangat, pergilah berjuang menentang zionis tu. Baru le , fisabillah. Setakat berjuang di atas permaidani merah dan terpekik terlolong buat apa.

3. Apa yang Tantawi dan pengikut kepala batu PAS ini dok sibuk sangat dengan masalah negara orang? Selesai masalah PAS lagi baik. Masalah dok fitnah orang siang malam, masalah pemimpinya yang kemaruk kuasa, masalah lubang kubur Tok Guru di Kota Bharu Kelantan, Kohilal, Ladang Rakyat, Lojing, masalah Adun Melor tak bayar nafkah bini, masalah fatwa TGHH, kafir mengkafir, sembahyang dua imam yang masih berleluasa di Besut dan Kelantan, masalah Ariffami dan PMK, masalah ADUn Selising, masalah penderaan terhadap isteri oleh ketua dewan pemuda PAS Perlis, masalah isteri kedua Rohaizat, yang dijanjikan oleh Tantawi akan membantunya dari " kekejaman Rohaizat, masalah kemurungan suami Mala calun PAS Tenang, masalah mangsa banjir di Tenang. Sampai kini tak ada pun pemimpin PAS dan Mala sendiri pergi membantu mangsa banjir di Tenang. Tak ada langsung. Sebelum ini bukan main pemimpin PAS dan Mala mengharung siang malam meredah banjir di Tenang. Kini semuanya ghaib.

4. Banyak masalah di atas tu yang patut di selesaikan oleh PAS dan Tantawi dari menyibuk hal mesir. Hal dalam negara yang disebutkan di atas tu lebih afdal membantunya. Banyak masalah di atas tu?

5. Betul tak? Menyampah dengan hipokrasi PAS.

24 comments:

  1. mungkin anda tiada anak atau sedara mara di sana..sbb tu la anda memndg sepi isu mesir ni..tahu kah anda keadaan mesir bagaimana skrg?

    ReplyDelete
  2. KAH!KAH!KAH!
    MESIR:APE YG PAS DOK SIBOK?
    KAH!KAH!KAH!

    POINT BARU NAMPAK!
    KAH!KAH!KAH!PAS DIAM JD POINT BISING JD POINT
    KAH!KAH!KAH!MMG DASAR YAHUDI LA SPESIS OMAR NI
    X BOLE TGK ORG SENANG

    YG LU SIBOK HAL PAS NI APAHAL?
    BKN GANGGU LU PUN
    BETTER LU AJAR ANAK LU YG BENGAP2 BELAKA TUH!
    DR MENYIBOK HAL ORG

    APE PUNYA HINDU LA LU WEH!
    SENDRI PUNYA ANAK PUN TARAK PANDAI MAU JAGA
    LG MAU SUSAH ORG PUNYA HAL KA?
    MAHAI LU

    ReplyDelete
  3. DOL 12:44
    HINDU SEKOR NI KO JGN KIRA DOL
    BeNgap DIA ANAK BERANAK MASYA'ALLAH...

    ReplyDelete
  4. DIA XTAU APE2
    YG DIA TAU BULAN2 MASYUKKK...
    THEN KUDA!KUDA!KUDA!

    SAMPAI BIJAK KUDA TU DR ORG YG MENUNGGANGNYA
    X CAYE?TANYA BRO LANGSI!
    KAH!KAH!KAH!

    ReplyDelete
  5. PG BUKAN CAKAP BAB PELAJAR MESIR YANG KERAJAAN DAH BERUSAHA SELESAIKANNYA. ISUNYA DEMO NAK TUNTUT MUBARAK LETAK JAWATAN. DAH KALAH KAMU BERTIGA JADI KELIRU. MURUNG JUGA KE SEPERTI LAKI MALA?

    KAH KAH KAH KAH

    KATAK PURU

    ReplyDelete
  6. isunya kini di mesir..rakyat sane mnolak kepimpinan mubarak..and depa takkan berundur selagi mubarak tidak letak jawatan..so selagi mubarak tidak letak jawatan,keadaan huru hara akan berterusan..ini akn mmbahayakan rakyat kite di sana..kite sepatutnya memberi tekanan juga kepada mubarak.tidak kire la pmbngkang atau tidak.

    ReplyDelete
  7. BETUL KE DENGSN PERLETKKAN MUBARAK, NEGARA AKAN AMAN? LIHAT AJE DI THAILAND, TAK SIN LETAK JAWATAN HURU HJARA JUGA MALAH LEBIH TERUK, INDONESIA, SUHARTO LETAK JAWATAN SAMAPI KINI RAKYAT INDON MERANA, DI IRAQ, SADDAM DIBUNUH, RAKYAT MENDERITA SAMPAI SEKARANG. PELAJAR KITA DI MESIR DAH DIURUS OLEH KERAJAAN . JANGAN BIMBANGLAH.

    JEEBOND

    ReplyDelete
  8. ANAK PDG MENORA SAID

    Tanya la MAT SABU apa dia buat kat Kg dia di Guaq Petai, Bukit Mertajam. Apa jasa dia di sana skrg. PR memerintah P. Pinang apa yang dia bagi kat penduduk Guaq Petai. Suruh dia majukan kpg dia dulu sebelum sibuk dengan negara orang.

    ReplyDelete
  9. takde sape-sape ke nak kelantan buat bende yang same..
    apa bezanya mubarak tu denga nikki ajis..
    sama-sama tak nak turun dan nak bagi kuasa kat anak dia...
    sama-sama dah tua dan tak mampu untuk memerintah tapi masih tamakkan kuasa...

    ReplyDelete
  10. Terbukti penyokong PAS memang sebodoh Pemimpinnya. Buat apa nak sebok dengan negara orang. Pemimpin dan penyokong Pas sama jer perangainya. Dah la bodoh kepala batu pulak. Baik Korang majukan negeri yang korang dah dapat perintah tu sebelum nak menyebok dengan negara orang lain. Kalau tak percaya dengan kerajaan. Hantarlah nik aziz ke mesir tuk selamatkan rakyat malaysia yg terkandas tu. Dasar orang bodoh...

    ReplyDelete
  11. Bagi aku pemimpin PAS tak bodoh, mereka cerdik kerana berjaya menipu dan membodohkan pengikutnya.

    Pengikut PAS yang bodoh, bangang dan buta serta tuli.

    Sepatutnya, pengikut PAS mintak PAS selesaikan janji-janji PRU12 yang masih belum ditunaikan.

    Di Kelantan, mana kejayaan Ladang Rakyat? Tak nampak pun. Bazar Tok Guru dah macam tempat perkuburan Tok Guru.

    Di Selangor, mana duit RM200 sebulan untuk warga emas, RM200 sebulan untuk ibu tunggal, RM50 sebulan untuk kanak-kanak belajar di prasekolah dan nak tutup kilang arak di Shah Alam.

    Di Kedah, isu pecah amanah Tabung Memali selesaikan dulu. Jelaskan kepada waris dan rakyat hal yang sebenarnya.

    Saham Kohilal apa cerita? Pak cik aku penyokong PAS yang labur wang di Kohilal dah mati. Macam mana waris dia nak tuntut? Tak kan kira burn je.

    Rasanya banyak lagi janji PAS yang belum ditunaikan. Nak tunggu 20 tahun lagi ke macam kes air di kelantan.

    ReplyDelete
  12. Masalah mesir adalah masalah politik mereka.
    Hanya rakyat mesir saja yang tahu apa yang mereka inginkan, kita ibarat orang luar hanya menyelamatkan dahulu hak kita (Rakyat kita).

    Kerajaan sudah lakukan tugas mereka..
    urusan politik mereka, biarkan mereka selesaikan sendiri..

    ReplyDelete
  13. FUIYOOHHH!
    FUHHH!DASAT!MMG DASAT!
    BIBA UMNGOK SUDA BERSUARA!
    DASAT WEH!FUIYYOOHHH!

    WEI HAFIZ YG BoNgok
    APE YG KERAjaan KO DH BUAT?
    KAH!KAH!KAH!
    KERAjaan KO TGH BZ KIRA UNTUNG MINYAK DOL?
    KO APE TAU?DH LA BeNgap
    TONGONG MASYA'ALLAH..TUHAN JER YG TAU

    ReplyDelete
  14. FUIYOOOH!
    HUSIN LEMPOYANG ANAK KAMDOL SI BeNgap SUDA MENUNJUKKAN KEPANDAIANNYA
    SYABAS KAMDOL!WA CAYA SAMA LU KAMDOL!

    BODO2 PUN MB JGK
    TP KAMDOL BeNgap NI LG HEBAT!CEO KEBUN GETAH MALAYA!KAH!KAH!KAH!TARAH GETAH PG2 BUTA DIA PUNYA MENTERI JGK LG SENANG
    KAMDOL LA KAMDOL..APE LA NASIB KO NI KAMDOL

    ReplyDelete
  15. Salam tuan PG & Sema2...,

    MESIR : APA YANG PAS DOK SIBOK ?????

    Dol bladi bor. Apa yang sibuk dalam kain orang. Dalam kain sendiri masih belum kering kerana mengharung banjir di Tenang calon pas pis pus ketua muslihat cik gu malalam. Dah tengok dan tolong semua ke…Untuk menyerahkan memo bantahan, lebih baik pakat sembahyang hajat baru nampak umph, Islamik dari tuduhan pemimpin hidung tak mancung pipi penuh jerawat batu. Jom ke serambi Mekah, lihat beberapa banyak lubang kubur sedia menunggu bagi pru ke 13. Disediakan untuk pemimpin belewak pasir. Mana lagi pemimpin fuckatan lain, si teffa koyak dan si soya bean. Bagi rakyat Malaysia di sana P5B minta kerajaan uruskan.

    Pang5 Beliung. Suka pelihara kambing dan boleh dihitamkan.

    ReplyDelete
  16. Aku penyokong atas pagar tetapi selepas baca komen penyokong2 PAS, makin hari makin benci aku dgn PAS. Itukah cara Islam PAS? MasyaAllah.

    ReplyDelete
  17. Kali ni aku setuju dgn PG... Dol!

    Kita patut tengok dgn masalah di negara sendiri dulu sebelum membantu negara lain.

    Antara masalah negara sendiri seperti isu PKFZ; isu SCORPENE; kapal TokLeh Selam; kes Altantuya diletupkan dgn C4; SimeDarby; BN = BarangNaik; bail-out; isu MAS (TajudunRamli); kes RASUAH pemimpin UMGoK Be-eNd; kes TeohBengHock; ketelusan mak-kak-mah; BikMama dok ngaku FLOM; kes NajisNazak takut bini... bagi bini buat opis FLOM kat Perdana Putra; kes Menteri Terang2an Konekkasi (Robengah).... wei, banyak wei!

    Nape la tak nampak2 lagi... 53 tahun dah diCANDY2kan.

    Maju sangat ke Tenang tu sebelum PRK baru2 ni? Pekan koboi yg diperintah dek Be-eNd selama 53 tahun... dah berkurun banjir tapi takde usaha mengatasinya. Dah berabad banjir... masa PRK baru2 ni aje la... dpt bantuan lumayan!

    Nape la PG tak sedo-sedo lagi... ngangguk plak kuda dia, sah kuda PG jauh lebih pandai dari PG!

    ReplyDelete
  18. RESPON LA UMNGOK-YAHUDI MESIA OI!

    ReplyDelete
  19. masaalah buit anak yatim mamali,masalah islam tak berkembang,msalah air tak cukup,banjir tak terkawal,masallah anak muda tak berkerja,h.i.v.,masaalah sampah tak terurus......buat apa sibok tentang negara lain?

    ReplyDelete
  20. Aku sokong komen Anon 19:31 100%. Walau apa-apa pun aku bukan juga penyokong UMNO. Aku hanya suka-suka baca blog politik aja dan nak tengok pemikiran puak mana yang bernas dan bercelaru.
    Yang nyata penyokong PAS/PKR buah fikiran hampas dan membosankan. Konon memperjuangkan Islam tetapi bahasa dan akal fikiran langsung tidak nampak bernasnya.

    ReplyDelete
  21. E'ELEH...WEI 05:58 KALU AKU CKP KO NI BENGAP KO MARAH!
    KITA SEMBANG CARA ISLAM UMNGOK LA BODO

    ReplyDelete
  22. sudah2lah brtelingkah sesama Islam ni.. yg penting kita kukuhkan ukhwah islamiah kita dulu.. aku ni x pro mana2 tp kadang2 tu geram ngan sikap masyarakat kita yg asyik brtelagah antara satu ngan yg lain.. kaum lain sibuk cari rezeki.. kita sibuk memaki.. mmmmm fikir2kan lah..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR