FOLLOWERS

Sunday 13 February 2011

MESIR : MASALAH SEBENARNYA BARU BERMULA !!!!!!


Mesir. Masalah sebenarnya baru bermula. Perletakkan Mubarak bukan jawapanya. Perletakkan Mubarak bukan menyelesaikan semua masalah.

2. Semuanya kerana orang pandai bercakap. Orang pandai bercakap ini hanya pandai bercakap tetapi buat kerja tak tahu. Lihat ajelah PAS, PKR dan DAP. Cakap bukan mainlah siang malam. Celik aje mata terus bercakap sampai dinihari. Baik dipentas ceramah dan sebagainya. Tetapi tindakannya hampeh.

3. Lihat ajelah di Indonesia. BUkan main dulu Amien Rais memburukkan Suharto dan menjanjikan bulan bintang kepada rakyat Indonesia. Akhirnya sehingga ini rakyat Indonesia lagi teruk penderitaannya. Amien Rais terus senang lenang. Langsung tak bercakap bila negara Indonesia hingga kini kucar kacir. Ke mana Amien Rais hingga kini?

4. Lihat aje Tito. Bab bercakap seantero dunia. Gahnya bukan main. Akhirnya jahanam negara yang di pimpinnya.

5. Lihat aje di Filipina. Bukan main Marcos bercakap. Akhirnya hapah pun tak ada. Sehingga kini negara Filipina menderita.

5. Irap, bukan main pembangkang bercakap mengenai kekejaman Saddam. Saddam dijatuhkan. Akhirnya, Iraq jahanam sehingga kini. Semua yang pandai bercakap lari ke Amarika. Tak berani pun bertanggungjawab terhadap onar mereka. Dulu salahkan Saddam, sekarang bagaimana?

6. Dan banyak lagilah contoh yang boleh kita lihat jenis yang pandai bercakap ini. Sukarno dulu pun pandai bercakap. wah, gahnya bukan main dengan susun atur cakapnya. Akhirnya Indonesia di takuk kemiskinan juga.

7. TGHH pandai bercakaponya bukan main. Kafir sana, kafir sini, akhirnya perintah Terengganu, hampeh pun tak ada. Kalau orang lain buat salah. Kena dia perintah, habok satu rancangan pun tak ada dibuatnya. Tambah bini adalah.

8. Tok Guru Pok Nik pun, cakap dan fatwanya mengalahkan Nabi. Tetapi apa dia buat 21 tahun memerintah. Hanya memanaskan kerusi MB aje. Rasuah haji, perabihkan balak, bina lubang kubor Tok Guru, rasuah zakat orang asli . Itu ajelah. Jahilliahkan orang ade le. Tapi kalau bab cakapnya bukan main.

9. DSAI, pakar putar alam. Cakap bab apa pun. gahnya bukan main. Tapi habok pun tak ada. Jahanam ekonomi negara dibuatnya pada 1997 dulu. Kalau tak Tun Mahathir bertindak cepat, lingkup negara dibuatnya. Dia ini pun sokong kejatuhan Mubarak.

10. Tengoklah apa akan jadi di Mesir dalam bulan-bulan akan datang. Kucar kacir. Arab ini dari Zaman Nabi tak pernah bersatu kecuali di Zaman Saidina Umar. Umar menjalankan pemerintahan secara keras. Itu sebab ia boleh satukan Arab. Begitulah Saddam dan Mubarak. Sebab itu , keduanya boleh mengekang perangai Arab di Timur Tengah. Arab ini bangsa yang degil Cara nak kawal mereka adalah secara keras. Itulah yang dilakukan oleh Saidina Umar, Saddam dan Mubarak.

11. Kepada penyokong kejatuhan Mubarak, PG berkeyakinan , kamu semua akan menyesal dan akan rasa bersalah nanti. Mesir tidak akan aman. Malah lebih buruk dari zaman Mubarak. Lihat lah nanti.

12. Kepada rakyat Malaysia, jangan sesekali terpengaruh dengan omongan kosong pemimpin parti sampah yang menyamakan Kerajaan kita dan Mesir. Ada setengah tu, nak jatuhkan kerajaan dengan cara yang sama. Lupakanlah. Jadi kita adalah cara kita dan jangan perjudikan negara ini, agama dan bangsa kita dengan omongan kosong puak ini. Bernegara bukan perkara yang boleh dicuba-cuba. Sekali berlaku kesilapan, berpuluh tahun kita nak pulihkan. Ingat, cakap memang senang. Janji dengan air liur memang senang. Yang susah bila nak tunaikan dan anak buat sesuatu.

13. Fikirkan pengundi muda. Fikirkan gulongan yang pandai bercakap ini. Mereka hanya bercakap aje./ Buatnya mereka tak tahu. Contohnya banyak!!! Lihatlah sekeling anda dalam semua medium. !!!!!!!!!!!!!!!!

Nota : Lihat ajelah mereka yang amat pandai bercakap : Mahfuz, Tantawi, Salehhuddin, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Tuan Ibrahim ( ada puttu di dahi ), Samsul AMK, Che Gu Bard, Ronnie Liu, Hassan Ali, TGHH, TGNA, Mat Sabu, dan sebagainya. Apa yang mereka laksanakan? Apa idea yang telah mereka sumbangkan untuk kebaikan negara. Senaraikan kalau ada!!! Semuanya hanya bercakap. Pakai air liur aje!!!!!

10 comments:

  1. benarr!! cakap manis sekadar meraih sokongan.bla dah dapat.semua di lupa!

    ReplyDelete
  2. air liur tak kena bayar bhai pasai tu dok bercakap jer ...

    ReplyDelete
  3. kalau gitu biar jer kerajaan yg rsuah, menyeleweng,tak demokratik,zalim,mengkayakan diri@famili,pengangguran dll..

    biar je umno/bn nak gasak dan lantak buat apa saja..jgn bising!!!

    biarkan lah kehidupan rakyat sukar...peduli apa?

    nak tanya :

    bila lagi FIRAUN dan Hamman malaysia nak kena humban ke neraka?...tunggu PRU 13!!!

    ReplyDelete
  4. ye ke anon 1649
    . dsai dihumban ke neraka sg buloh adalah. masalah jenayh dsai bagaimana? tak teruk ke? nak biarkan? mahkamah dah sahkan. cuma kamu aje buta mata dan mata hati . kah kah kah kah

    ReplyDelete
  5. anon 1649
    pru 13 tu , pr akan ke neraka.

    kih kih kih kih

    ReplyDelete
  6. xbetul, xbetul, xbetul 2... tunggu pemimpin fuckatan mati baru habis dalil kesyurga. Selagi ada semua pengikut masuk syurga i2pun kalau pengikut mereka mati dulu...

    P5B...

    ReplyDelete
  7. TU LE MODAL YG PUAK FUCKATAN GUNA UTK NAIKKAN SEMANGAT RAKYAT LA KONON2NYE. BILA DIRI SENDIRI DH TAK TERURUS DIORANG TERPAKSA LA PALU GENDANG PERANG DGN MENJADIKAN KEPERITAN ORANG LAIN SEBAGAI BATU LONCATAN JEK..HARKK PTUIHH!!

    ReplyDelete
  8. salam..

    pinjam gambo blogger tengkorak yee.. heheh..

    terima kasih.

    ReplyDelete
  9. KENAPE LA HINDU NI BENGAP SGT..
    DH TERANG2 RAKYAT MESIR TOLAK MUBARAK SEBAB BOLOT HARTA & BERSEKONGKOL DGN YAHUDI.TU PUN KO NAK SALAHKAN RAKYAT MESIR

    NAK CARI MKN PUN AGAK2 LA..UMNGOK PUN SAMA MCM TU.SEBAB TU LU X BERAPA SETUJU TAKUT JERUNG2 UMNGOK X KENYANG MKN..LU PULAK HILANG PUNCA REZKI

    NAK KERJA DH TUA,HILANG SUMBER PENDAPATAN MAMPOS ANAK BINI NAK KEDARAH APE
    HARAM PUN HARAM LA ASAL MASYUKKK YE X?
    KESIAN KT ANAK2 KO

    ReplyDelete

PETA PELAYAR