FOLLOWERS

Saturday 12 February 2011

SUDAHLAH PAS !!!! SEMUANYA SAMA AJE !!!!






Kongsi 4Bekas ahli parlimen Jeli, Mohd Apandi Mohamad, 50, dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini daripada 13 tuduhan memalsukan dokumen berkaitan sewa hotel, sembilan tahun lalu.

Hakim Nasir Nordin membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie terhadap Mohamed Apandi, 51.

Mohamed Apandi didakwa mengikut Seksyen 11(c) Akta Pencegahan Rasuah 1997.

Bagi setiap tuduhan, beliau didakwa melakukan perbuatan itu antara 11 Feb 2002 dan 23 Julai 2003 di Cawangan Kewangan, Pejabat Parlimen Malaysia, Jalan Parlimen di Kuala Lumpur.

Bekas ahli parlimen PAS itu didakwa memberikan butiran-butiran palsu berhubung tuntutan sewa Hotel Perdana Resort, Pantai Cahaya Bulan, Kota Baharu pada kadar RM230 semalam antara 5 Jan 2002 dan 30 Jun 2003 yang semuanya berjumlah RM31,050. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Buat sementara selamat le, Apandi Ali ini. Untuk sementara aje.

2. Pastinya pendakwa akan buat rayuan. Kes ini pada pandangan PG adalah " direct case ". Semuanya kes yang mempunyai dokumen. Jadi mudah untuk SPRM mendakwa dan membuktikannya. Mungkin kelemahan pendakwa raya dalam membawa kes berkenaan atau atas sebab teknikal.

3. Ingat Apandi, keadaan masih belum selamat. Dan ada seorang lagi bekas ADUN PAS yang membuat perkara yang sama dengan kes ini dan masih menuggu bicara. Itu pun tunggu masa ajelah.

4. Selamat maju jaya Apandi. Kepada PAS, selagi anda semua manusia, jangan cakaplah anda dan parti anda lebih baik dari yang lain. Semuanya sama aje selagi ada kesempatan. Jadi jangan dok dakwa dakwi itu ini kepada parti dan pemimpin parti lain. 2 x 5 aje !!!!

5. Kepada SPRM, tingkatkan mutu siasatan anda. Dalam kes berprofil tinggi seperti ini, PG perhatikan 80 % SPRM kalah!!! Menga[a ye? Apa signifikannya. SPRM perlu cari jawapanya.

2 comments:

  1. Muak dah dengor SPRM tangkap pandai tapi dakwa di mahkamah bukti lemah terutama berprofil tinggi. Tindakan SPRM mencerminkan kegagalan Kerajaan. Muakkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  2. KAH!KAH!KAH!
    FRUST NAMPAK HINDU SEKOR NI HEHE

    ASAL GENG2 PR NI LEPAS SPRM JE LU PANAS
    RILEK LA WEI..LU LG MAU TANYA APA PASAI KA?
    KAH!KAH!KAH!

    LU BUAT LAWAK BODO KE PG

    ReplyDelete

PETA PELAYAR