FOLLOWERS

Thursday 24 February 2011

PILIHARAYA KAMPUS : SUDAH-SUDAH LAH DIN !!!!!




Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah sedang mengadakan pertemuan dengan wakil-wakil pelajar Universiti Putra Malaysia (UPM) dipercayai berhubung isu-isu berbangkit ketika pilihan raya kampus Isnin lalu.

Seorang pemimpin kumpulan pro-Mahasiswa (pro-M) ketika dihubungi Malaysiakini berkata, beliau sedang menghadiri pertemuan tersebut di pejabat timbalan menteri tersebut. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Jangan dok menyibok le Dato. Menteri pun tak kata apa. Ni Dato punya pasallah yang memberi muka sangat kepada puaka pelajar ini yang asyik nak berdemo dan sekarang dah mula besar kepala.

2. Jangan le nak jadi jaguh pelajar untuk kepentingan politik. Politik ada batasnya. Bukan hal pelajar pun nak dipolitikkan atau nak kudakan pelajar untuk kita popular dalam politik. Kepentingan negera yang perlu diutamakan.

3. Pelajar ini semuanya perlu diambil tindakan keras mengikut AUKU. Bukan duduk dan berbincang. Undang-undang dan peraturan dah ada dan lengkap. Ikuti dan patuhinya sahaja. Senang perkara. Jangan nak membuang masa dengan pelajar loyar burok tu. Banyak perkara lagi yang Menteri dan Timbalan Menteri perlu lakukan untuk membina minda pelajar agar cemerlang. Bukan galakkan mereka bercakap dan berdemo yang haram tak ada hasil tu.

4. Sudah-sudah lah Dato. Jangan buang masa. Carilah populariti cara lain. Jangan nak kudakan dan cari isu pelajar untuk kepentingan kita.

5. Apa yang dah Dato lakukan selama ini terhadap mahasiswa selain dok sibok agar AUKU dihapuskan?

6. Yilek !!!!!!

7 comments:

  1. sudah-sudah lah arip
    anak kau x layak masuk u x payah bising2 lah
    jgn dengki kt mahasiswa/mana-mana dato' pulak
    didik anak2 kau yg bengap tu ada faedah dr menyibuk hal org kutuk sana sini bidas sana sini

    kau kutuk sana-sini anak2 kau mcm tu jgk
    last2 dengki kt org

    ReplyDelete
  2. mahasiswa melayu bro...suka sangat berpolitk lepas habis belajar..baru tahu langit tinggi ke rendah. Kalau tak de kerja maka kerajaan dihentam.

    Kalau depa hendak berpolitik tu boleh, tapi biarlah habis belajar dulu. Takkan lari gunung dikejar.

    ReplyDelete
  3. anak ana semuanya cemerlang. yang bongsunya di mrsm pontian ( 5 A ) . apa macam. sori le anon 16.05.

    anak anda kot begitu. kah kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Salam tuan PG & Sema2...,

    Anak Melayu orang kampung, biasa macam tulah tuan PG. Dapat masuk U, kerana acuan kampung masih perangai tak berubah. Bila selepas U tak dapat grad terbaik salahkan soalan dan subjek tak betul diajar dan pensyarah jadi mangsa. Kemudian bila tak dapat kerja, masih lagi berbangga konon lepas U, sedang taraf pekerjaan hanyalah masuk U (utan). Berdemolah, kerajaan tak sediakan peluang pekerjaan secukup. Bagaimana negara nak maju, pelajar dari dalam kandungan ibu dah diasuh dengan berdemo, berpolitik menongkah arus. Semasa berada di U (uni) langsung tak pandang ke tebing yang mengarus ke mana harus berlabuh. Sesekali boleh menongkah arus tetapi jangan sewaktu banjir bencana alam.

    Pang5 Beliung. Bersyukur ramai anak lepasan U dah berkerja, boleh Pang5 tumpang sedikit2.

    ReplyDelete
  5. kah kah kah
    btl ke semua cemerlang?kah kah kah
    dr dulu point 5a mrsm..5a mrsm..

    yg masuk u xnak sembang ke?kah kah kah
    ke segan nak sembang bcoz xda yg layak masuk u
    kata semua cemerlang..xkan cemerlang x layak masuk u kot..kah kah kah

    cemerlang tang mana tu?
    cemerlang menjalang ke
    kah kah kah

    ReplyDelete
  6. tahniah p5b
    "kalau" btl ramai anak grade u
    tp xtau la plak u mana?ufo ke
    kah kah kah

    p5b telah membuktikan walaupun dirinya spesis 5b (BeNgap-BiNgai-BoNgok-BeNgong-BaNgang) tp berjaya mendidik anak2 sampai pandai
    pandai ape gua pun xtau kah kah kah

    berbeza pulak dgn sedara kita yg sekor ni
    yg dia tau berblog & kuda..kuda..& kuda..
    anak ntah kemana
    yg dia tau bongsu 5a mrsm..bongsu 5a mrsm..bongsu 5a mrsm..itu aje la point yg ada
    kesian...

    ReplyDelete
  7. P5B, percaya anak PG semua berada di dalam kawalan. Melihat pada tutur kata dan cara seharian berdampingan dengan kawan dan lawan PG sentiasa tenang. P5B harap anak PG memperoleh kejayaan dan dirahmati Allah.

    P5B, mendidik anak dengan bantuan rotan. Selain Al Quran, sejadah, ustaz (bukan ostat), guru2 dan mereka yang telah mencapai kejayaan.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR