FOLLOWERS

Thursday 28 June 2012

TOK SAH DOK KAJI-KAJI LAH !!!!!





 


Beberapa orang mufti dan aktivis Islam menolak desakan supaya pengharaman buku "Hadis: Satu Penilaian Semula" tulisan Kassim Ahmad yang dikaitkan dengan anti-hadis, ditarik balik.

Mufti Perlis Dr Juanda Jaya berkata usaha Kassim supaya kerajaan menarik balik pengharaman itu adalah sia-sia.

"Para ulama hampir seluruhnya menolak pandangan ganjil beliau. Debat dan jawapan kepada pandangan pelik beliau telah lama direkod dan sudah menjadi bahan sejarah. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Tok sah dok kaji-kajilah. Perkara dah diputuskan haram oleh majlis fatwa. Apa nak dikaji lagi.

2. Perkara mudah. Dah haram. Haram lah. Apa nak dibuang masa. Majlios fatwa buat pun untuk kepentingan umat Islam keseluruhannya di Malaysia. Buku tu untuk kajian orang yang arif aje atau untuk akedemik bolehlah. Bukan untuk bacaan awam. Jika untuk awam maka ia akan menambahkan lagi kekeliruan kepada awam yang kurang mengenai ilmu agama. maka akan jadi perkara yang tak elok pula. masing-masing akan cari perkara yang menguntungkan mereka sahaja .

3. Kepada Menteri Agama dan Jabatan Agama islam serta majlis fatwa... Tok sah dok buang masa lah nak kaji balik buku ini. Banyak kerja lain lagi yang Jabatan dan majlis Agama islam serta majlis Fatwa yang perlu buat. Dah haram... haramlah !!!!! Bagus lah tu jika pendirian di atas di kekalkan. Tak usah dok kaji semula lagi !!!!!

4. Agama dan umat keutamaannya . Bukan keutamaan kepada seoramng dua penulis agama yang bukan di bidang beliau seperti Kasim Ahmad ini................

5. Kepada Kasim............. cukuplah-cukuplah tu  . Tindakan anda tu lebih banyak keburukan dari kebaikannya. Banyak mengelirukan awam seperti kami ini. Jangan dok tambah lagi kekeliariuan di kalangan umat Islam yang sedia keliru ni !!!!!

3 comments:

  1. Buku tulisan Kassim dah diharamkan. Kalau nak halalkan pi mintak sticker 'HALAL' dari Jakim dan tampal kt buku. Pas tu pi jual kt Afrika ke atau kt Alaska.

    ReplyDelete
  2. kalau dia join pas, dah tentu totok pas yg bangang tu mintak dihalalkan buku tu

    ReplyDelete
  3. Dapatkan cop mohor atau fatwa darin ulamak teersohor PAS laknat nik ajis ibnuis nabi PAS

    ReplyDelete

PETA PELAYAR