FOLLOWERS

Wednesday, 5 December 2012

SHUKUR DAN SYABAS KOPRAL JEMAIN !!!!! ALLAH MAHA BESAR !!!!!


MSTAR

Koperal Jenain Bebas Tuduhan Sebabkan Kematian Aminulasyid

SHAH ALAM: Mahkamah Tinggi di sini Rabu membebaskan Koperal Jenain Subi daripada tuduhan menyebabkan kematian remaja lelaki berumur 15 tahun, Aminulrasyid Amzah, dua tahun lalu.
Hakim Datuk Abdul Rahman Sebi memutuskan sedemikian selepas menerima rayuan Jenain, 49, terhadap sabitan dan hukuman penjara lima tahun yang dijatuhkan ke atasnya oleh Mahkamah Sesyen di sini pada September tahun lalu.
Dalam penghakimannya, Abdul Rahman berpuas hati anggota polis itu melepaskan tembakan hanya untuk memberhentikan kereta proton Iswara dipandu Aminulrasyid dan bukan dengan niat untuk membunuh remaja lelaki itu.
Abdul Rahman juga berkata, tiada kes prima facie dibuktikan ke atas Jenain dan anggota polis itu tidak sepatutnya dipanggil membela diri.
Pada 13 September tahun lalu, Hakim Latifah Mohd Tahar menjatuhkan hukuman penjara lima tahun selepas mendapati Jenain bersalah melakukan kesalahan itu.
Dia didakwa melakukan kesalahan itu di Jalan Tarian 11/2, Seksyen 11, di sini antara jam 1.10 pagi dan jam 2 pagi pada 26 April 2010.
Jenain didakwa mengikut Seksyen 304(a) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan denda jika sabit kesalahan. - BERNAMA
Penghuni Gua : Dah lama dan sejak kes ini bermula lagi. PG yakin , Jemaian berhak untuk melepaskan tembakan sehingga membawa kematian adik Aminurashid.  Jemain berhak dan diperuntukkan dalam undang-undang untuk mempertahankan diri dan nyawa sendiri atau orang awam.  KLIK
Faktanya... si mati telah melaanggar 6 lampu trafik merah dan melibatkan  bebarapa kemalangan kecil dengan kenderaan lain dalammusaha nya untuk melarikan diri dari di tahan oleh Jemain.
Seksyen 100 memberikan hak ini kepada Jemain. Ia kes yang jelas dari awal . Mungkin Peguam negara mengambil kira sentimen pada masa itu iaitu bagi meredakan keadaan yang kecoh dan tegang akibat kematian adik Aminurasyid. Di tambah ia ditambah api oleh puak peliwat dan penggemar jubor di Malaysia. 
Maka kes ini jadi semakin  panas dan akhirnya Jemain jadi kambing hitam. Jemain keluar dari rumahnya dengan meninggalkan isteri dan anaknya tanpa sebarang niat untuk mencederakan sesiapa. Jemain tak tahu pun, perkara ini akan terjadi.  Keadaan  suci hati dan tanpa niat itu pun  sudah boleh melepasnya dari sebarang tuduhan jenayah. Tetapi denganNGO yang di liwat termasuk SUHAKAM menambah kuah..... maka jemain jadi mangsa. 
Bukan apa, kes Jemain ini adalah kesempatan terbaik untuk puak penjubur dan penggemarnya untuk melemahkan PDRM. Lemahnya PDRM , maka kerajaan akan jatuh. Mereka tahu. PDRM adalah tulang belakang untuk kestabilan negara. Mereka tak akan dapat jatuhkan kerajaan selagi boleh utuh.
Itu aje isunya....
Syabas Jemain. Kepada Jemian... nama anda dan maruah anda terjejas. 5 tahu masa terbuang dik kerana puak penjubur ini. PG cadangkan , Jemian ambil tindakan menyaman puak-puak  peliwat ini untuk membersihkan namanya danm biar menjadi pengajaran kepada yang lain. Jangan  bicarakan orang di jalanan atau di dalam akhbar atau di pentas politik. Jika begini maka akan jadi lagi kes seperti Jemain ini.
Ia perlu dihentikan.... Jemian.... andalah yang perlu menjadi pendahulu untuk mengajar puak ini. Saman habis-habisan. Pasti anda akan menang. Duit bukan isu...... Isunya ajar puak pengemar jubur lelaki ini dari menghakimi orang di pentas ceramah politik damn di media politik.

91 comments:

  1. Lepas ni keluar le puak-puak setan dalam Fuckatan bervirgil candle depan pintu pagar polis Bukit Aman. Virgil candle dah jadi keWAJIPan puak setan bila kalah sesuatu kes... tengok je la nanti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lawan tetap lawan!
      kaotim tetap kaotim!
      anjing tetap anjing!
      pasal tu tuya kena c4!
      wakakakakkaa!!!!

      Delete
  2. Kita sedih kerana ini melibatkan remaja Melayu. Ramai tidak tahu betapa susah utk seorang anggota Polis apabila berhadapan dgn situasi begini. Silap pertimbangan mungkin diri sendiri yang menjadi korban sekiranya berhadapan dgn tindakan penjenayah yang telah banyak kita lihat.

    Perkara sepatutnya tidak berlaku sekiranya remaja itu.. senang cakap.. mempunyai sifat anak yang soleh. Titik. Emak bapak tak payah ceritalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. susah bg spesis yg BaNgang mcm lu!
      kepala gengster dijaga!
      tokan2 besar dibela!
      indon bangla paw kao2!
      bdk melayu jgk yg ditembak!
      kah kah kah!

      Delete
    2. Ngko ni bangla ke?

      Delete
  3. Asyik salahkan polis. Tiada siapa pertikaikan di mana tanggungjawab ibu bapa / waris / keluarga membiarkan anak berada di luar ( sepatutnya waktu tidur ), memandu tanpa lesen dan sebagainya. Koperal Jemain, tahniah anda dibebaskan. Dari awal lagi saya berpendapat anda patut dibebaskan tanpa dipanggil membela diri. Anda keluar bertugas untuk mencari rezeki untuk menyara isteri dan anak-anak. Saya percaya tiada niat di hati Koperal Jemain untuk membunuh orang. Saya simpati kepada pihak polis sekarang. Penjenayah berselindung di balik NGO, hak asasi manusia dan politik. Pihak polis - terima kasih di atas khidmat anda menjaga keselamatan negara. Kita sebagai rakyat jangan kerana segelintir polis yang bersalah, kita burukkan institusi polis. Kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Ramai lagi polis yang keluar dengan niat mencari rezeki yang halal untuk menyara anak dan isteri. Kasihan polis.. kerana percaturan politik, Polis dituduh berkospirasi dan sebagainya. Pada pandangan saya orang yang menyalahkan polis ialah politikus yang tersepit dengan kesalahan moral dan terpaksa spin cerita dan menjadikan institusi polis sebagai kambing hitam agar rakyat menyalahkan polis dan tidak melihat kepada isu yang sebenar. Penjenayah dan badan hak asasi manusia menjadikan NGO sebagai tempat berlindung mereka. Ditambah pula dengan peguam-peguam yang tidak jujur yang lebih mengutamakan keuntungan dunia daripada takut siksaan Allah di akhirat kelak. Saya percaya ada pihak yang ingin merosakkan negara kita dengan menimbulkan provokasi dan isu-isu yang mengelirukan agar rakyat berpecah belah dan mereka mahu melihat negara kita porak peranda. Bersatulah wahai rakyat Malaysia. Malaysia negara yang bertuah. Saya Sayang Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. isu tuya kena c4 apa komen?

      Delete
  4. Tahniah Koperal Jemain. Takziah keluarga Aminulrasyid Hamzah. Kes ini menjadi iktibar dan pengajaran kepada kita. Pihak yang ada kuasa yang menjalankan tugas, ibu bapa yang bertanggungjawab mendidik anak, anak yang patut menjadi seorang anak yang soleh dan solehah, menggunakan masa dengan berfaedah, rakyat Malaysia yang berguna kepada agama, bangsa dan negara. Koperal Jemain - semoga anda, isteri dan anak-anak dirahmati Allah. Bagi keluarga Aminulrasyid - sabar di atas dugaan yang diberikan. Allahyarham Aminulrasyid - didoakan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

    ReplyDelete
  5. Koperal Jenain terperangkap dengan permainan Politik puak PR.

    Syukur, Alhamdulillah, semuanya dah selesai.

    Moga Koperal Jenain dapat terus berkhidmat demi Agama, Bangsa dan Tanahair.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasal politik la 2 ekor anjing yg c4 tuya x pasal2 bertukar jd kambing hitam!
      wakakakaka!!!!

      Delete
  6. Saya cadangkan kepada pihak pengurusan atasan terutama pihak Sumber Tenaga Manusia PDRM supaya memberi sedikit penghargaan dan kenaikkan pangkat kepada Jemain kerana kecekalan nya menghadapi pertuduhan dan kesusahan semasa ditahan dan perbicaraan kerana menjalankan tugas menjaga keamanan awam ,ini akan menjadi iktibar pada anggota PDRM yang lain agar sentiasa menjalankan tugas dengan penuh didikasi dan bertanggung jawab akan tugas dan tindakkan yang dilakukan ,,,Syabas dan tahniah Jemain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cadangkan jgk 2 ekor anjing yg bom tuya naik pangkat & darjat!
      baru org goyang dgn polis aka anjing umngok
      tuya penjenayah!mmg patut kena c4!
      kah kah kah!

      Delete
  7. tahniah dan syukur Alhamdulillah... Allah membalas keihklasan kerja kpl jenain untuk mengekalkan keamanan... ditahan tidak berhenti, langgar lampu isyarat, langgar kereta, dikejar tidak serah diri... pastinya penjenayah sahaja yg begini... kalau anda polis apa tindakan anda... adik ini boleh selamat kalau polis menjerit amaran sahaja, bersembunyi atau biarkan sahaja... fikirkanla.. dan jaga serta didik anak kita baik2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. didik ank lu baik2
      x pasal2 kena c4 nti

      Delete
  8. Syukur Alhamdulillah...Saya bersimpati pada beliau dan keluarganya sejak dahulu lagi...

    Kalau Kopral tahu yang ada remaja 15 tahun pandu kereta malam2 buta tentu dia tak tembak!!!! Nak buat apa tembak anak orang?

    Pada ibu bapa, rapatlah dengan anak2 anda terutama yang remaja. Ketahui aktiviti mereka dan dengan siapa mereka berkawan. Jangan mudah tunding jari salahkan orang lain bila malapetaka menimpa anak2 kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah!
      bekalkan anjing2 umngok ni dgn c4
      kasi bom satu kali!settle!

      pakai pistol payah dol!
      sampai 21 shoot nk stop sebiji kete!

      Delete
  9. Alhamdulillah beliau terlepas...mmg dia menjalankan tugas...klu kita pun d tempatnya akan bertindak serupa...Allah maha adil

    ReplyDelete
    Replies
    1. midah yg bodoh
      nti lu kasi c4 sama itu rempit2 coz lu jalankan tugas ma..

      apa kene-mengena dgn Allah maha adil?
      kah kah kah!
      yaa hakim tu asst. allah ke?kah kah kah!
      utusan dr langit?
      wakakakkaa!!!

      Delete
  10. sejak raja bontot d bebaskaan oleh paklah bebal sejak itu ramai di kalangan peg dan anggota polis telah di aniaya dan ada di fahamkan d buang kerja, sensara kelua malu, sebab meka spin cerita dgn harapan utk memalukan polis yg menjadi tulang belakang Kerajaan, Kerajaan pulak cepat cepat kambing hitam supaya menyejukkan keadaan, rakyat yg bijak faham, semuanya atas kepentingan Politik, Polis tu tak penting, niat iklas itu tak penting yg penting demi perut, poket, nafsu masing masing...PRU 13 ni kita wajar berkecuali, tak perlu undi mana mana parti. Maruah kamu dan Keluarga kamu Koperal Jamian telah di campak alam jamban,

    ReplyDelete
  11. Aku doakan lepas ni... perkara yang sama berlaku pada anak PG Hindu anak Omar ni!

    Memang ade kesalahan pada keluarga si mati yg tidak memantau pergerakan anak muda yg pastinya nakal.

    Tetapi kalo sampai 21 das tembakan dilepaskan untuk memberhentikan kenderaan...ni mesti ada silap di mana2. So...nilai semula mepertimbangan masing2.

    Baca komen ni...

    Jenain telah melepaskan 21 das tembakkan untuk memberhentikan sebuah kereta biasa, bukan kereta kebal.

    Ini melangkaui keraguan munahsabah. Sudahlah Aminulrashid mati dibunuh, dituduh pula sebagai penjenayah apabila kononnya dijumpai sebilah pedang atau parang dalam kenderaan milik kakak arwah yang dipandunya.

    Walaupun didesak berkali-kali, pihak polis tidak menarik balik tuduhan penjenayah dan tetap tidak akui bahawa parang tersebut adalah 'planted evidence' sedangkan Aminulrasyid dikenali sebagai seorang remaja yang baik oleh warga setempat.

    Sungguhpun undang-undang membenarkan polis menggunakan segala langkah yang perlu untuk melakukan tangkapan, termasuk tembak mati, tetapi ia terikat dengan syarat - hanya kepada jenayah yang dilakukan itu ialah jenayah yang boleh dihukum mati selain mempertahankan diri.

    Jelas kedua-dua kriteria tersebut tidak tepat untuk membolehkan Aminulrasyid dibunuh.

    Dengan pelbagai tohmahan palsu, tanpa sebarang permaafan dari pihak polis dan menteri KDN, dan terbaru keputusan mahkamah yang 'tidak logik', di manakah keadilan buat arwah adik Aminulrasyid?

    Justeru itu dalam isu Aminulrasyid, pesalah tetap pesalah. Kelalaian pihak polis wajar diakui dan si penembak harus dihukum setimpal agar tiada lagi polis yang lain menembak di lapangan awam tanpa pertimbangan yang sepatutnya.

    Jenain dibiarkan bebas ketika keluarga arwah Aminulrasyid meratapi pemergian 'budak penjenayah' ciptaan polis, tanpa keadilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen cibai ni...perangai anak kita tk mcm orang nk salahkan polis...polis tk akan ganggu orang jika seseorang tak ganggu orang ramai...pukimakla lu puak2 PR...

      Delete
    2. komen langsiNGOK bukan boleh pakai pun. Pergi la jilat bontot Khalid Gereja tu...!!!!

      Delete
    3. Langsi6 December 2012 16:52

      Aku doakan lepas ni... perkara yang sama berlaku pada anak PG Hindu anak Omar ni! -

      Allah maha kaya, Allah melihat hati maknusia, tapi tidak semestinya dikabulkan doa orang fasik. Kekadang Allah bayar terbalik "tunai" kepada pendoa. Wallahualam bisawob...

      Delete
  12. sabar Cik Jenain. .ALLAH SWT Maha Penyayang. .

    ReplyDelete
  13. KESIAN HAKIM MAHKAMAH SESYEN. DUDUK MEMBICARAKAN KES SEKIAN LAMA AND AT THE END OF THE DAY KEPUTUSAN TAK BOLEH PAKAI. YG BUAT KEPUTUSAN BERSALAH HAKIM DAN YG BUAT KEPUTUSAN TAK BERSALAH PUN HAKIM. KOMAN SGT KE HAKIM MAHKAMAH SESYEN NI PADAHAL SEBELUM JADI HAKIM MAHKAMAH LEBIH TINGGI SEMUA NYA ASAL DR MAHKAMAH BAWAH...

    ReplyDelete
  14. Tahniah Kpl Jenain, mahkamah berpihak kpd tuan. Kes rayuan 2 mamat yg letupkan Altantuya bila nak mula. Rasa2nya mmg kena polis2 tu sebab nak 'cover' org lain...

    Mat Intat

    ReplyDelete
  15. kes menjubur jangan kita lupa dalam rayuan tu, raja bontot amat takut sebab tu minta tangguh berpukuh kali dan merayu dan yg paling Lucu tak mau bersumpah di kandang tertuduh sebab takut di tanya, takut terberak dlm mahkamah. Kpl Jamain ni ddi kambing hitamkan..mat rempit ram,ai yg rtemaja , mustahil mak bapak tak tau, bila da langgar org mak bapak akan cepat cakap kunci moto anaknya curi semasa di tidur, itu jwp standard. Pada hal semua org di taman perumahan tu tau anak dia tu mat rtempit lesen pun tak ada. Syangkan anak katakan, sebab tu remaju melayu jadi sampah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taktaulah siapa yang betul. Takpelah, mahkamah dunia kamu lepas. Mahkamah Akhirat belum tentu.

      Delete
  16. dengan keputusan ini, harap moral polis meningkat dalam meningkat penguatkuasaan undang2. Bila isu dipolitikkan dan sentimen mengatasi akal dan undang2.

    ReplyDelete
  17. Jangan dipolitikkan isu ini.

    ReplyDelete
  18. Elok lah kita diam saja. Kalo dibangkitkan nanti dikatakan mempolitikkan isu. Buat apa saja yg kita rasa patut. Nak membontot ke, nak meletupkan ke, nak bela lembu dlm condo ke, nak tutuh budak sekolah ke, dll.

    ReplyDelete
  19. yg pasti kak ijat sekeluarga gak yg untung bela lembu,

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita semua nganga ja...

      Delete
    2. mak lampir pun kenyang gak. 4 tahun jadi MP, 4 buah kereta mewah dah dibeli... syabas Mak lampir... kenyang dan perut pun makin boooncit...

      Delete
    3. kita semua nganga jugak la...

      Delete
    4. Mak lampiq banyak masuk ayaq kot..

      Delete
  20. alhamdulillah dia bebas. Biarlah ini beri suatu pengajaran kepada anak-anak mereka tidak bertindal diluar batas undang-undang. Kopral patut diberi naik pangkat ke Sarjan dengan pembebasan beliau. Mudahan IGP peka isu ini. Pun begitu saya tidak setuju Kopral didakwa atas sentimen masyarakat bukannya berdasarkan lunas undang2.

    http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20121206/je_08/Polis-tembak-kereta-cuba-rempuh-sekatan
    ARKIB : 06/12/2012
    Polis tembak kereta cuba rempuh sekatan
    KUALA LUMPUR 6 Dis. - Polis menahan lima penjenayah, termasuk seorang yang cedera akibat terkena tembakan, setelah kereta yang mereka naiki merempuh sekatan jalan raya polis di Water Front City Ampang, Bukit Belacan, di sini, hari ini.
    Dalam kejadian 11.20 pagi itu, lima lelaki berkenaan, berumur antara 20 dan 40 tahun serta mempunyai rekod jenayah lampau, cuba melarikan diri daripada sekumpulan polis dengan menaiki sebuah Mercedes-Benz.
    Menurut sumber polis, polis mengejar kereta itu sejauh empat kilometer di Taman Seraya, Ampang, di sini sebelum pihak polis melepaskan beberapa das tembakan.
    "Pemandu kereta itu cedera di bahagian anggota badan menyebabkan kenderaan itu terhenti dan suspek segera dihantar ke Hospital Ampang untuk rawatan," katanya di tempat kejadian.

    ReplyDelete
  21. Orang awam ada kuasa tangkap jika berlakunya pergaduhan ditempat awam [27 kanun prosedur jenayah]. Kenapa pula didakwa.Sepatutnya, pertuduhan itu groundless (173g Kanun Prosedur Jenayah) dan suami isteri itu yg didakwa dan dikenakan probation untuk berkelakuan baik.

    http://www.utusan.com.my/utusan/Mahkamah/20121208/ma_01/Lerai-pergaduhan-Penganggur-didenda-RM1000
    Mengikut fakta kes, Ibrahim, seorang peniaga yang baru selesai makan di sebuah restoran berhampiran bersama Hariati tiba-tiba diserang oleh isteri pertamanya, Fatimah Manikam Abdullah, 35, sebelum berlaku pertengkaran sehingga menyebabkan Fatimah cedera dalam kejadian itu.

    Melihat pergaduhan itu, tertuduh dan rakan-rakannya yang tidak menyangka itu adalah masalah rumah tangga, bertindak menyerang Ibrahim dan isteri keduanya sehingga menyebabkan mereka cedera di lengan dan badan.

    ReplyDelete
  22. Serik agaknya mamat yg kena denda tu nak campur hal org. Kalo mamat tu merayu mgkn lepas. Dakwa, merayu, merayu balik, bila nak habis...

    ReplyDelete
  23. Biasanya jika melibatkan anak sendiri, ibu bapa akan mengalami denial syndrome, menafikan anak2 mereka melakukan kesalahan walaupun mereka sebenar mengetahui siapa anakmereka sebenarnya..

    ReplyDelete

  24. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~


    Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

    Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

    Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

    ~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

    Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

    Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn mimpi la aku nak sokong parti ajaran sesat....bukti 1 n ajis mintak bantuan syaitan - mintak la bantuan ALLAH bukti 2 n ajis kata ALLAH pun mencarut - ALLAH tu sape aaa...? bukti 3 doa mengarut mintak kehancuran org lain - kan bagus kalau berdoa mintak kecemerlangan iman dan penyatuan umat islam diMalaysia
      Selangor hutang kurang sebab ko org yg buat kira2 sendiri.. nama pun parti kencing rakyat
      Kehebatan pemimpin UMNO..... ko tengok sendiri la dalam blog ni kita orang berbahasa elok2 macam pemimpin2 kita tak macam ko org bahasa2 yang kesat dan buruk

      Delete
  25. kah kah kah!
    padahal...toya kena c4 pun bole kaotim
    ini plak bdk 15 thn!kah kah kah!
    patut letak bom c4 dlm keta tu bkn parang
    baru thrill!!!

    umngok ma..palancau pun bole..

    ReplyDelete
    Replies
    1. asyik2 tuya.....tuya tu nenek ko ker

      Delete
    2. name nye pun DolMONGGOK

      Delete
  26. Dah nama pun Dol Monggol. Dasar puak Tocang Atas Kepala.

    Mana ada akai punya, asyik pekena Bunga Popi. Yang dia tau balik-balik c4.

    Sekali-sekali cubalah pulak pekena Batang Kayu ada taik. Barulah best, gempak satu negara.

    Hebat lah DinMonggolia menantu Anwar merangkap anak menakan gelap Altantunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pekena popi baru otak blh generate max baru senang fight kes!kah kah kah!
      bkn menjobo!jobo!jobo!kah kah kah!

      ckp sama lu amak ka kakak ka suruh dtg gua punya opis mau kasi jongket sama dorg!kah kah kah!
      tgk dorg mau dtg ka?kah kah kah!
      mana tau lu punya amak ka kakak ka bodo serupa itu epul jobo!suda tau mau kena jobo lg mau tadah!kah kah kah!

      tuya2 jgn sebut wo!
      lu x takut kena c4 ka?
      wakakakakkaka!!!!

      Delete
    2. Hei lu mana ada opis, lu cuma ada lubang taik macam pak nakan hang soka tuh. Hang taw cuma jilat lobang taik pak nakan hang sajaa. Jika hang tak caya hang pi bawa mak hang bini hang ka sapaa2 hangka, baru hang taw macam mana belalai pak nakan hang tw. Bodoh udahler jadi penjilat jubor taik tu. Jijik lagi meloyokan.

      Delete
  27. http://www.theborneopost.com/2012/12/14/remaja-maut-gara-gara-memandu-kereta-tanpa-miliki-lesen/

    ReplyDelete
  28. Ya Allah, hancurkanlah orang Islam yang berurus niaga dengan Israel Zionis. Ya Allah, hancurkanlah orang Islam yang menggunakan khidmat rundingan Israel Zionis. Ya Allah, hancurkanlah orang Islam yang menjual barangan mereka kepada Israel Zionis. Orang Islam inilah yang wajar dihancurkan. Perkenankanlah doa kami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin....................................
      hati2 nti kena c4 plak

      Delete
    2. Hancurkanlah orang yang tot tot dan ngok ngek dengan stor kunyit dan lubang p""i cina doll. Rakyat tak maw jadi dia jadi piim...

      Delete
    3. Astaghfirullah.... buruknya doa ko utk Nik Aziz yang berurusan dgn Lee Kuan Yew ejen Israel tu..... kita org UMNO pun berdoa yg baik2 untuk Nik Aziz dan Hadi Awang supaya kembali ke jalan yang benar

      Delete
  29. MAHKAMAH DUNIA KAMU LEPAS. MAHKAMAH AKHIRAT BELUM TENTU JENAIN.

    ReplyDelete
  30. orang islam mendoakan kehancuran orang islam! Betulkah dia orang Islam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikk terasa ke? Maknanya betul korang UMNO tolong Yahudi Zionis. Memang bangsat UMNO ni....kapir.

      Delete
    2. kah kah kah!
      ankanjing 22:27 touching la dol...

      cuba tanya dia islam tang mana?
      kah kah kah!
      setakat nama islam perangai mcm bangsat better mampos!jd kapir pun sama jgk menyusahkan org!
      kah kah kah!

      Delete
    3. Hang jawablah anuagay Islam tang mana lak. Jubur balun burit pun pukul. Takdark maruah jijik lagi menjijikan.

      Delete
    4. x payah citer nua la dol
      lu bwk dtg mak lu ke kakak lu ke kasi gua jongket!kah kah kah!

      tgk mak lu berakal x nk selamatkan diri
      kah kah kah!
      klu men tadah mmg sama spesis sepol jobo
      kah kah kah!

      Delete
  31. Ilmu agama islam sekangkang kera sudah nak doa untuk hancurkan orang islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ilmu agama sikit dan dia amalkan, lagi baik drpd org yg ada ilmu agama sbesar gunung macam Jamil Khir tapi tak berani tegur Rosmah pakai tudung.

      Delete
    2. kalau dah tahu dan akur bahawa ilmu didada sekadar dipinggiran, belajarlah lagi bagi dalamkan ilmu agama bukannya doakan rakan seagama itu dimusnahkan. Nampak sangat kedangkalannya.

      Delete
    3. Hoi Anonymous 17 December 2012 00:38, jangan tuju kat orang lain, tuju diri kamu tu dulu. Tu la perangai UMNO, kona sana kona sini. Ngape ROSMAH BADAK KATEK tu pakai tudung? Korang UMNO celaka babi anak haram jadah tak tegur ke?!!! Bodoh celaka punya UMNO. Pasai korang UMNO tu KAPIR!!!!

      Delete
    4. Hoi Anonymous 17 December 2012 00:38, ada hati nak tegur orang. Perlembagaan Malaysia ikut orang KAPIR, nak ajar orang pasal Islam. Bukan main lagi pemimpin UMNO menjunjung Quran konon, tapi Perlembagaan Negara? Pandai sangat bercakap. Hudud? Bila nak laksana? Hudud yang Kelantan nak buat dikatanya Hudud PAS, ha mana hudud UMNOnye. Celaka babi UMNO ni, PENIPU PEMBELIT. Aku ingat lagi segar dalam ingatan, zaman Mahadir Tua Kutuk tu memerintah, time Mesyuarat Agong UMNO, boleh tanya perwakilan nak sembahyang Jumaat ke tidak. Ini Islam apa? UMNO tu Islam ke?

      Delete
    5. Ko tak cayo hudud kelantan tulah ud ud pasiqun, adakah patut laki boleh jubukan bini dia. Hak nilah mu sokong sangat tuh... biat biul bangang bengap... bahlol..

      Delete
    6. Alahai bercakap pasai Islam la pulak. Mulut dan hati busuk macam air car.

      Delete
    7. Pasai korang UMNO tu KAPIR!!!! - falsafah, falsampah, fealsampah ropanya pencacai najis babi fuckatan nih.

      Delete
    8. Korang babi UmNo nampak ke Anwar tu menjubo?

      Delete
    9. Pakatan sila lihatlah dengan siapa kamu bersekongkol? Dengan kafir harbi pula tu. Aku rasa doa kau orang akan makan diri sendiri. Pun begitu orang islam jenis apa yang mendoakan kehancuran orang yang seagama dengan nya hanya kerana tak masuk parti politiknya. Siap akatakan masuk pas masuk islam sedangkan tak ada apapun dalam rukun islam atau iman mesti masuk parti pas.Kedangkalan akal fikiran nampak sangat.

      Delete
    10. anon 18 2012 10:45 aku cabar ko suruh anuwar bersumpah junjung Al Quran depan Ka'abah dalam Masjidil Haram,Mekah -mengaku tak pernah jubohkan sesiapa dan tak pernah berzina dgn bini azmin dan perempuan2 lain kalau dia berani dan buat....aku rasa satu dunia akan sokong dan lantik anuwar jadi PM Malaysia dan ko anon 18 2012 10:45 kami ahli2 UMNO akan lantik ko jadi TPM pada anuwar

      Delete
    11. ada brani ke anon 18 2012 10:45

      Delete
    12. berdasarkan apa yg azizan (mangsa atau orang yg bersubahat) cakap dan saksi-saksi yang lain, dan berdasarkan penemuan fakta hakim-hakim Mahkamah Federal sendiri yang mengatakan di laporan keputusan mereka di[2004] MLJ.

      Delete
    13. Dia tanya korang tengok sendiri ke Anwar tu menjubo? Bukannya dengar cakap orang!!! Bijik mata kamu tengok sendiri ke dia tu menjubo?? Kalau orang lain cakap, takat boleh dengar ajela, nak pecaya tadak, memang tak pecaya, banyak penipunya, putar belitnya.

      Delete
    14. Mahkamah Malaysia Kepala Bapak UMNO yang punya. Mahkamah Akhirat tu la yang tepat keputusannya.

      Delete
  32. diEngland, seorang polis tembak orang yang lari ke stesen keretapi dengan bag galas yang padanya adalah bom, takdehal pun dan tidak pula didakwa?

    ReplyDelete
  33. Bapak Segala Kapla Bapak UMNO.16 December 2012 at 17:49

    Biasala Mahkamah Dunia ni Kapla Bapak UMNO yang punya. TUN ZAKI bekas Tok Haking Negara tu Ahli UMNO. Jadi Malaysia ni Kapla Bapak UMNO yang empunya.

    ReplyDelete
  34. Penghuni BLOG ni dah MAMPOS tak bernyawa semua akibat dari melayari link kat bawah ni... Puak2 UMNgOk Be-eNd yg lemah semangat jangan tengok, nanti KOJOL mcm si Penghuni Guan Arif Hindu anak Omar ni!

    Tak berteloq punye puak2 UMNgOk Be-eNd nak surf link tu...mcm PM si NajisNazak la jugak!

    http://wargamarhaen.blogspot.com/2012/12/lensa-30-000-rakyat-bangkit-di-hkr-perak.html

    ReplyDelete
  35. Kepala bapak Amno adalah perkara biasa dalam Malaysia. Bagaimana pulak dengan fuck nick tie n ajis jadi kepala bapak syaitonirajimm yang boleh berkerjasama dengan syetonirajimm tuh. Sabit tuhlah pengikut fuckatan ning pemikiran mika dah dibelanggu syetonirajimm. Cayolah abe weh, jika fuckatan berjaya ke putrojayo negara ku ni takdork lagilarh nak tumpang berteduh, kerna apo anuwaq akan dijadikan pm senanglah kepal singki nak telanjangkan dalam dwan parlimen. Sabit tuhla kepal singki ni bermatian2 nak si penjubriti aka sebahagian umat nabi lut dijadikan pm (pi mampos)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang mampos PiGgy anak omar haram neh!
      sakit x bgn2 bnyk sgt kedarah haram!

      yg bakal mampos umngok serta ankbabi2 upahan yg maha bodo xtau apa2
      kah kah kah!

      Delete
    2. namanye pun DolMoNggok....takde bahasa langsung

      Delete
  36. Jangan korang dengar mangkok di atas ni. Puak PR ni bukan nak bela rakyat pun. Kalau mereka ni memerentah habis harta negeri mereka Pulun, Lihat sahaja di selangor - pasir, bangunan harta kerajaan mereka jual, duit masuk syarikat kroni. Di Kedah balak habis mereka kebas.
    Lagipun korang nak ke kaki bontot jadi PM, dia ni kalau menipu muka selamba je. Malaysia ni boleh hancur di timpa bala. Dulu masa dia jadi Menteri kewangan, sikit lagi negara nak tergadai, nasib baik Dr Mahadir ambil keputusan bijak.
    Satu lagi, korang nak ke Kit Siang jadi TPM (ini termasuk dalam perjanjian setan). Hancor Melayu mana nak lari, sekarang Melayu lari dari P Pinang, masih ada tanah besar, Kalau Negara DAP control mana nak lari? Demi kabaikkan dan kesejahteraan undilah BN, jangan sekali kali undi PAS, PKR dan DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya setuju, lihat saja AP mengempang celah dia mek lampiq baru setahun berbulu jagung dan boleh kumpul harta juta2 macam dapat free pegi mengempang di sana sini konon bela rakyat. Hakikat sebenar belahlah rakyat. Ada angka 71, pengundi disitu turut menyokong AP mengempang nih.

      Delete
    2. Hidup UMNO....ALLAHUAKBAR
      Hidup UMNO....ALLAHUAKBAR
      Hidup UMNO....ALLAHUAKBAR

      Delete
    3. PiGgy anak omar haram neh dh mampos ke?
      kah kah kah!
      spesis2 anjing umngok pakat buat yasin utk anjing sekor neh!dh teruk sgt sakit tu
      kah kah kah!

      Delete
    4. Anon 1712 1818, apa maksud mengempang tuh? Oh yah oh yah oh yeh, dua spesis sama tapi tak sopa boleh jawab kot!!!

      Delete
    5. namanye pun DolMangkok....takde bahasa langsung...sikit2 c4...tak pun tuya tuya...tuya...tuya atau pun memaki2 appa la lu
      Reply

      Delete
  37. UMNO bela rakyat? Duit BR1M cukup ke nak menampung hidup harian? Kenapala Babi Sangat UMNo ni!!!! Barang harian mahal juga lagi. Memang UMNo celaka babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah............syukur
      Hidup UMNO....ALLAHUAKBAR
      Hidup UMNO....ALLAHUAKBAR
      Hidup UMNO....ALLAHUAKBAR

      Delete
  38. Dasyhat betul korner baring puak-puak ini. Terang2 bohongpun tidak ada sedikitpun rasa malu. Tak ada kemaluan lagi kot?

    http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20121219/dn_29/Cukai-pintu-di-Selangor-ikut-kegunaan-tanah---MB

    Cukai pintu di Selangor ikut kegunaan tanah - MB
    SHAH ALAM 19 Dis. - Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor tidak akan menurunkan cukai pintu di negeri ini termasuklah di kawasan pentadbiran Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) meskipun telah berjanji untuk melaksanakannya pada pilihan raya umum lalu.
    Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, kerajaan negeri akan mengenakan cukai pintu berdasarkan kegunaan tanah yang mana kadarnya akan dinaikkan sekiranya tanah itu dibangunkan untuk tujuan tertentu seperti industri dan sebagainya.
    "Kalau tanah itu tidak dibangunkan, maka cukai pintu yang dikenakan adalah rendah. Apabila tanah itu digunakan untuk bangunkan kilang dan sebagainya, maka cukai pintunya akan berubah (meningkat).
    "Cukai pintu yang kita berikan itu adalah munasabah mengikut kegunaan tanah. Kalau tidak bayar cukai pintu, bagaimana kita mahu bangunkan Shah Alam," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di sini hari ini. - UTUSAN

    ReplyDelete

PETA PELAYAR