FOLLOWERS

Sunday 27 January 2013

FAHAM- FAHAM AJELAH !!!!!!! KAH KAH KAH KAH !!!!!!

SENDIRI MAHU INGATLAH. YANG PATUT TAUBAT TU , TAUBATLAH. TERMASUK MAT SABUN, KHALID GEREJA DAN LAIN-LAIN LAGI TU. POLITIK PUNYA HAL........ YANG HARAM JADI HALAL. MASYAALLAH !!!!!!!!

3 comments:

  1. BaNgang dan BeNgap punya Mufti... sama Bengong dan BiNgai dengan PG HIndu anak Omar ni!

    Habis tu... pimpinan KERAjaan UMNgOk Be-eNd yg memerintah Malaysia ni memang SAH KAFIR kerana membenarkan penggunaan ALLAH di Sabah dan Sarawak serta kebenaran yg diberikan Mak-Kak-Mah dalam kes ALLAH yg laly.(Tanya NazriAziz...yg anak dia dipinjamkan HUMMER dek Michael Chia si Penyeludup RM40j tu...)

    Nape la... hal-hal yg BoNgok sebegini tak lekang dengan UMNgOk Be-eNd?

    BaNgang+BeNgong+BeNgap+BiNgai+BoNgok = UMNgOk Be-eNd...Dulu, kini dan selamanya!

    ReplyDelete
  2. http://novandri.blogspot.com/2013/01/wajib-baca-kenyataan-kontroversi-paderi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+novandri+%28MINDA+INTELEK+MELAYU%29
    Jahja yang ditemui di Jakarta berkata, berdasarkan kajian yang dijalankannya, Tuhan Kristian berdasarkan bahasa asli perjanjian lama adalah Elohim.

    "Seandainya diterjemahkan kepada bahasa Arab, maka yang tepat menggantikan Elohim adalah Ilah, bukan Allah,” katanya, dan menambah terjemahan itu dibuat berasaskan terjemahan paling awal ke bahasa Arab iaitu Inskripsi Zabad pada tahun 512.

    Paderi Indonesia itu menjelaskan, nama Allah sangat konsisten berdiri atas namanya sendiri dan tidak diterjemah berasaskan berasaskan bahasa suku, seperti mana kalimah Elohim.

    Beliau turut mengemukakan contoh bagaimana kalimah Elohim diterjemah kepada beberapa bahasa suku, seperti Tete Manis bagi Kristian Maluku, Jubata (Kristian Dayak), Diyos (Kristian Filipina), God (Kristian Amerika Syarikat), dan Theos (Kristian Yunani), serta banyak lagi.

    "Ini yang membezakan Tuhan Islam dan Kristian ... Tuhan Islam sangat konsisten iaitu Allah.“Nama Allah tiada terjemahan atau dialih bahasa, ini harus menjadi ingatan penganut Kristian,” katanya

    ReplyDelete
  3. http://anakjatimalaya93.blogspot.com/2013/01/kalimah-allah-bukan-isu-malaysian.html
    Dalam surah Al-Maidah sahaja terdapat sekurang-kurangnya tiga ayat yang menjelaskan perbezaan Tuhan "ALLAH" dan Tuhan atau God menurut yang diiktikadkan oleh penganut Kristian. Ayat 17 surah tersebut menjelaskan begini:

    "Demi sesungguhnya kafirlah orang-orang yang berkata: bahawasanya ALLAH ialah Al-Masih ibn Maryam. Katakanlah (wahai Muhammad) "Dakwaan itu tidak benar, kerana siapakah yang dapat menahan seksa dari ALLAH sedikit jua pun kalau Dia mahu membinasakan Al-Masih ibn Maryam berserta ibunya dan orang-orang yang ada di muka bumi semuanya..."

    Ayat 72 dari surah yang sama menjelaskan:

    "Demi sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: bahawasanya ALLAH ialah Al-Masih ibn Maryam, pada hal Al-Masih sendiri berkata: Wahai Bani Israel, sembahlah ALLAH, Tuhanku dan Tuhan kamu, bahawasanya sesiapa yang mempersekutukan ALLAH dengan sesuatu yang lain, meka sesungguhnya ALLAH haramkan kepadanya syurga, dan tempat kembalinya ialah neraka, dan tiadalah seorang penolong pun bagi orang-orang yang berlaku zalim."

    Ayat 75 dalam surah yang sama juga menegaskan: " Tiadalah Al-Masih ibn Maryam itu melainkan seorang Rasul yang telah berlalu sebelumnya beberapa orang Rasul. dan ibunya seorang perempuan yang amat benar, mereka berdua adalah memakan makanan (seperti kamu juga). Lihatlah bagaimana Kami jelaskan kepada mereka (Ahli Kitab itu) keterangan-keterangan (yang tegas yang menunjukkan kesesatan mereka) kemudian lihatlah bagaimana mereka dipalingkan (oleh hawanafsunya daripada menerima kebenaran yang jelas nyata itu).
    http://medan-info-kita.blogspot.com/2013/01/mudah-mudahan-dr-maza-diberikan-hidayah.html

    ReplyDelete

PETA PELAYAR