FOLLOWERS

Saturday 16 April 2011

DENGARNYA DSAI DAH KELUAR NEGARA ............TANDA KALAH TU !!!!!!!


Penghuni Gua : Dengar ceritanya DSAI telah berlepas ke luar negara dengan " connecting flight " dari Lapangan Terbang Kuching. Itu tandanya , PR akan bungkus dalam PRN Sarawak petang ni.

2. Yang akan terlopong nanti ialah badut-badut mereka yang termakan janji lelaki Y ini , bahawa mereka akan menawan Sarawak. Serupalah dengan pelan 16 sept. Akhirnya makan pasir semuanya. Hapah pun tak ada.

3. Kali ini serupalah tu. Kemudian, bila balik semula minggu lepas beri alasan kalah kerana kerajaan BN tipu undi, undi hantu dan sebagainya.

4. Biasalah. kaki liwat. Habis semua perkara akan diliwatnya. Tak gitu ?

7 comments:

  1. Salam tuan PG & Sema2...,

    DENGARNYA DSAI DAH KELUAR NEGARA ............TANDA KALAH TU !!!!!!!

    Oeik..., jagae demo tunjuk deber, demo nelan nok gocoh hoh mari..ah..., adui..., pokcik puok tuh lepar batu..., pokcik..., bakponyo Ziz tok tepih, lagumano Ziz nok tepih, tepih batu, pokcik tok oyat lagi...

    P5B; nak cari jawapan untuk elak soalan tambahan...

    ReplyDelete
  2. Salam,

    1 Soalan tambahan utk P5B:

    [Peringatan: Soalan ini bukan dari perspektif politik caca-marba yg tegak di atas ideologi sekular yg didukung oleh Umno, Pas atau Pkr sekarang, tapi dari sudut pemikiran politik lslam, iaitu politik yg wajib ditegakkan olh semua orang yg mengaku beriman kpd al-Quran & Muhammad]

    2 Soalan: Selain drp Amwar yg tdak layak menjadi pmimpin dlm konteks politik lslam, yg katanya telah keluar negara, siapakah antara yg tidak keluar negara ini - Najib, Muhyidin, Nik Aziz, Wan Azizah - yg layak dijadikan pemimpin bagi umat lslam, yg memerintah hanya dengan hukum2 syariat lslam sedangkan setiap orng drp mereka pun bergantung harap kpd kafir utk mendapat mandat kekuasaan dlm sestem demokrasi yg menolak sstem syariat lslam?

    abu faiq

    ReplyDelete
  3. wakakak....... provokasi bodoh nampak.... taib amacam???????????? dah tempah helikopter?????????????? wakakak............

    ReplyDelete
  4. Taib tempah heli bukan utk lari keluar negara tapi utk lebih senang bawa najib tinjau lebih dekat & spesifik lautan balak dlm hutan blantara Sr'wak... wakaka wakaka wakaka...

    ReplyDelete
  5. Anon ER-6n,

    Mana pernah ada idea2 pintar dlm posting2 PG sebelum ini. Smuanya bodoh2 belaka, sekarang dan akan datang...wakaka wakaka wakaka...amacam PG?

    ReplyDelete
  6. P5B... Amat setuju dengan abu faiq. Beriman kepada Al Quran & Nabi Muhammad adalah wajib sebagai seorang Islam. Rasullulah tidak memerangi orang kafir, selagi mereka tidak mengkhianati pemimpin Islam yang menegakan Islam.

    Minta toleh kiri kanan, sekarang ini siapa musuh Islam? Siapa kawan orang Islam sejati? Untuk menegakan kebenaran dan pemerintahan Islam sejati? Sebagai negara majmuk, kita tidak lari dari untuk menyatakan perpaduan itu penting. Sanggupkah kita korbankan negara tinggalan nenek moyang kita yang selebar tapak tangan ini diporakperandakan oleh siapa2 yang mengaku Islam. Islam pada ungkapan, tidak pula pada silatulrahim.

    P5B. Ikhlas untuk renungan...

    ReplyDelete
  7. 1 Btul P5B..yg ada d dlm politik umat lslam skarang, sama ada dlm Umno, Pas & Pkr cuma umat lslam yg mmutuskan silaturahim, mmcah-blahkan uhkuwwah lslamiyah. lni bukan tdak disedari olh para pmimpin mreka, bahkan dibimbing olh mreka. Sdangkan kafir, wlau drp parti apa skalipun, ktika kpntingn brsama mreka trancam, mreka segra brsatu. Nmun bukan kita. Blog spt ini saja mnyeret ssama umat lslam drp Umno Pas-PKR bukn mncari pnyatuan, bahkn mlebarkn prslisihan & mmanaskan prtlagahan.

    2 Sbab itu, sblum toleh kanan kiri, renung dulu ke dlm diri & parti masing2; apakh yg brsarang d dlm pmikirn & jiwa parti2 politik umat lslam ini yg mnjdikn ahli2nya brmusuhan ssama sndiri; apakh krana Melayunya, agama lslamnya, puak-sukunya atu politiknya? Knapa pula masing2 boleh brsatu dgn kafir smpai mlampaui batas ikatan aqidah? Tntu itu bukan ajaran Nabi mreka, & pasti bukan juga drp al-Quran mareka... Kita mngaku lslam, baik yg Umno, Pas atu PKR..Tapi abpla brpolitk, sruan lslam 'wa'thasimu bi halillahi jami'a wa la tafarroku' kita campak-buang..PG sbagai admin blog, dia wajib mndakwahkan itu, bukn sbaliknya mcm skarang. Apakh blog yg brnada spt ini mnguntngkn umat lslsm & lslam? Jadi, yg scara langsung sdang mnjahanmkan ksatuan ukhuwwah umat lslam adalh parti2 dukungan umat lslam & alat3nya. Mreka [kafir] cuma watak pasif yg mrmain di blakang tabir saja, dalang yg tak kita sedari krana kita gagal mlihat ke dm direi sndiri, tapi mlihat mreka [kafir] sbagai tman kpercayaan. Tntang ini, simak Ali lmran ayat 28 & ayt 118, krana sgalanya bagi kita brsumber dri sana [al-Quran], bukan apa yg ktua2 politik pecah-belah ini anjurkan.

    3 Mari sama2 ikhlas renungkan itu..[klau saja PG tdak tukar posting ke isu lain]

    abu faiq

    ReplyDelete

PETA PELAYAR