FOLLOWERS

Thursday 28 April 2011

SUDAH, SUDAHLAH BOB !!!!!!!






PETALING JAYA: Pelawak Bob Lokman, 47, akhirnya membuat keputusan muktamad untuk bersara sebagai seorang pelakon selepas membuat keputusan untuk terlibat dengan aktiviti dakwah selain menjadi ahli PAS.

Bob atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman berkata, dia sudah tidak mempercayai dunia hiburan yang dianggapnya sebagai hipokrit selain terdapat unsur-unsur yang tidak baik di dalamnya.

"Saya membuat keputusan untuk bersara kerana mendapati selama berkecimpung dalam dunia seni, banyak perkara yang tidak elok berlaku dalam bidang itu. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Sudahlah Bob. Dunia hiburan ini atas kita semua. Kita yang tentukan buruk baiknya. Dulu mengapa tak sedar. Duit haram yang Bob katakan haram dari dunia hiburan tu , dah berpuloh tahun dimakan kedarahnya. Baru sekarang tahu haramnya ke?

2. Kalau haram, jangan terimalah lagi duit royalti lagi-lagu yang Bob ciptakan dulu tu.

3. Kalau nak berpolitik, berpolitik ajelah. Jangan cakap itu haram ini haram. Yang Bob ke hulu ke hilir dok ceramah politik tu tak haram ke? Baik Bob tumpukan ceramah agama pada anak binbi lagi baik dan utama daripada dok atas pentas politik.

4. Jangan pulak kerana anak kita bermasalah, orang lain dan bidang lain nak disalahkan. Salah diri sendirilag kerana silap pembawaan kita. Bukan sistemnya tetapi kita yang silap sendiri.

5. PG pun dahj banyak lihat orang seperti Bob ini. Akhirnya , habok pun tak ada. Lihat ajelah si Akhil tu. ...............2x 5 aje!!!!!!!! Cakap pakai air liur aje , bolehlah cakap apa sahaja !!!!

6. Sudah, sudahlah Bob.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

11 comments:

  1. Tu la..
    Kenapa dia tak masuk pondok?

    Lebih mulia masuk pondok dari berpolitik.

    ~Nuar CD

    ReplyDelete
  2. Yg sepatutnye masuk pondok yelah trio datuk T. Muka dah tak laku ada hati nak 'make a comeback'. Dah naik loya aku tengok muka diorang nih. Bukak suratkhabar muka diorang. Bukak TV muka diorang...

    ReplyDelete
  3. Bob ..anak kau pun tak boleh ajar kau nak dakwah ummah kononnya, kau baikki dulu keluarga baru boleh jadi contoh kepada masyarakat.

    ReplyDelete
  4. SYABAS BOB..ANDA MEMILIH JLN BENAR DAN ISTIQAMAH LAH...

    HARAP BOB JGN LAYAN ARIF OMAR BOBOH NIH. ARIF OMAR NI, DIA BUKAN SUKA ORG YG NAK BERUBAH KE ARAH KEBAIKAN..

    KEMASUKAN BOB DLM PAS AKAN DAPAT BERI CONTOH TELADAN KPD ORG2 YG INGINKAN HIDUP MATI HANYA ISAM, BUKAN SPT ORG (ARTIS) YG MASUK UMNO, YG MANA MRK TU INSAN2 YG RENDAH AKHLAK, SOSIAL, DLL...

    KO JGN LAYAN LAH ARIF OMAR@GANG SEBAB MEREKA TU WAYAR DAH PUTUS..

    APA2 PUN SELAMAT BERJUANG BOB!

    ReplyDelete
  5. SUDAHLAH ORG pas....PAKAI JUBAH...BOH SERBAN...THEN...declare...aku suda jadi orang baik...bole jalan la.....buka jubah tu...BULU PELIAQ BERSELIRAT.....kalau nak dakwah...buat betol-betol ....ini tidak...asyik-asyik kerajaan zalim...zalim kepala butoh ko orang...

    ReplyDelete
  6. kah kah kah!
    dh mmg mentaliti spesis umngok mcm neh
    pantang sebut islam/kebaikan menyalak x tentu arah

    gua mmg kesian kt anak hindu neh!
    kasi cermin satu kali la kalo
    kah kah kah!sendri punya anak bengap tahap gaban lg mau susah sama org kah kah kah!

    mengaku masuk u plak tu!
    kah kah kah!gelak guling2 gua tgk hindu neh mengaku anak dia masuk u!
    kah kah kah!u mana?ufo ke dol?

    kah kah kah!

    ReplyDelete
  7. DOLMONGGOL 17:38

    KAH..KAH..KAH..

    BRAVO BRO...UMNGOKPORNO GILA SEKS NI MANA SUKA ORG NAK BERJUANG DLM ISLAM..NANTI KALAU ISLAMIK, TAK BOLEH TANYANG VIDEO LUCAH..

    KAH..KAH..KAH..

    PADA ANON KELAKO 17:06 DIA KATA PAKAI SERBAN DAH KIRA ISLAM..

    NAJIB PUN SAMA GAK, SUMPAH MUBAHALAH JER, DAH SELESAI MASALAH ALTANTUYA...

    KE..KE..KE..KE..

    BUSUKNYA UMNO...LBH BUSUK DR BANGKAI BABI!

    ReplyDelete
  8. RAHIM TAMBY CHIK TAK NAK JOIN SEMANGKUK KER BUAT SUMPAH LAKNAT DIA TAK ROGOL BUDAK 15 TAHUN TU...BUAT LAH SEKALI DGN ESKAY ESOK!!!

    BARU REAL...KAW2 PUNYA..

    ReplyDelete
  9. kalau rezki yang kita dapat dari sumber yang tidak berkat maka pendewasaan anak-anak kita malah isteri kita juga tidak berkat. Samalah seperti kalau dah tahu air longkang itu kotor, mengapa perlu dibawa balik dan beri minum anak isteri. Oleh itu adalah lebih baik kita membersihkan diri kita dan keluarga kita dari segala kekotoran yang pernah kita lakukan kerana ianya adalah satu jihad. wallahualam.

    ReplyDelete
  10. setkat sebut nak bejuang dalam Islam kanak2 sejak dalam perut lagi semua dah didik ke arah Islam termasuk pemimpin2 hampasondol. Tup tup bila boleh berusra, orang lain semua tak Islamik kecuali pemimpin hampas belaka.

    Pirah mabuk//////////////..........

    P5B....

    ReplyDelete
  11. Anon 21:29,

    Jgn la sebut nama Rahim tu lagi. Tengok muka pun aku dah loya apatah lagi dengar nama musibat tu... Uwekk... uwekk... nak muntah aku.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR