FOLLOWERS

Thursday 21 July 2011

CUBAAN BUNUH ? KELAKAR-KELAKAR !!!!!!







.Khamis, 21 Julai 2011 03:32 ROSLI ISMAIL . .





Polis cuba nak bunuh bos PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di tengah khalayak ramai masa demo haram Bersih.Biar Betul?

Itulah tuduhan terbaru. Bunyinya memang sensasi,dashyat...amat mengerikan.

Yang cakap bukan orang lain tapi peguam N Surendran – orang yang dilantik oleh Anwar jadi Naib Presiden PKR tidak lama dulu.Dia dapat kerusi itu percuma.

Sebagai catatan bagi yang tidak tahu - lantikan Surendran,pendatang baru dalam parti itu antara sebab membuatkan orang lama Ahli Parlimen Padang Serai,Kedah N Gobalakrishnan,yang sebelum ini terkenal sebagai tukang jerit PKR,geram habis dan ucap bye-bye pada PKR.

Hari demi hari selepas demo haram 9 Julai ada saja ‘drama baru’ puak-puak ini yang terang-terang keras kepala teruskan perhimpunan haram 9 Julai untuk menghasut dan membakar kebencian pada pasukan polis.

Nampaknya tuduhan Surendran ini adalah ‘kemuncak’ pada segala macam tuduhan yang sedang rancak dijaja mereka di segala penjuru alam.

Dia membuat tuduhan itu semasa mengiringi pengawal peribadi Anwar,Fayyadh Afiq Albakqry membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi di Kuala Lumpur Rabu mengenai kecederaan di pipinya terkena kelonsong gas pemedih mata.

Alasan yang dibagi oleh peguam hebat ini ialah kelonsong gas pemedih mata yang ditembak polis di terowong di KL Sentral hinggap ke pipi pengawal peribadi Anwar yang didakwa sempat menghadang bosnya dari terkena.

Dakwanya polis aim terus ke kepala Anwar dan jika kena kelonsong itu boleh membunuh.

Dengan itu maka ia sudah jatuh kategori ‘cuba membunuh’ Anwar.

Kalau sekadar nak lawan cakap – budak sekolah darjah satu pun akan kata bodoh sangatlah polis atau siapa saja nak ‘cuba bunuh’ Anwar ditengah ribuan mata memandang begitu.

Tak ada ke tempat lain yang sunyi sepi ke ? Contohnya macam waktu di bilik apartmen tempat seorang aktor lelaki perkasa sedang lanyak GRO China...bukankah operasi nak bunuh orang ini boleh dilakukan dengan mudah,tenang dan jayanya.

Juga mungkin Surendran terlupa nak padankan tuduhannya dengan cerita bagaimana gamatnya dan kelam kabutnya suasana di terowong Kl Sentral berkenaan semasa Anwar dan lain-lainnya berdegil nak langgar hadangan polis untuk terus berarak ke Stadium Merdeka.

Peguam ini belajar undang-undang dari universiti mana?.Dia seolah merasa mereka saja yang berhak melanggar hadangan polis dan polis tidak berhak bertindak menyekat kemaraan mereka.

Namanya pun perhimpunan haram.

Macam-macam boleh berlaku dalam suasana yang tegang polis nak mengawal keadaan ketika menghadapi puak yang berdegil melanggar arahan mereka bersurai.

Dengan kebisingan terpekik terlolong antara kedua pihak siapa boleh jamin tembakan gas pemedih mata tak boleh tersasar ke mana saja.

Bukankah nak tembak burung di hutan pun perlu konsentrasi dan ketenangan.

Mungkin kot Surendran mahu polis dengan senyum lebar dan ramah mesra kata,” silakan tuan-tuan teruskan perarakan”.

Juga selalu-selalulah tengok berita di CNN,Aljazerra atau BBC macam mana polis pencegah rusuhan di sana bertindak mengawal demonstrasi liar di negara-negara Barat yang cukup hebat demokrasinya.

Ada yang main flying kick dan belasah cukup-cukup mereka yang berdegil.

Satu dunia tahu hal ini.

Cuma di Malaysia saja menjadi satu kesalahan menyekat kemaraan satu perhimpunan haram.

Sepatutnya salah satu pekara yang kena ada dalam Buku Jingga kalau pembangkang berkuasa mereka akan keluar peraturan baru - polis pencegah rusuhan keluar bertugas pakai baju batik bila mengawal demo haram mengecam kerajaan mereka.

Lagipun rasanya Surendran tak perlulah nak bersusah payah sangat kerana bab ‘cubaan membunuh’ ini bukanlah al-kisah baru bagi Sivaji The Boss...Anwar.

Bukankah baru ini ada kisah orang plan sabotaj kereta keluarga Anwar agar kemalangan.

Dulu lagi semasa awal-awal Saiful Bukhari Azlan dakwa dia diliwat Anwar – Ketua Umum PKR itu cabut lari masuk ke Kedutaan Turki di Kuala Lumpur.

Siapa boleh lupa drama itu.

Lepas tu bukankah timbul dakwaan ada ancaman keatas nyawa Anwar.

Ini belum lagi masuk bab dakwaan racun arsenik masa dalam penjara Sungai Buloh dulu.Begitu juga dakwaan suntikan HIV lah.

Aneh juga Anwar masih boleh bersiul-siul bebas ke sana kemari ceramah serata ceruk negara tanpa siapa pun menjentiknya.

Keluar negara pun...itu dah macam pergi balik KL –PJ,selamat sejahtera sampai ke hari ini.-21/7/2011

Penghuni Gua
: Bunuh ? Kah kah kah kah !!!!!!!!!!!! Dah banyak kali benar dah PG dan yang lain mendengarnya. Tapi sehingga kini hidup segar bugar. Lelaki Y ni sakit tenat bila mula nak bicara dan bila berada di pejnajara. Segala penyakit akan hinggap padanya. Juga KLIK

2. Malas nak bercakap bab undang-undanglah dari segi cubaan bunuh tu. Termasuk dakwaan cubaan bunuh pengawal peribadinya semasa demo haram baru-baru ini. Isunya, demo tu haram. Polis dan kerajaan dah berulang kali cakap dan beri amaran jangan buat dan jangan hadiri demo haram tu. Semasa nak suraikan demo bershit hari itu pun, berbuih mulut polis memberi amaran bersurai jika tidak mereka akan disuraikan dalam keadaan apa pun. Jadi isunya mengapa pergi dan buat benda haram tu.

3. Polis hanya jalankan penguatkuasaan undang-undang. PG tak kena gas pun!!! Tak ada pulak Polis pukul PG dan keluarga pun. Jadi apa isunya!!!!!!!!!!!!!!

4. Isunya : Kalau buat benda haram, tanggunglah sendiri implikasinya. Cubaan bunuh ? Amat kelakar dakwaan loyar buruk tu !!!! Gempak aje bolehlah untuk orang dan pengikut bodoh mereka tu. Kelakar, kelakar.

12 comments:

  1. SAMAN JANGAN TAK SAMAN KITA TENGOK SAPA YANG BETU.

    ReplyDelete
  2. Rasanya tidak perlu buat apa..

    British berkurun dah bagi amaran,
    "terserempak ular lepaskan tapi terserempak ... katok sampai mati"

    Sangat mendalam erti peibahasa ini, mereka lebih kenal kerana menjajah disana beberapa ratus tahun..

    Yang buat SD karut siapa?
    Yang tuntut kat Queen berbillion siapa?
    Yang bunuh pelanggan dan bakar semua bukti siapa?

    Sekadar percaya sajalah apa yang British ingin sampaikan mengenai orang macam ni..

    ReplyDelete
  3. Assalam Bro

    Macamana pula Polis yang tembak tabung gas pemedih mata tu bole aim direct kat Anwar... Bukankah nak menembak gas tu kena arahkan ke atas dan tabung tu akan jatuh ke bawah.. Takan polis tembak dari arah atas terowong kot... Yang kawan tahu dia kena rempuh oleh penyokong sendiri dan jatuh dlm lubang... Kalau mcm tulah cerita fantasi mereka.. kira polis yang menembak tu memang handal macam sharpshooterlah...

    ReplyDelete
  4. AKU NAIK MENYAMPAH BILA POLIS KATA VIDEO KEKASARAN POLIS PD BERSIH YG DISIARKAN DIBLOG2 PRO PR BYK YG TAK TULEN...NMAUN SEMUANYA AMAT JELAS DAN TERANG WARNA LAGI...

    TAPI VIDEO SEKS ESKAY YG KELABU ASAP, TAK TERANG, TAK JELAS, MERAGUKAN, TAPI POLIS KATA IANYA TERANG/JELAS DAN TULEN....

    SKRG KENA BATANG HIDUNG SENDIRI...

    ReplyDelete
  5. SEPATUTNYA POLIS PUN KENA BUAT REPORT JUGA...SELAPAS TONG GAS ITU KENA KAT BODYGUARD ANWAR...LEPAS TU TONG ITU TELAH TERPLANTING PULAK KENA DEKAT DAHI LANGSI.. LANGSI PUN MARAH LALU MEMBALING PULAK TONG ITU DAN TERKENA PULAK KAT PELIAK DOL MONGGOL....SEBAB TU LAH DOL MONGGOL CUKUP MARAH KAT KERAJAAN...KERANA TEMBAKAN TONG GAS ITU TELAH MENYEBABKAN PELIAK DOL MONGGOL TAK LEH KERAS DAH,,,,HAHAHAHAHAAHA...LANGSI YG RASA BERSALAH TERUS MENYAMAN TADIKA KAT SITU KERANA MENGUNCI BILIK AIR KERANA DOL MONGGOL NAK BASUH PELIAK NYA PASAI GATAL KENA GAS ITU..

    DENGAR KABARNYA KEDUA DUA SAHABAT ITU TELAH PUN BERCUTI KE BERMUDA TRIANGGLE UNTUK MENJADI NELAYAN DAN PENJAHIT JALA YG KOYAK..

    ReplyDelete
  6. tuan2 semua...ini semua taktik nak spin citer anwar main buntot dgn tutoh puki cina doll la tu..wahai brader anwar bin ibrahim aka BABI jgn lupa pegi court 8 ogos nanti yer!

    ReplyDelete
  7. saman aje lah..gerenti tak menang punya..

    kepada pihak polis..tahniah kerana berjaya mengekang keadaaan huru hara di ibu negara disebabkan manusia2 tolol dan banjingan yang bukan mewakili majoriti rakyat malaysia

    ReplyDelete
  8. Anon 12:32... kalo bukan suara majoriti kenape takut bebeno dgn BERSIH sampai canang HARAM kat media sebulan awal. ugut jgn pergi... sekatan jlnraya masuk ke KL... TAPI RAKYAT TETAP TURUN UTK BERSIH tanpa takut, tanpa mengira bangsa, tanpa imbuhan!

    Ajai62... kalo setakat "yg kawan tahu" tapi tak berani nak turun tengok - toksah cite la! Nyonya Tua, OKU dan makcik-pakcik lebih bertolr dari nko!

    Anon 9:34 & 10:43... nko memang layak mencarut kat blog PG Hindu anak Omar yg penuh fitnah ni. Aku hadir setakat nak menyampai versi disebaliknya!

    ReplyDelete
  9. BETUL TU ANAN 1232

    BAJINGAN TU NAK BUAT ONAR AJE. MENYUSAHKAN SEMUA ORANG. KAKI PEMALAS, KIRA NAK MAKAN FREE AJE. BANGSA LAIN SIBUK NAK CARI MAKAN. ITU PUN MEREKA GANGGU. PUAKA INI PERLU DI AJAR.

    ReplyDelete
  10. Kalau betul pun Polis aim kat Al Juburi (Anuar Ibrahim) lagi bagus biar cepat dia mampos buat menyusahkan rakyat Malaysia yang inginkan keamanan.

    ReplyDelete
  11. kah kah kah!
    anak omar haram neh tunjuk bodo lg!
    demi sesuap nasi dol...kah kah kah!

    isunya bkn demo haram!kah kah kah!
    sapa yg ajar lu hak bersuara rakyat tu haram!
    kah kah kah!dh terang2 termaktub dlm perlembagaan!
    kah kah kah!dulu bkn men lg xcited dgn perlembagaan kapir tu!last2 sendri jgk yg deny!
    wtf omar!!!

    kah kah kah!
    nk citer gempak lu anak branak x kena gas!
    kah kah kah! kah kah kah! kah kah kah!
    awal ckp pegi tgk demo dgn kwn,ke cm la bb la dataran la..skrg bole kencing ckp dgn anak bini plak!kah kah kah!sapa yg nk tembak gas kt anak bini lu yg dok kt ladang babi melaka tuh?
    kah kah kah!
    wtf omar!!!

    pengundi2
    jgn percaya dgn lahanat omar neh
    terpaksa menjilat demi sesuap nasi
    demo tu x haram
    itu hak lu org yg termaktub dlm perlembagaan
    hak utk bersuara!bkn jd bodo buta2 diberak!
    perlembagaan ciptaan kapir yg umngok & anakbabinya bangga2kan selama ni!
    last2 sendri jgk yg declair haram!
    umngok dulu pun berdemo jgk dol!kah kah kah!
    wtf!!!

    ReplyDelete
  12. DOL MONGGOL ANAK BABI SUDA NAIK MINYAK,,,,RELAX LA DOL...APA MAU BISING BISING?KESIAN KAT PG..KAU MAKI DIA...TERSEDAK LA KUDA DIA...AKU NAK CADANG KAT PG SUPAYA BUBUH NAMA DOL MONGGOL KAT KUDA PG...AMACAM !!!HIDUP DOL MONGGOL....DGN INI SECARA RASMINYA KUDA PG BERNAMA " DOLMONGGOL" KAHKAHKAHKAHKAHKAH

    BILA PG TENGOK KUDA DIA TERINGAT LA KAT DOLMONGGOL. KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

    ReplyDelete

PETA PELAYAR