FOLLOWERS

Friday 1 July 2011

SUDAHLAH PROF !!!!!!!!!!!!!!!



Hazlan Zakaria
Jul 1, 11
10:56amKongsi 277



Yang di-Pertuan Agong mempunyai tanggungjawab untuk campurtangan demi kepentingan rakyat memandangkan pencabulan hak perlembagaan dalam penganjuran BERSIH 2.0, kata pakar perlembagaan Profesor Abdul Aziz Bari.

"Ini bukan menyertai politik atau memihak tetapi untuk menyelamatkan negara dan perlembagaan,” kata pensyarah Universiti Islam Antarabangsa itu.

Jelasnya sebagai 'pelindung perlembagaan', Seri Paduka mempunyai tanggungjawab melindunginya, seperti sumpah jawatan yang dilafazkan menurut perlembagaan persekutuan.

Abdul Aziz percaya situasai sekarang adalah peluang bagi Yang di-Pertuan Agong mengembalikan semula sinar kepada institusi monarki, khususnya krisis politik Perak 2009.

"Bagi saya, Seri Paduka sepatutnya menerima sendiri memorandum itu. Tidak ada sebarang peruntukan dalam perlembagaan yang menghalang baginda berbuat demikian. Tidak ada apa-apa yang berbentuk politik atau partisan seperti yang didakwa oleh BN atau polis,” katanya kepada Malaysiakini. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Sudahlah Prof. Jangan dok pandai nak mengajar DYMM Agung. Tak payah DYMM Agung. Kami semua tahu apa agenda anda. Buka mulut aje, kami tahu betapai busuknya mulut dan hati anda.

2. Tak ada isu pun dan tak ada justifikasi pun DYMM Agung nak campurtangan. Tak ada isu. Apa yang BERSIH tuntut tu dah terjawab dan tak ada isu. PRU di Malaysia adalah terbaik. Kalau tak baik, maka langkah pertamanya, Prof ini perlu desak lelaki Y, bubar aje DUN Selangor dan adakan semula PRK Di Selangor sebab PKR dakwa tak bersih. Apa kata kita mulakan di Selangor kemudian Kelantan, Pulau Pinang dan Kedah serta Kelantan. Kita semua BERSIHkan dulu DUN-DUN ini sebab PRU 12 dulu tak bersih jadi semua kerajaan negeri PR pun tak bersih.

3. Jadi tak perlu demo. Kotakan dan jadikan apa yang kita perjuangkan sesuatu yang nyata dengan perbuatan kita sendiri.

4. Jangan nak tunjuk bodoh sombong dan memutar belitkan undang-undang termasuk memanipulasikan Institusi Raja-Raja Melayu lah Prof. DYMM Agung tak lah setolol anda. Penasihat baginda sudah mencukupi dan terlalu bijak untuk menasihati Baginda. Tak payah nak ajarlah.

5. Sudahlah Prof. Kami kenal benar wajah kamu. Cucikan diri sendiri dulu sebelum nak cucikan orang lain.

6. Perlembagaan kita dah elok. Semuanya dah elok. Perhimpunan bersih tu tak elok dan kotor. Ia mengotorkan semua perkara yang dah bersih. Boleh jalanlah.

7. Pengundi muda: Fikirkan masa depan kita. Mereka ini semuanya adalah kuda tunggangan yang bagi DAP bagi merosakkan apa yang telah dibina berpuluh tahun. Anda semua perlu pertahankannya untuk masa depan anda. Kami yang tua hanya boleh nasihat. kami tak rugi apa-apa. Masa kami dah tak lama. Andalah yang menerima akibat buruk dari perbuatan bodoh kumpulan perosak ini.

8. Fikirkan.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6 comments:

  1. Aku setuju dgn PG kali ni... tapi bukan DUN Sgor; Ktan; Penang atau Kedah patut dibubar! Ape kata kita BUBAR DUN Perak????? Amacam ade BERANI?!

    DUN Perak bukannya dimenangi ikut PilihanRaya tapi ikut MAK-KAK-MAH KERAjaan UMNgOk Be-eNd! So... kenape tidak kita BUBARkan DUN Perak dulu!

    Perhimpunan BERSIH tu... memang bersih, cuma KERAjaan UMNgOk Be-eNd je yg takut. Gunakan Polis, FRU utk huru-harakan perhimpunan.

    Gesaan utk PRU yg bersih untuk dapatkan balik kepercayaan Rakyat pada SPR... salah ke? Cuba surf laman-laman blog yg senaraikan daftar pemilih yg nama pengundi berganda... berapa banyak? Undi POS... ketelusannya, patut ke anak-bini pun jadi pengundi POS???

    Susah sgt ke nak pakai dakwat kekal? Dalam tempoh kempen PRU... tiada KERAjaan pemerintah tapi UMNgOk Be-eNd guna segala jentera KERAjaan, patut ke? Ruang utk media atau ceramah tidak diberi sama rata... adil ke?

    Ape salahnya DYMM YDPA masuk campur... kalo Baginda dah rasa ada tanggungjawab. Beri laluan dan kerjasama pada Perhimpunan BERSIH utk berarak secara aman dgn kerjasama polis utk hantar memorandum tsbt!

    Kalo Perhimpunan Sejuta Belia boleh... kenape tidak dgn BERSIH? Kalo Perhimpunan Maulidur Rasul boleh berarak dgn kerjasama Polis... kenape tidak dgn BERSIH? Kalo PERKASA dan PATRIOT (Part-Idiot?!) tidak diganggu gugat... kenape tidak dgn BERSIH???

    Haramkan baju KUNING dalam kamus Rakyat Msia...
    Kita mintak DYMM YDPA pakai baju HIJAU plak... amacam okay tak???

    Fikir-fikirkan wahai Pengundi sume... JOM BERUBAH! UNDI sape saje... asal bukan UMNgOk Be-eNd!

    ReplyDelete
  2. kekadang org yg konon bijakpandai(penyokong pembangkang) ni sebenar nya tak cerdik... macam pensyarah ni la..ini lah akibat nya belajar hanya menghafal...dapat sijil,tapi otak beku..

    ReplyDelete
  3. Nama pon langsuil. Dah menunjokan kebengapan puak2 depa. Semacam kera nak dapat bunga, buka2 taik. Bila dah hampir pangsai terasa2 taik dah mula bertaboran dilubang jubor dah tak terkawal nak gunakan kosa2 suci negara. Ko bukan tak taw keling betina pundekuti tu terkekeng kerana konektuti spesis nak menghancurkan negara. Saat cemas hampir menjelang, baru ko minta pertolongan. Nanti kosa2 luaq masok tibai kaum kroga hang baru hang taw. Bunuh, rogul tanpa peri kamaknuksiaan kara biasa bagi kosa2 luaq yang puak2 ko dok pinta untok bersih konon...

    ReplyDelete
  4. saya mewakili pihak mykmu.net ingin menarik perhatian pihak tuan
    bahawasanya...laman web mykmu.net akan mengadakan Majlis Himpunan penulis penulis maya pada november ini, Insya'Allah ..Perdana Menteri Malaysia turut akan menghadiri majlis tersebut tarikh resmi akan diberitahu kelak...

    Buat masa ini apa yang boleh saya beritahu Majlis berkemungkinan diadakan di lembah klang..penginapan akan disediakan bagi peserta yang datang dari luar lembah klang ...


    andai berminat sila beri nama, blog anda dan no tel untuk dihubungi..


    Tuan boleh menghubungi saya di email dkds@mykmu.net

    ReplyDelete
  5. Assalam Bro

    Prof. kangkung ni masih nak berbunyi... Bukan senang nak dapat title prof tu... tapi mungkin tersilap beri title tu pada prof ni... Mesti ada tangan ghaib yang serahkan title tu pada dia.. Cadangan tak membina langsung... Sian anak murid yang belajar dari prof. ni... mesti salah fakta...

    ReplyDelete
  6. anakbabi ajai62

    prof tu bkn bg cadangan la BeNgap!kah kah kah!
    dia menyatakan apa yg terkandung dlm perlembagaan
    bkn suka2 bg cadangan

    bodo sial anakbabi umngok neh!
    cadangan x membina abah lu!kah kah kah!
    dh bodo perlembagaan lg mau sembang!
    kah kah kah!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR