FOLLOWERS

Tuesday 26 June 2012

DATO SERI... JANGAN DOK LAYAN SI GILA NI !!!!! KAH KAH KAH KAH KAH !!!!


Agenda Daily

Hello Anwar... Sumpah dulu kalau hendak berdebat...


Membaca cabaran debat terbaru Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak membuatkan saya jadi geram dan sekaligus kelakar. Geram dengan kerenah Anwar yang tidak habis-habis nak tunjuk kepada orang satu-satunya kemahiran beliau iaitu bercakap.

Dan kelakar apabila mengenangkan sampai ke tahap meroyan rupanya Anwar nak berdebat dengan Najib, tidak sudah-sudah dan asyik ulang perkara itu saja.Saya ada dua teori, kenapa Anwar meroyan hendak berdebat dengan Najib.

Pertama sebab dia hendak keluar TV dan tunjuk kepada orang ramai kepetahannya berbicara.Kedua sebab Anwar hendak jadikan penampilan dia dengan PM sepentas itu sebagai 'pembersih diri' dari segala tuduhan selama ini, dalam kata lain, recognition.

Saya cuma nak bagitahu Datuk Najib, kalau Anwar nak sangat keluar TV dan tunjuk kepetahannya, saya cadangkan tawaran dibuat oleh mana-mana stesen television tempatan untuk menyiarkan upacara sumpah laknat mengikut lunas-lunas Islam oleh Anwar bahawa bukan beliau di dalam video seks yang dihebohkan itu.
Saya hendak cadangkan bagi dia masa sejam untuk berceramah apa saja selepas bersumpah laknat mengikut lunas-lunas Islam itu.

Kalau Anwar tidak mahu sumpah itu dulu maka Datuk Najib pun jangan layan desakan Anwar dan kuncu-kuncunya berdebat, buat kering, macam mana Anwar buat kering desakan bersumpah...

Sumpah laknat video seks itu penting, dan perlu disegerakan, sebab satu dunia boleh akses video yang ada dalam internet tersebut, dan ramai hendak tahu mamat yang tunggang langgang balun amoi itu Anwar atau tidak.

Walaupun ada kajian pakar imej antarabangsa membuktikan 99.99 peratus gambar tersebut adalah beliau, namun Anwar buat muka tebal tak mengaku sampai sekarang.Anwar kaki ceramah, siang malam ceramah, sampai hari ini tidak berani bersumpah bukan dia dalam video tersebut. Bersumpah ini adalah perkara paling senang jika kita tidak bersalah.

Bersumpah kalau kita dipihak yang benar jauh lebih mudah dari hendak berdebat. Sebab itu saya fikir Anwar patut bersumpah menggunakan nama Allah dan mengikut lunas-lunas Islam bahawa bukan beliau dalam video seks tersebut sebelum layak hendak cabar PM berdebat.Bukan apa, takut nanti malu PM, dikatakan sebagai satu-satunya PM di dunia yang berdebat dengan 'aktor' video lucah.

Dan video lucah bukan satu-satunya beban moral Anwar, selain itu ada dua tuduhan liwat di mahkamah dalam tempoh 10 tahun, menang kalah soal lain, sebab kalau ikut rekod mana-mana pemimpin dalam dan luar negara pun, yang ada kes skandal seks, letak jawatan dulu, sebab ia bukan kes main-main apatah lagi bila kita adalah pemimpin.

Tapi Anwar istimewa sikit, dia tetap jadi ketua pembangkang walaupun ada video seks, ini kerana pembangkang tiada tokoh lain yang pandai bercakap macam Anwar.Keupayaan utama Anwar adalah bercakap untuk menyakinkan penyokong-penyokongnya memang diakui lawan dan kawan. Ambil saja contoh macam mana Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tergamak kata bukti video tidak boleh jadi saksi kes zina sebab 'video besi'.

Punya taksub kepada Anwar sampaikan tidak terima pembuktian video sebab Anwar ada video seks. Habis kalau kes lain macam mana? boleh pakai video ke?

Anwar dilaporkan media minta Najib anggap debat dengan dia sebagai hadiah kepada rakyat. Hello, hadiah apa kalau bercakap saja.Bila saya renungkan, saya rasa ini ada kaitan dengan teori saya yang kedua, iaitu Anwar hendak gunakan pentas debat itu untuk membersihkan dirinya dari segala tuduhan baik video seks, liwat, pengkhianat dan segala macam lagi.

Kesudian PM terima cabaran berdebat adalah bermakna PM recognise Anwar, itulah yang dia hendak, recognition.Sebab kalau setakat hendak berdebat sejam setengah tidak akan ada masalah selesai. Berdebat ini lawan bercakap, apa masalah selesai apabila kita lawan bercakap?

Ingat lagi debat Khairy Jamaluddin dengan Datuk S Ambiga baru-baru ini, apa jadi bila Khairy berjaya jawab dan patahkan segala hujah Ambiga?

Apakah pembangkang mengakui hujah-hujah Khairy mengenai SPR dan kembali berunding dengan rasional dengan suruhanjaya tersebut? Tidak ada apapun yang berlaku kan...Begitu juga debat PTPTN Khairy dengan pemimpin PKR Rafizi Ramli, apa jadi lepas debat itu, PTPTN diturunkan, PTPTN dihapuskan? tidak ada apapun, banyak lagi perkara berfaedah boleh buat dari berdebat tanpa menyelesaikan sebarang masalah.

Akhirnya, saya cadangkan, dengan Anwar ini, tok sah bagi muka, orang macam ini jangan dilayan macam kita layan kawan-kawan lain. Orang macam Anwar inilah yang  peribahasa Melayu dulu-dulu gambarkan sebagai 'bagi betis, hendak paha,".-26/6/2012  

Penghuni Gua : Pppppiiiiirrrraaaaaahhhhhhhhhhhh. Nak debat. Sumpah dululah. Sumpah ... perkara paling senang pun takut nak buat. Orang buat sumpah kata tak ikut cara Islam. Minta dia sumpah ikut cara Islam tak nak pulak. Nak liwat juga bab bersumpah tu !!!!!!!!!!!!!!!!!! Kah kah kah kah kah kah kah kah !!!!!!! Kah kah kah kah kah kah kah kah !!!

2. Kepada PM... jangan di layan si gila ni Dato Seri. Fikirkan untuk beri rakyat makan lagi baik dari buang air liur untuk berdebat dengan empunya otak tak betul ini !!!! kah kah kah kah kah !!!!!!!! Kah kah kah kah kah kah kah kah !!!

3. Modal pakai air liur aje semua boleh. Dia ni memang pakar bab air ni !!!! Kah kah kah kah kah kah kah kah !!!!!!! Kah kah kah kah kah kah kah kah !!!

16 comments:

  1. kah kah kah!
    ini hindu suda delete gua punya komen la dol?
    kah kah kah!
    spesis umngok mmg ckp x serupa bikin!
    kah kah kah!
    Blog ini dibuka pada 26 Dis 2008. Blog ini merupakan pemerhati bebas dan tiada kaitan dengan mana-mana kelompok. Tidak ada sesiapa yang boleh mempengaruhi otak dan pemikiran Penghuni Gua. Visinya jelas : Keselamatan negara tercinta. Komen kesat yang dihantar oleh pelayar juga akan disiarkan.
    kah kah kah!
    mkn dalam ke dol?
    kah kah kah!

    lg mau citer debat ke dol?
    kah kah kah!
    bnyk sgt alasan!
    kah kah kah!
    debat bkn budaya mesia!
    kah kah kah!
    yg buat debat piala pm kt sekolah tu pala butoh apa?kah kah kah!
    akai ada ka dol?
    kah kah kah!

    ReplyDelete
  2. Debat Piala Butuh NajibNazak.....!

    Kalau takut katakan takut
    Tidak Anwar ternanti-nanti
    Butuh termasuk teloq mengecut
    Ajak debat...teruih terkencit tak henti-henti...

    Toksah nak bangga la dgn Sumpah TokNajisNazak tu. ..."saya tak kenal pompuan Mongolia tu..."! Ayat umum selamatkan diri...

    Dia tak kenal AlHantutuya sebab yg dia kenal kat Pais tu si Aminah Abdullah...

    PG...sat lagi tak berasap la dapor nko... Tak dpt lagi nak bagi makan-minum anak bini dgn hasil menfitnah dan mengumpat yg dibayar dek UMNgOk Be-eNd.

    Tunggu je la... Jom kite tengok sape yg kena!

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang buta tuli je yang sokong anwar ni..mentang2 padai cakap eksyen..Allah dah anugerahkan semua orang ade kelebihan..mamat ni pandai cakap putar alam..buat lah lagu mana pun..Allah dah tunjukan satu persatu..yang pasti mamat ni dah salah gunakan kepandaian yang diberi Allah..nak tahu mamat ni pincang senang je..pertama kenapa orang kuat2 dia banyak dah tinggalkan dia termasuk org kuat ABIM..kedua kenapa org tertentu america sayang sgt kat dia...org tak bijak cam saya pun bleh nampak..

      Delete
  3. Takut malu PM berdebat dgn aktor video lucah??? Ade Anwar ngaku dia pelakonnya... bawak naik MAK-KAK-MAH! Berganding bahu...malah menyanjung Pelakon Porno (yg mengaku lakonnya) ChuaLetsSek tak menjatohkan maruah PM ke?

    Beban tuduhan moral... kes meliwat AlHantutuya; di-C4-kan; Rasuah SCORPENE; kapal Tak Selam; kes Port "TheDick-is-on" dgn ZZ dan byk lagi bukan moral ke? Selamat pasal HANGPA dok pegang kuasa je, boleh cover sana sini...

    Kalo Anwar bersumpah pun...nkorang sanggup ke terima lepas tu? Tambah tuduhan ade la...
    Kalo setakat sumpah je...terus membebaskan si tertuduh maka kosong la penjara kat Msia. Sian plak kat warden2 takde keje...silap2 kene berhenti keje.

    Awat la BeNgong dan BeNgap nya puak2 UMNgOk Be-eNd ni...dah spesis BiNgai dan BaNgang nak buat macam mana...

    BoNgok...dulu, kini dan selamanya

    ReplyDelete
  4. Debat hanya buat mereka syok sendiri,kesannya hanya seketika,lepas tu hilang begitu sahaja.Ianya hanya utk meraih undi dan menanam minda rakyat dgn benda2 yg indah tapi tak srupa bikin.Ini kita dapat pelajari selepas PRU 12.Krisis politik dalam dan pelbagai isu di selangor,kedah,kelantan dan P.pinang tetap wujud,tidak seperti suasana tenang PRU2 sebelumnya.Apakah sebabnya?.Dahulu pehak pembangkang pernah memainkan satu isu ,berkaitan dgn taraf ekonomi malaysia lebih sedikit dari zimbabwe.Sekarang,apa dah jadi dengan negara nilai watawang negara tersebut.Pernah satu ketika,semasa ceramah ketua pembangkang ketika itu,beliau telah di jemput ke negara timur tengah dan china utk mendapat khidmat nasihat dari beliau tentang ekonomi dan kewangan,utk meningkatkan nilai ekonomi dan pengurusan kewangan negara dgn lebih berhekmah serta memacu pertumbuhan ekonomi yg lebih mampan.Maka saya syorkan kepada ketua pembangkang utk memberi nasihat dan pandangan beliau pada negara2 eropah yg kini menghadapi krisis hutang yg meruncing hingga di istiharkan sebagai negara muflis.Sepertimana yg selalu beliau sarankan kepada pehak kerajaan malaysia, tentang isu negara yang akan menjadi muflis adalah di sebabkan oleh amalan kronilisme,nepotisme,rasuah dan sebagainya,pada negara2 barat tersebut.Jika fakta itu benar,ianya hanya berlaku di greece dan setiap kali beliau burukkan pemerintahan kerajaan malaysia dgn pelbagai isu adalah tidak betul sama sekali, ketika ini.Sepatutnya malaysia lebih buruk daripada kerajaan greece.

    ReplyDelete
  5. Kalo debat tu tak beri kesan, baik nko suruh Najib takpayah ade parlimen. Parlimen kan tempat berdebat - berbahas. Suruh Ahli Parlimen jadi Pak Angguk @ Enggeh atau Pak Pacak je.

    Bubarkan aje Parlimen. Masa PRU letak tungguk buruk je bertanding sebab takde bahas - debat. Jadikan sume ahli Parlimen mcm puak2 UMNgO Be-eNd... main enggeh je!

    Ape la teruk bebeno tahap pemikiran puak2 UMNgOk Be-eNd ni....

    ReplyDelete
  6. kaki minum kencing lelaki y marah nampak. lama tak minum kencing lelaki y kot. kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  7. Kencing le...seks sana...seks sini...jubo sana...jubo sini...bakor sana...bakor sini...dah tak keje lain dah UMNO ni. Sekali dengar pecaya le...ni dah macam2 jenis seks...betui ke korang ni. Tu la kuasa punya pasal, darjat manusia dah jadi teruk dari binatang. Yang PM pulak tak isytihar lagi tarikh PRU, bila lagi PM oii?!! Kalau PM umumkan time orang ke Mekah, memang nampak sangat penakutnya. Dia orang atas pagar ni tak boleh pikir ke? Mesti ada something wrong.

    ReplyDelete
  8. DolMonggol, Penghuni Gua, lepas ni cerita seks ape pulak ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu tggu aje...dh dkat2 election ni
      x mustahil lepas ni kluar citer dsai sontot lembu kak jat plak!kah kah kah!
      umngok ma..palancau pun bole...

      pasal tu kak jat beli condo bnyk2 utk bg lembu dia dok kt situ.secure ckit..
      gated&guarded dol!
      kah kah kah!

      *anakbabi2 umngok?x bole pk ka?

      Delete
  9. Sume crite seks PG dah crite...tinggal crite seks bini dia dgn anak2 dia je belom. Sure crite seks sadis punye almaklum bapaknya maniac!

    ReplyDelete
  10. suruh sumpah di TV tak buat benda-benda yang banyak diperkatakan terhadapnya.

    ReplyDelete
  11. Anon 22:18... awat la melantun2 BaNgang dan BeNgapnye nko ni. Tak gheti ngeja ke...suruh anak nko bacakan ayat kat bawah ni!

    Kalo Anwar bersumpah pun...nkorang sanggup ke terima lepas tu? Tambah tuduhan ade la...
    Kalo setakat sumpah je...terus membebaskan si tertuduh maka kosong la penjara kat Msia. Sian plak kat warden2 takde keje...silap2 kene berhenti keje

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah!
      itu jer modal anakbabi2 umngok ni sampai kiamat!
      sumpah!sumpah!sumpah!
      jobo!jobo!jobo!
      kah kah kah!

      setakat nk sumpah bole settle masalah ke dol?
      kah kah kah!
      bole tutup kes ke dol?
      kah kah kah!
      manyak senang wo!sapa mau jongket arif omar punya ank betina?(klu lu org selera la)tarak polis report tarak naik mak-kak-mah punya
      pegi mesjid kasi sumpah satu kali tutup kes!
      kah kah kah!

      Delete
  12. Lahanatla jawabnya jika mika buat benteng lubang jubo sebab itula TIBAI, ABAI ini tula jer kijanya, menutuh menyontot. Ini ada isu baru isu ais kerim makan dalam tandas pun tak abis2 lagi. Katanya ada belacan ker cencalok ker tempoyak ker tak tau hanya simin yang kenal. Xpape kan ker ada penjaga albab sorga, pasti punya lulus exam hisap jilat ngot nget kaunseling jam 3 pagi ostat bedeghul "berjentat" kata PG apa dalam puki(ar) macam2 adar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jobo!jobo!jobo!
      kah kah kah!
      dh mkn ubat blm dol?

      Delete

PETA PELAYAR