Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad hari ini mendedahkan rakaman audio dan gambar didakwa cubaan membeli wakil rakyat PKR dengan harga RM2 juta oleh BN, melalui sebuah NGO.Bagaimanapun, Khalid yang juga timbalan pesuruhjaya PAS Selangor enggan mendedahkan secara terperinci mengenai video perbualan yang melibatkan lima orang individu itu.


"Kita akan dedahkan keseluruhan video ini pada Selasa depan. 



"Sama ada di Parlimen atau di pejabat saya. Kita tunggulah," katanya pada sidang media di pejabatnya di Shah Alam petang ini.



Menurut Khalid, video penuh tersebut berdurasi selama tiga jam. Tetapi hanya rakaman statik dan audio empat minit sahaja didedahkan hari ini.Berdasarkan gambar yang ditayangkan kepada pemberita, kelihatan lima orang individu - dua wakil ahli parlimen, dua wakil NGO dan seorang pemandu.



"Video yang kita tunjukkan hari ini membuktikan bahawa usaha untuk membeli ahli parlimen memang berlaku.



"Video ini sudah setahun lebih...antara hujung Oktober 2010 atau pertengahan 2011. Kita dedahkan sekarang sebab dah dekat dengan pilihan raya," katanya lagi.



Perbualan rakaman tersebut antaranya berbunyi:



Wakil ahli parlimen PKR: "Saya terus terang OK... Itu (RM) 2 juta tak berapa cukuplah."



Wakil NGO: "Empat batang kayu saja... (ketawa)."



Khalid berkata, beliau difahamkan terhadap 15 orang disenaraikan untuk dibeli.Sebelum ini, beberapa anggota Pakatan Rakyat keluar parti dan memilih menjadi wakil rakyat bebas.

Penghuni Gua : Kah kah kah kah !!!! Khalid ini bodoh rupanya. Dia tak faham fatwa Tuan guru Haji Hadi. Kan TGHH dah kata , vedeo tu besi . Ia pekak, buta dan bisu . Manan boleh dijadiakn bukti dalam Islam. Haram!!!!!!!!!!!!!! Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!

2. Bodohnya Khalid gereja ini. Mungkin Khalid ikut fatwa gereja kot yang menghalalkan bukti vedeo ini.Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!

3. Atau Khalid gereja ini nak menghina TGHH dengan melanggar fatwa TGHH tu.Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!

4. Pada Khalid gereja ini.................. tanyang sama vedeo china doll tu dan vedeo iysrat haram bersih yang dilakukan oleh lelaki Y dan Azmin tu. Lagi terang dan nyata. Warna lagi dan ada berbagai sudut.Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!

5. Vedeo si Khaid gereja di atas bukan ada qualiti pun.  Rupa dan suara macam saya tapi bukan saya.................. Kah kah kah kah kah klah !!!!! Dalam vedeo tu, orang UMNO tu perut buncit / " saya tak buncit. Dalam vedeo tu , lelaki tu pakai jam aje tapi bukan jam omega !!~!!!!!Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!

6. Fikirkan pengundi muda, fikirkan. Itulah kebodohan PAS dengan lidah biawak pemimpin dan parti ini. ............................ Fikirkan !!!!!!!!!!!!!!!!!!Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!
!!!

7. PG PERCAYA , ESOK ATAU LUSA, KHALID GEREJA AKAN DISINGKIRKAN DARI PAS. ALASANNNYA KERANA MELANGGAR FATWA TGHH YANG TAK BOLEH GUNA BUKTI VEDEO KERANA IA BESI YANG BUTA , PEKAK DAN BISU. KHALID GUNA JUGA. SIAPLAH KAU KHALID GEREJA. KENA SINGKIRLAH KAU LEPAS INI.... !!!!!!!!!!!!!!!!!!Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!Kah kah kah kah kah!!!!