FOLLOWERS

Sunday 17 June 2012

LAGI BUKTI KEBODOHAN PAS DAN PEMIMPINNNYA !!! KAH KAH KAH KAH KAH !!!!


Agenda Daily

Isu spekulasi pilihanraya musim Haji : Haji Hadi kena minta fatwa tentang 'dosa' dari Mat Sabu

Pada kenyataan yang dihantar pada media petang Sabtu itu beliau antara lain seperti biasa hendak tunjuk bagaimana pakatan pembangkang akan jaga hak rakyat jika duduk di Putrajaya.Katanya PAS yang bersama Pakatan Rakyat, sekiranya diberi kuasa memerintah negara tidak mengizinkan musim haji menafikan hak rakyat menunaikan kewajipan politik ini tanpa mengira menang atau kalah, kerana hak politik adalah amanah besar dalam ajaran Islam.

Haji Hadi juga hendak gambarkan bagaimana jahilnya orang UMNO dan mereka yang membuat kenyataan menentang desakan PAS agar Perdana Menteri memberi jaminan pilihanraya tidak akan diadakan pada musim Haji.

Sebelum ini seluruh pimpinan PAS termasuk juga Musyridul Am Datuk Nik Aziz Nik Mat bersuara senada mahu  mereka yang berkepentingan yakni bakal calon dan jentera parti menangguhkan tunai Haji.Kata Presiden PAS itu parti pimpinannya tetap mendidik ahli dan penyokongnya bahawa politik tidak boleh dipisahkan daripada agama Islam, laksana tidak boleh dipisahkan kepala dengan badan.

Seperti juga Tuan Ibrahim,kenyataan Haji Hadi diselitkan dengan berbagai hujah keagamaan.Maksudnya kalau tidak dipenuhi tuntutan PAS maka ' berdosa ' seperti yang disebut oleh Timbalan Presiden PAS Mat Sabu.
Sebelum pergi lebih jauh rasanya Haji Hadi dan Tuan Ibrahim kena minta fatwa dari Mat Sabu terlebih dahulu apakah ' berdosa' bagi seseorang lelaki menelefon isteri orang untuk bercengkerama mengenai soal seks antara mereka berdua.Ini merujuk kepada penyebaran rakaman perbualan telefon antara Mat Sabu dengan isteri orang, Normah yang menjadi isu yang cuba dipendam oleh PAS hingga ke hari ini.

Kata orang kalau maruah orang nombor dua dalam parti itu 'amat dicurigai' apa hendak sembang panjang-panjang macam awak itu hulubalang penjaga kesucian Islam.Ini belum masuk lagi bab dakwaan moral selekeh Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diangkat menjadi ' imam' pakatan pembangkang.

PAS dikatakan tidak pernah berani mahu mendesak dicari kebenaran dalam dua isu besar kerana bimbang senario politik pakatan pembangkang akan jadi kelam kabut.Ada yang bertanya kalau awak itu parti yang memperjuangkan agama seperti digembar gemburkan mengapa bertindak memilih dalam soal mencari kebenaran.

PAS boleh turun padang menyertai Datuk S Ambiga,yang diketahui peguam yang membela orang murtad  - konon hendak mencari kebenaran dan kebersihan dalam soal pilihanraya.Apakah mereka tidak merasa perlu soal maruah dan imej orang nombor dua PAS dan ketua pakatan pembangkang ' bersih' juga.

Makanya Haji Hadi maupun Tuan Ibrahim jangan marah jika ramai yang merasakan desakan agar Perdana Menteri memberi jaminan pilihanraya tidak diadakan musim Haji semata-mata diselubungi oleh motif politik.Bagaimana pula tentang nasib ribuan rakyat di Kelantan yang selama PAS memerintah negeri itu lebih 20 tahun terpaksa hidup bergelumang dengan air paip yang kotor.

Apakah ' air bersih' bukan menjadi satu perjuangan Islam bagi PAS.Bukan setahun atau dua tahun tetapi sudah lebih 20 tahun lamanya.PAS kini hidup diawang-awangan dibuai mimpi yang dilakarkan oleh Anwar tanpa merasa berbagai hipokrasinya semakin terserlah.

Dalam isu spekulasi PAS pasal pilihanraya di musim Haji....soalnya apakah PAS pasti ia akan diadakan pada musim Haji?Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menilai desakan PAS itu tidak wajar berkata...'entah-entah selepas musim Haji pun belum tentu ada pilihanraya'.

Sekalipun tidak perlu disebut kerana ia menjadi hak ekslusif Perdana Menteri menentukan tarikh pilihanraya ....namun ramai yakin soal pilihanraya pada musim Haji tidak akan berbangkit.Namun PAS melihat ini semua satu peluang untuk mengunakan sentimen keagamaan itu untuk mencetuskan kekeliruan dan rasa marah orangramai pada kerajaan.

Maka seperti juga slogan mengarutnya ' undi PAS masuk syurga' PAS merasa ia sudah berhak meletakan dosa kepada Perdana Menteri kerana tidak ikut kehendaknya.Hebat PAS...apakah PAS pernah peduli kalau ia tidak ikut tuntutan orang lain?

Apa kata jika nanti betul pilihanraya tidak diadakan pada musim Haji...apakah PAS hendak mengaku ia berdosa mencetuskan prasangka buruk tidak tentu pasal.Semua orang tahu PAS mana pernah merasa ia bersalah kerana ia parti bertunjangkan agama.

Atas sebab itu baik Haji Hadi,Tuan Ibrahim dan juga Nik Aziz perlu lebih merenung diri.

Cakap sahaja bab politik dan agama...tetapi apa yang nampak politiknya lebih kedepan.

Mat Sabu tentu tersenyum riang dapat menuduh orang itu dosa dan orang ini dosa.

Normah bagaimana Bang Mat ? Rakaman itu terus popular di Youtube.- 17/6/2012

Penghuni Gua : Bila pulaknya PM nak adakan PRU 13 pada masa musim haji? Dah maki PM bertan-tan. Tak rasa berdosa ke puak bodoh ni ?kah kah kah kah kah !!!!kah kah kah kah kah !!!!

2. MasyaAllah !!!!kah kah kah kah kah !!!!kah kah kah kah kah !!!!

3. Kopiah, serban, jubah dengan janggut di badan. Mulut kumat-kamit dengan zikir . Tetapi perangai dan mulut puak ini.... mengalah Syaitan yang direjam..... kah kah kah kah kah !!!!kah kah kah kah kah !!!!

7 comments:

  1. PAS tak bodo..yg terdesak UMNO jer...

    Najib pun gelabah dah, apatah lg nak buat mcm negara2 lain umum PRU lbh awal....macam Indon pun umum PRU mrk lima bulan lbh awal...

    Najib nak gitu? rentikan laaaa....penakut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wooi bodow..itu hak dia .. ade aku kesah.. yg kau GABRA apa barang .. negara lain nak buat lantak depa lah... BANGANG BETUI

      Delete
  2. mengapa PAs tak umum pru negeri lebih awal atau pkr umum lebih awal. berani ke? molo punya olang pas.

    ReplyDelete
  3. Orait...aku dok kat Sealngor nie....so TS Khalid bolelah umum bubar DUN lima-nam bulan lebih awal..........

    ReplyDelete
  4. sikit sikit terdesak..sikit sikit terdesak..SIAPA YG DESPRADO... aku nengo PR je yg dok gelabah sekarang..tak habis habis buat spekulasi...tak habis habis cari isu.. tak habis habis guna artis jadi OSTAD & OSTAZAH utk cari publisiti

    ReplyDelete
  5. jgn undi PEMBANGKANG. SAPA UNDI PEMBANGKANG "KAFIR"
    (ehhhh mcm sama plak dgn statement PAS.. heheheh) tapi mmg betul undi PAS masuk neraka, undi PKR masuk lubang jubo, undi DAP masuk kandang BABI....
    yang mana satukah pilihan anda??? undi la BN yang ade pengalaman mentadbir, tak payah nak slogan2 pun diiktoraf sebagai sebuah negara islam progressive. PAS apa ade??? nak buat lebuhraya pun mintak sedekah sedangkan mintak sedekah itu dibenci dlm ISLAM. ehhh lupa PAS tu parti ke bukan agama....
    so ramai2 kita ajar PAS yg kawin songsang dgn PKR & DAP ni...

    ReplyDelete
  6. Ye betui tu UNDI UMNO MASUK NERAKA.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR