FOLLOWERS

Thursday 21 June 2012

MEMANG PAS ITU LEMBU DAN REDHA UNTUK DILEMBUKAN !!! KAH KAH KAH KAH !!!


Utusan Malaysia

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT



AMAT memalukan apabila parti politik iaitu Pas yang melaungkan kononnya memperjuangkan Islam membantah pembinaan sebuah Sekolah Agama Rakyat (SAR) di Taman Pegoh Aman, Ipoh.

Atas nama Islam, ia bukan sahaja perlu menyokong projek tersebut malah bersama-sama ke arah mempermudahkan urusan itu.

Alasan yang dicipta Pas dan sekutunya Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mahu mempertahankan padang awam, yang sebahagian kecilnya digunakan untuk tapak bangunan SAR itu, menyerlahkan betapa kepentingan politik mengatasi kekalutan anak-anak di sekitar kawasan terlibat yang kini terpaksa menumpang belajar di dewan orang ramai di situ.

Janganlah kerana mahu meraih sokongan kelompok tertentu menjelang pilihan raya umum akan datang, soal keperluan asas iaitu pendidikan Islam mahu dikorbankan. Mempolitikkan isu tersebut, bagi Awang, amat keterlaluan.

Kawasan padang awam yang diambil hanyalah 0.3 hektar daripada 1.6 hektar keluasan keseluruhannya dan ia tidak akan menjejaskan keperluan dan kepentingan penduduk terhadap padang itu.

Awang juga cuba bayangkan jika pihak Kerajaan Negeri Perak tidak mengambil inisiatif membina bangunan SAR itupun, kemungkinan besar ia akan dipolitikkan. Jika itulah keadaannya, Awang dapat bayangkan kemungkinan akan dijaja betapa kerajaan negeri tidak sensitif kepada keperluan pendidikan Islam anak-anak di kawasan tersebut.


Awang - Geleng kepala.

Penghuni Gua : Pas terus dilembukan dan sebenarnya mereka memang lembu dan redha jadi lembu. Lembu dan dilembukan oleh PKR dan DAP. Bina SAR pun nak bantah. Pejuang Islam apa kejadahnya. kah kah kah kah kah kah !!!! kah kah kah kah kah kah !!!!

2. pejuang Islam untuk kepentingan politik ajelah.  kah kah kah kah kah kah !!!! kah kah kah kah kah kah !!!!

3. Berkokok berderai-derai, tahi sendiri , bertepek di punggung. kah kah kah kah kah kah !!!! kah kah kah kah kah kah !!!!

2 comments:

  1. KEHKEHKEH LEMBU DGN PAS XDE BEZA BROO..BODOH SAMA TARAF..CUMA LEMBU MKN RUMPUT DIORANG MKN NASIK TP BODOH GAK MCM LEMBU >XD

    ReplyDelete
  2. kah kah kah!
    satu mesia dh tau lembu lebih sinonim dgn umngok
    kah kah kah!
    keling bela lembu kt kandang!
    umngok bela lembu kt condo!
    kah kah kah!

    pandai anjing2 media/suruhan umngok neh putar statement!
    kah kah kah!
    yg jd mangsa anakbabi2 yg bodo piang mcm si jepri
    kah kah kah!
    ank hindu ni mmg x blh ckp ape
    klu x menjilat nti miss soru dol?
    kah kah kah!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR