FOLLOWERS

Monday 2 May 2011

DAH BUAT, TANGGUNG LAH SENDIRI !!!!!!




Peguam kepada remaja 23 tahun, Yong Vui Kong yang bakal menghadapi hukuman bunuh di Singapura kerana terlibat dalam pengedaran dadah mengemukakan rayuan segera kepada pihak Persatuan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB).

Permohonan itu dikemukakan M Ravi (kanan) dan NGO yang berpengkalan di London Harm Reduction International dengan menyertakan kandungan terperinci kes itu dan kenapa Yong patut diberikan peluang kedua. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Dah buat salah tu, tanggunglah sendiri. Dadah ini bukan perkara main-main. Yong ini dah mengaku mengedar dadah. Berapa banyak dadah yang telah diedar dan membunuh ramai remaja lain. Atau yang lain sedang menunggu mati kerana dadah.

2. Nyawa Yong hanya seorang. Tetapi yang dah dibunuhnya dengan mengadar dadah pada remaja lain lagi ramai. Mengapa peguam ini sibok sangat dengan nyawa Yong yang telah mengaku dia mengedar dadah dan mahkamah Singapura juga mendapati dia mememang mengedar dadah. Jadi apa lagi. Dah buat salah, tanggunglah sendiri,

3. Kepada peguam ini, baik anda tumpukan usaha anda bagi membela dan berusaha untuk mengatasi masalah dadah di negara ini dari dok sibok membela seorang pengedar dadah tu. Itu lebih baik di sisi Allah. Atau berusaha memberi idea bagi meningkatkan keupayaan Pusat Serenti untuk memulihkan penagih dadah. Itu lebih baik.

4. Tak gitu ?

3 comments:

  1. sebab yg kena tangkap tu anak cina..heboh satu dunia.
    kalau anak melayu yang terlibat..puak2 celaka ni diam jer.
    mampos lah kamu semua kaum pendatang.

    ReplyDelete
  2. Itulah tugas peguam utk membela anakguamnya dgn apa cara sekali pun. Dah tahu bersalah tapi cari jugak ape saja utk lepas.

    Ade tak persamaan peguam terhebat Malaysia ... Kapal Pusing ?

    ReplyDelete
  3. itu tidak lagi mengambil kira keuntungan yang telah dirai dan dikecapi (atas tangisan ibu-bapa lain mengenangkan nasib anak mereka yang telah dipesongkan dan dilencongkan) selama belum kena tangkap. Berani buat kena juga berani tonggeng. Takkan nak suruh orang lain pula yang tonggeng untuk dia!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR