FOLLOWERS

Friday 1 July 2011

TAHANAN MEREKA SAH : MAHKAMAH !!!!








PULAU PINANG 30 Jun - Perintah tahanan reman selama tujuh hari terhadap 30 penyokong perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) termasuk Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr. Jeyakumar Devaraj, diisytiharkan sah dan betul oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini.

Hakim Datuk Zamani Abdul Rahim memutuskan demikian ketika menolak permohonan kesemua suspek supaya perintah tahanan reman yang dikeluarkan oleh Hakim Mahkamah Sesyen Butterworth, Amernudin Ahmad pada 26 Julai lalu dibatalkan.

Dalam penghakiman yang dibacakan secara lisan hampir setengah jam, Hakim Zamani berkata, Hakim Mahkamah Sesyen telah bertindak mengikut undang-undang yang betul ketika memerintahkan kesemua suspek itu direman tujuh hari bermula dari tarikh tersebut sehingga Sabtu ini untuk disiasat mengikut Seksyen 122 Kanun Keseksaan.

Jelas beliau, seksyen tersebut memperincikan tentang niat untuk memerangi Yang di-Pertuan Agong merupakan satu kesalahan amat serius dan peruntukan tersebut pernah digunakan sekali sahaja sebelum ini iaitu dalam kes rampasan senjata oleh kumpulan pelampau Al-Maunah pada 2000.

"Suspek dalam kes ini juga ramai iaitu 30 orang, jadi skop penyiasatan polis amat luas sekali. Justeru, demi keselamatan negara, keselamatan saya, keselamatan awak, keselamatan anak saya, cucu saya dan kita semua, saya mendapati perintah tahanan reman terhadap semua suspek mengikut Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah selama tujuh hari yang dikeluarkan Hakim Mahkamah Sesyen adalah betul, sah dan dikekalkan," tegas Hakim Zamani. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua
: Mahkamah dah sahkan tahanan pengkhianat ini sah mengikut undang-undang. Kepada pihak polis, pastikan mereka ini dituduh di mahakamah dengan segera. Biar menjadi amaran dan peringatan pada yang lain.

2. Komunis tetap haram dan ia adalah pengganas kepada negara ini dan kita semua. Mereka yang menyokong dan mendewakan komunis dan pemimpinnnya juga adalah sama akalau tidak serupa pun dengan komunis. Mereka tetap haram.

3. Selamanya pun , komunis tetap komunis. Cuma cara serta kaedah sahaja yang berubah dari segi perjuangan mereka.

4. Mengapa kita takut sangat nak bertindak? ISA kan aje mereka adalah satu tindakan proaktif dan pencegahan yang amat berkesan.

5. Fikirkan pengundi muda !!!!! Negara kita dalam bahaya jika kita tidak berhati-hati. Politik tak kemana. Fikirkan dengan waras disebalik semua kejadian ini. Jauh dan panjang perancangan mereka ini.


6. Jahanam semua komunis dan penyokong mereka.

3 comments:

  1. ini lah puak puak yg bodoh...belajar tak mau pandai pandai,,,bila hidup susah,,,salahkan kerajaan,,,,,,DASAR MANUSIA TIDAK TAHU DI UNTUNG DAN BERSYUKUR....

    ReplyDelete
  2. Lepa nork guno undan2 bersih sendiri. Pas tu maw bersih karat kotoq yan lekat kat jubo dan karat lalam mulot dan lalam lobang yan bung kotor konket maw bersih bereh...

    ReplyDelete
  3. umngok palancau pun bole..

    1 jer yg x bole
    masukkan cucu omar haram neh ke ipta..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR