FOLLOWERS

Saturday 8 February 2014

DUA-DUA (+1) GILA !!!!!!!!!! KAH KAH KAH !!!!!!

Sabtu Februari 8, 2014

MSTAR

Azmin Gesa Khalid Henti Jadikan PKNS Senjata Politik

Oleh ARIFFUDDIN ISHAKAzmin Ali


PETALING JAYA: Konflik terbuka dua pemimpin utama Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor makin berpanjangan apabila Mohamed Azmin Ali menyifatkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bertindak melanggari undang-undang dalam isu penamatan kontrak 22 kakitangan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor Holdings Sdn Bhd (PHSB).

Lebih mengeruhkan keadaan apabila Mohamed Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR mendakwa Abdul Khalid menggunakan PKNS sebagai 'senjata politik' terhadap musuh politiknya.

"Pemecatan secara tiba-tiba kakitangan PHSB di bawah perintah Menteri Besar bukan sahaja melanggar undang-undang pekerjaan tetapi terlalu tidak berperikemanusiaan.

"Demi kepentingan keadilan dan tadbir urus yang baik, Tan Sri Abdul Khalid mesti berhenti menggunakan PKNS sebagai senjata peribadi terhadap pesaing politiknya," katanya menerusi kenyataan pada Jumaat.

Selasa lalu PHSB memecat 22 kakitangannya, tanpa sebarang sebab munasabah, dengan notis 24 jam berkuat kuasa Isnin.Kesemua kakitangan PHSB, yang juga anak syarikat PKNS, menerima surat penamatan kontrak itu dalam satu pertemuan dengan pihak pengurusan selepas hadir bekerja seperti biasa.

Sebelum ini wujud dakwaan bahawa Mohamed Azmin terlibat dalam pelantikan kakitangan PHSB yang dibuat tanpa mengikut prosedur dan menerima gaji yang tinggi.Selain itu Mohamed Azmin yang sebelum ini turut digugurkan daripada ahli lembaga pengarah PKNS menggesa Abdul Khalid selaku pengerusi perbadanan itu membatalkan pemecatan 22 kakitangan PHSB itu.

"Ia benar-benar bercanggah dengan prinsip yang didukung oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor bahawa semua pekerja perlu dilayan dengan bermaruah."Saya menyeru pihak berkenaan membatalkan dengan segera surat pemecatan dan meminta maaf kepada rakyat Selangor berhubung tindakan yang tidak bertimbang rasa ini," katanya.

PENGHUNI GUA. : DUA-DUA GILA. AZKIN SAN KHALID. AZMIN GILA NAK KUASA JADI MB. KHALID GILA PERTAHAN KUASA. SEKOR LAGI GILA  KUN6IT. PUNAISIHAT PRNJAHANAM. KATA PEMIMPIN INTERNASIONAL, NAK SELESAI KES DI SELANGOR PUN TERKIAL-KIAL. KAH KAH KAH !!!!

2. BARU AZMIN TAHU..... SIAPA YG LEBIH KUAT. GERAKAN KAJANG KE ATAU GERAKAN KHALID.  KAU LANTIK PEKERJA DARI KRONI KAU DAN BERI GAJI TINGGI. TAK MENGIKUT PROSEDUR PULAK TU. KINI KHALID TELANJANGKAN KAU DENGAN PEMBUANGAN PEKERJA PKNS. INI DIPANGGIL GERAKAN KHALID.

3. GERAKAN KHALID ADA 2 SERAMPANG. NAK MENGAJAR SI AZMIN BODOH YG KERAP MEMANDANG RENDAH LAWANNYA (KHALID).
'
4. KEDUANYA , KHALID NAK PASTIKAN AL JUBURI KALAH DI KAJANG. SEBAB ITU DIA BUANG PEKERJA PKNS PD WAKTU INI UNTUK MALUKAN AZMIN DAN AL JUBURI.

5. KINI BONTOT AL JUBURI DAN AZMIN SEDANG BERASAP. TAHI PENUH RUPANYA DIPUNGKOK MEREKA.

6. KESIMPULAN CERITANYA.... SEMUANYA GILA. 

2 comments:

  1. Aku amat berharap dan berdoa siang malam agar pengkhianat Bangsa, Agama dan Negara ini jahanam. Merekalah barua barua CINA DAP. DAP yang dendam kesumat pada Melayu tak akan padam selama2nya. Tengok betapa sombong mereka sekarang...Khalid Ibrahim aku tak lupa kau dulu dengan PNB, tersengih sengih bagi kami kaum Ibu saranan bagaimana medan perniagaan dan bantuan2 kerajaan. Darah daging kau terjadi hasil duit Kerajaan BN, jangan sombonglah...patut2lah sayang DAP tu..Padanlah MUKA korang semua, semuga cepat lingkup PR ini semua. Tidak ada SATU pun kebaikan dan faedah PR Sial ini pada bangsa, Agama atau Negara.

    ReplyDelete
  2. Melayu mmg BODOH. Ekonomi negara, Cina yg conquer.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR