FOLLOWERS

Wednesday 26 February 2014

KHALID DAH MULA MELIWAT AL JUBURI DAN AZMIN!!!!! KAHNKAH KAH!!!!!!!

MSTAR

Rabu Februari 26, 2014



PUTRAJAYA: 

Kerajaan Persekutuan dan Selangor pada Rabu menandatangani memorandum persefahaman (MoU) bagi menstrukturkan semula industri air di Selangor.Langkah berkenaan juga dilihat sebagai membuka laluan kepada pelaksanaan Loji Air Langat 2 (Langat 2) yang tertangguh sejak 2010.

MoU tersebut ditandatangani di bangunan Perdana Putra di sini.Kerajaan Persekutuan diwakili Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili sementara Selangor diwakili Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.Majlis berkenaan disaksikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

PENGHUNI GUA: SENYAP-SENYAP AJE KHALID MELIWAT ALJUBURI DAN AZMIN TANPA DUA MAKHLUK TU SEDAR. ALIH ALIH MOU DITANDATANGANI. KHALID TAK MAHU PERJUDIKAN RAKYAT SELANGOR MELALUI AIR. DUA LAGI MANGKOK TU, MEREKA TAK KIRA. JANJI JADI PM ATAU MB KIRA LIWAT AJE . LIWAT TETAP LIWAT.

2. BERNANAH PUNGKOK ALJUBURI DAN AZMIN BILA TAHU KHALID  TANDATANGANI MOU DI ATAS. KAH KAH KAH KAH!!!!!

7 comments:

  1. Kata-kata kencingan Khalid yang terdahulu boleh la dihadam oleh para pencacainya

    Selangor Tetap Akan Guna Teknologi Membran

    KUALA LUMPUR, 30 OKT 2012: Kerajaan Selangor tetap akan membangunkan teknologi membran bagi meningkatkan penghasilan air terawat meskipun kerajaan pusat mahu meneruskan projek mega Loji Rawatan Air Langat 2.

    Perkara ini ditegaskan sekali lagi oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada satu sidang media di lobi Parlimen hari ini.

    Tegasnya, Selangor sebenarnya tidak berhadapan dengan krisis air dan pembinaan loji Langat 2 bukanlah satu keperluan yang perlu disegerakan.

    Apa yang penting katanya, proses penstrukturan semula industri air perlu dilakukan segera bagi memastikan penduduk di Lembah Klang mendapat bekalan air terawat pada harga yang berpatutan.

    “Kita tidak ada masalah kekurangan air mentah. Logiknya adalah air mentah cukup.

    “Dari keluaran 4.8 juta liter sehari, kita dapati 33 peratus atau lebih 1.5 juta sehari air terawat tidak digunakan.

    “Kalau kita selesaikan masalah air terawat, kita tidak memerlukan Loji Langat 2.

    “Kerajaan persekutuan masih tidak menerima hakikat penyelesaian semula industri air adalah penstrukturan semula industri air di Selangor.

    “Antara faktor adalah peratus air tidak berhasil (NRW) mesti dikurangkan sehingga 10-15 peratus kerana ianya termaktub dalam perjanjian dgn konsesi air pada tahun 2008,” katanya lagi.

    Sebelum itu, pada sesi sidang Dewan Rakyat Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Noriah Kasnon, berkata kerajaan pusat berharap kerajaan Selangor akan memberikan peluang untuk Langat 2 dilaksanakan.

    Kenyataan Noriah adalah jawapan kepada MP Rembau, Khairy Jamaluddin yang mengemukana soalan mengenai kuasa kerakaan pusat bagi membolehkan Langat 2 dilaksanakan di Selangor.

    Selain itu, Abdul Khalid menyatakan, kos pembinaan Langat 2 lebih tinggi berbanding teknologi membran yang hanya memerlukan kos sebanyak RM 800 juta.

    Ujarnya lagi, beliau akan bertemu dengan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin bagi membincangkan perkara ini sebelum sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) berlangsung pada 19 November ini.

    “Oleh kerana jawapan Timbalan Menteri macam tidak percaya, saya bercadang untuk bertemu dengan TPM dan seluruh jawatankuasa untuk menerangkan teknologi dan cadangan kami.

    “Kalau cadangan saya diterima pakar, saya akan buat penyusunan semula industri air.

    “Saya boleh cuba masukkan program Langat 2 sebagai langkah jangka panjang dan bukannya jangka pendek,” jelasnya lagi.

    ReplyDelete
  2. Amacam Al-Juburi dan Azmin Aiskrim - sodap ke kena liwat dek Khalid G???

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sedap sebab asyik tergagap-gagap... muka pun tak jambu langsung..

      Delete
  3. It's not simple task for MB Khalid to swallow his words and come to terms to this MOU. MB Khalid must have obtained good and strong advice from his confidente....

    ReplyDelete
  4. Anwar tak tahu menahu MoU S'gor-PutrajayaRam Anand | 9:35PM Feb 26 2014Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau dan partinya tidak tahu menahu berhubung Memorandum Persefahaman (MoU) yang dimaterai antara kerajaan Selangor dan kerajaan pusat hari ini.Penasihat ekonomi Selangor itu juga berkata, beliau dimaklumkan dari masa ke semasa tetapi tidak mengetahui perkembangan terkini berhubung perkara itu.Itu sebabnya beliau keberatan untuk mengulasnya, kata Anwar selepas sesi minum petang di Kajang hari ini.Katanya, walaupun secara prinsipnya bersetuju dengan rundingan itu, beliau masih mengkaji maklumat yang diperolehnya daripada kerajaan negeri dan tidak dapat mengulas lanjut buat masa ini.Beliau juga berkata akan menjadi penyelesaian segera terhadap isu air di negeri itu.Selangor dan kerajaan persekutuan hari ini mencapai persetujuan yang membolehkan kerajaan negeri mengambil alih pengurusan syarikat-syarikat bekalan air dan menerima pampasan RM9.65 bilion.Kerajaan persekutuan juga akan menyuntik dana berjumlah RM2 bilion bagi membantu Selangor menguruskan syarikat-syarikat berkenaan.Sebagai balasan, Selangor akan membenarkan kerajaan persekutuan untuk meneruskan pembinaan loji rawatan air Langat 2.l juburi mengaku dia di liwat khalid

    ReplyDelete
  5. Sah al juburi dah meliwat khalid. Mampuih le aljuhuri. Pandang rendah sangat pd khalid. Al juburi terkulat2 bila mou air ditandatanani semalam. Kah kahhttp://m.malaysiakini.com/news/255524

    ReplyDelete
  6. Punaisihat harga seringgit. Apa hal. Bukan cerdik pun. Khalud sahkan punaisihat ini bodoh dan hanya pandai temberang ahe. Sebab itu khalid tak sjak dan minta buah fikurannya. Auta aje lebih. Khalid tahu tentang kebodohan al juburi. Rafixi pun kaki auta juga. Dia pun Diliwat khalid.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR